Ervaringen manege Hillegom

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PirateCherry

Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-12

Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 16:01

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een manege in de omgeving van hoofddorp/nieuw-vennep/hillegom. Nu spreekt de site van manege hillegom me het meest aan. Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van degenen die er nu rijden. In eerdere berichten las ik dat de lessen behoorlijk vol zitten.

Ik ben zelf 28 jaar en 1.80 lang. Ik vraag me daarom ook af of er veel volwassenen daar rijden, en of er ook voldoende grote paarden staan.

Overigens had ik begrepen dat de manege zou verhuizen, maar ik kan daar nergens meer wat over vinden :(

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:04

Manege probeert al 15 jaar te verhuizen maar het lukt steeds niet.
Daarom is het een verschrikkelijke oude bende.
Ik heb er een jaar of 5 geleden gereden. De pony's en paarden waten leuk, maar de eigenaresse niet. Typisch een paarden mens, maar geen mensen mens. Altijd tegen je schreeuwen enzo.
Maar ik weet njet of dat ondertussen verandert is.

Er werden wel altijd leuke dingen georganiseerd zoals caroussel wedsctrijdrn en f proefjes.

PirateCherry

Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-12

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 16:28

Haha, het ziet er inderdaad verouderd uit. Heb ik wel gezien toen ik er langs reed :D
Opzich maakt me dat niet zoveel uit. Vind de sfeer en zorg van de paarden belangrijker. Leuk dat er veel wordt georganiseerd!

Het is niet leuk als er tegen je geschreeuwd wordt. ik heb 20 jaar geleden op Xanthus (nu Stal 't Kabel) gereden, daar was de eigenaresse altijd iedereen aan het uitschelden. Stal 't Kabel heeft nu overigens een andere eigenaar :)

Carly88
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:40

Een leuke jeugd heb ik gehad op manege hillegom en zelfs een manege paard ervan gekocht. Toen ik weg ging raakte de boel al wat verwaarloosd, nu ziet er helemaal niet meer uit en is het 1 oude bende. Zelf zal ik nu niet meer voor manege hillegom kiezen maar voor stal jasper. Veel meer keus kwa paarden en pony's en kleinere groepslessen.

PirateCherry

Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-12

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 17:11

Bedankt voor je reactie. Stal Jasper valt echt af. Ik heb hier vroeger gereden. Ik heb het er wel naar mn zin gehad, maar er zijn teveel vreemde dingen daar gebeurd dat ik er niet meer naartoe wil.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 17:14

Ik woon er uiteraard niet in de buurt. Wel ken ik een hele hoop paarden van daar aangezien die bij ons vandaan komen.
Ken de mensen dus ook. Fijne ervaringen mee

ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:12

Een vriendin van mij heeft daar altijd gereden. Zij is nu 18 en is vrij lang, maar heeft het daar altijd erg naar haar zin gehad. Ze kon het ook goed vinden met de eigenaresse. Ikzelf heb altijd op Stal Jasper gereden, maar je geeft zelf aan dat dat geen mogelijkheid is.

PirateCherry

Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-12

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 03:06

Goed om te horen!

Overigens beviel het rijden op stal jasper wel, maar ivm stunts door eigenaresse en instructrice ben ik er klaar mee

Juultje03
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:37

PirateCherry schreef:
Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een manege in de omgeving van hoofddorp/nieuw-vennep/hillegom. Nu spreekt de site van manege hillegom me het meest aan. Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van degenen die er nu rijden. In eerdere berichten las ik dat de lessen behoorlijk vol zitten.

Ik ben zelf 28 jaar en 1.80 lang. Ik vraag me daarom ook af of er veel volwassenen daar rijden, en of er ook voldoende grote paarden staan.

Overigens had ik begrepen dat de manege zou verhuizen, maar ik kan daar nergens meer wat over vinden :(
Ik was een beetje aan het googlen en ik zag deze voorbij komen. De manege is net verhuisd en ik ben dol gelukkig op deze manege. De verschillende paarden leren je wel paardrijden. Ik vind manege Hillegom echt een aanrader! En de eigenaaresse is heel erg aardig. Ze zorgen goed voor de zorg en welzijn van de paarden want ze vinden dat voorgaan!

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:45

Oud topic! Ik heb geTEMt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:03

Tazzey schreef:
Oud topic! Ik heb geTEMt

Wauw wat een overdreven reactie.
Het is niet verboden te reageren op oudere topics, zeker niet als iets een nuttige toevoeging is toch?
Er staat over de betreffende manege in dat ze verhuisd zijn, dat vind ik dus best een nuttige toevoeging.

Anoniem

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:08

Lijkt mij ook wel een nuttige toevoeging voor mensen die op zoek zijn maar recente info. Juist wel fijn dat iemand dan geen nieuw topic opent.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:12

De nieuwe manege is inmiddels geopend (gisteren). De manege is diervriendelijker dan de meeste maneges, maar ik zou er zelf nooit heen gaan.

cpaarden
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 14:00

Heyy, ik rijd op manege hillegom en hij is inmiddels gebouwd. Het is zooooo mooi geworden. Ze zijnn er heel vriendelijk en je hebt ook persoonlijk contact met de eigenaren. Iedereen kent iedereen en dat vind ik ook wel belangrijk bij een manege. Ik kan niet wachten om weer in die prachtige manege te rijden

PirateCherry

Berichten: 15
Geregistreerd: 26-11-12

Re: Ervaringen manege Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 11:07

Bedankt voor de berichten! Ik denk dat het manege hillegom gaat worden dan. Ik zal me in de loop van het nieuwe jaar aanmelden :D

Angkl83
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:55

Manege Hillegom
Lijkt leuk! Maar is verre van dat!
Eigenaresse is gemeen!

Heb je weinig te besteden dan ben je te min!

De rij lessen zijn niet veel lerend.
Letterlijk rondjes achter elkaar rijden.

En dat de lesgever meer in z’n mars heeft. Jammer dat hij daar niet gebruik van maakt!