Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie rijdt er op manege Blue stables in Weert?

 
Profiel   

Hoi lekker late reactie, maar ik ben vorig jaar paar keer daar geweest en een paar keer wat met haar gedaan. Ze is echt super lief! Ik heb nog een foto van haar van toen die zal ik erbij sturen!

[ img ]

Ben je nog eens naar weert gegaan om haar te bezoeken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 20:11 



 
Profiel   

Dankje voor de foto!

Helaas nog niet de mogelijkheid gehad om te gaan kijken. Maar ik volg de pagina van de manege. Eerst was er natuurlijk Corona en meen nu een soort van griep. Dus bezoekers zijn volgens mij niet mogelijk nu. Daarnaast is ze nu van de eigenaren zelf, voor hun eigen (klein) kinderen. Blijf gerust foto's posten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 16:35 



 
Profiel   

Geen probleem! helaas heb ik niet meer ben er maar 2 of 3 keer geweest. Ik zal mijn zus eens vragen zij heeft vaker lessen gehad op orsje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-20 21:59 



 
Profiel   

Hoi! een beetje heel laat maar als je zou willen zou ik je foto's kunnen sturen van Orsta want mijn paard staat namelijk op de Blue Stables.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:49 



 
Profiel   

zueshorse schreef
Hoi! een beetje heel laat maar als je zou willen zou ik je foto's kunnen sturen van Orsta want mijn paard staat namelijk op de Blue Stables.


Uiteraard altijd leuk om te ontvangen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 20:19 



 
Profiel   

Ik schop dit topic eventjes omhoog.

Ik weet dat het ondertussen al een antal jaren geleden is, maarrr ze staat er nog steeds :)

Ik werk sinds November bij blue stables. Ik ben daar nu 2 keer per week. Ik heb een keertje op Orsta gezeten met buitenrit. Ze is oprecht het rustigste paard waar ik ooit op heb gezeten. Super braaf beestje :j

Ik moet altijd helpen met de paarden buiten zetten. En ik ben meestal degene die haar buitenzet als ik er ben. Dus ik kom bijna altijd wel mer haar in aanraken.

Ze heeft een goed leventje daar. Ze staat mooi bij de grote kudde en er wordt inderdaad vaker op haar gereden. Geen idee hoe vaak precies. Volgens mij niet dagelijks. Maar ik geloof ook dat ze ondertussen met pensioen is :=

Dus ze heeft het goed naar dr zin en er wordt heel goed voor haar gezorgd. Door iedereen die er werkt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-23 16:33 



 
Profiel   

Ik heb er vorig jaar gereden en toen heb ik haar ook gezien. Ze zag er goed uit en vanuit mijn perspectief van een klant vond ik ook dat de paarden daar goed verzorgd worden. Veel buiten met andere paarden en hooi in slow feeders. Ze heeft het daar goed, imo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-23 23:27 



 
Profiel   

Dankjewel voor de reacties!
Super fijn om te horen dat ze nog steeds zo geliefd is en ze goed staat. Zo blijf ik voor mijn gevoel altijd nog een beetje betrokken, ver op de achtergrond. Blijf dus gerust posten

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-23 16:23 



 
Profiel   

Orsje schreef
Dankjewel voor de reacties!
Super fijn om te horen dat ze nog steeds zo geliefd is en ze goed staat. Zo blijf ik voor mijn gevoel altijd nog een beetje betrokken, ver op de achtergrond. Blijf dus gerust posten

Misschien kan ik vrijdag even een foto van dr maken als ik eraan denk. Toevallig hadden we het vorige week tijdens de ochtendpauze er nog over wat voor een lief beest Orsta is. Je kan achterstevoren erop kruipen zonder moeite. Je kan alles met dr doen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-23 19:50 



 
Profiel   

Lees net een half artikel ( want plus artikel) dat de manege moet stoppen.
Wat erg zeg .
Wie weet er meer van

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 16:08 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Lees net een half artikel ( want plus artikel) dat de manege moet stoppen.
Wat erg zeg .
Wie weet er meer van


Waar heb je dat gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 16:49 



 
Profiel   

xDenies schreef
Zinzi_jewel schreef
Lees net een half artikel ( want plus artikel) dat de manege moet stoppen.
Wat erg zeg .
Wie weet er meer van


Waar heb je dat gelezen?

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20231213_95447789

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 16:50 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Lees net een half artikel ( want plus artikel) dat de manege moet stoppen.
Wat erg zeg .
Wie weet er meer van

Ik heb daar niets over gehoord en ik werk daar? >;)

Ik kan her artikel trouwens ook niet lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 17:10 



 
Profiel   

LoveGlove schreef
Zinzi_jewel schreef
Lees net een half artikel ( want plus artikel) dat de manege moet stoppen.
Wat erg zeg .
Wie weet er meer van

Ik heb daar niets over gehoord en ik werk daar? >;)

Ik kan her artikel trouwens ook niet lezen



Bizar, kan het ook niet lezen !
Als je er werkt en je weet van niets zal het wel niet kloppen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 17:18 



 
Profiel   

Ik heb het hele artikel wel gelezen en ben bang dat het wel klopt.

Eigenaresse kan nog wel bezwaar maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 17:29 



 
Profiel   

Ik heb het krantenartikel doorgestuurd gekregen en ga mee met DuoPenotti. Maar het is niet iets nieuws, in 2018 is het al aangekaart volgens het artikel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 17:37 



 
Profiel   

Precies.
Het loopt zo te lezen al lang.
En eigenaresse is alles behalve slim bezig geweest. Want de gemeente wilde meewerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 17:42 



 
Profiel   

Heb het inmiddels ook gelezen .
Erg jammer als er dingen zo zijn blijven hangen en t nu ten koste gaat van het bedrijf

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 17:47 



 
Profiel   

Dit is de tekst van het artikel

Weert -

Manege Blue Stables aan de Heihuisweg nabij Altweerterheide moet binnen een paar weken stoppen. Anders dreigt een dwangsom van 1500 euro per dag, die tot 15 mille kan oplopen.
Erwin Schmidt
Gisteren om 16:07

De gemeente Weert heeft besloten handhavend op te treden tegen Blue Stables, omdat het runnen van een manege op die plek in strijd is met het bestemmingsplan. De manege zit al jaren op deze locatie, maar planologisch is er alleen agrarische bedrijvigheid toegestaan.

Blue Stables biedt tientallen eigenaren van paarden stalruimte en trainingen aan. De eigenaar heeft eind 2017 gepoogd de activiteiten te legaliseren. De gemeente was toen ‘in principe’ bereid hieraan mee te werken. Het voormalig agrarische bedrijf was toen al in gebruik als manege.
Gekapt

B en W stelden eind 2017 vast dat een strook gemeentelijke grond door de manege was ingenomen en dat er illegaal bomen waren gekapt. Voor legalisering verlangde Weert onder meer herplant van bomen, landschappelijke inpassing van het terrein en een gebruikersovereenkomst voor de gemeentelijke grond.

Blue Stables kreeg tot augustus 2018 de tijd om documenten voor een bestemmingsplanwijziging in te dienen. Maar volgens een gemeentewoordvoerder is dat nooit gebeurd. De loodsen op het terrein zijn ingericht als paardenboxen en een rijhal. Ook is er een buitenrijbak met verlichting.
Poort

Nu heeft Weert een verzoek ontvangen om handhavend op te treden tegen de manege. B en W vinden dat er geen concreet zicht op legalisering is. Blue Stables krijgt tot begin januari de tijd om te stoppen met de manege, anders wordt de dwangsom geïnd.

Ook treedt Weert op tegen een poort op het terrein, die te hoog is. De regels staan een poort van 1 meter hoog toe, terwijl er nu een van 2,45 meter staat. Ook die poort moet begin januari zijn aangepast op last van een dwangsom van 1000 euro per dag, met een maximum van 10 mille.

Eigenaar Ingrid van Horne van Blue Stables kan nog bezwaar maken tegen het besluit. Ze wil geen commentaar geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 18:40 



 
Profiel   

Nou, als de informatie klopt die hierboven staat, dan vind ik het gewoon terecht dat de manege weg moet.
Kansen genoeg gehad en zo te lezen stond de gemeente echt wel open voor legalisering, maar hebben de manege eigenaren er zelf een potje van gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 18:42 



 
Profiel   

Vroeger had je in Weert de van Horne hoeve.
Als ik de naam van de eigenaresse lees komt dat overeen maar is het ook dezelfde locatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 19:41 



 
Profiel   

Percy schreef
Vroeger had je in Weert de van Horne hoeve.
Als ik de naam van de eigenaresse lees komt dat overeen maar is het ook dezelfde locatie?


Nee, dat is van haar zus, is tegenover het vakantiepark Roompot Weerterbergen. Deze locatie zit verderop vlakbij de Laura Bossen.

Ik heb een tijdje op Blue Stables gestaan en weet dat de eigenaresse ook privé wat dingen had en dat is rond die periode van 2018 geweest als ik mij goed kan heugen. Ik ga niet in details treden maar kan me voorstellen dat het een veel grotere prio heeft gehad, maar goed. Heftig vind ik het wel. Het is een fantastische plek en toentertijd ben ik er extreem dankbaar voor de goede zorgen voor mijn merrie geweest, zeker vanwege de zware elektrochemo behandelingen die ze kreeg.

Dus eeuwig zonde als het bezwaar niet lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 19:45 



 
Profiel   

Ik weet ook niet al haar privè issues natuurlijk. Maar ik snap wel waarom dit gebeurt

@xDenies zit goed met de privè dingen. Dat is wat dingen moeilijker maakt voor haar voor zover ik weet. Ik vind het sneu want ik weet wel dat ze haar best doet. Het is dan vervelend als dit tevoorschijn komt. En inderdaad, het is een hele fijne plek. Vandaar dat ik er ook werk. Alle beestjes worden goed verzorgd voor zover ik weet. En iedereen is enorm aardig.

Morgen moet ik werken. Ik ben benieuwd of ik er dan wat van hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-23 20:19 



 
Profiel   

LG
Hoe gaat het nu?
Heeft ze het op kunnen lossen? Houd jij je werk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-24 15:17 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
LG
Hoe gaat het nu?
Heeft ze het op kunnen lossen? Houd jij je werk?

Heel eng, ik was hier net een berichtje aan het typen en toen was jij me net voor :')
Ik ben ook wel benieuwd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-24 15:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen