Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Weer beginnen met paardrijden, maar waar? Wageningen/Arnhem

 
Profiel   

Hoi hoi!! :)

Ik zit er al een tijdje over te denken om weer (na de lockdown) te beginnen met paardrijden. Maar zoals de titel al verklapt, heb ik geen idee waar ik dit het beste kan doen. Ik heb heel vroeger (lees: 5-6 jaar geleden) voor het laatst les (< een jaar) gehad, dus je kan mij scharen onder de complete beginners :')
Ik ben woonachtig in de omgeving Wageningen - Arnhem - Ede, dus ik zoek een manege daar in de buurt. Het is wel een must dat het goed bereikbaar is met het openbaar vervoer voor als de locatie meer dan 10 km van mijn woonplaats (Renkum) vandaan is. Ik heb wel gratis OV, maar geen rijbewijs en auto haha.

Het liefst zou ik ergens western willen leren rijden, maar engels lijkt mij net zo leuk (en daar is ook makkelijker een stal voor te vinden). Ik ben student, dus mijn budget is niet heel groot, het liefst dus geen al te dure maneges :o

Ik hoop dat jullie Bokkers mij verder kunnen helpen met het vinden van een leuke manege of stal!

(Ik hoop dat het topic hier goed staat, anders mijn excuses haha)


Groetjes,

Bridleless
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:06 



 
Profiel   

Oh dit is precies wat ik ook zoek! Ik volg even mee :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:13 



 
Profiel   

Kijk eens naar manege quadenoord. Ik heb daar altijd met veel plezier gereden. Prachtige omgeving voor buitenritten. En de paarden hebben het daar erg goed. Overdag staan de paarden daar in de hele grote wei en in de zomer zelfs 24/7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:14 



 
Profiel   

Ik kom zelf niet uit de buurt, maar weet dat ze ook een studenten rijvereniging hebben in Wageningen, Hipac. Misschien kun je daar eens informeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:20 



 
Profiel   

Je kan ook eens kijken bij de studentenrijvereniging. Hiervoor hoef je geen eigen paard te hebben.
Ik weet dat Ceres nog actief is: https://www.wsvceres.nl/home
Hipac St Joris weet ik niet zeker maar kan je navragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:21 



 
Profiel   

Ik heb ook een tijdje bij manage quadenoord gereden is, wel al een paar jaar terug, maar vond wel een leuke manage. Paarden stonden inderdaad lekker veel buiten, werd ook lekker veel buiten gereden.

Je zou inderdaad ook eens bij de studentenrij vereniging kunnen kijken. Dan krijg je vaak ook wat korting op een manage les.

Volgens mij is er voor western niet zo heel veel in de buurt. De mill ranch is volgens mij wel redelijk goed bereikbaar met het ov en dan dus misschien wel een optie? Maar ik moet zeggen dat ik dat zelf niet zo aansprekend vond de keer dat ik er buiten heb gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:29 



 
Profiel   

Bij de Mill Ranch kan je heerlijke buitenritten maken hoor, wel onder begeleiding en op dit moment ligt het zo'n beetje stil. Met de lessen heb ik geen ervaring en geen idee of ze vol zitten en wat die kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:36 



 
Profiel   

Gendt denk ik net te ver? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:38 



 
Profiel   

Je studeert in Wageningen, lees ik tussen de regels door?

In dat geval is het vrij simpel: Stal Eikelboom aan de Grintweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 22:48 



 
Profiel   

ik raad the mill ranch in ede heel erg aan! super leuk! ben er 4 keer op buitenrit geweest! heele aardige mensen, en super lieve en voorspelbare paarden! ze rijden western! op buitenrit zijn er nog nooit paarden echt gaan bokken of zo... heel leuk!

ik kan helaas niet meer rijden doordat ik viel en mijn been brak....
dat was bij een andere manege, en niet bij TheMillRanch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 20:30 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal voor de informatie! :)
Ik ga denk ik in ieder geval Quadenoord en de Mill Ranch mailen/bellen over de mogelijkheden. Western heeft de voorkeur, dus ik neem de reistijd van 40 min voor lief :’)

Ik ben zelf geen WUR student (studeer aan de HAN Arnhem), denk dat je dan geen lid mag/kan worden bij een van die twee studentenverenigingen. Al zou het me wel heel leuk lijken om te rijden met andere studenten!

Kent iemand ook toevallig Manege de Fruithof in Heteren? Dat is voor mij 20 min fietsen en op de site lijkt het een mooie manege. Misschien wat grootschalig, omdat ik zelf wat meer van kleine maneges ben. Echter is hij wel aangesloten bij de FNRS en dat is Quadenoord dacht ik niet. Maakt dit veel verschil uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:15 



 
Profiel   

Mill Ranch is geen 40 minuten fietsen.

Niet als je dwars door het bos en over de heide gaat (fietspad)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:18 



 
Profiel   

Met het openbaar vervoer is het zo’n 40-60 min afhankelijk van welke aansluiting ik heb.

Fietsen gaat inderdaad niet lukken om het binnen dat tijdsbestek te halen. Daarom twijfel ik ook nog over de Mill Ranch. Ik hoop eind dit jaar mijn rijbewijs te halen en dan is de auto ook een optie (20-25 min).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 21:28 



 
Profiel   

Als het je leuk lijkt om bij een studentenvereniging te gaan rijden, zou je even moeten informeren bij hun, de meeste staan ook open voor studenten van de hogeschool.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 18:37 



 
Profiel   

Ik heb zelf paar jaar terug bij de fruithof in heteren gereden. Altijd een super leuke tijd gehad ik had prive les samen met een vriendin van mij en heb er heel veel geleerd. De instructrice die ik had was echt super leuk geeft goed les en is tussendoor ook heel aardig. Wat ik minder vond was de andere instructrice van de groepsles haar eigen leerlingen vond ze helemaal leuk maar de rest van stal gaf ze in mijn ogen niet zo veel om maar dit kan natuurlijk voor iedereen anders zijn ik heb er zelf nooit hinder aan gehad. Verder is iedereen super behulpzaam. Zoals je zelf zei is het wel grootschallig maar als ik het goed heb was het zo in een groepsles dat je een maand op het zelfde paard reed en dus niet steeds op een andere reed en steeds weer opnieuw moest uitvinden hoe het paard in elkaar zit( geen idee of dit nog steeds is). Als je nog meer wilt weten kan je een pb doen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 19:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen