Hoe weet ik of paardrijden echt wat voor mij is?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:12

Sneeuwvlok23 schreef:
Is een van jullie ook laat begonnen met paardrijden en waarom zijn jullie er mee begonnen? Staan jullie ouders erachter?

"Laat" begonnen? Ik begon met paardrijden toen ik meer dan 10 jaar ouder was dan jij nu bent ;)
Waarom? Wel, omdat het me leuk leek. Hoe? Ahum, eigenlijk erop gaan zitten en zien waar het schip strand....Zeker twintig jaar geleden was er nogal een "cowboy mentaliteit" onder paardenlui op het ijslandse platteland. Best veel verandert in die tijd.
Je begrijpt dat ik niet de mening van mijn ouders hoefde te vragen ;)
Wat jou betreft, er zit maar één ding op; aardig rijpaard vinden, en uitproberen!

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 21:34

Het is bijna een jaar verder, maar a.s. maandag heb ik dan toch echt mijn eerste proefles op de planning staan. Super spannend maar heb er echt veel zin! Als ik er daarna mee door wil gaan - wat zeer waarschijnlijk is - kom ik in een volwassen beginners groep, dus ben benieuwd naar de gemiddelde leeftijd := Maar eerlijk gezegd zit ik veel liever bij volwassenen in de groep dan bij 12jarigen, dus dat zit wel goed!

Ik vroeg me trouwens af vanaf hoeveel lessen het verstandig is om eigen rijkleding aan te schaffen. Dus tips hoor ik graag! :j Ik wil namelijk niet te hard van stapel lopen maar het lijkt me ook wel weer fijn om goede kleding te hebben ipv steeds in laarzen en joggingbroek te rijden :P

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Hoe weet ik of paardrijden echt wat voor mij is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:16

Veel plezier! :D

Wat ik mij nog herinner heb ik rijkleding gekocht na mijn proefles, dus vrij snel.

floflooo
Berichten: 35
Geregistreerd: 20-02-19

Re: Hoe weet ik of paardrijden echt wat voor mij is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:18

Veel plezier! Wat ik me herinner is dat ik na 2 proeflessen echt rijkleding ben gaan kopen :)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Hoe weet ik of paardrijden echt wat voor mij is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:31

Ik paste mijn rijkleding niet meer.
Op de boerderij heb ik gewoon in mijn spijkerbroek en yordpursh gereden.
Yordpursh en cap heb ik dus wel bijna gelijk aangeschaft.
Op de manege een stoffen skinnybroek zo’n maand mee gereden.
Hiermee wilde ik doen tot mijn verjaardag en dan een nieuwe paardrijdbroek en chaps vragen. Maar het kreeg een andere wending. Ik heb nu een paardrijdbroek en chaps van de manege gekregen. In principe probeer ik ze voor de manegeles te houden maar komt het zo uit draag ik ze ook op de boerderij om met mijn verjaardag een nieuwe rijbroek te vragen. Kan ik mij op de boerderij omkleden vd zomer als het warm is (om met dertig graden een hele dag met een paardrijdbroek te lopen, no thanks)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:42

Tof dat je het leuk vind!

Hier via bekenden goedkoop paardrijkleding (laarzen+bodywarmer) gekregen als kind. Nu haal ik mijn kleding bij de decathlon vandaan, of koop ik het online in de aanbieding.

Voor een rijbroek is decathlon eerst prima! Heb er een fijne broek van twee tientjes vandaan. Voor goed schoeisel kun je kijken naar rijlaarzen of jodphurs met chaps. Ik heb dat laatste, maar dat is persoonlijke voorkeur. Een goede cap kan aardig wat kosten, dus daar moet je even voor afwegen. Wil je daar nu 1 van kopen, of past de cap op de manege ook goed?

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Hoe weet ik of paardrijden echt wat voor mij is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:12

En hoe is je eerste les je bevallen? Viel het mee of tegen? *\o/*

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:48

En ook een cap van de Decathlon is prima en niet duur. €15,— en hij misstaat ook nog niet eens (niet als die dramatische Casco dingen). Althans bij mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:58

Nienkje_H schreef:
En ook een cap van de Decathlon is prima en niet duur. €15,— en hij misstaat ook nog niet eens (niet als die dramatische Casco dingen). Althans bij mij niet.

Mits hij goed past ;)
De 15,- caps passen mij niet, de duurdere van Decathlon wel. Prima spul!

Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Hoe weet ik of paardrijden echt wat voor mij is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 19:13

De proefles was ontzettend leuk! Erg onwennig in het begin, omdat alles nieuw was natuurlijk, maar heb er echt van genoten. Had alleen niet op die spierpijn gerekend..! Kont voelde enorm beurs en kon na drie dagen pas weer normaal zitten :+ Morgen is mijn tweede proefles, dus heb er weer zin in. Bedankt voor jullie tips over rijkleding! De cap bij de manege zit prima, maar vgm is het voor hen ook prettiger als ik over een paar lessen gewoon een eigen cap heb. Wordt trouwens nog een hele uitdaging om een cap te vinden, want die van de decathlon hebben bijna allemaal mijn maat niet := Denk dat ik na een paar weken wel echt een rijbroek ga aanschaffen want de broeken die ik thuis heb liggen zijn er niet echt geschikt voor. Heb er al één op het oog bij de decathlon dus hoef alleen nog maar op het winkelmandje te klikken :o

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hoe weet ik of paardrijden echt wat voor mij is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:16

Mijn dochters noemde de leen caps van de manege luizencaps :=

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:25

Britta31 schreef:
Mijn dochters noemde de leen caps van de manege luizencaps :=

Dat is natuurlijk onzin.
Weet je dat luizen het liefst op schone hoofden zitten? Als je dat zegt staan je dochters misschien meteen wat minder lang onder de douche :P

Ontopic je kunt met jophurs en chaps heel fijn rijden en goedkope rijbroek is vast wel te vinden.

Voor een goede cap zou ik gaan sparen en daar niet op bezuinigen. Die moet gewoon echt fijn zitten en dat is heel persoonlijk wat fijn zit.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:27

Als de cap van de manege prima zit, kun je kijken welk merk dat is en die eens proberen? De meeste maneges hebben ook geen hele dure. Misschien wel duurder dan de decathlon, maar niets extreems.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Hoe weet ik of paardrijden echt wat voor mij is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 19:32

Ah, wat leuk dat je een proefles gereden hebt, en o ja, die spierpijn!
Dat is de volgende keer nog niet over, maar t wordt wel minder. Succes!