Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie rijdt er op manege Blue stables in Weert?

 
Profiel   

Hey, zie titel voor het onderwerp!

Ik zal even uitleggen waarom ik dit vraag. Ik zelf woon totaal niet in de buurt van Weert, maar deze manege heeft sinds 5 jaar een hele dierbare pony van mij in bezit.

Ik zoek dus mensen die hier wel rijden en het leuk zouden vinden om mij zo nu en dan een foto te sturen of verslagje hoe het met mijn lieve meisje gaat. Uiteraard staat een persoonlijk bezoek op de planning, maar door werk, de afstand en een jong gezin, is dit niet snel te realiseren.

Het gaat om de Fjordenmerrie Orsta. Ik ken haar al sinds ze 4 jaar is en net ingereden. Ze werd verkocht aan een meisje uit mijn lesgroep en ik werd haar vaste verzorgster en bijrijdster. Ik heb 3,5 jaar van dit prachtige paard mogen genieten en de mooiste dingen beleefd. Orsje was niet zomaar een paard.. Ze was mijn alles. Helaas werd ze in 2007 verkocht en kon ik haar zelf niet overkopen. Ik hield contact met de nieuwe eigenares en na een paar jaar werden de bezoekjes minder omdat Orsje een net zo liefdevol huisje had gevonden. In 2013 kreeg ik de mogelijkheid Orsje terug te kopen.. Helaas had ik 3 maanden eerder mijn huidige paardje gekocht. Ik was er kapot van.. 3 maanden eerder en ik had haar zonder twijfel direct naar huis gehaald. Helaas stopte hierna het contact met de eigenares en kreeg ik het vermoeden dan Orsje verkocht was. Via bokt heb ik een paar dagen terug een oproepje geplaatst en ontdekt dat ze op manege Blue Stables in Weert staat. Ik heb de foto's bekeken van de Facebook pagina en daar stond ze!

Ondanks mijn huidige topper een 2e Orsje is in een andere huid, heeft Orsje nog altijd een zeer dierbare en gevoelige plek in mijn hart.

Misschien zijn er nog wel meer trouwe fans van haar, nu ze op de manege staat. Ik heb veel foto's van Orsje vroeger. Dus die zouden uiteraard gedeeld kunnen worden.

Wie o wie lijkt het leuk om mij op de hoogte te houden?

Orsje en ik 12 jaar geleden:
[ img ]

Wij deden horseball (en nog veeeel meer) :

[ img ]

En hier was ze 5 jaar, met nog lange manen:

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 10:05 



 
Profiel   

Hoi Orsje,

Zelf ben ik net getrouwd en pas gaan wonen in Weert. Vandaag ga ik een proefles rijden in een andere manege. Maar volgende week (deze week is er pony kamp) ga ik kijken op Blue Stables!

Ik kwam op bokt omdat ik een verzorg paard zoek, maar toevallig las ik je bericht. Mocht ik eraan denken, zal ik vertellen hoe het gaat met Orsta!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 05:47 



 
Profiel   

Dit paard is van mijn vriendin geweest, zij heeft het aan die stal verkocht
paard heet Horsta op papier volgens mij, niet Orsta of was haar vader Horsta en heette zij anders?
Ik weet in elk gevall dat orsta niet haar papiernaam was

Zij heeft hem inderdaad verkocht, ook met pijn in haar hart en heeft haar best gedaan om een fijn plekje voor haar te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 06:56 



 
Profiel   

Ik ken Orsta ook! Heb een tijdje op die manege gereden maar ben ongeveer 1,5 jaar geleden daar gestopt dus ik kan je niet aan foto's en updates helpen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 07:32 



 
Profiel   

Ik ken Orsta wel van de Blue Stables. Mijn dochter heeft vroeger met veel plezier met onze eigen paarden bij Blue Stables gelesd. Orsta is ontzettend lief en ze wordt daar goed verzorgd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 08:04 



 
Profiel   

Op stamboek heet Orsta officeel Ursula. Ik heb deze toendertijd helemaal uitgepluist.

Orsta kwam als 4 jarige bij ons op de manege. Ik was 1 van de twee gelukkige meiden die haar in de lessen mocht rijden. Omdat ze zo braaf was, ging ze meer lessen lopen bij anderen. Uiteindelijk werd ze verkocht aan een meisje in mijn groep. Toen bleek via haar papieren dat ze eigenlijk Ursula heette en Orsta haar vader is. Maar dit heeft de manege eigenaar per ongeluk verkeerd gelezen. Sindsdien gaan ze als Orsta door het leven en bij ons kreeg ze de roepnaam "Orsje".


Laatst bijgewerkt door Orsje op 19-07-19 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 21:03 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Dit paard is van mijn vriendin geweest, zij heeft het aan die stal verkocht
paard heet Horsta op papier volgens mij, niet Orsta of was haar vader Horsta en heette zij anders?
Ik weet in elk gevall dat orsta niet haar papiernaam was

Zij heeft hem inderdaad verkocht, ook met pijn in haar hart en heeft haar best gedaan om een fijn plekje voor haar te vinden


Van dat laatste ben ik ook zeer zeker overtuigd. Ik heb onlangs met haar gesproken. Ik was ook ontzettend geraakt toen ik bericht kreeg of ik haar terug wou kopen. Ik baalde toen zo ontzettend. Maar 2 paarden onderhouden kon ik echt niet. Ik begrijp dat haar verdriet net zo groot was als de mijne, toen ik Orsje moest laten gaan. Toen brak toch echt mijn hart. Ik kon lezen en schrijven met dit paard. Dit paard heeft een geweldig karakter en het doet me goed om te lezen dat iedereen dit net zo ervaart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 21:07 



 
Profiel   

Ik heb hier een poosje gestaan met mijn merrie en ken een aantal mensen daar. Ik heb het bericht door gestuurd naar mijn vriendin die daar kind aan huis is. Zodra ik iets hoor … ;) Een groot voordeel is dat je in ieder geval met een gerust hart je dier dáár naar toe kan doen want ze zijn er geweldig voor de paarden. Er zijn maar weinig maneges waar de paarden daadwerkelijk voorop staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 21:23 



 
Profiel   

Voor wie het leuk lijkt om te kijken, een heel oud filmpje van ons tijdens Horseball training.

Filmpjes zijn opgenomen vanaf tv en toen verwerkt in deze video, die dus ook alweer heel oud is. Kwaliteit is dus ver te zoeken!

https://youtu.be/G6bjm41wnys

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 21:39 



 
Profiel   

Heb ik het nou verkeerd begrepen? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 21:53 



 
Profiel   

xDenies schreef
Heb ik het nou verkeerd begrepen? :P


Wat denk je verkeerd begrepen te hebben? :D
Heb even terug gelezen, maar ontdek volgens mij niks vreemds ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 21:11 



 
Profiel   

Nou ik dacht dat je in contact wilde komen met iemand van daar om wat over de pony te horen. Maar toen ik dat aanbood kwam daar geen reactie op. Dus vandaar mijn gedachte of ik je topic verkeerd heb begrepen en je alleen jouw tijd met deze pony wilde delen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 21:19 



 
Profiel   

Ik zoek gewoon mensen die haar nu met regelmaat zien en het leuk vinden dingen over haar te delen. Er zijn misschien mensen die het ook leuk vinden om dingen te lezen over haar verleden. Dat is het enige wat ik ermee bedoel. Ze is ontzettend veelzijdig, dat maakte haar toen al een top paard. Ze heeft menig harten gestolen en zoek de mensen die dit gevoel delen.

En ik vind het uiteraard leuk dat je, je vriendin die hier vaak komt mijn bericht doorstuurt. Maar hierin staat geen vraag over direct contact leggen met elkaar? Enkel dat je bericht stuurt zodra je iets hoort. Dus ik heb je bericht anders begrepen.

Daarnaast is het 1 bericht in de onderstaande antwoorden die ik geplaatst heb van mij en Orsta samen? Geen album vol ;)
Hoewel ik over Orsta uren kan praten en foto's spammen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 22:23 



 
Profiel   

maar je woont in Landgraaf als die woonplaats klopt in jouw profiel, het is nog geen uur rijden, dan ga je toch gewoon langs? Ook daarvoor toen die van mijn vriendin was stond die in limburg, zelfs dichter naar jouw woonplaats. Ik weet zeker dat e langs had mogen komen als je haar zo miste. Ook had zij ou gewoon willen vertellen aan wie zij verkocht was als je dat gevraagd had ( als je haar gegevens nog had)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 08:48 



