Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stal Eikelboom ervaringen

 
Profiel   

Hoi,

Ik wil weer beginnen met paardrijden, maar ik weet niet zo goed welke manege. Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar Stal Eikelboom in Bennekom/Wageningen. Ik ben er laatst langs geweest om een indruk te krijgen van de manege en op het eerste oog erg positief. Maar nu weet ik natuurlijk niet hoe er les gegeven wordt en of de pony's en paarden wel paardvriendelijk behandeld worden.
Het laatste topic over deze manege is alweer enkele jaren oud, dus vandaar een nieuw topic :)

Groetjes,
Bridleless
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-15 18:00 



 
Profiel   

Hey, wat leuk! Ik ben nu sinds ongeveer anderhalf jaar weer begonnen met paardrijden en toevallig ook bij Stal Eikelboom. :)
Ik vind het zelf wel een fijne manege, ook hoe de paarden erbij staan. Altijd op de wei of in een paddock (de pony's staan in een groepsstal met verharde uitloop). Daar ben ik echt wel blij mee, toen ik vroeger op een manege reed was dat dus wel anders. De paarden lopen gelukkig ook niet meer dan 2 uur op een dag zo ver ik weet. Als je je paard te veel in de mond zit te trekken of op een andere manier dwarszit wordt dat ook duidelijk verteld. En ik heb nog nooit een pony vooruit moeten meppen of dat soort rariteiten die ik wel eens lees. :oo

Kwalitatief over de lessen kan ik denk ik niet zo heel erg veel vertellen omdat ik ook nog maar een beginnertje ben. Meestal rijden we ongeveer hetzelfde gedurende een les. Even instappen, vaak tussendoor wijken oefenen, op een gegeven moment gaan we draven en oefeningen doen met stelling en buiging of halsstrekken, en gaan we gezamenlijk galopperen tenzij er paarden mee rijden die moeilijk kunnen doen in de galop, die gaan dan apart. Wat we daarna doen is altijd anders, soms gaan we springen, soms nog wat dressuuroefeningen, of als we zin hebben een spelletje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-15 18:10 



 
Profiel   

Allereerst, dankjewel voor je reactie. Als ik zo jouw reactie lees, heb ik zin om nu meteen daar lessen te gaan volgen. :)
Ik had nog een vraagje. Zijn er ook beginnerspaarden i.p.v. pony's? Ik ben namelijk best lang (1.77 m en lange benen) en kan daardoor waarschijnlijk niet op pony's. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 15:43 



 
Profiel   

Geen probleem! Ik ben ook op beginnerspaarden begonnen, dus dat kan gewoon. Ik ben namelijk ook 1.76m! Nu rijd ik ook vaak op een grote, brede pony (kruising fjord). In het begin reed ik ook wel eens op hun haflinger maar dat ziet er ook niet uit qua lengte. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 16:56 



 
Profiel   

Gelukkig maar. Ik was even bang dat mijn benen de grond zouden raken als ik op een pony zou hebben gemoeten. Vroeger, op een andere manege, was dat dus het geval en toen kon ik die pony niet goed aansporen/aandrijven doordat mijn lange benen zijn flanken amper raakten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 17:59 



 
Profiel   

Haha o dat is wel ernstig. :=
Ik hoop in ieder geval dat je genoeg info hebt! Als je anders nog vragen hebt kun je me ook bp'en. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 21:27 



 
Profiel   

Ik zie de lesklanten altijd op de fiets de paarden ophalen uit het weiland, heel grappig :+ Ik geloof dat je min of meer wordt ingedeeld op wat voor paard/pony bij je past, ik heb nooit een ruiter buiten proportie op een pony zien zitten.
Zelf rijd ik niet bij hen, ik fiets alleen vaak langs, maar ik weet nog wel dat we een paar jaar geleden met onze rijvereniging bij hun wilden lessen, maar dat ze vol zaten. Het is een populaire manege :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 21:31 



 
Profiel   

Oud topic maar ik kwam hierop omdat ik zelf wat twijfels heb over deze manege.
De mensen zijn aardig en de pony's en paarden hebben het supergoed, maar juist dat op de fiets uit het weiland halen... ben ik de enige die dat onverantwoord vindt (of ben ik een overbezorgde moeder)?
de Grintweg is een behoorlijk drukke weg met veel bussen en verkeer. Als zo'n paard een keertje schrikt, of net een stap te veel opzij zet, dan lig je ...
Lijkt mij verantwoorder om te lopen, of desnoods zadeltjes mee te nemen en te rijden.
Verder vind ik dat er erg weinig begeleiding is bij de Rakkertjeslessen. Die kinderen prutsen maar wat. Toen ik laatst aan het kijken was, zag ik een meisje waarbij haar cap bijna van haar hoofd afviel, en een die helemaal achterop het zadel stuiterde, en werd gewoon niks van gezegd. Ze hebben wel lol hoor, daar ligt het niet aan, en de pony's zijn zo braaf daar zou je denk ik nog ondersteboven op kunnen zitten. Maar toch. De basis...
Vraag me af hoe dat bij de lessen voor oudere kinderen gaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 15:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen