Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Manege Tips Amsterdam West

 
Profiel   

Hey Iedereen!

Ik ben sinds kort begonnen met lessen. Nu ga ik aankomende week verhuizen naar Amsterdam en zoek ik een nieuwe manege.

Ik ben opzoek naar een leuke manege in Amsterdam West, er zijn er alleen zoveel met zoveel verschillende recensies dat ik de bomen door het bos niet meer zie!

Als iemand dus tips heeft voor een gezellige manege voor een beginnende ruiter (maar echt beginnend, dus goeie lessen vind ik wel belangrijk) waar paarden welzijn voorop staat, dan hoor ik het graag :).

Alvast bedankt! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 10:29 



 
Profiel   

T' is niet heel erg in de buurt, maar http://www.paardenhof.nl heeft het welzijn in ieder geval wel hoog in het vaandel. Kwadijk is te rijden, toch, vanaf A'dam W?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 19:53 



 

http://variohippique.nl/ wonend in Amsterdam West zeg ik deze, maar het is een stukje buiten Amsterdam. Met de auto ben je er in een kwartier. Hier heb ik een paar jaar geleden fijn privélessen gereden.
Een kennisje rijdt al jaren bij Geuzeneiland, zou mijn keuze niet zijn, maar zij is de heel gelukkig. Fijne mensen wel daar, heel laagdrempelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 19:59 



 
Profiel   

Anoniem schreef
http://variohippique.nl/ wonend in Amsterdam West zeg ik deze, maar het is een stukje buiten Amsterdam. Met de auto ben je er in een kwartier. Hier heb ik een paar jaar geleden fijn privélessen gereden.


Paardwelzijn is daar ver te zoeken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 20:40 



 

Nielojram schreef
Anoniem schreef
http://variohippique.nl/ wonend in Amsterdam West zeg ik deze, maar het is een stukje buiten Amsterdam. Met de auto ben je er in een kwartier. Hier heb ik een paar jaar geleden fijn privélessen gereden.


Paardwelzijn is daar ver te zoeken...

Ohw echt?
Ik dacht toen dat dat wel goed zat. Elke les bijna paard uit de wei plukken ipv van stal en ruime boxen als ze wel binnen stonden. Is dat veranderd of heb ik toen een roze bril op gehad?

Maar..... Dan weet ik ook echt niets wat beter is, in (en om) Amsterdam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 20:43 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik heb besloten om even een kijkje te nemen bij Geuzeneiland.

Iemand die daar nog ervaring mee heeft?

Ik zat ook te kijken naar manage de Ruif maar ik weet stiekem niet of mijn studenten budget dat aankan haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 13:03 



 
Profiel   

Ik heb zelf lange tijd bij de Amsterdamse manege gereden, leuke paarden en pony’s, prima uitrijgebied voor Amsterdamse begrippen en hele leuke eigenaren. Ze hebben bijvoorbeeld ook een carrouselgroep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 13:07 



 

AlinaSmit schreef
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Ik heb besloten om even een kijkje te nemen bij Geuzeneiland.

Iemand die daar nog ervaring mee heeft?

Ik zat ook te kijken naar manage de Ruif maar ik weet stiekem niet of mijn studenten budget dat aankan haha.

Check eerst even of zij geen zomervakantie hebben nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 18:05 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Anoniem schreef
http://variohippique.nl/ wonend in Amsterdam West zeg ik deze, maar het is een stukje buiten Amsterdam. Met de auto ben je er in een kwartier. Hier heb ik een paar jaar geleden fijn privélessen gereden.


Paardwelzijn is daar ver te zoeken...


Vertel ....
Ik ken ze niet persoonlijk maar hoor van vriendinnen dat de paarden daar allemaal op de wei komen en dat is in en rond amsterdam bij maneges helaas lang niet altijd het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 18:08 



 
Profiel   

Zit wel meer richting Diemen aan, maar stichting Waveren vond ik er wel goed uitzien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 11:31 



 
Profiel   

Klis schreef
Ik heb zelf lange tijd bij de Amsterdamse manege gereden, leuke paarden en pony’s, prima uitrijgebied voor Amsterdamse begrippen en hele leuke eigenaren. Ze hebben bijvoorbeeld ook een carrouselgroep.

Dit is toch die manege waar geen paddock of weiland is?
Dat is alleen maar leuk dan voor de ruiter en niet meer van deze tijd.
Die moet je niet meer willen sponsoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 11:45 



 
Profiel   

Ik rij bij de Hollandsche Manege op de Overtoom. Zit bij de studentenvereniging die iedere woensdagavond gebruik mag maken van de manege. Hele leuke plek! Weet niet hoe de reguliere lessen zijn maar ik heb het in mijn eigen studentenles erg naar m'n zin. Stallen zijn erg mooi opgeknapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 11:47 



 
Profiel   

De Hollandsche Manege zou ik echt nooit durven rijden. Paarden zien bijna nooit daglicht, laat staan een weiland!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 11:52 



 
Profiel   

Iriscope schreef
De Hollandsche Manege zou ik echt nooit durven rijden. Paarden zien bijna nooit daglicht, laat staan een weiland!


Kom een keertje langs om te zien hoe het eraan toe gaat! :D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:05 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Klis schreef
Ik heb zelf lange tijd bij de Amsterdamse manege gereden, leuke paarden en pony’s, prima uitrijgebied voor Amsterdamse begrippen en hele leuke eigenaren. Ze hebben bijvoorbeeld ook een carrouselgroep.

Dit is toch die manege waar geen paddock of weiland is?
Dat is alleen maar leuk dan voor de ruiter en niet meer van deze tijd.
Die moet je niet meer willen sponsoren.


Zeker wel, de paarden komen daar ook buiten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:08 



 
Profiel   

Castilja schreef
Iriscope schreef
De Hollandsche Manege zou ik echt nooit durven rijden. Paarden zien bijna nooit daglicht, laat staan een weiland!


Kom een keertje langs om te zien hoe het eraan toe gaat! :D :D :D

Haha helaas, Windhoek-Amsterdam is iets te ver weg ;)
Maar ben er vroeger veel geweest en het is natuurlijk fijn dat de stands vervangen zijn, maar er is nog steeds geen weiland midden in Amsterdam aan een drukke weg gok ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:13 



 
Profiel   

Klis schreef
Zeker wel, de paarden komen daar ook buiten :)

1 keer per jaar in de vakantie?

Maar dagelijks buiten?
Waar hebben ze dat weiland ineens gelaten dan, huizen gesloopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:21 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Klis schreef
Zeker wel, de paarden komen daar ook buiten :)

1 keer per jaar in de vakantie?

Maar dagelijks buiten?
Waar hebben ze dat weiland ineens gelaten dan, huizen gesloopt?

Ze hebben paddocks en een (of meerdere) buitenbakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:40 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Klis schreef
Zeker wel, de paarden komen daar ook buiten :)

1 keer per jaar in de vakantie?

Maar dagelijks buiten?
Waar hebben ze dat weiland ineens gelaten dan, huizen gesloopt?


Ben je niet in de war met de Hollandsche Manege Penotti? De Amsterdamse Manege ligt in het Amsterdamse Bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:43 



 
Profiel   

Klis en Penotti, jullie praten volgens mij langs elkaar heen :)
De Hollandsche manege is die midden in A'dam waar ze geen weiland hebben. De Amsterdamse manege is (volgens mij?) die in het A'damse bos, bij de renbaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:44 



 
Profiel   

manege geuzeneiland? Mijn vroegere paard is uiteindelijk daar beland en ik volg ze op facebook. ruime, ventilerende stallen, in de zomer gaan ze 6 weken het land op, en ze komen in ieder geval elke dag buiten in de paddocks, volgens mij weiland ook maar dat weet ik niet zeker.

Edit: ik zie dat je er gaat kijken, leuk! laat even weten hoe t was, ben verder niet nieuwsgierig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:48 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Klis en Penotti, jullie praten volgens mij langs elkaar heen :)
De Hollandsche manege is die midden in A'dam waar ze geen weiland hebben. De Amsterdamse manege is (volgens mij?) die in het A'damse bos, bij de renbaan.

Vandaar :D ik heb het inderdaad over de Amsterdamse manege in het Amsterdamse bos, Penotti! Vandaar ook mijn opmerking Over de uitrijmogelijkheden in het Amsterdamse Bos, die heb je niet bij de Hollandsche manege ;) Hollandsche manege heb ik overigens ook gereden, weet niet hoe het nu is, maar destijds was ik daar niet zo enthousiast over. Maar ik weet natuurlijk niet wat er veranderd is in de afgelopen 16/17 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:56 



 
Profiel   

Moon10 schreef
Ben je niet in de war met de Hollandsche Manege Penotti? De Amsterdamse Manege ligt in het Amsterdamse Bos.

Ja klopt ben ik :j
Blij dat dat weer opgehelderd is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 12:59 



 
Profiel   

De paarden van de Hollandsche op de Overtoom komen wel degelijk buiten. Er is weiland elders.

Verder de Eenhoorn in Diemen, de Ruif, de Amsterdamse en Equito in Amstelveen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 13:13 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd of TS al een geschikte en leuke manege heeft gevonden?

Ik heb jaren op manege nieuw-amstelland gereden in het Amsterdamse bos, heb altijd fijne lessen gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 11:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen