Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fijne manege omgeving Haarlem gezocht

 
Profiel   

Hoi, wij zijn op zoek naar een leuke kleinschalige en veilige manege in de omgeving Haarlem. Eentje waar de paarden het goed hebben en waar ook vriendelijk met de kinderen/klanten wordt omgegaan. Wie heeft tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-18 11:27 



 
Profiel   

Manege Hillegom, net nieuw gebouwd en hele fijne mensen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-18 11:29 



 
Profiel   

Mijn dochter rijdt bij Vario HippiQue (de groene heuvel) in Velsen.
Is alleen niet kleinschalig. Afhankelijk van de dag/tijdstip kan het wel erg rustig zijn.
Die kan ik zondermeer aanraden. Is paard-, kind- en klantvriendelijk. Althans zo is mijn ervaring.

Bij kleinere (kinder)maneges denk ik dan eerder aan:
Ponyclub Ollie van Claudia in Halfweg. Dat is op boerderij De Ettingen. Een aanrader.
Dat is kleinschalig, maar eerder iets voor de kleinere kinderen. Althans tot enkele jaren geleden, had ze voornamelijk Shetjes of Welsh A ponies. Kan nu veranderd zijn.
Stal Mileda in Santpoort is ook kleinschalig, maar die wil ik niet aanraden. (uitleg kan per pb)
Verder zijn er nog:
Ruitervereniging Sandra in Haarlem (Schalkwijk) - heb ik geen ervaring mee
Manege Bosch en Vaart, Haarlem is ook een echte kindermanege. (stichting de Zonneruiters) - Leuk. Daar heeft mijn dochter 1x proefgereden. Kan er verder weinig over zeggen.
Manege Vosse, Haarlem: tja, ben er 1x geweest. Niet echt kleine manege, maar ook niet groot (zoals Vario HippiQue) De les was erg vol. Meer kan ik er niet over zeggen.

Andere grote maneges zijn: Schoteroog in Haarlem, Kennemergaarde in Santpoort en manege Velsen in Velsen-zuid.
Ben er vast nog wat vergeten, maar hoop dat je hier al wat aan hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-18 12:20 



 
Profiel   

Ga eens een kijkje nemen bij manege de "Baarshoeve" in Zandvoort..weliswaar niet kleinschalig,maar er heerst een heel vriendelijke sfeer!
Overigens kan ik manege Sandra poelpolder niet aanraden. (Tenzij ze daar eieren voor hun geld hebben gekozen en het roer drastisch hebben omgegooid)


Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 18-06-18 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 13:49 



 
Profiel   

Manege Hippisch Centrum Velsen :)
Leuk team, goede instructie en ik kom er al van jongs af aan. Eerst zes jaar geleasd, sinds drie jaar een eigen paard welke daar ook gestald staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 13:55 



 
Profiel   

Manege de zonneruiters, ik heb er zelf geen ervaring mee maar het ziet er op fb uit als een super leuke plek! De plek is vrij kleinschalig en de ponys lopen vrijwel altijd buiten en ze worden allemaal bitloos gereden, daarbij krijg je niet alleen les óp je paard maar krijg je ook les op de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 14:10 



 
Profiel   

Ik geef les op manege de Zonneruiters. Je kunt gerust contact met ze opnemen en dan voorzien ze je graag van info. Ik wil ook gerust je vragen beantwoorden, maar ik weet niet 'alles' omdat ik er vooral les geef. De paarden lopen er fulltime buiten en alle paarden worden bitloos en ijzerloos gereden. Er zijn verschillende instructeurs, maar allen hebben wel een 'holistische visie'. Als ik voor mijzelf spreek: ik ben vooral opgeleid in de hoek van houding- en zit (oa Akasha rijkunst van Anne Muller, Centered Riding), rijd zelf trec en heb een westernachtergrond. Dan heb je een beetje een idee. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 23:47 



 
Profiel   

Een update: we zijn bij Stal Wendy in Assendelft terecht gekomen waar mijn dochter nu wekelijks priveles krijgt. Ze is in korte tijd enorm vooruit gegaan, in rijvaardigheid en qua zelfvertrouwen, dus wij zijn blij. Ze werken daar ook op een natuurlijke manier met de paarden (paddock paradise, grondwerk, bitloos als dat past bij het paard en ruiter ed) en dat is ook wat wij zochten. Het is geen manege, dus als je een groepsles zoekt dan kun je daar niet terecht.
Ik vind het leuk om te zien dat er steeds meer mogelijkheden komen om 'anders' te leren paardrijden dan op de klassieke maneges.
We zaten hiervoor bij Ponyclub Mileda en dat is weliswaar kleinschalig maar hun aanpak en visie sloot niet (meer) aan bij wat wij zochten. Wie daarover (of over Stal Wendy) meer wil weten kan een pb sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 15:15 



 
Profiel   

Oh wat super leuk dat je daar terecht bent gekomen! Ik heb ook een hele poos les gekregen van een van de instructrices die daar rondloopt (helaas nu niet meer doordat ik verhuisd ben)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 15:18 



 
Profiel   

Stal Jasper ;)
Manege Hillegom zal ik niet aanraden,

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 16:57 



 
Profiel   

Ik geef les op mijn paarden in Aalsmeer www.v4h.nl
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-20 21:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen