Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Prijsverhoging

 
Profiel   

De manege waar ik rij doet een prijsverhoging van 25 euro per kwartaal.vinden jullie dit een normale verhoging of is dit wel erg veel?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 22:27 



 
Profiel   

Hangt ervan af wat je nu betaalt voor welke service?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 22:29 



 
Profiel   

8 euro per maand, grof gezegd 2 euro per les?
Ze zullen helaas wat misgelopen zijn door corona

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 22:40 



 
Profiel   

In maart hebben wij ook een prijsverhoging gehad van 2 euro per les. Ik vond het wel flink maar ipv nu wat drinken te kopen in de kantine (ok, dat kan nu natuurlijk even niet maar hopelijk straks weer) neem ik zelf een flesje water mee. Zo blijf ik ongeveer hetzelde uitgeven per les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 22:46 



 
Profiel   

Lalucia schreef
De manege waar ik rij doet een prijsverhoging van 25 euro per kwartaal.vinden jullie dit een normale verhoging of is dit wel erg veel?


Ik vind het vrij fors.

Tot 2018 heb ik zelf gereden, ik was ook echt niet blij als de prijzen wéér eens omhoog gingen, maar nooit met €25 in één keer. Meestal €5 of €10 wat er bij kwam als de prijzen verhoogd werden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 22:47 



 
Profiel   

25 euro per kwartaal is ongeveer 2 euro per les.
Alles is duurder geworden.
Wat betaal je nu per kwartaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 22:53 



 
Profiel   

Ik weet alleen dat stro hooi en krachtvoeder in prijs zijn gestegen door klimaat en Corona. Mss wil de manege-eigenaar daarmee zijn kosten compenseren? Paarden moeten toch eten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 08:14 



 
Profiel   

Ligt ook aan de prijzen die je nu betaald

25 euro bovenop 50 euro is heel veel (50%)
25 euro bovenop 250 euro is een stuk minder (10%)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 09:03 



 
Profiel   

Esther_r20 schreef
Ligt ook aan de prijzen die je nu betaald

25 euro bovenop 50 euro is heel veel (50%)
25 euro bovenop 250 euro is een stuk minder (10%)


En toch vind ik 10% best een enorm bedrag voor een "sportclub" om de prijzen mee te verhogen.

Als ik kijk naar de manege waar ik reed, gingen de prijzen 1 tot 2 keer per jaar omhoog.

In het begin betaalde ik geloof ik €205 per kwartaal, 3 jaar later €225 per kwartaal.

En dát vond ik al een forse prijsverhoging.


De klimhal waar ik óók vanaf dezelfde periode ben gaan sporten, betaalde ik eerst €99, nu 6 jaar later is dat €110. Toen ik in 2018 stopte met paardrijden, was de prijs zelfs nog helemaal niet gestegen in de klimhal, terwijl ik voor de manege al €20 extra was gaan betalen.

Veel minder hoge prijsstijging, terwijl óók de klimhal veel heeft moeten investeren in nieuwe hallen en upgraden van de oude hallen.

Edit:

Jullie zeggen wel: komt door de hooi en stro prijzen...

Maar dat zou betekenen dat als er een keer een goed hooi jaar geweest is, dat de prijzen van de lessen dan ook zouden moeten dalen. Dit jaar, 2020 is volgens mij een prima hooi jaar geweest. Dus waarom precies nu de prijs omhoog gooien? Ja door corona. Maar dáár weiger ik aan mee te betalen. Die corona kost mij al genoeg, ik hoef niet óók nog eens voor andermans ellende te gaan betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:00 



 
Profiel   

Wauw.... weet je hoeveel bedrijven er moeite hebben om hun hoofd boven water te hebben.

een andere vraag. Stel jij bent nog steeds met je webshop en de verzendkosten gaan omhoog. Bereken je dit dan ook door aan je klanten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:06 



 
Profiel   

In een goedkoop hooi/stro jaar zijn er wel andere dingen die duurder worden. Ieder jaar gaan er prijzen omhoog.

Wat je er dus van terug kunt zien als het hooi/stro relatief goedkoop is, is niet dat de prijzen van de lessen dalen, maar dat ze dat jaar misschien niet stijgen...

Niet stijgen is in feite, weggezet tegen alle kosten en inflatie en dat soort zaken, een lichte daling...


Overigens vind ik 2 euro per les omhoog (als dat rekensommetje klopt, en het niet bijvoorbeeld een abonnement van 2 lessen in de week is, ook betrekkelijk veel.
En ik zou dat ook naar vinden.

Maar als het bedrijf anders failliet gaat omdat het gewoon echt een heel zwaar jaar geweest is, snap ik het vanuit de ondernemer wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:10 



 
Profiel   

Tja vd ende dan betaal jij toch niet? De praktijk wijst nu eenmaal uit dat prijzen nooit meer dalen, dus verhogingen zijn nooit tijdelijk. Zou wat zijn als manegehouders en paardeneigenaren hetzelfde zouden zeggen en doen als jij, al die paarden geen hooi meer. En dat is dus de pest, want eten moeten ze elke dag en de prijzen rijzen overal de pan uit. Merk dat bij mijn eigen boodschappen al tijden.


Laatst bijgewerkt door neetoch op 05-12-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:12 



 
Profiel   

Nu moet ik toegeven dat paardrijden gewoon echt een dure sport is. En dat ik daarom ook ben gestopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:13 



 
Profiel   

purny schreef
Wauw.... weet je hoeveel bedrijven er moeite hebben om hun hoofd boven water te hebben.

een andere vraag. Stel jij bent nog steeds met je webshop en de verzendkosten gaan omhoog. Bereken je dit dan ook door aan je klanten?


Ja, heel de wereld heeft moeite de kop boven water te houden.

Bijna iedereen ook op persoonlijk vlak heeft extra kosten door corona.

Vind niet dat een bedrijf die kosten door mag berekenen aan de klant.

Ja én nee, boven de €50 was het al gratis verzending, dus die kosten draag ik dan zelf.

Verder staat er duidelijk op de site vermeld, "exclusief verzendkosten" dus klanten weten dat die kosten er nog bij komen.

Sowieso vind ik prijzen die stijgen "vanwege een slecht hooi jaar" maar raar.

Prima als ze dat zouden hanteren, maar óók het tegenovergestelde doen. Dus bij een heel goed hooi jaar de prijzen weer verlagen.

Maar helaas zie ik het uitsluitend één kant opwerken. Prijzen worden alléén verhoogd, nooit verlaagd. Om dan daarvoor de noemer "slecht hooi jaar" te gebruiken.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:14 



 
Profiel   

neetoch schreef
Tja vd ende dan betaal jij toch niet? De praktijk wijst nu eenmaal uit dat prijzen nooit meer dalen, dus verhogingen zijn nooit tijdelijk. Zou wat zijn als manegehouders en paardeneigenaren hetzelfde zouden zeggen en doen als jij, al die paarden geen hooi meer. En dat is dus de pest, want eten moeten ze elke dag en de prijzen rijzen overal de pan uit. Merk dat bij mijn eigen boodschappen al tijden.


Ik ben inderdaad in 2018 gestopt met paardrijden, toen ik de prijs te hoog vond worden én daarbij de kwaliteit van de lessen ook nog eens fors af nam. Dat was het moment dat ik er geen zin meer in had.

Sinds de laatste les ook nooit meer op een paard gezeten trouwens.

Edit:

Dat inderdaad, alles wordt op dit moment echt extreem snel extreem veel duurder.

Dan vind ik €25 per kwartaal gewoon een brug te ver om dat óók nog eens op te hoesten.

De pest is namelijk dat de lonen en in mijn geval de uitkering niet mee stijgt. Je kan dus steeds minder doen van je geld.


Laatst bijgewerkt door mvdende op 05-12-20 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:17 



 
Profiel   

Als je zo'n instelling hebt zal je wel niet veel meer overhouden.
Prijzen gaan nou eenmaal omhoog. Leer er maar mee leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:18 



 
Profiel   

purny schreef
Als je zo'n instelling hebt zal je wel niet veel meer overhouden.
Prijzen gaan nou eenmaal omhoog. Leer er maar mee leven.


Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit.

Als ik ipv een gediplomeerde instructeur een vrijwilliger als instructeur krijg (zonder papieren), die óók nog eens minder rijervaring heeft als ik, dan vind ik dat wel zonde van mijn lesgeld ja.

Zeker als dat van: af en toe een keer invallen want...

Naar: elke week want er zijn te weinig instructeurs.....

Dan betaal je dus behoorlijk geld, voor een uurtje hobbelen zonder les, maar het is óók geen vrijrijden want je moet nog steeds de gang en de figuren rijden die de vrijwilliger aangeeft.

Daar was ik dus klaar meer en dat noem ik dan ook slechte kwaliteit van lessen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:26 



 
Profiel   

Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar purny. Want hoe begrijpelijk ook, is het wel een neerwaartse spiraal waar wij in terecht komen. Alles wordt duurder en is al duurder geworden, buiten de normale prijsstijgingen om. Mensen kunnen natuurlijk steeds minder van hun geld, wat dus ook weer minder inkomsten bij bedrijven gaat geven.

Het punt van vd ende dat ze weigert om voor corona verhogingen te betalen, gaat niet op, want zoals ik al aangaf onze eigen boodschappen zijn al in prijs gestegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:30 



 
Profiel   

Tegenwoordig heel verl maneges die een prijsverhoging hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 14:00 



 
Profiel   

Mijn dochter reed in een manege waar 1 les €30 kost, max 4 deelnemers in de groep. Ik vond dit al te duur, maar ze was doorgegroeid vanuit privélessen die €20/half uur kostten en ik had me op voorhand niet bevraagd naar de prijs voor een groepsles.
Er was vorige maand aangekondigd dat de prijs na nieuwjaar stijgt naar €35/uur voor groepsles.
De kampen kostten €200 voor een week (ma-vrij) extern, na nieuwjaar wordt dat €300.

Los van de kosten die de stalhouder heeft; ik persoonlijk vind het te duur, ook al is de kwaliteit van de lessen zeker goed. Ik ben dus overgestapt naar een andere manege gegaan waar het €20 kost voor een groepsles met max 6 deelnemers en de kwaliteit vind ik evenwaardig, zeker voor een kind van 7,5 dat leert rijden.

Iedereen mag de prijs vragen die hij wil, het blijft altijd aan de klant om te oordelen of die dat waard vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 14:33 



 
Profiel   

Hier staat alles op vlas. Vlas is er tekort dit jaar dus ja, het is best logisch dat er verhogingen zijn. Hooi en stro geen klachten of te laat leveringen gehad.
Verder hebben maneges een tijd niks mogen doen door de Corona, en dat heeft bar veel geld gekost. Denk dat het gewoon nodig is om een prijsverhoging door te voeren om de boel draaiende te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 14:58 



 
Profiel   

Nou bij ons zullen waarschijnlijk de prijzen ook wel wat omhoog gaan want het is gewoon een bar moeilijke tijd . Maar dit is over het algemeen met Max 0,50 cent per les want vinden het heel belangrijk dat het betaal baar blijft maar ja ook af en toe de osteopaat en de zadelmaker en de hoefsmid erbij is gewoon ook belangrijk. En zal ook betaald moeten worden . Bovendien mogen we nu de volwassenen weer privéles geven dus dat maakt het ook gecompliceerd. En wat dacht je van heel slecht weer das in de zomer nooit zo erg maar in de winter na even te hebben gereden zeik nat wezen is ook niet verstandig dus moeten we annuleren en tja das dan ookgeen geld binnen en de paardjes willen wel eten en wij ook .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 19:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen