Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe maakt een manege reclame?

 
Profiel   

De naam zegt het al: hoe maakt een manege reclame? Of eigenlijk: hoe komt een manege aan klanten als hij net begonnen is? Ik ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 18:58 



 
Profiel   

Flyeren, Facebook, mond op mond reclame, adverteren.
Eigenlijk hetzelfde als elk ander bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:01 



 

Ik denk dat dat bij maneges vooral mond op mond gaat. "Waar rijd jij?" "Ik rijd daar en daar." "Oh, hoe is het daar?"

Dat balletje moet even aan het rollen gaan. Wellicht kan je flyers maken? Of een stunt doen dmv reclameborden aan een braaf paard hangen en zo het dorp door?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:01 



 
Profiel   

Bij ons op het dorp gingen ze met de pony gratis rondjes aanbieden met Sinterklaas en rommelmarkt enzo,
En open dag dat iedereen even kan rijden :)
Dan willen kinderen vaak nog een keer, en voor je het weet gingen ze op les

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:05 



 
Profiel   

Veel traditioneel. Mond op mond, in de plaatselijke nieuwsbrief, flyers in de supermarkt. Grotere in bijvoorbeeld de Penny of hoefslag.
Wil je erg up to date zijn dan neem je een website met good ads zodat je vindbaar bent via google. Facebook kan natuurlijk ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:07 



 
Profiel   

hihi mond op mond reclame :')

Maar veel mond tot mond inderdaad en natural search (google results). Achter mijn manege zit iig geen uitgekiend marketingplan, vermoed ik. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:13 



 
Profiel   

het is mond-tot-mond reclame en mond-op-mondbeademing :o

Er zijn uiteraard veel verschillende manieren, maar de best werkende is vaak toch inderdaad mond-tot-mond reclame. Dat is ook hoe de paardentrainer waar ik voor werkte het grootste gedeelte van z'n klanten krijgt. Flyeren, bordjes langs de weg (al mag dat denk ik niet zomaar in nl), bij de supermarkt, social media etc werkt natuurlijk ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:14 



 
Profiel   

Mond op mond reclame klinkt wel erg intiem :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:21 



 
Profiel   

Ierpier schreef
Mond op mond reclame klinkt wel erg intiem :D

Zou alleen wel eens het verkeerde publiek kunnen aantrekken. :+


Om weer even terug te komen op de vraag:
Een opendeur dag kan ook zeker helpen om klanten kennis te laten maken die dan verder met mond-tot-mond reclame kunnen meewerken. Daarvoor kan je reclame maken via facebook, winkels (ruitershops, voederwinkels, locale supermarkten,...), de gemeente zelf, flyeren,...

Auto bestickeren, trailer bestickeren, jassen laten borduren kan ook helpen als je wel eens naar wedstrijden gaat.


Laatst bijgewerkt door Leen op 22-11-17 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:29 



 
Profiel   

Ierpier schreef
Mond op mond reclame klinkt wel erg intiem :D

Ik meende dat het tegenwoordig beide gezegd mag :o

Maar maneges moeten het inderdaad veel van horen zeggen hebben. Evenementen helpen ook veel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:31 



 
Profiel   

Vooral tevreden klanten, en dus van horen zeggen.
Facebook en Google Search campagnes kunnen er ook aan bijdrage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:33 



 
Profiel   

Onze manege biedt via de gemeente introductielessen met korting aan. Zo ben ik er ook begonnen. De gemeente biedt heel veel introductiearrangementen, ik heb ook met ze gegolft en gebridged. De manege werd dus genoemd in alle h-a-h bladen waarin de gemeente adverteerde met het aanbod.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 19:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen