Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stoppen of doorgaan?

 
Profiel   

Hi allemaal!

Ik zit even met iets :(
Ik rijd nu een paar maandjes in de carrousel. Nu is het zo dat ik daarvoor Omme nabij 5 jaar niet meer in een manege les heb gereden (wel bijrijden) dus voor mij was dit toch wel even wennen. Ik heb manege lessen nooit erg fijn gevonden maar het leek me toch leuk om weer te proberen. Nou na een tijdje merkte ik toch dat het misschien toch niet iets voor mij is, elke week op een nieuw paard waar ik niet mee kan "bonden" en mijn instructrice word vaak erg boos als ik iets niet weet of verkeerd doe. Voor mij voelt het alsof ik veel minder goed ben dan de rest en ik niet in de groep pas. Door dit allemaal krijg ik telkens voor de les heel veel stress en moet ik mezelf echt erheen sleuren. Ik zit er dus aan te denken om misschien te stoppen met deze les en weer op zoek te gaan naar een bijrijdpaardje. Nu is het alleen wel zo dat ze minimaal 12 mensen nodig hebben en we hebben er nu 10... Als ik weg ga moeten ze dus nog 3 mensen vinden en dat kan heel lang duren. Als dat namelijk te lang duurt moeten ze stoppen... En ik wil niet de reden zijn dat ze stoppen snapje.

Wat zouden jullie voor tips geven? Of wat moet ik nu doen, ik weet het namelijk even niet :(

Xx
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 09:21 



 
Profiel   

Het is jouw hobby ;) als je er geen plezier in hebt, gewoon stoppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 09:23 



 
Profiel   

Dit aangeven bij de instructice. Juist bij carrousel rijden zou je op hetzelfde paard moeten zitten ivm positie in de groep en de oefeningen. Aangeven dat je twijfelt of je door wilt gaan en het zou helpen als je op hetzelfde paard zit. Werkt dit niet, jammer dan. Lekker voor jezelf kiezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 09:25 



 
Profiel   

Ik zou dit inderdaad ook eerst aangeven bij de instructrice. Mocht dit niet helpen dan kan je denk ik beter opzoek gaan naar iets anders, het moet wel leuk blijven! Ik denk niet dat jij zelf zo snel de reden zou zijn dat ze moeten stoppen, 2 of 3 mensen maakt dan ook niet veel uit, kies hierin zeker voor jezelf!

Succes met je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 09:34 



 
Profiel   

Ik ben vaak ook té lang op plekken gebleven omdat ik *naar mijn gevoel, anders de mensen/werkgever te kort deed.
Echter moet je aan jezelf denken!

Past dit niet bij jou? Prima toch, geef dit netjes aan op je huidige plekje, vraag eventueel of er een mogelijkheid is om 1 vast paard te krijgen of een aantal x privé les te nemen voor je vertrouwen en anders, ga opzoek naar een ander plekje of een bijrijdpaard.

Zoals ik het nu lees raak je echt je plezier in de paarden kwijt en dat is natuurlijk ook helemaal niet de bedoeling ..

Ik had ook 2 hele leuke verzorgpaarden met hele leuke baasjes maar ik ben hier ook mee gestopt omwille van bepaalde redenen.
Ik voelde me ook slecht, brok in de maag, want "ohjee wat moeten die mensen nu zonder mij" .. maar als ik had door gegaan hadden ze uiteindelijk ook zonder mij komen te staan omdat ik het niet had kunnen volhouden ..
Beter dus om op voorhand aan te geven hoe jij je voelt en volg vooral je buikgevoel!! ( ik heb daar ook moeite mee, want ik wil niet alleen het beste voor mij, maar ook mijn omgeving)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 09:42 



 
Profiel   

Ik dacht dit met werk voorheen ook altijd. Dat ze me nodig hadden.

Maar heel eerlijk, als je wegvalt wegens gezondheidsredenen en daardoor plotseling er niet meer kunt zijn, gaat je werk (of in dit geval de carrousel) ook door.

Zeker als het je hobby betreft, moet je niets tegen je zin in willen doen. En dan heb ik het niet over een keer geen zin hebben, maar over wekelijks met tegenzin gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 09:54 



 
Profiel   

Tsja t is een hobby, oog nog best een dure hobby.. als je er geen energie van krijgt dan lekker doen wat je zelf wilt en ermee stoppen. Ga anders eens in gesprek met de instructrice om te kijken of er dingen anders kunnen. Mocht dat niet werken, dan idd lekker op zoek naar een bijrijdpaardje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 09:59 



 
Profiel   

Ik heb in je vorige topic ook gereageerd, paardrijden moet leuk zijn. Elke hobby/sport moet leuk zijn, waarom zou je er anders tijd, geld en energie in steken?
Als je niet lekker op je plek bent, is het voor niemand leuk, behalve voor degene die aan jou verdient. Dat lijkt me de slechtste reden om het te blijven doen. Het is heel lief dat jij je zorgen maakt over het voortbestaan van de carrouselgroep (hoe kunnen jullie nu trouwens trainen, dat mag helemaal niet?), maar het is niet jouw verantwoordelijkheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 10:29 



 
Profiel   

Dat is echt niet leuk, dat je instructrice zo doet. Je zit in die groep om te leren toch? Niet om alles al te kennen en kunnen. Ik snap dat je daardoor veel stress krijgt en het niet meer leuk vind. Is het een idee om dit met je instructrice te bespreken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 10:32 



 
Profiel   

Van dat ze moeten stoppen bij te weinig ruiters getuigt dat ze niet fatsoenlijk lesgeven op plezierige manier. Paardrijden moet plezant blijven als je wilt volhouden. Dus het is aan hun om hun manier van lesgeven aan te passen en zeker niet de schuld van u.
U mag gerust stoppen en doen wat je graag doet waardoor je plezier terug komt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen