Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Manege Tips Amsterdam West

 
Profiel   

Manege De Ruif is gelegen in Amsterdam nieuw west, aanrader mocht je nog zoekende zijn! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 03:24 



 
Profiel   

Al een ouder topic maar mochten er nog meer mensen op zoek zijn raad ik ook de Amsterdamse manege in het Amsterdamse bos aan. Heb er vroeger gereden en volg ze nog op Social media. De paarden komen dagelijks buiten in de paddocks, ze hebben genoeg paarden om goed af te wisselen zodat geen een paard te vaak hoeft te lopen, ze hebben ook kwalitatief goede paarden die op niveau gehouden worden.
Voor een impressie hebben ze een actief Instagram account

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 07:45 



 
Profiel   

xdebjex schreef
Manege De Ruif is gelegen in Amsterdam nieuw west, aanrader mocht je nog zoekende zijn! :)


Maar niet erg paardvriendelijk, en daar was TS naar op zoek

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 08:11 



 
Profiel   

Beretto schreef
xdebjex schreef
Manege De Ruif is gelegen in Amsterdam nieuw west, aanrader mocht je nog zoekende zijn! :)


Maar niet erg paardvriendelijk, en daar was TS naar op zoek



Ik vraag me af hoe je daar bij komt?
Onze manege pony's staan 24 uur in een loopstal met onbeperkte toegang naar de paddocks die rondom het terrein lopen. Enige moment dat die in een stal staan van 3x3m is als ze opgezadeld worden voor de les.

Er is afgelopen jaren enorm veel veranderd bij ons op het terrein!
Jammer van de corona, anders had ik je graag een rondleiding gegeven om te laten zien hoe paardvriendelijk een manege in Amsterdam kan zijn ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 17:52 



 
Profiel   

Manege Spaarnwoude is erg fijn! Ze zijn de laatste jaren bezig om langzamerhand steeds paardvriendelijker te worden en dat vind ik echt super. Het zijn kleine stapjes maar toch. De paarden krijgen echt een goede verzorging en de lessen zijn leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 18:47 



 
Profiel   

Maar niet erg paardvriendelijk, en daar was TS naar op zoek[/quote]


Ik vraag me af hoe je daar bij komt?
Onze manege pony's staan 24 uur in een loopstal met onbeperkte toegang naar de paddocks die rondom het terrein lopen. Enige moment dat die in een stal staan van 3x3m is als ze opgezadeld worden voor de les.

Er is afgelopen jaren enorm veel veranderd bij ons op het terrein!
Jammer van de corona, anders had ik je graag een rondleiding gegeven om te laten zien hoe paardvriendelijk een manege in Amsterdam kan zijn ;-)[/quote]

Blijkbaar verschillen onze meningen over paardvriendelijk.
Voor mij is weidegang daarin een zeer belangrijk punt en dat ontbreekt bij de Ruif.
En je spreekt over pony's die gebruik kunnen maken van vrije uitloop,begrijp hieruit dat de paarden die mogelijkheid niet hebben en het nog steeds moeten doen met het wekelijkse uitje in de binnenbaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 22:21 



 
Profiel   

Beretto ik bemoei me er verder niet mee, maar ik vind het super chique dat xdebjex je een rondleiding aanbiedt. Zou er na corona zeker gebruik van maken ;) Zeg ik ook omdat ik een beetje moe word van iedereen die vanachter een laptop scherm lekker stallen bekritiseert, zou het stoer vinden als je in het echt een kijkje gaat nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 13:10 



 
Profiel   

Castilja schreef
Beretto ik bemoei me er verder niet mee, maar ik vind het super chique dat xdebjex je een rondleiding aanbiedt. Zou er na corona zeker gebruik van maken ;) Zeg ik ook omdat ik een beetje moe word van iedereen die vanachter een laptop scherm lekker stallen bekritiseert, zou het stoer vinden als je in het echt een kijkje gaat nemen.


Heeft niets te maken met kritiek op een stal vanachter mijn beeldscherm.
Maar de vraag was naar een paardvriendelijke manege, dat is deze naar mijn mening niet.

En als iemand een andere mening heeft is dat voor mij prima.

Aanbod voor rondleiding is idd heel aardig,maar dat veranderd niets aan mijn criteria voor paardvriendelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 14:58 



 
Profiel   

Beretto schreef
Castilja schreef
Beretto ik bemoei me er verder niet mee, maar ik vind het super chique dat xdebjex je een rondleiding aanbiedt. Zou er na corona zeker gebruik van maken ;) Zeg ik ook omdat ik een beetje moe word van iedereen die vanachter een laptop scherm lekker stallen bekritiseert, zou het stoer vinden als je in het echt een kijkje gaat nemen.


Heeft niets te maken met kritiek op een stal vanachter mijn beeldscherm.
Maar de vraag was naar een paardvriendelijke manege, dat is deze naar mijn mening niet.

En als iemand een andere mening heeft is dat voor mij prima.

Aanbod voor rondleiding is idd heel aardig,maar dat veranderd niets aan mijn criteria voor paardvriendelijk


Je trekt alsnog, alweer, je eigen conclussie. Aldus over de paarden en een of ander wekelijks uitje in de binnenbaan. De paarden gaan in kuddeverband naar buiten in de ochtend. Mij maakt het niet uit of jouw criteria veranderd over de mening wat jij voor paarden wilt. Uiteindelijk willen we denk ik allemaal t zelfde en dat is t beste voor de paarden. In Amsterdam is het denk ik heel logisch om geen kilometers land te hebben. Sterker nog die hebben wij mooi wel gehad alleen helaas door t verlengde van de zuidas afgenomen, hierop proberen wij elke vierkante meter van het terrein te gebruiken als paddock. Zowel zand als gras.

Ik vind het alleen altijd jammer dat mensen meteen een conclussie trekken zonder ook maar eens (heden) op een/de manege te zijn geweest. Er veranderd genoeg. Zullen genoeg stallen zijn die begonnen zijn op stands en nu een uitloop hebben bijvoorbeeld. Alles gaat met de tijd mee en nogmaals iedereen wilt het beste.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 01:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen