Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Manege de Veluw, Ewijk

 
Profiel   

nee dat doe ik ook niet maar ik mag wel mijn mening zeggen en ik vind dat u iets te reageert :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-13 15:22 



 
Profiel   

Nu verwijder je snel al je berichten, dat is ook niet zo netjes!

Overigens heb ik vorige week bij een les gekeken en ik vond dat die instructrice heel erg netjes en rustig les gaf. Ik weet niet of Jan ook nog les geeft, maar dat is ook een hele goede.


Laatst bijgewerkt door x_Irisje_x op 05-12-13 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-13 15:27 



 
Profiel   

Jongens dat is niet bot bedoelt, ik doe ook niet of jullie peuters zijn want dat denk ik helemaal niet. Maar zoals gezegd als jullie wat ouder zijn snap je precies hoe mijn opmerking bedoelt is. Dan heb je namelijk zelf ervaren dat je nooit uitgeleerd bent en dat je als je ouder bent anders tegen dingen aankijkt.

Als je van de dieren houdt moet je zorgen dat ze de juiste zorgen krijgen. Voor de paarden zou het beter zijn als er wat minder waren. Dan zouden de stallen wat groter kunnen zijn en zouden ze meer ruimte op de weide hebben. En volgens mij zegt Iris het helemaal niet onvriendelijk. Jullie vinden alleen dat iedereen die de manege niet geweldig vindt meteen onaardig of bot reageert :) :')

Mijn pony's hebben daar 2x gelogeerd toen ik op vakantie was. In de zomer was het prima, stonden ze overdag lekker buiten samen. In de winter was het echter een ander verhaal. Ze stonden toen ik ze bracht naast elkaar bij de andere pensionpaarden in een normale maat stal. Toen ik ze kwam ophalen stond mijn shetlander in een stal van nog geen meter breed gepropt met een puntige ijzeren voerbak in de stal en een vieze drinkbak. Ze was ook helemaal niet ontspannen, maar stond steeds zenuwachtig mijn andere pony te zoeken. Ze kon ook geen andere paarden zien of ruiken dus ze was best bang. De eerste twee dagen thuis bleef ze schrikkerig, daarna werd ze gelukkig weer haarzelf, maar ik weet niet wat ze daar allemaal meegemaakt heeft. Ze kregen ook raar voer en waren ingevallen toen ik ze kwam halen. Ik was iig echt niet blij en ze zijn er nooit meer heen gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-13 15:28 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Jongens dat is niet bot bedoelt, ik doe ook niet of jullie peuters zijn want dat denk ik helemaal niet. Maar zoals gezegd als jullie wat ouder zijn snap je precies hoe mijn opmerking bedoelt is. Dan heb je namelijk zelf ervaren dat je nooit uitgeleerd bent en dat je als je ouder bent anders tegen dingen aankijkt.

Als je van de dieren houdt moet je zorgen dat ze de juiste zorgen krijgen. Voor de paarden zou het beter zijn als er wat minder waren. Dan zouden de stallen wat groter kunnen zijn en zouden ze meer ruimte op de weide hebben. En volgens mij zegt Iris het helemaal niet onvriendelijk. Jullie vinden alleen dat iedereen die de manege niet geweldig vindt meteen onaardig of bot reageert :) :')

Mijn pony's hebben daar 2x gelogeerd toen ik op vakantie was. In de zomer was het prima, stonden ze overdag lekker buiten samen. In de winter was het echter een ander verhaal. Ze stonden toen ik ze bracht naast elkaar bij de andere pensionpaarden in een normale maat stal. Toen ik ze kwam ophalen stond mijn shetlander in een stal van nog geen meter breed gepropt met een puntige ijzeren voerbak in de stal en een vieze drinkbak. Ze was ook helemaal niet ontspannen, maar stond steeds zenuwachtig mijn andere pony te zoeken. Ze kon ook geen andere paarden zien of ruiken dus ze was best bang. De eerste twee dagen thuis bleef ze schrikkerig, daarna werd ze gelukkig weer haarzelf, maar ik weet niet wat ze daar allemaal meegemaakt heeft. Ze kregen ook raar voer en waren ingevallen toen ik ze kwam halen. Ik was iig echt niet blij en ze zijn er nooit meer heen gegaan.



Nee, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Misschien reageren we beide een beetje vreemd. Ik snap u reactie best, maar zoals u het hiervoor uitdrukt leek het alsof u wil zeggen: 'Jullie zijn nog maar kleine kleuters, jullie begrijpen er niks van'
Zo kwam het in eerste instantie wel op me over.
Ik vind helemaal niet dat wij heftig reageren. RaboStorm wil alleen haar manege beschermen, omdat ze niet wil dat het een slechte reputatie krijgt :). Dat begrijpt u toch wel?.
Ik rijd zelf overigens niet eens op de Veluw, maar ik vind het zelf een prima manege. Ik snap ook wel dat RaboStorm het niet zo leuk vind dat er zoveel slechte reacties zijn :).

Trouwens, dit alles bedoel ik zelf ook niet helemaal verkeerd hoor :)
Soms kom ik wat bot over, maar dat is totaal niet de bedoeling hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-13 18:56 



 
Profiel   

x_Irisje_x schreef
Aangezien ik zie dat je 13 bent, ga ik geen discussie met je aan.
Er wordt hier om meningen gevraagd en die geef ik bij deze. Je hoeft niet iedereen aan te vallen die iets onaardigs zegt over jullie manege.



Even één klein dingetje: Waarom zou je niet met iemand in discussie kunnen gaan die 13 is?. Dat kan prima XD
Maareh, ik rijd zelf niet eens op de Veluw. Ik rijd op een stal, niet een echte manege ofzo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-13 18:58 



 
Profiel   

idd stormheidi :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-13 21:23 



 
Profiel   

x_Irisje_x schreef
Nu verwijder je snel al je berichten, dat is ook niet zo netjes!

Overigens heb ik vorige week bij een les gekeken en ik vond dat die instructrice heel erg netjes en rustig les gaf. Ik weet niet of Jan ook nog les geeft, maar dat is ook een hele goede.



ja jan die geeft nog veel les en hij lest ook goed en janneke geeft ook goed les natuurlijk zijn er wel een paar wat minder maar het is niet dat iedereen echt gewoon geen les kan geven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-13 23:16 



 
Profiel   

Ik rij nu al 4/5 jaar bij Manege de Veluw. ik vind het een super leuke manege met een supergezellige sfeer. in de winter gaan de pony's en paarden (apart) in een bak omdat het dan te koud buiten is en in de zomer gaan ze in de avond als ze niet meer hoeven te rijden naar de wei. op zaterdagavond en zondagavond bij mooi weer staan ze alleemaal in een super grote weide, en in de zomervakantie hebben ze allemaal ook 3 weken rust .zelf vind ik ook dat er vooral voor de pony's kleine stallen zijn, maar de manege mag van de gemeente niet uitbreiden. en de paarden hebben een beste grote stal vind ik zelf. alle zadels zijn op maat gemaakt, voor de pony's. en ik vind de instructeurs goed en fijn lesgeven. als je nog geen poetspullen hebt kun die ook bij de kantine vragen en is je pony/paard vies waar je op rijd word je de les uitgestuurd. want de pony vind het ook niet fijn om vies bereden te worden.

iedere manege heeft zo zijn eigen min punten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-14 14:52 



 
Profiel   

Naar welke wei gaan ze dan in het weekend? Ik zie weleens paarden buitenstaan daar, maar dat zijn er veel teveel voor het kleine stukje wei achter de manege. En dat van de gemeente zal best waar zijn, maar doe dan een paar pony's weg en maak dan iedere stal wat groter.

Overigens denk ik niet dat ze niet buiten komen door de kou in de winter maar omdat ze anders de wei kapot lopen (zeker met zoveel paarden op zo'n klein stuk, dan heb je na een paar uur alleen nog maar modder). Paarden kunnen prima tegen kou (vinden ze vaak fijner dan heel warm weer).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-14 15:56 



 
Profiel   

Het zou best kunnen dat ze niet naar buiten komen omdat ze anders de weides kapot lopen, maar als het noet geregent heeft ofzo dan staan ze wel buiten. in het weekend als het mooi weer is niet regent dan staan ze niet bij de manege op de wei maar veder op waar het veel groter is en waar ze lekker de ruimte hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-14 17:35 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Naar welke wei gaan ze dan in het weekend? Ik zie weleens paarden buitenstaan daar, maar dat zijn er veel teveel voor het kleine stukje wei achter de manege. En dat van de gemeente zal best waar zijn, maar doe dan een paar pony's weg en maak dan iedere stal wat groter.

Overigens denk ik niet dat ze niet buiten komen door de kou in de winter maar omdat ze anders de wei kapot lopen (zeker met zoveel paarden op zo'n klein stuk, dan heb je na een paar uur alleen nog maar modder). Paarden kunnen prima tegen kou (vinden ze vaak fijner dan heel warm weer).



ze gaan ergens met de vrachtwagen naar toe dus het is te ver om te lopen en ik weet eerlijk gezegd niet precies weten waar ze staan maar wel in een grote weide

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 14:22 



 
Profiel   

Ze staan wel eens in de Uiterwaarde in Winssen, tegenover het concoursterrein van Winssen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-14 21:04 



 
Profiel   

Een aantal hele verschillende meningen hierboven over manege de Veluw en ik vind dat alle partijen wel ergens gelijk hebben. Ooit toen ik nog in groep 7 zat (14 jaar geleden ofzo) ben ik gaan paardrijden op de Veluw. In het begin vond ik dit geweldig, kreeg ik goed les van Jan. Ook was er oog voor mijn ontwikkeling. Sunlight was altijd de felle pony waarop ik wilde rijden, en heb ontzettend veel van haar geleerd. Uiteindelijk gaf Jan aan dat ik in de hogere les mee mocht rijden en toen ik daarin kwam.... werd het allemaal even wat anders. Ik kreeg geen aandacht meer, Jan was voornamelijk met de andere meiden bezig. Er heerste een behoorlijke "populariteitsfeer" en ik hoorde er duidelijk niet tussen. Verder reden die meiden allemaal op 'de goede' paarden en mocht ik op Limit, die ik echt een stijve plank vond. Pas aan het einde van het uur begon hij wat soepel te worden en dan mocht ik er weer af. Terwijl ik altijd met Limit aan het stoeien was, kreeg ik zeer weinig aandacht en werd ik ook niet goed met mijn problemen geholpen. Na een lange tijd was ik dit zo ontzettend zat, dat ik halverwege de les tot grote verbazing van Jan afstapte en Limit lekker op stal zette. Hierna ben ik nooit meer terug gegaan.

Ik weet inderdaad ook dat de stallen onwijs klein waren. De paarden en pony's konden hun kont nauwelijks keren, verder waren ze altijd ontzettend vies. Ook heb ik een keer een kreupel paard gehad met een wedstrijd. Deze mocht mooi nog een paar uur lopen. En als ik in het weekend een paard gehuurd had voor een uurtje, was deze niet aanwezig op stal of had iemand anders hem tegelijkertijd gehuurd. Verder ging de prijs elke maand bijna met 10 euro omhoog, waardoor het uiteindelijk een mega dure manege werd.

Nee, ik ben blij dat ik daar toen weg ben gegaan. Ik had toen een verzorgpony (welsh x arabier) waar ik toen ontzettend veel van geleerd heb en nu heb ik zelfs mijn eigen jonge dressuurpaard waarmee ik dit jaar mijn debuut ga maken. Pas toen ik op privé paarden ben ga rijden, heb ik pas leren paardrijden.

Ik weet niet hoe het momenteel op manege de Veluw is. Ik heb het nu puur over mijn eigen ervaringen van de 6 jaar dat ik daar gereden heb. In het begin positief, maar ben uiteindelijk negatief weggegaan. Heb jaren later met mijn ex-schoonmoeder nog een keer een paard gehuurd daar (Urban), dit vond ik een heel erg leuk dier. Maar verder was er weer niemand in de buurt die je kon helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-14 00:02 



 
Profiel   

Kimmutjuh89 schreef
Een aantal hele verschillende meningen hierboven over manege de Veluw en ik vind dat alle partijen wel ergens gelijk hebben. Ooit toen ik nog in groep 7 zat (14 jaar geleden ofzo) ben ik gaan paardrijden op de Veluw. In het begin vond ik dit geweldig, kreeg ik goed les van Jan. Ook was er oog voor mijn ontwikkeling. Sunlight was altijd de felle pony waarop ik wilde rijden, en heb ontzettend veel van haar geleerd. Uiteindelijk gaf Jan aan dat ik in de hogere les mee mocht rijden en toen ik daarin kwam.... werd het allemaal even wat anders. Ik kreeg geen aandacht meer, Jan was voornamelijk met de andere meiden bezig. Er heerste een behoorlijke "populariteitsfeer" en ik hoorde er duidelijk niet tussen. Verder reden die meiden allemaal op 'de goede' paarden en mocht ik op Limit, die ik echt een stijve plank vond. Pas aan het einde van het uur begon hij wat soepel te worden en dan mocht ik er weer af. Terwijl ik altijd met Limit aan het stoeien was, kreeg ik zeer weinig aandacht en werd ik ook niet goed met mijn problemen geholpen. Na een lange tijd was ik dit zo ontzettend zat, dat ik halverwege de les tot grote verbazing van Jan afstapte en Limit lekker op stal zette. Hierna ben ik nooit meer terug gegaan.

Ik weet inderdaad ook dat de stallen onwijs klein waren. De paarden en pony's konden hun kont nauwelijks keren, verder waren ze altijd ontzettend vies. Ook heb ik een keer een kreupel paard gehad met een wedstrijd. Deze mocht mooi nog een paar uur lopen. En als ik in het weekend een paard gehuurd had voor een uurtje, was deze niet aanwezig op stal of had iemand anders hem tegelijkertijd gehuurd. Verder ging de prijs elke maand bijna met 10 euro omhoog, waardoor het uiteindelijk een mega dure manege werd.

Nee, ik ben blij dat ik daar toen weg ben gegaan. Ik had toen een verzorgpony (welsh x arabier) waar ik toen ontzettend veel van geleerd heb en nu heb ik zelfs mijn eigen jonge dressuurpaard waarmee ik dit jaar mijn debuut ga maken. Pas toen ik op privé paarden ben ga rijden, heb ik pas leren paardrijden.

Ik weet niet hoe het momenteel op manege de Veluw is. Ik heb het nu puur over mijn eigen ervaringen van de 6 jaar dat ik daar gereden heb. In het begin positief, maar ben uiteindelijk negatief weggegaan. Heb jaren later met mijn ex-schoonmoeder nog een keer een paard gehuurd daar (Urban), dit vond ik een heel erg leuk dier. Maar verder was er weer niemand in de buurt die je kon helpen.



wat grappig. ik heb als vergevorderde altijd op Limit gereden en dat was echt één van de betere paarden hoor. Heb vaak zat moeten demonstreren met Limit samen wat Jan nu eigenlijk bedoelde met bijvoorbeeld travers of schouderbinnenwaarts. Moesten de andere meiden op de a-c lijn stilstaan met hun neus naar de zijkant waar Limit en ik het samen voor deden. Limit is absoluut een topper, en echt een van de betere paarden. Hij heeft M2 gelopen maar door een peesblessure werd ie verkocht. Hij weet dondersgoed wie er op zijn rug zit, dat is het met Limit.
Als je hem doorhebt en zijn knopjes vindt, kun je lezen en schrijven met hem. Ik kreeg vaak reacties van mensen die normaal in andere lessen reden waar limit onder iemand anders liep dat ze hem helemaal niet herkenden.
Dat hij normaal een stijve sterrenkijker was. Nou ik heb fotos en video's met hele andere beelden hoor.

Ik ben momenteel aan het kijken of ik weer op deze manege kan gaan rijden maar dan dmv een paard te leasen.

Ik wil geen rijles meer op manegepaarden/ponys die door jan en alleman 'bereden' worden, ik wil zelf verder trainen. en het liefste zou ik dus Limit leasen.

alleen heb ik geen idee wat zoiets kost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-14 18:18 



 
Profiel   

RoyceMack schreef
Kimmutjuh89 schreef
Een aantal hele verschillende meningen hierboven over manege de Veluw en ik vind dat alle partijen wel ergens gelijk hebben. Ooit toen ik nog in groep 7 zat (14 jaar geleden ofzo) ben ik gaan paardrijden op de Veluw. In het begin vond ik dit geweldig, kreeg ik goed les van Jan. Ook was er oog voor mijn ontwikkeling. Sunlight was altijd de felle pony waarop ik wilde rijden, en heb ontzettend veel van haar geleerd. Uiteindelijk gaf Jan aan dat ik in de hogere les mee mocht rijden en toen ik daarin kwam.... werd het allemaal even wat anders. Ik kreeg geen aandacht meer, Jan was voornamelijk met de andere meiden bezig. Er heerste een behoorlijke "populariteitsfeer" en ik hoorde er duidelijk niet tussen. Verder reden die meiden allemaal op 'de goede' paarden en mocht ik op Limit, die ik echt een stijve plank vond. Pas aan het einde van het uur begon hij wat soepel te worden en dan mocht ik er weer af. Terwijl ik altijd met Limit aan het stoeien was, kreeg ik zeer weinig aandacht en werd ik ook niet goed met mijn problemen geholpen. Na een lange tijd was ik dit zo ontzettend zat, dat ik halverwege de les tot grote verbazing van Jan afstapte en Limit lekker op stal zette. Hierna ben ik nooit meer terug gegaan.

Ik weet inderdaad ook dat de stallen onwijs klein waren. De paarden en pony's konden hun kont nauwelijks keren, verder waren ze altijd ontzettend vies. Ook heb ik een keer een kreupel paard gehad met een wedstrijd. Deze mocht mooi nog een paar uur lopen. En als ik in het weekend een paard gehuurd had voor een uurtje, was deze niet aanwezig op stal of had iemand anders hem tegelijkertijd gehuurd. Verder ging de prijs elke maand bijna met 10 euro omhoog, waardoor het uiteindelijk een mega dure manege werd.

Nee, ik ben blij dat ik daar toen weg ben gegaan. Ik had toen een verzorgpony (welsh x arabier) waar ik toen ontzettend veel van geleerd heb en nu heb ik zelfs mijn eigen jonge dressuurpaard waarmee ik dit jaar mijn debuut ga maken. Pas toen ik op privé paarden ben ga rijden, heb ik pas leren paardrijden.

Ik weet niet hoe het momenteel op manege de Veluw is. Ik heb het nu puur over mijn eigen ervaringen van de 6 jaar dat ik daar gereden heb. In het begin positief, maar ben uiteindelijk negatief weggegaan. Heb jaren later met mijn ex-schoonmoeder nog een keer een paard gehuurd daar (Urban), dit vond ik een heel erg leuk dier. Maar verder was er weer niemand in de buurt die je kon helpen.



wat grappig. ik heb als vergevorderde altijd op Limit gereden en dat was echt één van de betere paarden hoor. Heb vaak zat moeten demonstreren met Limit samen wat Jan nu eigenlijk bedoelde met bijvoorbeeld travers of schouderbinnenwaarts. Moesten de andere meiden op de a-c lijn stilstaan met hun neus naar de zijkant waar Limit en ik het samen voor deden. Limit is absoluut een topper, en echt een van de betere paarden. Hij heeft M2 gelopen maar door een peesblessure werd ie verkocht. Hij weet dondersgoed wie er op zijn rug zit, dat is het met Limit.
Als je hem doorhebt en zijn knopjes vindt, kun je lezen en schrijven met hem. Ik kreeg vaak reacties van mensen die normaal in andere lessen reden waar limit onder iemand anders liep dat ze hem helemaal niet herkenden.
Dat hij normaal een stijve sterrenkijker was. Nou ik heb fotos en video's met hele andere beelden hoor.

Ik ben momenteel aan het kijken of ik weer op deze manege kan gaan rijden maar dan dmv een paard te leasen.

Ik wil geen rijles meer op manegepaarden/ponys die door jan en alleman 'bereden' worden, ik wil zelf verder trainen. en het liefste zou ik dus Limit leasen.

alleen heb ik geen idee wat zoiets kost.


Als je wilt weten hoeveel het kost moet je op de site kijken. Limit heb ik 1x op gereden en vind het best een leuk paard je kan er best wat van leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-14 22:50 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig op de manege geleerd heb.
Ik begon pas echt te rijden, toen ik op privé paarden ging rijden, verzorgpaarden kreeg en voor een stal ging rijden. Deze paarden zijn zo mega afgesteld op hun ruiter dat ze elke fout haarfijn aanvoelden. Hierdoor leerde ik echt te rijden en te voelen. Ben erg blij dat ik toentertijd bij Manege De Veluw gestopt ben. Al moet ik zeggen dat ik Sunlight, met wie ik echt kon lezen en schrijven, enorm miste. Vraag me nog steeds af wat er van haar is geworden en of ze er nog is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-15 00:22 



 
Profiel   

Ik rijd er niet, maar weet dat Sunlight er nog steeds is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-15 10:54 



 
Profiel   

Kimmutjuh89 schreef
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig op de manege geleerd heb.
Ik begon pas echt te rijden, toen ik op privé paarden ging rijden, verzorgpaarden kreeg en voor een stal ging rijden. Deze paarden zijn zo mega afgesteld op hun ruiter dat ze elke fout haarfijn aanvoelden. Hierdoor leerde ik echt te rijden en te voelen. Ben erg blij dat ik toentertijd bij Manege De Veluw gestopt ben. Al moet ik zeggen dat ik Sunlight, met wie ik echt kon lezen en schrijven, enorm miste. Vraag me nog steeds af wat er van haar is geworden en of ze er nog is...


sunlight staat nog steeds op de manege :) hier is een foto van vorig jaar ponykamp
http://www.manegedeveluw.nl/components/ ... faeb0c.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-15 18:14 



 
Profiel   

RaboStorm schreef
Kimmutjuh89 schreef
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig op de manege geleerd heb.
Ik begon pas echt te rijden, toen ik op privé paarden ging rijden, verzorgpaarden kreeg en voor een stal ging rijden. Deze paarden zijn zo mega afgesteld op hun ruiter dat ze elke fout haarfijn aanvoelden. Hierdoor leerde ik echt te rijden en te voelen. Ben erg blij dat ik toentertijd bij Manege De Veluw gestopt ben. Al moet ik zeggen dat ik Sunlight, met wie ik echt kon lezen en schrijven, enorm miste. Vraag me nog steeds af wat er van haar is geworden en of ze er nog is...


sunlight staat nog steeds op de manege :) hier is een foto van vorig jaar ponykamp
http://www.manegedeveluw.nl/components/ ... faeb0c.jpg


O wauw! Wat gaaf om haar weer te zien! Ze ziet er goed uit op de foto! Hoe oud zal ze ondertussen zijn? Ik denk wel op leeftijd nu? Want het is voor mij alweer bijna 9 jaar geleden dat ik haar gezien heb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-15 18:50 



 
Profiel   

Heb een jaar of 12 geleden bij deze manege gereden. Tijdens buitenrit ging pony liggen. 6 weken in gips gezeten..... wat de oorzaak van het liggen is geweest, kan ik alleen naar gissen. Of het pure pech is geweest of dat de pony niet in orde was... geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-17 20:30 



 
Profiel   

Toen ik op de manege reed waren de stallen voor de pony's echt TE klein. Ze konden haast hun kont draaien. Ik weet niet of dat nu ook zo is. Bovendien was het zo dat de pony's alleen in de zomer op de grote weide kwamen en op zondag alleen in de bak. Voor de rest kwamen ze niet in de weides. Ik weet natuurlijk niet hoe het nu is. Maar ik heb echt slechte ervaringen met Manege de Veluw

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-18 17:38 



 
Profiel   

Kimmutjuh89 schreef
Een aantal hele verschillende meningen hierboven over manege de Veluw en ik vind dat alle partijen wel ergens gelijk hebben. Ooit toen ik nog in groep 7 zat (14 jaar geleden ofzo) ben ik gaan paardrijden op de Veluw. In het begin vond ik dit geweldig, kreeg ik goed les van Jan. Ook was er oog voor mijn ontwikkeling. Sunlight was altijd de felle pony waarop ik wilde rijden, en heb ontzettend veel van haar geleerd. Uiteindelijk gaf Jan aan dat ik in de hogere les mee mocht rijden en toen ik daarin kwam.... werd het allemaal even wat anders. Ik kreeg geen aandacht meer, Jan was voornamelijk met de andere meiden bezig. Er heerste een behoorlijke "populariteitsfeer" en ik hoorde er duidelijk niet tussen. Verder reden die meiden allemaal op 'de goede' paarden en mocht ik op Limit, die ik echt een stijve plank vond. Pas aan het einde van het uur begon hij wat soepel te worden en dan mocht ik er weer af. Terwijl ik altijd met Limit aan het stoeien was, kreeg ik zeer weinig aandacht en werd ik ook niet goed met mijn problemen geholpen. Na een lange tijd was ik dit zo ontzettend zat, dat ik halverwege de les tot grote verbazing van Jan afstapte en Limit lekker op stal zette. Hierna ben ik nooit meer terug gegaan.

Ik weet inderdaad ook dat de stallen onwijs klein waren. De paarden en pony's konden hun kont nauwelijks keren, verder waren ze altijd ontzettend vies. Ook heb ik een keer een kreupel paard gehad met een wedstrijd. Deze mocht mooi nog een paar uur lopen. En als ik in het weekend een paard gehuurd had voor een uurtje, was deze niet aanwezig op stal of had iemand anders hem tegelijkertijd gehuurd. Verder ging de prijs elke maand bijna met 10 euro omhoog, waardoor het uiteindelijk een mega dure manege werd.

Nee, ik ben blij dat ik daar toen weg ben gegaan. Ik had toen een verzorgpony (welsh x arabier) waar ik toen ontzettend veel van geleerd heb en nu heb ik zelfs mijn eigen jonge dressuurpaard waarmee ik dit jaar mijn debuut ga maken. Pas toen ik op privé paarden ben ga rijden, heb ik pas leren paardrijden.

Ik weet niet hoe het momenteel op manege de Veluw is. Ik heb het nu puur over mijn eigen ervaringen van de 6 jaar dat ik daar gereden heb. In het begin positief, maar ben uiteindelijk negatief weggegaan. Heb jaren later met mijn ex-schoonmoeder nog een keer een paard gehuurd daar (Urban), dit vond ik een heel erg leuk dier. Maar verder was er weer niemand in de buurt die je kon helpen.


Ik herken het zelfde. Vooral die stallen. Oohhh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-18 17:40 



 
Profiel   

RoyceMack schreef
Ik heb 8 jaar op de Veluw gereden, omdat er in de buurt niet een echt een andere manege was waar ik terecht kon. Daarnaast was ik gehecht aan t paard waar ik veel op reed(Limit).
De manege heb ik ervaren als vies, klein, ongezellig, en soms kon ik de eigenaar wel wat aandoen omdat hij de paarden letterlijk naar buiten trapte.
Het paard waar ik veel op reed, Limit, had continue hoefproblemen. Dat kwam niet omdat ie van zichzelf zulke slechte hoeven had, maar omdat ie gewoon n week lang in zn eigen uitwerpselen stond te soppen. Heb jaren lang, als ik ging rijden, stiekem savonds de stal deels uitgemest en opnieuw hooi erin(dit mocht eigenlijk helemaal niet) omdat ik het zo zielig vond.
Tegenwoordig is de manege overgenomen door de dochter en hoop ik dat het iets beter is geworden.
De stallen zijn erg klein, en de houding van de paardeneigenaren die hun paard op de manege gestald hebben is echt schrikbarend. Zo arrogant en voelen zich zoveel beter dan de manege klanten.
Vreselijk volk af en toe. Denken op een onderlinge wedstrijd wel ff alles te regelen en denken dat ze zoiezo beter rijden dan manege mensen.

De zadels en hoofdstellen, zal ik het maar niet eens over hebben wat dat is echt uberslecht. Alle paarden en ponys hebben drukplekken, er wordt neit naar om gekeken.

Overigens, er zijn wel goede instructeurs die lesgeven op de manege. Ik heb leren rijdne van Jan. Die gaf altijd veel aandacht tijdens de lessen aan mensen die hij mocht en die goed konden rijden en potentie hadden om hoger en verder te komen met rijden. Als je niet goed kon rijden, of als hij je neit mocht, dan was het gewoon n uurtje hobbelen en dat was het. Hij is erg goed, en ik vond zijn lessrn altijd erg fijn.
De andere instructeurs vond ik niet zo.
Verder is t wel leuk hoor, maar als je 2x per week gaat rijden dan ben je denk ik heel snel uitgeleerd. Jan gaf mij meestal wel apart oefeningen(zoals travers, wijken in galop etc) zodat ik verder kon, maar op gegeven moment ben je wel uitgeleerd.

Ik zou eerder uitwijken naar de prinsenbankhoeve(die zit naast de snelweg net buiten nijmegen), stal klein amerika, of de brandenburgh in nijmegen.

Je hebt in ewijk ook nog een pensionsstalling waar je manegelessen kunt volgen op paarden./ Die stal is echt goed voor elkaar en volgens mij een heel leuk team met pension mensen etc..
stal zwiers heet die.


Anketien vond ik altijd heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-18 17:44 



 
Profiel   

xxRosaliexx schreef
Ik rij nu al 4/5 jaar bij Manege de Veluw. ik vind het een super leuke manege met een supergezellige sfeer. in de winter gaan de pony's en paarden (apart) in een bak omdat het dan te koud buiten is en in de zomer gaan ze in de avond als ze niet meer hoeven te rijden naar de wei. op zaterdagavond en zondagavond bij mooi weer staan ze alleemaal in een super grote weide, en in de zomervakantie hebben ze allemaal ook 3 weken rust .zelf vind ik ook dat er vooral voor de pony's kleine stallen zijn, maar de manege mag van de gemeente niet uitbreiden. en de paarden hebben een beste grote stal vind ik zelf. alle zadels zijn op maat gemaakt, voor de pony's. en ik vind de instructeurs goed en fijn lesgeven. als je nog geen poetspullen hebt kun die ook bij de kantine vragen en is je pony/paard vies waar je op rijd word je de les uitgestuurd. want de pony vind het ook niet fijn om vies bereden te worden.

iedere manege heeft zo zijn eigen min punten


Te koud buitenik ga stukk. Misschien wist je het nog niet. Maar pony's en paarden hebben een dikke vacht. En als ze zijn geschoren kunnen ze alsnog naar buiten met een dken

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-18 17:51 



 
Profiel   

Daar ben ik ook begonnen inderdaad, lang geleden alweer. De manege is destijds overgenomen door de dochter van de eigenaar inderdaad. De eigenaar had er wel zo'n zooitje van gemaakt, niet normaal. Overigens is ook dit keer de appel niet ver van de boom gevallen, en zie je hier en daar wel iets een verbetering, maar het is heel minimaal... Bizarste moment blijft nog steeds, hoe het paard 'Rabo', in een pony stal werd gezet, vervolgens zich wilde omdraaien en daarbij de volledige achterwand van zijn stal moest om duwen om zichzelf weer in zijn begin positie te krijgen... De smerige willen opgevouwen dekens die onder elk zadel werden gedaan en alle kale singel plekken. Om te janken...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-18 17:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen