Goede manege in de buurt van Eindhoven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dale0
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-12-19

Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 19:16

In 2020 wil ik paardrijlessen gaan nemen. Nu ben ik aan het zoeken naar een manege. Nu ben ik al aan het zoeken via FNRS. Alleen ben ik altijd benieuwd naar persoonlijke meningen. Dus vandaar dit topic.

Kan iemand een manege in de buurt van Eindhoven aanraden? https://www.google.nl/maps/place/5641+DL+Eindhoven,+Netherlands/

Ik ben een beginner, 30 jaar oud, 0 jaar ervaring. Dus iedere tip is welkom. Ook wat betreft wat ik zou moeten weten voor ik begin, alleen wou ik dat ook persoonlijk gaan vragen bij de manege zelf.

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:31

In Liempde zit manege de Rekkendonken.
Zijn super goed voor de paarden en is gewoon een fijne manege.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:42

Als ik jou was zou ik hier en daar eerst eens gaan kijken en informeren.De sfeer is overal anders en moet bij je passen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:54

Ik hoor goede verhalen van manege Hooijdonk in Nuenen of Manege Meulendijks in Heeze.

Ik volg even, wil ook weer starten met rijden.

MartinJJ

Berichten: 22
Geregistreerd: 16-03-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:55

Misschien beetje uit de buurt maar goed te doen qua afstand:
http://www.de-boschhoeve.nl/ in Soerendonk.
Zelf rond 50e begonnen met proefles en beviel prima. Spullen aangeschaft en lessen gestart.
Hebben grote, dubbele binnenbak en leuke buitenritten in de bossen en hei er om heen.

Maar zoals Anjali schrijft, ga op meerdere maneges kijken en praten om te weten of de sfeer bevalt.

Dale0
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 19:48

Dank voor de antwoorden! Via https://www.fnrs.nl/fnrs-bedrijven/ had ik die beide al gevonden...

Zal morgen eens bellen naar beide of ik kan langs komen om eventjes te sfeer te proeven.

ensencibel
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:56

eindhovense manege, eepm, pck eersel

MartinJJ

Berichten: 22
Geregistreerd: 16-03-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:42

Bij PCK Eersel, website: https://www.ervarenmetpaarden.nl/
Paar keer buitenrit gemaakt met de eigenaar. Was prima geregeld. En fijne paarden.
(Doet ook Western).

Laat je weten waar je uiteindelijk je keuze op laat vallen ?

Dale0
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:20

MartinJJ schreef:
Bij PCK Eersel, website: https://www.ervarenmetpaarden.nl/
Paar keer buitenrit gemaakt met de eigenaar. Was prima geregeld. En fijne paarden.
(Doet ook Western).

Laat je weten waar je uiteindelijk je keuze op laat vallen ?

Will do :-), ga zoals gezegd eerst even kijken bij de twee die ik al heb opgenoemd. Die zijn voor mij het dichste bij ook.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:49

Als ik daar zou wonen was ik gaan lessen / rijden bij Breidablik in Oirschot.
Carla van Nuenen is een goede instructrice en weet daarnaast ook veel van het menselijk lichaam omdat ze fysiotherapeut is. Zo kan ze heel duidelijk uitleggen wat ze bedoeld.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 02:34

Keelven in Someren

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 02:45

Ik heb enkele jaren bij PCK Eersel gereden. Eigenaar is top voor de paarden en echt begaan met zijn dieren. Heb er altijd fijne instructie gehad en er zijn toffe dingen buiten de lessen om waar je, ook als volwassene, aan kunt deelnemen. O.a. buitenritten (meerdaags) en vriendschappelijke wedstrijden waaronder carroussel. Zou het zeker aanraden en het is niet ver vanaf Eindhoven (ongeveer 15-30 minuten rijden afhankelijk van hoe ver je van de A67 af woont).

De maneges in Eindhoven zelf heb ik toen ook bekeken, maar was van beiden niet gecharmeerd.

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:29

Mijn dochters hebben bij Meulendijks gereden en die kan ik je zeker aanbevelen

In de tijd dat onze pony bij het Keelven stond vond ik de lessen daar 3(000) x niks.

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:52

Manege de Boschhoeve in Soerendonk. Goede lessen en een gezellige sfeer. Organiseren ook veel leuke buitenritten, puzzeltochten en “ponykamp voor volwassenen” mocht je daar later interesse in hebben. De paarden zijn ook erg braaf en betrouwbaar.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:15

Vroeger (15-20 jaar terug) heb ik bij PCK Eersel en Manege Meulendijks gereden. Bij PCK was het altijd súper gezellig, bij Meulendijks waren de lessen wat uitdagender. Qua buitenrijden zit je op beide locaties echt top!

Hoe de paarden er tegenwoordig op de genoemde maneges bij staan weet ik niet.

In Valkenswaard heb je tegenwoordig ook nog Manege Kluizerheide, maar zelf geen ervaringen mee.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:54

Ineke2 schreef:
Als ik daar zou wonen was ik gaan lessen / rijden bij Breidablik in Oirschot.
Carla van Nuenen is een goede instructrice en weet daarnaast ook veel van het menselijk lichaam omdat ze fysiotherapeut is. Zo kan ze heel duidelijk uitleggen wat ze bedoeld.

Ik vraag me af of ze dat doet.
Ik had toch echt de indruk dat ze meer trainingscentrum was.

Als trainer en instructrice is ze erg goed al zou ik dan om persoonlijke redenen even verder rijden: http://www.blomriderseducation.com/en/
Guy ligt mij beter dan Carla.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:11

Ik rij al 18 jaar met veel plezier op manege sonniushof in Son! Misschien kan je daar kijken

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:32

Manege sonniushof inderdaad grote manege met veel activiteiten.
Daarnaast ook manege soethout. Ik heb vroeger op de rekkendonken gereden niks mis mee maar uiteindelijk ontbrak er voor mij dat ik niet verder kwam in mijn leren. Ik stak niks meer op van de les en destijds organiseerde zei geen buitenritten en springlessen. Toen overgegaan op een eigen paard.

Verder zul je alleen een paar rijlaarzen hoeven te hebben. Een cap hebben ze vaak die je kan huren en een keer met een legging rijden is geen probleem. Mocht je echt door willen gaan kun je je eigen rijbroek en cap aanschaffen. Maar ik zou eerst even aankijken of je het wel echt leuk vind voordat je hier in investeert.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:51

ikke schreef:
Ineke2 schreef:
Als ik daar zou wonen was ik gaan lessen / rijden bij Breidablik in Oirschot.
Carla van Nuenen is een goede instructrice en weet daarnaast ook veel van het menselijk lichaam omdat ze fysiotherapeut is. Zo kan ze heel duidelijk uitleggen wat ze bedoeld.

Ik vraag me af of ze dat doet.
Ik had toch echt de indruk dat ze meer trainingscentrum was.

Als trainer en instructrice is ze erg goed al zou ik dan om persoonlijke redenen even verder rijden: http://www.blomriderseducation.com/en/
Guy ligt mij beter dan Carla.

Ze geeft nog steeds gewoon les.
Guy ken ik zelf niet. Daar moet je een eigen paard hebben volgens mij.

Dale0
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 17:40

xPabloBokt schreef:
Ik heb enkele jaren bij PCK Eersel gereden. Eigenaar is top voor de paarden en echt begaan met zijn dieren. Heb er altijd fijne instructie gehad en er zijn toffe dingen buiten de lessen om waar je, ook als volwassene, aan kunt deelnemen. O.a. buitenritten (meerdaags) en vriendschappelijke wedstrijden waaronder carroussel. Zou het zeker aanraden en het is niet ver vanaf Eindhoven (ongeveer 15-30 minuten rijden afhankelijk van hoe ver je van de A67 af woont).

De maneges in Eindhoven zelf heb ik toen ook bekeken, maar was van beiden niet gecharmeerd.


Ook de twee maneges welke ik heb opgenoemd?

Dank overigens voor de vele reacties! Wordt gewaardeerd!

Ga ook Manege Sonniushof checken, weet iemand waarom ze niet lid zijn van FNRS? Had gelezen dat je eigenlijk alleen zou moeten rijden bij maneges die aangesloten zijn bij FNRS...? Zal vast een lang verhaal / antwoord zijn met voor en nadelen?

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:51

Je bedoelt Eindhovense Manege en EEPM?

Ik weet niet meer bij welke van de twee het was, maar bij eentje stonden er nog pony's in stands. Daar knapte ik sowieso op af. En er werd heel schreeuwerig lesgegeven op dat moment. Ik ben alleen kwijt welke. Weet alleen nog wel dat ik bij beiden geen fijn gevoel had.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:54

xPabloBokt schreef:
Je bedoelt Eindhovense Manege en EEPM?

Ik weet niet meer bij welke van de twee het was, maar bij eentje stonden er nog pony's in stands. Daar knapte ik sowieso op af. En er werd heel schreeuwerig lesgegeven op dat moment. Ik ben alleen kwijt welke. Weet alleen nog wel dat ik bij beiden geen fijn gevoel had.

Bij Eindhovense Manege (van de Pol) staan ze iig niet meer in stands. Was vroeger wel zo, maar inmiddels al weer jaren enkel stallen. Ik rijd er zelf al 10+ jaar. @TS als je meer info wilt kun je je een pbtje sturen :).

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:00

Ik zou inderdaad ook of bij pck Eersel of bij meulendijks gaan kijken. Zou mijn voorkeur zeker naar uit gaan!

Ik vind de sfeer bij de beide Eindhovense maneges niet zo, maar dat is een persoonlijke mening wat je het beste ligt.

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:00

Ah dat is goed om te horen! Ik heb het ook over een jaar of 6 terug. Wellicht wat verouderde informatie.

Sfeer blijft uiteraard persoonlijk, die vond ik in Eindhoven wat minder.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:36

Dale0 schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik heb enkele jaren bij PCK Eersel gereden. Eigenaar is top voor de paarden en echt begaan met zijn dieren. Heb er altijd fijne instructie gehad en er zijn toffe dingen buiten de lessen om waar je, ook als volwassene, aan kunt deelnemen. O.a. buitenritten (meerdaags) en vriendschappelijke wedstrijden waaronder carroussel. Zou het zeker aanraden en het is niet ver vanaf Eindhoven (ongeveer 15-30 minuten rijden afhankelijk van hoe ver je van de A67 af woont).

De maneges in Eindhoven zelf heb ik toen ook bekeken, maar was van beiden niet gecharmeerd.


Ook de twee maneges welke ik heb opgenoemd?

Dank overigens voor de vele reacties! Wordt gewaardeerd!

Ga ook Manege Sonniushof checken, weet iemand waarom ze niet lid zijn van FNRS? Had gelezen dat je eigenlijk alleen zou moeten rijden bij maneges die aangesloten zijn bij FNRS...? Zal vast een lang verhaal / antwoord zijn met voor en nadelen?

Ik raad je aan met hun contact op te nemen zodat je zeker weet wat hun redenen zijn. ik heb geen idee iig en eerlijk gezegd weet ik ook niet wat dat precies inhoud :+