Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Manege de Veluw, Ewijk

 
Profiel   

ja doe ik :) ze loopt nu ook veel prive lessen en kan goed springen :) heb er zelf ook even op gereden lekker snel lief en leuk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-13 13:52 



 
Profiel   

RaboStorm schreef
ja doe ik :) ze loopt nu ook veel prive lessen en kan goed springen :) heb er zelf ook even op gereden lekker snel lief en leuk


ja he? springen gaat echt goed, en fijn snel paardje! en natuurlijk heel lief! <3 <3 /3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-13 13:55 



 
Profiel   

hoe is het trouwens met Lucky is hij er nog? |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-13 13:55 



 
Profiel   

ja lucky is er nog al wel heel oud maar hij is er nog hij loopt ook nog maar niet meer zo heel vaak

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-13 13:56 



 
Profiel   

:) *\o/* /3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-13 13:56 



 
Profiel   

Dat op hol slaan heb ik idd ook gehoort van mijn bijrijdster. Zij heeft daar ook leren rijden en is pas gestopt omdat ze het eng vond worden. Aantal paarden ging aan de kletter op buitenrit en ze staan niet allemaal even goed aan de hulpen. Dat merk ik overigens ook wel aan de rijstijl van de mensen die er rijden. Door de jaren heen diverse ruiters gehad die op de Veluwe reden en ik heb ze in het begin flink moeten begeleiden omdat sturen gewoon trekken was en vooruit was hard schoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-13 17:01 



 
Profiel   

RaboStorm schreef
Furbie11 schreef
Ik kom regelmatig langs de manege in Ewijk. De paarden heb ik daar al een tijd niet meer buiten zien lopen. Iemand die ik ken heeft daar wel haar paard gehad en alleen die kwam buiten in de winter omdat de rest het niet wilde.

Bij La Grande staan ze wel veel buiten.


bij ons staand e pony's wel degelijk veel buiten elke dag 1 uur voordat de lessen beginnen worden ze naar binnen gehaald misschien komt u er wel langs als de lessen zijn begonnen.... heeft u daar wel een over na gedacht


Daar heb ik zeker over nagedacht. Ik kom regelmatig om 12 uur 's middags langs en dat is niet op woensdag. In de winter periode gaan ze niet naar de wei in het weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-13 19:21 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Dat op hol slaan heb ik idd ook gehoort van mijn bijrijdster. Zij heeft daar ook leren rijden en is pas gestopt omdat ze het eng vond worden. Aantal paarden ging aan de kletter op buitenrit en ze staan niet allemaal even goed aan de hulpen. Dat merk ik overigens ook wel aan de rijstijl van de mensen die er rijden. Door de jaren heen diverse ruiters gehad die op de Veluwe reden en ik heb ze in het begin flink moeten begeleiden omdat sturen gewoon trekken was en vooruit was hard schoppen.


euhm misschien rijd u dan zelf een beetje verkeerd want dat is niet waar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-13 19:39 



 
Profiel   

Black_Devil hier is nog een link naar onze foto's van verkleed springen misty en lucky staan er allebei in

http://www.manegedeveluw.nl/index.php/f ... edspringen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-13 19:45 



 
Profiel   

RaboStorm schreef
capopjekop schreef
Dat op hol slaan heb ik idd ook gehoort van mijn bijrijdster. Zij heeft daar ook leren rijden en is pas gestopt omdat ze het eng vond worden. Aantal paarden ging aan de kletter op buitenrit en ze staan niet allemaal even goed aan de hulpen. Dat merk ik overigens ook wel aan de rijstijl van de mensen die er rijden. Door de jaren heen diverse ruiters gehad die op de Veluwe reden en ik heb ze in het begin flink moeten begeleiden omdat sturen gewoon trekken was en vooruit was hard schoppen.


euhm misschien rijd u dan zelf een beetje verkeerd want dat is niet waar :D


Want? Ik zeg hoe ik het ervaar. Heb hier 3/4 ruiters gehad de laatste tijd die van de veluwe af kwamen en zij hadden in het begin moeite met mijn pony's. Die reageren op kleine hulpen en schieten dus weg als iemand meteen schopt ipv de kuit aan legt. Wat die ruiters dus deden. Trokken ze te hard aan de teugels dan stonden ze meteen stil. Dus waarom zou ik dan verkeerd rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-13 22:38 



 
Profiel   

misschien heeft u u pony's dan verkeerd gereden want iedereen rijd anders en misschien heeft u het uzelf het verkeerd aangeleerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 09:30 



 
Profiel   

Sorry maar dat zal wel meevallen. Ik denk eerder dat het aan die manegeruiters ligt. Dat is geen schande overigens, want manegepaarden reageren over het algemeen ook gewoon wat minder scherp op hulpen. Ze worden door veel verschillende ruiters gereden en sommige ook door beginners. Dus dan is het niet gek dat ze wat afgestompt raken en de ruiters grovere hulpen moeten gebruiken om wat gedaan te krijgen van de paarden. Andere mensen met eigen paarden en verzorgpaarden reden er namelijk wel zo op mijn pony's weg.

Plus ik heb er zelf leren rijden. Toen dacht ik dat ik kon rijden, maar toen ik met mijn pony naar de ponyclub ging ging er een wereld voor me open en zag ik in dat ik nog veel moest leren. De lessen waren super leerzaam. Heb tijdens een jaar ponyclub meer geleerd dan 7 jaar op maneges rijden (reed ook nog in druten op de manege).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 09:37 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Sorry maar dat zal wel meevallen. Ik denk eerder dat het aan die manegeruiters ligt. Dat is geen schande overigens, want manegepaarden reageren over het algemeen ook gewoon wat minder scherp op hulpen. Ze worden door veel verschillende ruiters gereden en sommige ook door beginners. Dus dan is het niet gek dat ze wat afgestompt raken en de ruiters grovere hulpen moeten gebruiken om wat gedaan te krijgen van de paarden. Andere mensen met eigen paarden en verzorgpaarden reden er namelijk wel zo op mijn pony's weg.

Plus ik heb er zelf leren rijden. Toen dacht ik dat ik kon rijden, maar toen ik met mijn pony naar de ponyclub ging ging er een wereld voor me open en zag ik in dat ik nog veel moest leren. De lessen waren super leerzaam. Heb tijdens een jaar ponyclub meer geleerd dan 7 jaar op maneges rijden (reed ook nog in druten op de manege).



Maar u laat u mening op een wel erg botte manier horen. Het lijkt nu geen mening meer, u noemt het als een feit. U zegt het zo alsof u zeker weet dat het ook zo is, maar zo hoort u het niet te zeggen. De manege vind ik prima, en dat is mijn mening. Zo kunt u het ook zeggen :)


Laatst bijgewerkt door Forgive op 04-12-13 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 09:39 



 
Profiel   

ja dat is wel waar het zijn natuurlijk wel manege pony's en paarden die zijn het ook anders gewend maar u laat de mening wel op een erg bootte manier horen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 09:39 



 
Profiel   

Vind je dat al bot? Dan krijg je nog veel te verduren in de grote mensen wereld :D Ik vind het wel meevallen dat die reactie bot is. Volgens mij vertel ik netjes wat mijn ervaring is, dus ik doe het helemaal niet af als feit. Ik heb het over mijn eigen pony's en hoe ik de manegeruiters ervaar en hoe ik zelf de manegetijd heb ervaren. Dus waar geef ik iets als een feit weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 09:41 



 
Profiel   

in de grote mensen wereld??? je kan ook zeggen als je ouder bent...
u zegt nu eigenlijk alsof manege de veluw een ramp is die echt zo slecht is en dat de pony's en paarden er ozo slecht behandeld worden maar dat meot u zelf weten het blijft bot :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 09:44 



 
Profiel   

Nee, in u eerste reactie lijk het alsof u het als een feit noemt dat De Veluw niet goed is. Ik blijf er toch een beetje bij dat dit een nogal botte reactie is :)

en ze staan niet allemaal even goed aan de hulpen. Dat merk ik overigens ook wel aan de rijstijl van de mensen die er rijden.

Dat schreef u in u eerste reactie, het kan aan mij liggen, maar dit vind ik klinken als een feit....;)\

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 09:44 



 
Profiel   

Prima dat mogen jullie vinden. Ik denk dat als jullie ouder zijn dat jullie mijn reactie wel op waarde kunnen beoordelen. En zo niet ook prima :D

Dat ze niet allemaal goed aan de hulpen staan weet ik omdat ik er zelf heb leren rijden. En aan de rijstijl van de ruiters kan ik zien dat dat nog niet veranderd is. Waarom zouden zij anders als ze willen gaan stappen vanuit stilstand een schopbeweging maken ipv enkel de kuit aan te drukken? Als de paarden daar allemaal zo goed aan de hulpen staan dan hoeft de ruiter niet te schoppen en is wat druk geven genoeg. Voor de duidelijkheid, dit is een mening :D Overigens heb ik het over de meeste paarden. Ik weet dat er ook een soort ponyclub in de manege zit. Die paarden lopen altijd wel netjes als ik ze op wedstrijd tegen kwam. Weet alleen niet of deze ook in de manegelessen lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 09:49 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Prima dat mogen jullie vinden. Ik denk dat als jullie ouder zijn dat jullie mijn reactie wel op waarde kunnen beoordelen. En zo niet ook prima :D

Dat ze niet allemaal goed aan de hulpen staan weet ik omdat ik er zelf heb leren rijden. En aan de rijstijl van de ruiters kan ik zien dat dat nog niet veranderd is. Waarom zouden zij anders als ze willen gaan stappen vanuit stilstand een schopbeweging maken ipv enkel de kuit aan te drukken? Als de paarden daar allemaal zo goed aan de hulpen staan dan hoeft de ruiter niet te schoppen en is wat druk geven genoeg. Voor de duidelijkheid, dit is een mening :D Overigens heb ik het over de meeste paarden. Ik weet dat er ook een soort ponyclub in de manege zit. Die paarden lopen altijd wel netjes als ik ze op wedstrijd tegen kwam. Weet alleen niet of deze ook in de manegelessen lopen.


Wat bedoelt u met: 'Als we ouder zijn?'.
Ik begrijp u reactie prima, alleen ik gaf mijn mening. Ik ben niet helemaal achterlijk XD

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 19:09 



 
Profiel   

Zoals ik het zeg, over een paar jaar snap je deze reactie beter. Je hebt dan zelf weer meer ervaring en kennis opgedaan en kunt je dan beter inleven in andere meningen. Toen ik 12 was dacht ik dat je paarden moest houden zoals op de manege gebeurde om een voorbeeld te geven. Nu ik 25 ben kijk ik daar weer heel anders tegenaan dan toen, omdat ik in de tussentijd veel bijgeleerd heb en andere manieren van paarden houden ben tegengekomen bij andere mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-13 19:21 



 
Profiel   

oke sorry dat ik het zegt maar u doet nu net alsof we nog peuters van 5 zijn ofzo en ja ik neem het idd op voor de manege omdat ik eerlijk ben en ik geef gewoon me mening

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-13 14:05 



 
Profiel   

RaboStorm schreef
oke sorry dat ik het zegt maar u doet nu net alsof we nog peuters van 5 zijn ofzo en ja ik neem het idd op voor de manege omdat ik eerlijk ben en ik geef gewoon me mening


Dat wou ik dus ook zeggen, maar dat leek me iets te bot XD

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-13 14:07 



 
Profiel   

Tijdens mijn wedstrijdtijd zo'n 5/6 jaar geleden heb ik vaak bij de Veluw gereden en regelmatig een kijkje genomen in de stallen. Wat een ellende. De paarden konden daar amper hun kont keren.

Tegenwoordig kom ik er elke week omdat mijn hondencursus daar in een rijhal wordt gegeven. En helaas heb ik gezien dat aan de kleine stallen niks is veranderd... Ik snap niet dat ze zo hun paarden mogen houden, vooral niet in die stallen bij de rechtse rijbak. Als daar ooit een keer brand uitbreekt....

En als ze dan volgens jullie niet mogen uitbreiden, moeten ze niet zoveel paarden houden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-13 14:13 



 
Profiel   

ja ze mogen idd niet uitbreiden daar kunnen hun ook niks aan doen en trouwens de eigenaar wil de paarden en pony's niet weg doen omdat ze van hun houd en ik moet ook wel toegeven dat de stalleen klein zijn maar voor paarden zijn ze groot genoeg voor pony's mogen ze wel wat kleiner maar u kant dat ook wel wat aardiger zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-13 14:16 



 
Profiel   

Aangezien ik zie dat je 13 bent, ga ik geen discussie met je aan.
Er wordt hier om meningen gevraagd en die geef ik bij deze. Je hoeft niet iedereen aan te vallen die iets onaardigs zegt over jullie manege.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-13 14:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen