f proefjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponypret123

Berichten: 1163
Geregistreerd: 24-12-12

f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:26

Hier een vraagje wie rijdt er f proefjes zoja welke f? Ben nieuwschierig!

RobinBuck

Berichten: 444
Geregistreerd: 25-03-12
Woonplaats: in de achterhoek

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:27

ik rijd F10

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:29

F9 met 1 PP punt.

Heb wel 6x de F6 gereden omdat ik op nogal gestoorde paardjes ging. (Zoals paardjes die doods en doods bang zijn voor het jury hokje :'))

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:37

F8 met 1 PP.
Nog nooit niet gehaald :)
*Klopt af*

ponypret123

Berichten: 1163
Geregistreerd: 24-12-12

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 21:54

Ik nu 2e x f5 en wil ook mee gaan doen met de pas de deux; ruiterĀ»l
pas de deux. Kijk daar ook isXD

Ellen_1990

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: Scheemda

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:56

Ik ben ooit tot F10 gekomen.. rijdt ze nu niet meer

RobinBuck

Berichten: 444
Geregistreerd: 25-03-12
Woonplaats: in de achterhoek

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:43

hahahah, mn laatste keer F9 had ik 242 punten!
ik stond meer dan 15 punten voor op de 2e hihi :+

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:55

ik rijd het heel soms maar geweldig vind ik het niet. rijd nu f3 haha :# .

Kyarahh
Berichten: 2438
Geregistreerd: 03-12-09

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:57

Ik heb vroeger geloof ik t/m f3 gereden, nu rijd ik L1 dressuur KNHS :)

xxLady

Berichten: 868
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:59

Ik zit nu in de f8 met 1 PP. (:
Afgelopen zaterdag weer wedstrijd gehad maar ging niet geweldig.
Had wel genoeg punten voor een PP maar het reed gewoon niet lekker, ging ook op een andere pony dan normaal dus de volgende keer maar mooi weer op mn vertrouwde lievelingetje denk ik ? (:

Bentotoet
Berichten: 252
Geregistreerd: 03-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:03

Ik rijd F10

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:08

Je leert wel heel veel als je pony's kiest die niet vaak gekozen worden. ik rijd nu meestal wel wedstrijdjes maar dan f3 op pony's die bang zijn van hard geluid enzo.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:10

F3+2 dus F4 nu :D. Wij mogen zelf kiezen op welke pony we gaan, uiteraard ga ik dan ook op de pony waarmee ik graag les.

Dyanne_z

Berichten: 408
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:13

Mijn goede voornemen van 2013 is om te starten met F proefjes *\o/*

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:15

Wij hadden er vooral in het begin een handje van om als eerste in te schrijven want dan kan je lekker op de makkelijke kies nu wel gewoon altijd de moeilijke.'
is wel leuk hoor! je moet alleen niet meedoen om te winnen maar voor je punten of de ervaring en dan is eerste worden natuurlijk altijd leuk. ik was 1 keer zo melig dat ik halverwege de proef in lachen uitbarstte! wel een PP toen! *D

xxLady

Berichten: 868
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:18

badeendje schreef:
F3+2 dus F4 nu :D. Wij mogen zelf kiezen op welke pony we gaan, uiteraard ga ik dan ook op de pony waarmee ik graag les.


Jaa klopt, doe ik ook altijd!
Maar afgelopen keer kwam het niet goed uit met de verdeling van pony's, dan moest 1 pony (waar ik graag op wou) heeel vaak meedoen, dus toen ben ik gevraagd of ik ook op een ander wilde en ben ik daar op ingedeeld. Vond ik opzich niet erg want de afgelopen paar keer had ik al gelest op die pony dus ik vond het niet erg, maar ik merk toch wel dat die pony waar ik het liefst op rij toch het lekkerste rijd en dat het daar ook gewoon het beste op gaat. Dus dat ga ik de volgende keer maar weer doen! (:

xxLady

Berichten: 868
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:19

liliekska schreef:
Wij hadden er vooral in het begin een handje van om als eerste in te schrijven want dan kan je lekker op de makkelijke kies nu wel gewoon altijd de moeilijke.'
is wel leuk hoor! je moet alleen niet meedoen om te winnen maar voor je punten of de ervaring en dan is eerste worden natuurlijk altijd leuk. ik was 1 keer zo melig dat ik halverwege de proef in lachen uitbarstte! wel een PP toen! *D



Kloptt! Afgelopen zaterdag eindigde ik vet laag in vergelijking met de rest, best balen, maar ik had wel genoeg punten voor een PP dus eigenlijk mag ik niet klagen. Want het gaat tenslotte om je eigen PP en om hoger te komen, dus dan maakt het niks uit hoeveel punten de rest heeft (:

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:23

xxLady schreef:
liliekska schreef:
Wij hadden er vooral in het begin een handje van om als eerste in te schrijven want dan kan je lekker op de makkelijke kies nu wel gewoon altijd de moeilijke.'
is wel leuk hoor! je moet alleen niet meedoen om te winnen maar voor je punten of de ervaring en dan is eerste worden natuurlijk altijd leuk. ik was 1 keer zo melig dat ik halverwege de proef in lachen uitbarstte! wel een PP toen! *D



Kloptt! Afgelopen zaterdag eindigde ik vet laag in vergelijking met de rest, best balen, maar ik had wel genoeg punten voor een PP dus eigenlijk mag ik niet klagen. Want het gaat tenslotte om je eigen PP en om hoger te komen, dus dan maakt het niks uit hoeveel punten de rest heeft (:


was een keer een meisje bij mij op mijn oude stal. die ging zeuren en slijmen bij het jurylid dat ze zo graag een keer een prijs wou winnen ging die jury dus ook echt bij de prijsuitreiking dit zeggen: ja ... wil zo graag een prijs dus hiier is je prijs ...
kreeg ze een kleurplaat! haha wij lagen echt dubbel. (ze zeurde ook altijd bij de instructrice dat haar paard zo mooi was enzo)

xxLady

Berichten: 868
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:25

liliekska schreef:
xxLady schreef:

Kloptt! Afgelopen zaterdag eindigde ik vet laag in vergelijking met de rest, best balen, maar ik had wel genoeg punten voor een PP dus eigenlijk mag ik niet klagen. Want het gaat tenslotte om je eigen PP en om hoger te komen, dus dan maakt het niks uit hoeveel punten de rest heeft (:


was een keer een meisje bij mij op mijn oude stal. die ging zeuren en slijmen bij het jurylid dat ze zo graag een keer een prijs wou winnen ging die jury dus ook echt bij de prijsuitreiking dit zeggen: ja ... wil zo graag een prijs dus hiier is je prijs ...
kreeg ze een kleurplaat! haha wij lagen echt dubbel. (ze zeurde ook altijd bij de instructrice dat haar paard zo mooi was enzo)


hahahaha ;$
wat geweldig, dat ze een kleurplaat kreeg hahaha!

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:28

Kloptt! Afgelopen zaterdag eindigde ik vet laag in vergelijking met de rest, best balen, maar ik had wel genoeg punten voor een PP dus eigenlijk mag ik niet klagen. Want het gaat tenslotte om je eigen PP en om hoger te komen, dus dan maakt het niks uit hoeveel punten de rest heeft (:
[/quote]

was een keer een meisje bij mij op mijn oude stal. die ging zeuren en slijmen bij het jurylid dat ze zo graag een keer een prijs wou winnen ging die jury dus ook echt bij de prijsuitreiking dit zeggen: ja ... wil zo graag een prijs dus hiier is je prijs ...
kreeg ze een kleurplaat! haha wij lagen echt dubbel. (ze zeurde ook altijd bij de instructrice dat haar paard zo mooi was enzo)[/quote]

hahahaha ;$
wat geweldig, dat ze een kleurplaat kreeg hahaha![/quote]

ja hadden erg leuke juryleden toen *D
ook wel eens gehad dat een pony vervelnd deed ging iemand van het secretariaat er wel even op :j

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:30

Denk dat ik tot f8 was maar ik ging op een eigenwijze fjord en dat was vaak geen succes! Maarja eigenwijze pony , eigenwijs kind ! Maar was altijd blij

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:32

_nvds schreef:
Denk dat ik tot f8 was maar ik ging op een eigenwijze fjord en dat was vaak geen succes! Maarja eigenwijze pony , eigenwijs kind ! Maar was altijd blij


haha heb je wel nog PP's kunnen halen ooit? (met die pony)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:34

F11 + 0 maar kom niet verder :') Elke keer als ik het gevoel heb dat het goed gaat dan krijg ik prutpunten.
Eerst even leuk paard vinden en dan eens even kijken of we verder kunnen.

xxLady

Berichten: 868
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:40

__denise schreef:
F11 + 0 maar kom niet verder :') Elke keer als ik het gevoel heb dat het goed gaat dan krijg ik prutpunten.
Eerst even leuk paard vinden en dan eens even kijken of we verder kunnen.


Hmmm! ik zit nu dus in de f8 en ik hoor van meer mensen dat het vanaf f9/f10 echt moeilijker begint te worden? Of niet?
Vanaf f10 is hele proef doorzitten ofzo en heel veel dingen op de letter in plaats van tussen bepaalde letters toch ?

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:50

F10 is prima te doen hoor, die proef mag je nog lichtrijden. F11 is geheel doorzitten en met een paard wat hoog opgooit ben je alleen maar bezig met nog enigszins netjes uitzitten en dan vergeet je wel eens om bijvoorbeeld je paard extra te begrenzen. Ik heb twee keer de F11 gereden en sja het wordt wel serieus. Eerste paard was eigenlijk nog niet klaar voor de F11 maargoed dan probeer je het toch. Voor jezelf gaat het dan goed maar de jury vindt dat dan blijkbaar niet. Tweede paard kan veel meer maar daar reed ik net voor de tweede keer op sinds een jaar. Dat ging voor mijn gevoel ook heel goed (liep netjes, viel niet over buitenschouder weg, corrigeerde snel), maar was blijkbaar ook niet voldoende.
Ligt heel erg aan het paard denk ik. We hebben best paarden waarmee je de punten kan rijden, alleen heb ik geen zin om op een paard te rijden dat ik niet leuk vind :))

Ik denk wel dat het inderdaad vanaf de F11/F12 een stuk serieuzer wordt, ook omdat er echt gekeken wordt naar nageeflijkheid en dergelijke, dat is toch wel moeilijk een hele proef lang, op manegepaarden.