Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 239 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 246  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag het de FNRS jury....

 
Profiel   

Heb je hier al gekeken?

[JI] Aangeboden: juryleden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 18:59 



 

Stel je zit op de linkerhand en moet een A-X-A volte maken in de linkergalop. Op de x moet je naar draf. Maar ongeveer tussen de A en X (vlak voor je de hoefslag afgaat) gaat je pony in draf en je krijgt hem niet meer voor de X naar galop.

Hebben jullie dan liever dat je alsnog 1x in galop aanspringt en hem daarna naar draf doet? Of doordraven omdat je de X al voorbij bent?
Gaat om de F10. Vroeg het me af naar aanleiding van mijn proef van vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 19:04 



 
Profiel   

Pfoe dat hangt er helemaal vanaf hoe je dit doet...Als het niet meer lukt dan zou ik zelf persoonlijk kiezen voor goed uitgevoerde X-C volte en hem dus in draf houden. Anders loop je misschien het risico dat het stukje voor X en na X erg slordig worden waardoor je X-C niet zo mooi meer wordt.

Op het moment dat je je pony gemakkelijk kan laten aanspringen zou ik wel herstellen en de overgang naar draf op X maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 18:41 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Heb je hier al gekeken?

[JI] Aangeboden: juryleden

Ja had ik gezien. Het is trouwens al opgelost

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-19 18:48 



 
Profiel   

Hey,
Ik ga zondag Vaardigheid 3 starten, maar nergens online kan ik de proef vinden en m'n proevenboekje is ook een versie uit 2011 oid dus daar staat de proef ook niet in. Toevallig iemand die me een foto wil doorsturen? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 18:12 



 
Profiel   

DeEenhoorn schreef
Hey,
Ik ga zondag Vaardigheid 3 starten, maar nergens online kan ik de proef vinden en m'n proevenboekje is ook een versie uit 2011 oid dus daar staat de proef ook niet in. Toevallig iemand die me een foto wil doorsturen? O:)


Kun je niet gewoon een foto maken van de proef uit het proevenboekje van de manege?
Of je eigen manege even mailen om een kopie van de proef?

Ik vond nog wel een filmpje op YouTube trouwens
https://youtu.be/lR9qJZBS-Mc

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 18:35 



 
Profiel   

Ik had eigenlijk even de rijbaan in moeten lopen tijdens de leswissel toen ik me vanmiddag inschreef idd, maar ik ga youtube gebruiken dan! Werkt voor mij ook prima, thanks **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 19:47 



 
Profiel   

Een vraag over de F13 :Y)

A grote volte. In eenmaal rond de volte sluiten tot(12 - 15m)daarna in eenmaal rond de volte openen. (nageeflijk)

Ik heb geprobeerd te tekenen hoe ik denk dat hij moet en waar ik de vorige keer volgens mij een 5 en een 6 voor had gekregen. (het is natuurlijk de bedoeling dat je de voltes rond rijdt, maar ik kreeg het niet mooi uit de muis :+ )Dat je hem groot begint, dan op de 2e helft van de 1e volte verklein je, 1e helft van de 2e volte blijf je zegmaar klein en op de 2e helft van je 2e volte vergroot je weer. Is dit correct? En dan de 2e vraag, moet je bij het verkleinen bij de A of C blijven, of moet je hem naar het midden toe verkleinen? :+

Ik hoor het graag!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 14:36 



 
Profiel   

Verkleinen altijd naar het midden, alsof je een appel schilt. Aan alle kanten een stukje eraf.
Eenmaal rond is een hele volte. Je hebt dus een hele volte om te sluiten en daarna een hele volte om te openen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 14:40 



 
Profiel   

Ilja000 schreef
Verkleinen altijd naar het midden, alsof je een appel schilt. Aan alle kanten een stukje eraf.
Eenmaal rond is een hele volte. Je hebt dus een hele volte om te sluiten en daarna een hele volte om te openen.


Dankjewel voor je uitleg! Is het de bedoeling dat je wel de x raakt bij beide voltes of helemaal niet? Want ik dacht dat dat moest. Maar dat komt dan weer niet overeen met het aan alle kanten een stukje eraf :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 14:57 



 
Profiel   

Als ik jouw tekst letterlijk neem: "A grote volte. In eenmaal rond de volte sluiten tot(12 - 15m)daarna in eenmaal rond de volte openen. (nageeflijk)"

Dan start de volte bij A. Vanaf A geef je de hulp voor het sluiten en kom je dus niet op de X. De appelschil is daar er al af.
Bij het openen leg je de schil weer terug, dus ook niet op X, want dan zou je in een halve volte 5 tot 7 meter naar buiten zijn gegaan.
Bijf aan de appelschil denken en hou het klokhuis in het midden
Nog een tip: begrensd de buitenkant genoeg, zodat het paard niet over de buitenschouder wegloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 15:03 



 
Profiel   

Ilja000 schreef
Als ik jouw tekst letterlijk neem: "A grote volte. In eenmaal rond de volte sluiten tot(12 - 15m)daarna in eenmaal rond de volte openen. (nageeflijk)"

Dan start de volte bij A. Vanaf A geef je de hulp voor het sluiten en kom je dus niet op de X. De appelschil is daar er al af.
Bij het openen leg je de schil weer terug, dus ook niet op X, want dan zou je in een halve volte 5 tot 7 meter naar buiten zijn gegaan.
Bijf aan de appelschil denken en hou het klokhuis in het midden
Nog een tip: begrensd de buitenkant genoeg, zodat het paard niet over de buitenschouder wegloopt.



Dankjewel! Nu snap ik hem helemaal :D De tip is een goeie, hij loopt met het wijken ook graag over de buitenschouder weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 15:05 



 
Profiel   

Geen FNRS, maar MNRB, maar hzal in dit geval waarschijnlijk niet echt uitmaken.
Ik heb in mijn laatste proef, D15 middendraf over de diagonaal moeten rijden, waarna ik de opmerking "Loopt zich eruit" kreeg. Helaas de jury niet meer gezien en dus niet kunnen vragen wat hier precies mee bedoelt werd. Iemand een idee en hoe ik dit dan beter kan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 15:17 



 
Profiel   

LaLune schreef
Geen FNRS, maar MNRB, maar hzal in dit geval waarschijnlijk niet echt uitmaken.
Ik heb in mijn laatste proef, D15 middendraf over de diagonaal moeten rijden, waarna ik de opmerking "Loopt zich eruit" kreeg. Helaas de jury niet meer gezien en dus niet kunnen vragen wat hier precies mee bedoelt werd. Iemand een idee en hoe ik dit dan beter kan doen?

Geen flauw idee. Het is een term die ik nooit gebruik. Klinkt alsof paard tempo en aanleuning overnam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 15:19 



 
Profiel   

Ikzelf zie m het liefst als een halve grote volte tot x zeg maar, dan verkleinen in 1x rond en vanaf x weer de grote volte afmaken. Anders heb je naar mijn idee de grote volte niet getoond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 16:14 



 
Profiel   

De grote volte hoeft niet te worden getoond, dat vraagt de proef niet. De proef vraagt inzet van een grote volte met daarin sluiten en openen.

Net gekeken op de proeven app en daar wordt hij besproken zoals ik beschreef: bij A beginnen, spiraalsgewijs sluiten. Op het filmpje komt de ruiter niet op X.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 16:37 



 
Profiel   

Even een vraag aan de juryleden :D
Vandaag had mijn dochtertje haar eerste F2 wedstrijd op haar nieuwe pony.
Super knap 2de geworden met 236 punten **\O/**
Op haar protocol stond dat ze na het groeten pas na de letter in de hoek mag belonen.
Is dit zo? Ik dacht dat tegenwoordig de proef klaar is na het groeten?
Want op een andere wedstrijd had iemand de opmerking belonen na het groeten :P
Is verder ook helemaal geen punt hoor want ze is super trots en blij, maar ben benieuwd naar de mening van de juryleden in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 19:17 



 
Profiel   

Belonen mag na de eerste letter van de lange zijde. Voorwaarts in (vrije) stap de rijbaan verlaten is een onderdeel waar je nog een 10 voor kunt halen.
In de hogere proeven wordt de vrije stap gevraagd, waarbij in een actieve stap de neus tot de boeg mag zakken.
Vroeger hadden de KNHS proeven via CHEA of CMBA de rijbaan verlaten, tegenwoordig zijn daar de proeven met het groeten afgelopen. In de F proeven dus nog niet!

Het onderdeel rijbaan verlaten wordt beschreven in het boek over de bronzen opleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 19:20 



 
Profiel   

Ilja000 schreef
Belonen mag na de eerste letter van de lange zijde. Voorwaarts in (vrije) stap de rijbaan verlaten is een onderdeel waar je nog een 10 voor kunt halen.
In de hogere proeven wordt de vrije stap gevraagd, waarbij in een actieve stap de neus tot de boeg mag zakken.
Vroeger hadden de KNHS proeven via CHEA of CMBA de rijbaan verlaten, tegenwoordig zijn daar de proeven met het groeten afgelopen. In de F proeven dus nog niet!

Het onderdeel rijbaan verlaten wordt beschreven in het boek over de bronzen opleiding.


Super bedankt voor je reactie :D
Ik ben inderdaad bekend met knhs dus vandaar de verwarring.

Het liefst beloond ze hem uitgebreid na iedere oefening :')
Heb haar nu al geleerd dat ze beter een klein kriebeltje kan geven als ze tussendoor perse wil belonen :P
Ze is gewoon zo trots op haar pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 19:35 



 
Profiel   

Inderdaad staat alles in het boek "Leer paardrijden met plezier". Verkrijgbaar bij de manege en ook via de webshop van de KNHS (zag ik gister).
Ook handig voor de theorie-examens die ze straks moet gaan doen. Bij F2 tweede keer bijvoorbeeld.
Zit ook een proevenboekje bij.
Zelf heb ik de betaalde app. Vooral handig voor het bekijken van filmpjes van de proefjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 22:47 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Even een vraag aan de juryleden :D
Vandaag had mijn dochtertje haar eerste F2 wedstrijd op haar nieuwe pony.
Super knap 2de geworden met 236 punten **\O/**
Op haar protocol stond dat ze na het groeten pas na de letter in de hoek mag belonen.
Is dit zo? Ik dacht dat tegenwoordig de proef klaar is na het groeten?
Want op een andere wedstrijd had iemand de opmerking belonen na het groeten :P
Is verder ook helemaal geen punt hoor want ze is super trots en blij, maar ben benieuwd naar de mening van de juryleden in dit topic.



Super knap! Gefeliciteerd.

Wij mogen straks weer richting stal voor 2e keer F3.

Ze rijd 1415 en prijsuitreiking is om 1730.... maar ja, alles voor je kind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 10:27 



 
Profiel   

Wat dacht je van gezellig naar de andere ruiters kijken? Heel leerzaam namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 13:09 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Wat dacht je van gezellig naar de andere ruiters kijken? Heel leerzaam namelijk.


Wat dacht je van gewoon even weg gaan ;-). Uiteraard hebben we de proeven van haar vriendinnen bekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 19:04 



 
Profiel   

Zijn er behalve de door iedereen zelf gefilmde proeven ook filmpjes van FNRS zelf? Lijkt mij leuk voor mijn dochter om te bekijken, leert ze ook weer een hoop van

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 21:15 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Zijn er behalve de door iedereen zelf gefilmde proeven ook filmpjes van FNRS zelf? Lijkt mij leuk voor mijn dochter om te bekijken, leert ze ook weer een hoop van


In de KNHS proevenapp staan filmpjes van de proefjes met commentaar waar je op moet letten. Vind ik zelf heel handig :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-19 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 239 van de 246 [ 6148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 246  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen