Goede manege in de buurt van Eindhoven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:52

Dale0 schreef:
Dank overigens voor de vele reacties! Wordt gewaardeerd!

Ga ook Manege Sonniushof checken, weet iemand waarom ze niet lid zijn van FNRS? Had gelezen dat je eigenlijk alleen zou moeten rijden bij maneges die aangesloten zijn bij FNRS...? Zal vast een lang verhaal / antwoord zijn met voor en nadelen?

Wij van WC-eend adviseren WC-eend.

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:06

Manege soethout zou ik niet doen, vind het welzijn voor de pony's en paarden daar ronduit triest.
En les hebben ze nou ook niet bepaald een hoogstandje.
Sowieso rij je voorjaar-zomer alleen maar buitenritten.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:37

TS; de FRNS is niks anders dan een overkoepelende vereniging voor maneges, welke ook een "keurmerk" voor maneges in het leven geroepen hebben. Zij beoordelen de accomodaties vooral op luxe en onvoldoende kritisch op kwaliteit en welzijn i.m.o.

xPabloBokt schreef:
Je bedoelt Eindhovense Manege en EEPM?

Ik weet niet meer bij welke van de twee het was, maar bij eentje stonden er nog pony's in stands. Daar knapte ik sowieso op af. En er werd heel schreeuwerig lesgegeven op dat moment. Ik ben alleen kwijt welke. Weet alleen nog wel dat ik bij beiden geen fijn gevoel had.

Moet haast wel de EEPM geweest zijn, daar stonden de pony's vroeger in stands. Nu moet ik wel zeggen dat ik daar de manegepaarden wél regelmatig in de wei zag lopen en dat was bij v/d Pol wel anders destijds. De politiepaarden kwamen wel regelmatig buiten (liep destijds stage bij de Beredenen), maar heb daar toen nooit manege- of pensionpaarden in de wei gezien :\

Hopelijk hebben beiden inmiddels voldoende geinvesteerd in paardenwelzijn :) 15 á 20 jaar is lang geleden iig.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 30-12-19 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:41

Manege soethout en soniushof raad ik beide af qua diervriendelijkheid.

Heb een half jaar gewerkt op soniushof wat ik daar allemaal gezien heb dat vond ik echt verschrikkelijk.


Heb zelf leren rijden op manege t heideros maar das al bijna 30 jaar geleden.

Pck Eersel zou ook mijn eerste advies zijn :j

Dale0
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 23:28

Allen, ik zou nog laten weten waar ik uit eindelijk ben gaan paardrijden. Ik ben uiteindelijk gaan paardrijden bij Manege Meulendijks. Grote manage, had er een goed gevoel over, en is niet al te ver.

MartinJJ

Berichten: 22
Geregistreerd: 16-03-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Goede manege in de buurt van Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:37

Bedankt voor je bericht.
Prima keuze, veel plezier !