Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ponykamp wie weet een leuke???

 
Profiel   

Wie weet er een leuk ponykamp bij het strand???
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-15 12:06 



 
Profiel   

Kijk eens op de site van duinmanege Poelenburgh, daar hoor ik altijd veel goede verhalen over. Zelf heb ik er alleen nog maar een strandrit gemaakt, maar de paarden staan er goed bij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-15 12:21 



 
Profiel   

Moet het per se strand zijn?

Wat zijn je verdere eisen? Wil je veel buitenritten, of wil je veel lessen?

Ik ga dan wel niet naar het strand, maar ik ga naar de Treekhoeve op crossweek :D, daar ga je dus zowel, dressuur als springen en crossen in de crossweide. Dat lijk me super gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-15 12:38 



 
Profiel   

bestaat er ook een kamp waar je alleen dressuurlessen en buitenrit maakt?? behalve van de knhs

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-15 12:47 



 
Profiel   

Xrachelle schreef
bestaat er ook een kamp waar je alleen dressuurlessen en buitenrit maakt?? behalve van de knhs

Vast wel.

ik dacht dat Les Chevaux ook een instructieweek had, en Sintels ook wel dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-15 13:18 



 
Profiel   

Niet afdwalen! Antwoord liever op de vraag van kimxxjoy!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-15 15:44 



 
Profiel   

Ponykamp Ameland, bijna elke dag een buitenrit over het strand en de hele week je eigen pony. Kijk op www.ponykampameland.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-15 15:51 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe oud je bent ?

Ponykamp Ameland ben ik nog nooit geweest (op ponykamp dan :p), ik heb er wel 2x een buitenrit gedaan :)
Hele leuke paarden en leuke begeleiding :)

Je moet volgens mij wel gevorderd zijn (ikkanhetfouthebben)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-15 18:45 



 
Profiel   

sterreke98 schreef
Moet het per se strand zijn?

Wat zijn je verdere eisen? Wil je veel buitenritten, of wil je veel lessen?

Ik ga dan wel niet naar het strand, maar ik ga naar de Treekhoeve op crossweek :D, daar ga je dus zowel, dressuur als springen en crossen in de crossweide. Dat lijk me super gaaf!


Dat vind ik wel leuker dan bos want daar ben ik vorig jaar al geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-15 19:08 



 
Profiel   

Hey Kim,

Mocht je toch nog denken, nou door het bos en over de heide en heuveltjes crossen zie ik wel zitten... 't Peerdespul in Havelte is geweldig en best wel uniek!

- 4 dagritten van 5 uur op IJslanders in een prachtig gebied!
- 1 dag thuis: töltles, spelletjes met en zonder paard
- Activiteiten naast het rijden: Braderie, speurtocht of spookavond, bonte avond, gezelschapsspelletjes, bosspel, chillen op de kamer,...

Ik ben er 10 jaar op kamp geweest, ja zo leuk is het daar! en nu 2 jaar als leiding.
Vragen? Stel ze via privébericht! (site is niet zo up to date) Ik heb ook een hele hoop foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-15 15:11 



 
Profiel   

Ponyhof Aagtekerke! Super leuk! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-15 15:22 



 
Profiel   

Ponyhof Aagtekerke is echt heel leuk! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-15 17:53 



 
Profiel   

Raad ik je vooral even te zoeken naar het Ponyhof hier op bokt, weet je in ieder geval waar je niet heen moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-15 17:58 



 
Profiel   

Manege molenzicht is erg leuk alleen geen strandritten maar bosritten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-15 17:59 



 
Profiel   

Judass schreef
Raad ik je vooral even te zoeken naar het Ponyhof hier op bokt, weet je in ieder geval waar je niet heen moet.


Dat is wat sommige mensen zeggen die iedereen zwart willen maken.
De paarden op het ponyhof hebben het niet slecht hoor!
Ik kom er al 3 jaar en spreek dus uit eigen ervaring.
De paarden staan dag en nacht buiten en krijgen onbeperkt hooi en de paarden die daar niet genoeg aan hebben, krijgen biks bijgevoerd.
Paarden met singelwondjes worden zonder zadel gereden.
Ze moeten wel veel lopen, maar dat is vaak ook naar het strand en dat vinden de paarden hardstikke leuk.
Ze hebben misschien geen 5-sterren leven, maar ze hebben het veel beter dan een hele hoop andere manegepony's.

Maar het ging om het ponykamp en dat is er heel erg leuk!
Dit zijn dingen die je gaat doen(en dan vergeet ik waarschijnlijk nog veel):
- Strandritten maken
- In de bak rijden(dressuur, springen en zonder zadel)
- Spelletjes met de pony's
- Versierwedstrijd
- Een avondje naar het carrousel in Vlissingen
- Je hebt super lekker eten(ook niet onbelangrijk)
- Ik ben vast nog heel veel vergeten

Kortom, het is een superleuk ponykamp en je hoeft je er niet te vervelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-15 08:50 



 
Profiel   

Lvdoost98 schreef
Judass schreef
Raad ik je vooral even te zoeken naar het Ponyhof hier op bokt, weet je in ieder geval waar je niet heen moet.


Dat is wat sommige mensen zeggen die iedereen zwart willen maken.
De paarden op het ponyhof hebben het niet slecht hoor!
Ik kom er al 3 jaar en spreek dus uit eigen ervaring.
De paarden staan dag en nacht buiten en krijgen onbeperkt hooi en de paarden die daar niet genoeg aan hebben, krijgen biks bijgevoerd.
Paarden met singelwondjes worden zonder zadel gereden.
Ze moeten wel veel lopen, maar dat is vaak ook naar het strand en dat vinden de paarden hardstikke leuk.
Ze hebben misschien geen 5-sterren leven, maar ze hebben het veel beter dan een hele hoop andere manegepony's.

Maar het ging om het ponykamp en dat is er heel erg leuk!
Dit zijn dingen die je gaat doen(en dan vergeet ik waarschijnlijk nog veel):
- Strandritten maken
- In de bak rijden(dressuur, springen en zonder zadel)
- Spelletjes met de pony's
- Versierwedstrijd
- Een avondje naar het carrousel in Vlissingen
- Je hebt super lekker eten(ook niet onbelangrijk)
- Ik ben vast nog heel veel vergeten

Kortom, het is een superleuk ponykamp en je hoeft je er niet te vervelen!


Nou ik kom er ook 3 jaar en ga niet meer omdat ik vind dat ze niet goed voor de paarden zijn (wondjes, mager, slecht tuig, last van rug, in mega blubber wei, lopen bv 2x strandrit van 2,5 uur en als het moet nog een les). Ook tijdens de lessen hoor je alleen maar over trekken in de mond en een flinke klap op zijn kont. Ik zou er persoonlijk nooit meer heen gaan to5 dat verandert is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-15 16:17 



 
Profiel   

Domenique_94 schreef
Hey Kim,

Mocht je toch nog denken, nou door het bos en over de heide en heuveltjes crossen zie ik wel zitten... 't Peerdespul in Havelte is geweldig en best wel uniek!

- 4 dagritten van 5 uur op IJslanders in een prachtig gebied!
- 1 dag thuis: töltles, spelletjes met en zonder paard
- Activiteiten naast het rijden: Braderie, speurtocht of spookavond, bonte avond, gezelschapsspelletjes, bosspel, chillen op de kamer,...

Ik ben er 10 jaar op kamp geweest, ja zo leuk is het daar! en nu 2 jaar als leiding.
Vragen? Stel ze via privébericht! (site is niet zo up to date) Ik heb ook een hele hoop foto's.


Toen ik nog een klein(er) paardenmeisje was ben ik hier ook geweest. Hartstikke leuk kamp. Echt een aanrader :j

Daarnaast.. 't Fjordenpaard in Een? ook heel gezellig. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-15 16:19 



 
Profiel   

Sicayes schreef
Domenique_94 schreef
Hey Kim,

Mocht je toch nog denken, nou door het bos en over de heide en heuveltjes crossen zie ik wel zitten... 't Peerdespul in Havelte is geweldig en best wel uniek!

- 4 dagritten van 5 uur op IJslanders in een prachtig gebied!
- 1 dag thuis: töltles, spelletjes met en zonder paard
- Activiteiten naast het rijden: Braderie, speurtocht of spookavond, bonte avond, gezelschapsspelletjes, bosspel, chillen op de kamer,...

Ik ben er 10 jaar op kamp geweest, ja zo leuk is het daar! en nu 2 jaar als leiding.
Vragen? Stel ze via privébericht! (site is niet zo up to date) Ik heb ook een hele hoop foto's.


Toen ik nog een klein(er) paardenmeisje was ben ik hier ook geweest. Hartstikke leuk kamp. Echt een aanrader :j

Daarnaast.. 't Fjordenpaard in Een? ook heel gezellig. :)


Wat leuk dat je op 't Peerdespul bent geweest! Weet je nog wanneer dit was? En misschien met welke leiding of ken je nog paardennamen van toen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-15 11:45 



 
Profiel   

Ponyhof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-15 14:20 



 
Profiel   

LisaaSophie schreef
Nou ik kom er ook 3 jaar en ga niet meer omdat ik vind dat ze niet goed voor de paarden zijn (wondjes, mager, slecht tuig, last van rug, in mega blubber wei, lopen bv 2x strandrit van 2,5 uur en als het moet nog een les). Ook tijdens de lessen hoor je alleen maar over trekken in de mond en een flinke klap op zijn kont. Ik zou er persoonlijk nooit meer heen gaan to5 dat verandert is.


Op bij bijna iedere manege heb je te magere paarden en worden paarden niet altijd correct gereden. En als de paarden de hele dag buiten staan in de groep krijgen ze ook wondjes, want ze zijn niet allemaal even vriendelijk tegen elkaar. ;) Bij ons op de manege hebben de paarden het in ieder geval minder goed dan op het ponyhof. Dus dat kan ook verschil maken over hoe ik er naar kijk ;). En bij bijna alle maneges waar ponykampen gegeven worden, moeten de paarden tijdens de ponykampen redelijk veel lopen.

Maar het ponykamp is in ieder geval heel leuk bij het ponyhof! Het is niet voor niets zo dat het ponyhof meerdere keren voorbij komt in dit topic. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-15 15:29 



 
Profiel   

Hey! Ik ga deze zomer voor de 3e keer op rij naar een ponykamp in Zeeland, het ponyhof *\o/* . Het is vorig jaar uitgeroepen tot de beste manege van Nederland dus dat zegt genoeg!
Je rijdt 3x per dag waarvan 1x een buitenrit, dit kan een bosrit of een strandrit zijn (je gaat tenminste 3x naar het strand!). Daarnaast heb je een springles, en je hebt een binnen- en buitenbak tot je beschikking. Verder doen ze bijna iedere dag spelletjes met de pony's, waar je aan mág deelnemen maar niks moet. Ze hebben meer dan 60 paarden en pony's in allerlei rassen en maten /3 . In de avond zijn er verschillende pony's in de rijbak die je om beurten kan bereiden, met of zonder zadel, waardoor je dus ongeveer op 3 verschillende pony's kan rijden en kan kijken of je de pony's leuk vindt om in de les op te rijden. Bij deze 'avondlessen' zijn er altijd wel begeleiders aanwezig maar verder word je vrijgelaten in wat je wilt doen.
Bij iedere activiteit worden er ook foto's gemaakt en op het strand heb je fotoshoots. Na afloop staan alle foto's online. *-:)
Je hebt ook een versier wedstrijd en een soort bonte avond, waar leuke spelletjes worden gedaan. De ponykampen zijn van 10 t/m 16 jaar in de zomer, maar je hebt ook kampen van 7 t/m 16 jaar.
Je wordt een beetje op leeftijd/niveau ingedeeld maar ze houden altijd rekening met vriendinnen en je kan nog van les ruilen.
Verder zijn er nog superveel leuke dingen over te vertellen, maar dan blijf ik bezig, haha. Op deze site kun je je inschrijven: http://ponyhof.nl/p/ponykamp
Groetjes Imke
Ps: als je nog vragen hebt stel ze maar :) /3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-15 15:06 



 
Profiel   

ImkeFloor schreef
Je rijdt 3x per dag waarvan 1x een buitenrit, dit kan een bosrit of een strandrit zijn (je gaat tenminste 3x naar het strand!).


Reden jullie serieus 3x op een dag? Want dit jaar reden we namelijk maar 1x per dag. (En in de avond nog met enkele pony's zonder zadel, maar dat is slechts een kwartiertje. Beschouw ik dus ook niet echt als rijden aangezien het slechts enkele toertjes stap draf galop is en het dan alweer aan de volgende is.)
Zondag: klein uurtje rijden, vooral om het niveau te bepalen om de groepen te verdelen
Maandag: 1u rijden zonder zadel
Dinsdag: Strandrit in de ochtend
Woensdag: 1u springles
Donderdag: Strandrit in de ochtend
Vrijdag: 1u rijden (keuze uit les of vrij rijden)
Zaterdag: Strandrit in de ochtend

Dan deden we ook nog wel eens estafette met de pony's en stoelendans. Ook een keertje naar het strand geweest met 2 paarden en 2 pony's voor foto's te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-15 17:37 



 
Profiel   

Ik zelf ben laatst op ponykamp geweest bij Manege De Tempeliers suppppppeeeer <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-15 18:08 



 
Profiel   

Manege Poelenburg raad ik persoonlijk echt af! Heb er met mijn zusje een strandrit gemaakt, maar heb er geen positief woord over te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-15 18:45 



 
Profiel   

Ik raad Manege Poelenburg ook zeker af! Leidsters ontezettend streng je mag niks, lessen zijn saai, foto's zijn lelijk & het eten is vies.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-15 19:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen