Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

De Oosterhoutse manege.

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

wie heeft ervaring met de Oosterhoutse manege ? We zitten nu in de Katjes kelder voor een midweek en volgend jaar komen wij hier weer terug. Dan wil ik mijn 2 tinkers mee nemen en stallen bij de manege die op loop afstand is van de katjes kelder.

Hoe is daar de stalling , gaan de paarden naar buiten? Is het een leuke manege, hoe zijn de lessen ?
Ik hoor jullie wel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-14 19:25 



 
Profiel   

Niemand ...... :D ? Keek op de site van hun en zag dat er veel verschillende soorten lessen worden gegeven en ik kon er niet uithalen of daar op de manege ook pension klanten staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 16:30 



 
Profiel   

HoiHoi,

Ik rijd nu al dik 8 jaar op de oosterhoutse manege. Ik zelf vind ik het een super leuke manege met een hele leuk sfeer als je iedereen leert kennen.
Er staan inderdaad ook pension paarden op de manege. De lessen op doordeweekse avonden en zaterdag en zondag ochtend worden door de eigenaar gegeven, vooral gericht op dressuur. De eigenaar heeft ontzettend veel verstand van paarden en heeft zelf ook jarenlang gereden.
De paarden komen niet elke dag, maar een aantal dagen per week in de kudde buiten. Pension paarden worden vaak door de eigenaren zelf buiten gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 16:44 



 
Profiel   

Dank je wel voor je berichtje! Ik was gisteren gaan kijken bij de manege en het ziet er heel gezellig uit hoor. Wat hebben ze daar leuke pony's staan. Weet jij wat de stallingskosten zijn ? Als we volgend jaar weer op vakantie komen bij de Katjes kelders dan neem ik mijn 2 tinkers voor 5 dagen mee. Alleen zeiden ze ( vrouw achter de bar) dat voor een week de kosten zo rond de 165 euro zullen per pony. Dit vind ik nogal erg duur en ik denk dat ze de verkeerde bedrag heeft gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 16:53 



 
Profiel   

Geen idee, over het algemeen is de oosterhoutse manege de goedkoopste manege uit de omgeving. Ik kan het nakijken voor je. als ik het weet stuur ik je wel een pb tje

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 16:59 



 
Profiel   

hoi! Ik ken de manege niet maar waarom bel je dan niet even met de vragen die je hebt?

165 euro voor een week is inderdaad veel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 17:02 



 
Profiel   

Ik heb van iemand die daar gestaan heeft niet al te beste verhalen gehoord,ja ze heeft er zelf altijd met plezier gereden. Maar haar paardje werd daar steeds banger was heel bang van de eigenaar van de manege toen (weet niet of het nog de zelfde is) en op een gegeven moment bang van alle mannen die in haar buurt kwamen. Dus ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 17:12 



 
Profiel   

sofiexx schreef
Geen idee, over het algemeen is de oosterhoutse manege de goedkoopste manege uit de omgeving. Ik kan het nakijken voor je. als ik het weet stuur ik je wel een pb tje


De rijlessen zijn daar inderdaad niet duur , heel goedkoop zelf vind ik. Als je het voor me nakijken dat zal lief zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-14 01:13 



 
Profiel   

Majolen schreef
hoi! Ik ken de manege niet maar waarom bel je dan niet even met de vragen die je hebt?

165 euro voor een week is inderdaad veel geld.


Dat ben ik ook van plan en wil ze ook gaan mailen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-14 01:15 



 
Profiel   

Ik ben er een paar keer geweest maar vind het echt vreselijk daar. De mensen zullen vast wel gezellig zijn maar de eigenaar heeft mij flink gekwetst met z'n rot opmerkingen en dat mens achter de bar werd ik ook niet echt warm van. Heb al meerdere verhalen gehoord uit de omgeving die echt niet positief zijn. Zelf zou ik eerder even verder kijken. Maar voor een week daar Staan zonder lessen zal het misschien wel gaan. Vind die 165 wel aan de prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-14 01:29 



 
Profiel   

als ik jou was zou ik er nog even over na denken voordat je de paarden daar stalt
heb daar 6 jaar gereden en ik ben blij dat ik daar weer weg ben

er worden velen verhalen verteld over die manege , weinig hebben er een goed woordje over
ik ken veel mensen die daar een paard hadden gestald
hun paarden werden steeds banger en valser
bleek dus dat ze werden geslagen door de bezem omdat ze beetje stro van de kruiwagen aten....
ook dekens werden gejat en op andere paarden gelegd
daar lopen ook nog eens arrogante meiden rond die alles beter weten
en er staat vaak een chagrijnige vrouw achter de bar , die alleen maar voor problemen zorgt

mijn tip is gewoon even verder zoeken in de buurt , er zijn daar een aantal stallen in de buurt

Xx

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-14 18:35 



 
Profiel   

Jeetje zeg wat een verhaal Irish. Ik heb een pbtje gehad waar ik erg ven schrok. Ik ga meer stallen die daar in de buurt liggen eens bezoeken. Voor ik de beslissing maak om op de manege te stallen voor de vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-14 13:04 



 
Profiel   

jansje73 schreef
Jeetje zeg wat een verhaal Irish. Ik heb een pbtje gehad waar ik erg ven schrok. Ik ga meer stallen die daar in de buurt liggen eens bezoeken. Voor ik de beslissing maak om op de manege te stallen voor de vakantie.

Baelemans zit er, mooie luxe stal aan het bos. Ik ken eventueel anders wel een wei waar ze 24/7 op kunnen. Gratis, maar wel graag poep scheppen eind v/d dag. Zit ook direct aan het bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-14 13:11 



 
Profiel   

balemans is idd een mooie pension stal
verder heb je in de buurt : hoeveneind en de vijf eiken (zeer mooi daar, alleen wel een stukje verder weg XD)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-14 18:00 



 

NIET DOEN!!!

Ga naar Balemans! Offf naar van de Schriek die zit aan het spoor bij Dorst dan ben je zo in Sureau!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-14 18:04 



 
Profiel   

ja idd balemans is erg mooi, had ik die al via bp gestuurd ts? en idd van der schriek is ook prettig! en beide hebben super uitrijmogelijkheden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-14 20:05 



 
Profiel   

We gaan in het voor of najaar ('15) weer terug naar de katjes kelder voor een midweek vakantie te vieren. Ik heb zelf geen auto om naar mijn paardjes elke dag te gaan en met de fiets vanuit Oosterhout ben ik wel erg lang aan het fietsen en met het openbaar vervoer dat duurt veel te lang.

Ik zoek een goede stal voor 5 dagen waar mijn paardjes fijn staan en dicht tegen de bossen aan. Ik heb al een aantal stallen door gekregen via pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-14 20:27 



 

Dan zou ik voor Balemans gaan. Kun je zo cadettenkamp in, door naar Dorst of de andere kant op naar Oosterhout!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-14 21:04 



 
Profiel   

Heyhoi,
De oosterhoutse manege is een mooie plek om je paard te stallen, je kan er bv meteen het bos in als het hek open is. De eigenaar van de manege is soms wat chagrijnig maar daar wen je aan. Ik heb nare reacties gezien en ben het daar niet mee eens. Ik zit hier nu al zo'n 8 jaar en kom er nogsteeds met veel plezier :) Maar het kan ook zijn dat je de eigenaar niet met respect behandelt, daarom kan hij zo doen. Dekens worden niet gejat en ze worden niet geslagen etc etc, de paarden staan 's avonds in een kudde buiten, op een paddock waar helaas geen gras meer groeit zodat ze als ze gras eten geen zand meekrijgen en dus niet ziek worden. Ook lopen hier gediplomeerde instructeuren rond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-19 10:41 



 
Profiel   

isaverhelst schreef
Heyhoi,
De oosterhoutse manege is een mooie plek om je paard te stallen, je kan er bv meteen het bos in als het hek open is. De eigenaar van de manege is soms wat chagrijnig maar daar wen je aan. Ik heb nare reacties gezien en ben het daar niet mee eens. Ik zit hier nu al zo'n 8 jaar en kom er nogsteeds met veel plezier :) Maar het kan ook zijn dat je de eigenaar niet met respect behandelt, daarom kan hij zo doen. Dekens worden niet gejat en ze worden niet geslagen etc etc, de paarden staan 's avonds in een kudde buiten, op een paddock waar helaas geen gras meer groeit zodat ze als ze gras eten geen zand meekrijgen en dus niet ziek worden. Ook lopen hier gediplomeerde instructeuren rond.


Van de week toevallig op deze manege terecht gekomen en ben me eerlijk gezegd rot geschrokken, vandaar dat ik eens ben gaan googlen.
Dat zoiets nog bestaat in deze tijd???
Ponys in hokjes van 1x1?? Ik heb me serieus afgevraagd hoe en waar al die 50 stuks naar buiten gingen?
Paddocks,nja wat je het kunt noemen. Dikke onkruid en het zag er nou ook niet echt uit of daar in de laatste paar dagen iets buiten geweest was..platgeslagen zand en geen voetafdrukjes..
Ik was er in de avond, stond geen paard buiten..
Hoe oud de manege ook is, is best wat moois van te maken. Zowel van de stallen als de buitenvoorziening. Al is dr maar een klein weitje waar ze afentoe toch even kunnen grazen... Ik had echt te doen met die beestjes..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-19 20:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen