Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Goede manege omgeving Hilversum en omstreken gezocht

 
Profiel   

Ik rijd alle lange tijd paard op een manege en heb inmiddels mijn F12 proef behaald.
Nu met de nieuwe proeven vanaf F13 wordt verwacht dat een paard nagevelijk kan lopen.
Ik merk dat je bij een hoop manege hiermee een vast loopt, omdat ze geen geschikte paarden hebben die nagevelijk kunnen lopen.

Ik ben daarom aan het kijken of er een manege in de buurt is waar ze paarden hebben die dit wel kunnen.
Omgeving Hilversum en omstreken.

Ik wil best iets verder rijden voor een manege met goede paarden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-19 12:52 



 
Profiel   

Niemand die iets weet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 16:51 



 
Profiel   

Ik rijd al jaren op de Larense manege en daar gaat het prima
ik vind de Larense echt een aanrader

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 16:53 



 
Profiel   

Bedankt voor je bericht. Ik heb laatst wat informatie opgevraagd en ze zeiden dat ze goede paarden hebben, maar alle lessen en prive lessen zitten nu vol. Wel hoorde ik dat er meerdere lessen tegelijk gegeven worden en dat je dus of in de binnen of in de buitenbak rijd. Beetje regen is niet erg, maar ik zag ook foto's van mensen die in de sneeuw reden dat vind ik wel iets minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 11:22 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen in de sneeuw moesten rijden. De les wordt met slecht weer of andere ongemakken verplaatst, verdeeld of afgelast. Ze denken heel goed aan het welzijn van zowel hun paarden als hun ruiters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:27 



 
Profiel   

Manege Hallinckveld in Loosdrecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:28 



 
Profiel   

Muztang schreef
Ik rijd alle lange tijd paard op een manege en heb inmiddels mijn F12 proef behaald.
Nu met de nieuwe proeven vanaf F13 wordt verwacht dat een paard nagevelijk kan lopen.
Ik merk dat je bij een hoop manege hiermee een vast loopt, omdat ze geen geschikte paarden hebben die nagevelijk kunnen lopen.

Ik ben daarom aan het kijken of er een manege in de buurt is waar ze paarden hebben die dit wel kunnen.
Omgeving Hilversum en omstreken.

Ik wil best iets verder rijden voor een manege met goede paarden.


Ieder paard zou met een correcte aanleuning moeten kunnen lopen.

Ik kom op veel bedrijven zo door het jaar heen en mits correct gereden heb ik nog geen enkele proef gezien waarbij de aanleuning niet getoond kon worden omdat het paard het niet zou kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 15:43 



 
Profiel   

@mina_dero Bedankt voor je bericht. Het klinkt positief alleen helaas zitten ze vol. Dat van die sneeuwfoto's zag ik bij de reviews van de Larense manege op google.

@Boheme Bedankt voor je bericht. Helaas hebben mij collega en ik niet zo goede indruk gekregen daar. Het waren niet zulke lieve paarden met opzadelen en werden een beetje aan ons lot over gelaten. Er werd ook niet gezegd dat de paarden die wij moeste opzadelen schopte of beten. De instructrice was eigenlijk meer geinteresseerd in springen en vond dressuur niet leuk en het kwam over of ze het ook niet leuk vond om er in les te geven. Ook waren er een hoop paarden die bokte en zelfs steigerde, maar ik kreeg de indruk dat hun dat vrij normaal vonden. Het is misschien een moment opname en een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar helaas niet helemaal mijn ding.

@ynskek Bedankt voor je bericht. Op meedere maneges zeggen ze dat een paard voor de zilvere fase echt nagevelijk moet lopen en dat ze geen paarden hebben die dat kunnen. Maar ik begrijp dat de jury dat per proef, paard en ruiter bekijkt of er wel correct gereden wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 17:46 



 
Profiel   

en de kamphorst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 18:14 



 
Profiel   

Dat was 1 van de maneges die zeiden dat het dan een beetje lastig werd met proeven rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 14:43 



 
Profiel   

Als je misschien iets verder wilt rijden dan is Manege t hoogt in Utrecht mogelijk een goede. Erg fijne paarden en pony’s!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 15:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen