Manege in Brussel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Manege in Brussel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 20:49

Hoi allemaal,

Ik ga volgend jaar studeren in Brussel en vroeg me af of daar maneges zijn. Ik heb wel al gegoogled maar vond eigenlijk alleen vrij prijzige maneges.

Ik heb de volgende eisen:
* lessen voor volwassenen door de weeks
* niet te duur
* bereikbaar met ov of fiets vanaf Etterbeek

Alvast bedankt!

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Manege in Brussel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 21:04

Niemand?

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:13

Jochri te Wemmel bij Karolien. Leuke manege!

Als je meer info wil pb!

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:18

Brussel en de Brusselse rand zijn duur. Dus wat is niet te duur? Hoe ver/lang ben je bereidt te reizen? In welke taal wil je lessen, in de onmiddellijke omgeving van Etterbeek zullen er vaak enkel Franstalige lessen aangeboden worden, niet Nederlandstalig.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:25

Vroeger was er Hertog Jan in Kortenberg, maar ik weet niet of die nog bestaan? Is nog wel te doen vanuit Brussel, en ze gaven ook les in het nederlands.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 09:08

Elfie schreef:
Brussel en de Brusselse rand zijn duur. Dus wat is niet te duur? Hoe ver/lang ben je bereidt te reizen? In welke taal wil je lessen, in de onmiddellijke omgeving van Etterbeek zullen er vaak enkel Franstalige lessen aangeboden worden, niet Nederlandstalig.


Wel onder de €30 per les in ieder geval. Lessen in het Nederlands of Engels. Spreek nu nog geen Frans dus om dan in het Frans te gaan lessen lijkt me niet slim.

Wat ik nu zie op Google is dat de meeste maneges langer dan een uur zijn met ov en dat vind ik toch te ver.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Manege in Brussel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:16

In Brussel zelf is dit de enige manège die ik ken : https://manege-lacambre.be/en
Het is een beetje oude glorie, echt een stadsmanège. Je kan natuurlijk altijd eens informeren daar.
Buiten Brussel is de Verbrande Brug in Eppegem wel een aanrader. Wel een eindje buiten Brussel.
Maar je zoekt natuurlijk wel iets dat niet evident is : paarden midden in een grote stad.