 
Profiel   

En je kan de eigenaar van de manege ook prima benaderen
Ze zal echt niet te beroerd zijn je wat te laten horen .
Paarden staan daar echt goed .
Staan ook veel buiten .
Heb er jaren terug een tijdje op pension gestaan .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 09:13 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
maar je woont in Landgraaf als die woonplaats klopt in jouw profiel, het is nog geen uur rijden, dan ga je toch gewoon langs? Ook daarvoor toen die van mijn vriendin was stond die in limburg, zelfs dichter naar jouw woonplaats. Ik weet zeker dat e langs had mogen komen als je haar zo miste. Ook had zij ou gewoon willen vertellen aan wie zij verkocht was als je dat gevraagd had ( als je haar gegevens nog had)


Misschien heeft ze geen passend vervoer om een uur te rijden? Ik vind dit een beetje een vreemde aanname.
Langsgaan bij de nieuwe eigenaar is ook intensiever dan foto's ontvangen. Als er veel emoties bij komen is het misschien minder fijn om bij een nieuwe eigenaar te staan snotteren.
Maar goed, dat zijn maar speculaties. Maar ik kan me dus wel goed voorstellen dat TS niet langs wil of kan.
Succes met iemand vinden TS, komt vast goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 11:01 



 
Profiel   

maar in 6 jaar tijd is toch wel eens passend vervoer te vinden om te kijken? Zover is het namelijk niet. Misschien denk ik daar gewoon anders over dan anderen dat kan, ik zou liever het paard zelf zien ipv foto`s te ontvangen zeker als die relatief dichtbij staan. Ik ben ook gaan janken toen ik mijn eerste pony op 2 uur afstand terugvond in Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 11:36 



 
Profiel   

Beste Lynn-Nikita:

Ivm werk, een jong gezin, een eigen paard op pension en boerderijdieren aan huis is het helaas vrij lastig om even langs te gaan. Ik woon niet Landgraaf meer overigens, maar in Duitsland.
Ik weet pas sinds 2 weken waar Orsta verblijft sinds 6 jaar..
Daarvoor ben ik met regelmaat bij de vorige eigenaar op bezoek geweest die mij ook altijd hartelijk ontvangen heeft en mij veel gegund heeft. Maar omdat ze het daar goed had, werden de bezoekjes minder.

Ik heb laatst contact met haar gehad en de situatie besproken die uiteraard tussen ons privé blijft. Dus daar hoef ik me naar jou niet voor te verantwoorden. Ik vind het een beetje jammer dat dit topic nou voor dit gebruikt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 11:45 



 
Profiel   

Je hoeft je ook niet te verantwoorden ik vroeg mij alleen af waarom je niet langsging als je woonplaat nog klopte aangezien dat relatief dichtbij was.
Misschien vind je de tijd nog en kun je haar in het echt zien za toch anders zijn dan vanaf foto`s

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 12:50 



 
Profiel   

Een van mijn paarden staat hier gestald en ik zie Orsta dan ook regelmatig :)

Super lief paardje en wordt heel goed verzorgd, de kinderen vinden haar ook super leuk :D

Aan een verslag en foto's kan ik je niet helpen, aangezien ik, buiten de les om, me eigenlijk niet met de manegepaarden bemoei :o maar ik weet zeker dat er hier andere bokkers zijn die je beter kunnen helpen! Ze staat in ieder geval op een super leuk plekje en wordt goed verzorgd

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 14:48 



 
Profiel   

Wel leuk om te horen hoeveel haar nu kennen! Toendertijd plaatste ik regelmatig topics hier op bokt over haar.

En uiteraard heel fijn om te horen dat iedereen dezelfde mening lijkt te delen qua welzijn. De afspraak hier thuis is, zodra we richting Weert moeten, we sowieso een bezoekje gaan brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 18:37 



 
Profiel   

Ik ben daar gaan rijden omdat de manege paarden er zo goed verzorgd worden.
Een tijdje geleden ben ik met Orsta op buitenrit geweest. Echt een leuk paardje! En ze stelt het goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 17:19 



 
Profiel   

Chiba schreef
Ik ben daar gaan rijden omdat de manege paarden er zo goed verzorgd worden.
Een tijdje geleden ben ik met Orsta op buitenrit geweest. Echt een leuk paardje! En ze stelt het goed!


Ah super! Ja buiten rijden was altijd genieten met haar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 17:08 



 
Profiel   

Hoi misschien reageren ik een beetje laat maar ja . Ik kan foto's van orsta door sturen als jij nog wilt . :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-20 16:36 



 
Profiel   

nugget_horse schreef
Hoi misschien reageren ik een beetje laat maar ja . Ik kan foto's van orsta door sturen als jij nog wilt . :)


Dat mag zeer zeker! Graag zelfs!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 00:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen