Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen manege latere leeftijd

 
Profiel   

Hoi Bokkers!!

Wie heeft er ervaring met het starten met paardrijden op latere leeftijd. Nouja latere leeftijd, ik heb als kind een paar jaar gereden en ben nu half 20! Leuk, moeilijk, spannend, noem het maar op? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 17:34 



 
Profiel   

Doen! Sommige maneges hebben startcursussen voor volwassenen, en beginnen via privelessen is vaak ook een mogelijkheid. Informeer bij de maneges, kijk wat je aanspreekt, en maak een afspraak :)
Beginnen kan op allerlei leeftijden, bij 'latere leeftijd' zou ik denken aan 50plus maar het zou eigenlijk niks veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 17:44 



 

Gewoon doen!! En ja hoe ouder je word des te vaker je gaat denken ohh gaat dit wel goedkomen, die gedachten op zij zetten en gaan met die banaan. Paardrijden veeleer je gelukkig niet snel, met mer de goede begeleiding gaat het altijd goed komen, ongeacht leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:08 



 
Profiel   

Hier een herintreder. Ben na iets van 25 jaar niet-rijden, op mijn 41e weer begonnen bij een manege (oma vertelt 8-)). Die had meerdere groepen met mensen van mijn leeftijd. Nu overgestapt naar kleinschalige rijschool, rijd samen met jong en oud. Persoonlijk vind ik dat niets uitmaken, als de instructie maar goed is. Als je als kind al gereden hebt, pik je het meestal snel weer op. Gewoon doen! Ik had het virus na vijf minuten alweer te pakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:17 



 
Profiel   

Haha. Ik dacht op basis van topic titel dat je net zo'n bejaarde als ik was (nu 47, op mijn 45e weer begonnen na 30 paardloze jaren) :D

Gewoon doen! Het ergste dat er kan gebeuren is dat je het toch niet zo leuk vindt en weer stopt.
Maar die kans is echt heel klein ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:26 



 
Profiel   

Ik was bijna 28 toen ik voor het eerst de manege binnenliep en op een paard ging zitten.
Heb het paardenvirus toen zo hardnekkig te pakken gekregen dat ik al een half jaar later een eigen paard kocht. Is de beste beslissing van mijn leven geweest :-)

Nu 20 jaar later nog steeds eigen paarden en zelfs aan huis ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:34 



 
Profiel   

Ohh wat fijn zulke positieve reacties! Ik ben zo bang om een soort kneusje te zijn, die dan in een les komt bij een hele groep hele talentvolle volwassenen!
Hoe is het niveau bij jullie in de volwassenen lessen?
Toevallig van de zomer een strandrit gemaakt en toen is het echt gaan kriebelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:48 



 
Profiel   

J_emma schreef
Haha. Ik dacht op basis van topic titel dat je net zo'n bejaarde als ik was (nu 47, op mijn 45e weer begonnen na 30 paardloze jaren) :D

Gewoon doen! Het ergste dat er kan gebeuren is dat je het toch niet zo leuk vindt en weer stopt.
Maar die kans is echt heel klein ;)


:D Iets minder bejaard, maar het voelt wel zo. Ergens is een manege in mijn hoofd iets voor 10 jarige Penny meisjes (die heel leuk zijn, maar waar ik minder goed bij pas)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:49 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Doen! Sommige maneges hebben startcursussen voor volwassenen, en beginnen via privelessen is vaak ook een mogelijkheid. Informeer bij de maneges, kijk wat je aanspreekt, en maak een afspraak :)
Beginnen kan op allerlei leeftijden, bij 'latere leeftijd' zou ik denken aan 50plus maar het zou eigenlijk niks veranderen.


Ja dat is een goede tip! De manege die ik nu op het oog heb heeft ook beginner lessen voor volwassenen, dat lijkt me wel wat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:50 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Gewoon doen!! En ja hoe ouder je word des te vaker je gaat denken ohh gaat dit wel goedkomen, die gedachten op zij zetten en gaan met die banaan. Paardrijden veeleer je gelukkig niet snel, met mer de goede begeleiding gaat het altijd goed komen, ongeacht leeftijd.


Ja, die hele zorgeloosheid is er wel af zeker :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:51 



 
Profiel   

petra8 schreef
Ik was bijna 28 toen ik voor het eerst de manege binnenliep en op een paard ging zitten.
Heb het paardenvirus toen zo hardnekkig te pakken gekregen dat ik al een half jaar later een eigen paard kocht. Is de beste beslissing van mijn leven geweest :-)

Nu 20 jaar later nog steeds eigen paarden en zelfs aan huis ;-)



Ohh nu beschrijf je de droom van elke paarden liefhebber

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:51 



 
Profiel   

Man en ik helpen al een aantal jaar bij de beginnersles voor volwassenen. Vaak hebben we ook herintreders die graag weer willen beginnen. Sommige mensen rijden zo weg, anderen hebben wat meer tijd nodig. Maar met het motto 'niets moet, alles mag, als we maar plezier hebben', is het wel gezellig.
Dus gewoon gaan informeren naar de mogelijkheden bij jou in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 18:57 



 
Profiel   

petra8 schreef
Ik was bijna 28 toen ik voor het eerst de manege binnenliep en op een paard ging zitten.
Heb het paardenvirus toen zo hardnekkig te pakken gekregen dat ik al een half jaar later een eigen paard kocht. Is de beste beslissing van mijn leven geweest :-)

Nu 20 jaar later nog steeds eigen paarden en zelfs aan huis ;-)


Dat is het voordeel van op latere leeftijd starten. Dan ben je geen pennymeisje meer, maar kan je wel makkelijker al je pennydromen laten uitkomen ;)
Hier ook na een jaartje een eigen paard gekocht, verhuisd en nu 4 pony's aan huis :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 19:56 



 
Profiel   

Nou....bij mij in de les waren we allemaal 40ers en 50ers en 1 60er die ermee begonnen _/-\o_

We zijn allemaal bloedje fanatiek en hebben enorm veel lol.
De jonkies sluiten graag aan afsluitende bij het borreluurtje bij ons :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 20:12 



 
Profiel   

Ik ben opgegroeid met paarden op de boerderij, maar serieus rijden was voor de happy few.
Toen ik eind 20 was heb ik ook de stoute schoenen aangetrokken. Kwam op een leuke manege waar meerdere lessen waren voor volwassenen. Vanaf les 1 wist ik het: dit is het!!

Dat is heel lang geleden en inmiddels hebben wij een stal met springpaarden.
We fokken en laten ze uitbrengen, maar ik heb altijd een paard voor mezelf.
Omdat voor mij het rijden (vooral in het bos) nog steeds het allerleukste is!

Gewoon proberen dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 20:24 



 
Profiel   

Rakkie123 schreef
Nou....bij mij in de les waren we allemaal 40ers en 50ers en 1 60er die ermee begonnen _/-\o_

We zijn allemaal bloedje fanatiek en hebben enorm veel lol.
De jonkies sluiten graag aan afsluitende bij het borreluurtje bij ons :D



Ja maar bij jullie in de les zou ik dan dus het jonkie zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 21:02 



 
Profiel   

Kendra schreef
Ik ben opgegroeid met paarden op de boerderij, maar serieus rijden was voor de happy few.
Toen ik eind 20 was heb ik ook de stoute schoenen aangetrokken. Kwam op een leuke manege waar meerdere lessen waren voor volwassenen. Vanaf les 1 wist ik het: dit is het!!

Dat is heel lang geleden en inmiddels hebben wij een stal met springpaarden.
We fokken en laten ze uitbrengen, maar ik heb altijd een paard voor mezelf.
Omdat voor mij het rijden (vooral in het bos) nog steeds het allerleukste is!

Gewoon proberen dus!


Wat leuk en wat een heerlijk droom verhaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-19 21:03 



 
Profiel   

RebeccaTB schreef
Rakkie123 schreef
Nou....bij mij in de les waren we allemaal 40ers en 50ers en 1 60er die ermee begonnen _/-\o_

We zijn allemaal bloedje fanatiek en hebben enorm veel lol.
De jonkies sluiten graag aan afsluitende bij het borreluurtje bij ons :D



Ja maar bij jullie in de les zou ik dan dus het jonkie zijn :D


Ja, piepjong :D

Maar wat ik bij andere groepen zie, is dat de jonkies na plm 3 kwart jaar doorschuiven naar een wat meer gevorderde groep omdat er dan meer uitdaging is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 07:52 



 
Profiel   

Ik was 30 toen ik na 10 jaar niet gereden te hebben weer begon.
Lekker in de lessen hobbelen om weer te leren daarna bijrijdster op die manege en ook gewoon gelest en op mijn 39ste Mando gekocht.
Nooit geen spijt dat ik weer begonnen was

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 08:42 



 
Profiel   

Ik ben een jaar geleden ook weer begonnen na een stop van zo'n 14 jaar.
Nu een jaar later mijn penny droom laten uitkomen. Ik heb een 2.5 jarige gekocht

Het virus is 3x zo hard terug gekomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-19 09:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen