Lastig gevallen om rekening te betalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:39

Ik zou niets betalen. :)
Je hebt gevraagd om een privé les van 30 minuten voor 30 euro. De manege heeft vervolgens een aanbod gedaan voor een introductieles voor 60 euro en hiermee ben je niet akkoord gegaan.
Mogelijk kan de medewerker van de manege nog uit jouw vervolgreactie hebben opgemaakt dat je alsnog een losse privé les wilde boeken, maar zij kiest er zelf voor om pas de avond voor de desbetreffende dag op jouw vraag te reageren. Je hebt vervolgens ook dit aanbod afgewezen. Er is imo geen overeenkomst tot stand gekomen.

Los daarvan vind ik het belachelijk dat de manege dreigt een incassobureau in te schakelen. Coulancehalve zou ik daarom nergens toe bereid zijn.
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 23-02-21 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:40

Wat een belachelijke reactie. Lekker laten gaan hoor TS, ze kunnen volgens mij je niks maken.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Lastig gevallen om rekening te betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:42

Die had het echt kunnen uitzoeken bij mij.
Kom maar op met je incasso.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:42

Jeetje.... Ik zou mijn rechtsbijstand vast even opbellen en de situatie uitleggen. Dan weet je vast hoe te reageren en handelen als ze er wel werk van maken.... wat een ontzettend slechte communicatie en service ook van de manege....

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 13:43

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben echt zo geschrokken van haar reactie (barste letterlijk in huilen uit van schrik na afloop). Ik ben nog nooit zo uitgescholden in mijn leven.
Ik ga inderdaad alvast het juridisch loket benaderen. Ik heb in ieder geval zwart op wit dat zij mij voor een dienst willen laten betalen waar ik niet om gevraagd heb.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:47

Vanillia schreef:
Ik zit me echt te verbazen hier.
TS vraagt iets, krijgt een tegenaanbod, wijst dat tegenaanbod af, hoort niks meer, en zou vervolgens daaruit moeten concluderen dat haar initiële vraag wel akkoord is? Bijzonder :=



Nou precies

Dit is voor mij gewoon netjes afgezegd en zou dus ook zeker niet betalen of überhaupt onder de indruk zijn :')

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:47

Maar had je een tijd en datum afgesproken? Dat is behoorlijk cruciaal in dit verhaal...

Maar de manier hoe de manege er mee om gaat is verre van netjes

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:48

just_kiki schreef:
Vanillia schreef:
Ik zit me echt te verbazen hier.
TS vraagt iets, krijgt een tegenaanbod, wijst dat tegenaanbod af, hoort niks meer, en zou vervolgens daaruit moeten concluderen dat haar initiële vraag wel akkoord is? Bijzonder :=



Nou precies

Dit is voor mij gewoon netjes afgezegd en zou dus ook zeker niet betalen of überhaupt onder de indruk zijn :')


Netjes afgezegd is ook een groot overstatement voor bij een halve afspraak niets meer te laten weten.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:49

Als ze zo lastig te pakken krijgen zijn en zeker gezien hoe het telefoongesprek is gegaan wat er is geweest zou ik het per mail afhandelen als je meer info hebt van het juridisch loket. In de mail aangeven dat je in eerste instantie wel van plan was om ze tegemoet te komen maar na dit hele gebeuren er vanaf ziet om .... en dan het advies invullen wat je hebt gekregen van het juridisch loket, wellicht gaat er dan een lampje bij ze branden dat ze hun eigen glazen ingooien door zo te reageren.

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 13:49

Rennie89 schreef:
Maar had je een tijd en datum afgesproken? Dat is behoorlijk cruciaal in dit verhaal...

Maar de manier hoe de manege er mee om gaat is verre van netjes



Ja, ik had geboekt voor privéles zondagochtend (tijdstip weet ik niet meer) en dan 30 minuten.

Toen hebben zij dat zelf verandert in introductieles zondagochtend en dan 60 minuten.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:56

Heb je de boeking van de 30 minuten daadwerkelijk geannuleerd of enkel het aanbod van 60 minuten afgeslagen, dit is mij niet helemaal duidelijk. Als je de 30 minuten geannuleerd hebt dan is doorberekening vanuit hun kant niet netjes. Heb je dit niet geannuleerd dan is deze overeenkomst, los van afslaan ander aanbod, alsnog vastgesteld en zal je in mijn ogen de privé les wel moeten betalen. Lastige situatie TS, vind dat betreffende manege onprofesioneel handeld.

Sky schreef:
Rennie89 schreef:
Maar had je een tijd en datum afgesproken? Dat is behoorlijk cruciaal in dit verhaal...

Maar de manier hoe de manege er mee om gaat is verre van netjes



Ja, ik had geboekt voor privéles zondagochtend (tijdstip weet ik niet meer) en dan 30 minuten.

Toen hebben zij dat zelf verandert in introductieles zondagochtend en dan 60 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:58

Ik zou zeker juridische hulp inschakelen.

Ik heb een hele tijd regelmatig deurwaarders aan de deur gehad met gerechtelijke brieven en later ook bekeuringen. Detail: ze waren niet aan mij geadresseerd en ik kende die persoon ook niet. Volgens de gemeente heeft hij nooit op mijn adres gewoond.
Het is dan wel een totaal andere situatie maar met de deurwaarders viel niet te praten, je kunt er dus niet vanuit gaan dat een deurwaarder zijn gezond verstand gebruikt en jou gelooft dat het niet terecht is. Ik heb het juridisch loket, politie, de gemeente, de betrokken rechtbank en de ombudsman in moeten schakelen voor ik er eindelijk na 1.5 jaar vanaf was.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:58

Poekkie schreef:
just_kiki schreef:

Nou precies

Dit is voor mij gewoon netjes afgezegd en zou dus ook zeker niet betalen of überhaupt onder de indruk zijn :')


Netjes afgezegd is ook een groot overstatement voor bij een halve afspraak niets meer te laten weten.


Je bedoelt de manege, die niets liet weten op haar bericht dat ze daar niet mee akkoord ging? :')

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:58

@Kristy

Nee, na een tegenaanbod (van manege voor 1 uur) geldt het eerste aanbod van 30 minuten niet meer. Het is niet omdat het tegenaanbod wordt afgeslagen dat het initiële aanbod dan vast komt te staan.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:59

Hoe dan ook, in het geval van een onduidelijke communicatie is het aan de professionele aanbieder om te zorgen dat iedereen duidelijk weet wat er uiteindelijk afgesproken is. Dat hebben ze nagelaten, dus nu moeten ze niet zeuren (en zeker niet schelden).

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:59

Ik zou de voorbeeldbrief die ik eerder deelde sturen en verder laten rusten. Laat ze maar bewijzen dat de factuur terecht is. Als ze je dan nog lastig blijven vallen kun je altijd nog juridisch loket of rechtsbijstand erbij betrekken. Er zijn stappen die je eerst zelf kunt doen.

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 14:01

@Kristy, ze hebben hem zelf geannuleerd of eigenlijk veranderd in een andere les. Ik heb gevraagd of het mogelijk was bij ze om een les van 30 minuten te rijden, omdat ze dit dus zelf hadden aangepast in een ander soort les. Daarom heb in hem niet schriftelijk geannuleerd, omdat zij hem zelf eigenlijk al geannuleerd hadden en vervangen.

Ik snap de verwarring, dus ik wilde ze tegemoet komen en de les van 30 minuten betalen, maar als ze mij niet te woord wilt staan, maar uitscheld... Dan niet.

Ik kijk in ieder geval naar het juridisch loket en de voorbeelden die hier gedeeld zijn qua brieven!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:04

Sky schreef:
Rennie89 schreef:
Maar had je een tijd en datum afgesproken? Dat is behoorlijk cruciaal in dit verhaal...

Maar de manier hoe de manege er mee om gaat is verre van netjes



Ja, ik had geboekt voor privéles zondagochtend (tijdstip weet ik niet meer) en dan 30 minuten.

Toen hebben zij dat zelf verandert in introductieles zondagochtend en dan 60 minuten.


En toen je dat niet wilde heb je dat laten weten aan hun.

En toen ging het fout bij de manege. Die hadden moeten terug koppelen dat dat bv niet zou kunnen of juist wel.
Dan had je een nieuwe bevestiging moeten krijgen voor de les van 30 min met datum en tijd.

Zo moeilijk is dat toch niet lijkt mij.

Wat een gedoe zeg. -O-

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Lastig gevallen om rekening te betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:09

Zoals ik zie, maar ben natuurlijk geen jurist, zou je die 30 euro moeten betalen, die heb je namelijk niet tijdig (gewoon niet) afgezegd.
Maar die 60 niet.

Wat ik niet begrijp is dat toen je er niets meer over hoorde niet zelf nog even contact hebt opgenomen.
Zo van is dat half uur akkoord zo niet dan ga ik elders kijken.
Was wel een erg kleine moeite geweest.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:13

Ik zou allang niet meer bereid zijn tot een compromis ts. Zou terugsturen dat er nooit een overeenkomst tot stand is gekomen en dat je normaal gesproken graag een gesprek had gevoerd, maar dat dit niet mogelijk is door de slechte communicatie van hun kant.
En verder bluffen ze maar raak.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:15

Ahh okay begrijpelijk! Ik wist niet dat er bij een tegenaanbod de eerste afspraak komt te vervallen!

Schemerdier schreef:
@Kristy

Nee, na een tegenaanbod (van manege voor 1 uur) geldt het eerste aanbod van 30 minuten niet meer. Het is niet omdat het tegenaanbod wordt afgeslagen dat het initiële aanbod dan vast komt te staan.

Het is mij inmiddels duidelijk dat bij het krijgen van een tegenaanbod de initiële boeking komt te vervallen dus heeft mijn vorige reactie geen meerwaarde. Balen dat ze zo lastig doen en je het niet zonder gedoe kan oplossen. Ik vind dat je meer als schappelijk geweest bent, hoop dat je er dan ook snel vanaf bent!

Sky schreef:
@Kristy, ze hebben hem zelf geannuleerd of eigenlijk veranderd in een andere les. Ik heb gevraagd of het mogelijk was bij ze om een les van 30 minuten te rijden, omdat ze dit dus zelf hadden aangepast in een ander soort les. Daarom heb in hem niet schriftelijk geannuleerd, omdat zij hem zelf eigenlijk al geannuleerd hadden en vervangen.

Ik snap de verwarring, dus ik wilde ze tegemoet komen en de les van 30 minuten betalen, maar als ze mij niet te woord wilt staan, maar uitscheld... Dan niet.

Ik kijk in ieder geval naar het juridisch loket en de voorbeelden die hier gedeeld zijn qua brieven!

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:15

just_kiki schreef:
Poekkie schreef:

Netjes afgezegd is ook een groot overstatement voor bij een halve afspraak niets meer te laten weten.


Je bedoelt de manege, die niets liet weten op haar bericht dat ze daar niet mee akkoord ging? :')


Ik doel op beiden, maar zeker ook op ts die daadwerkelijk een uur had geboekt. Mag hopen dat je hier wat stoer doet, maar in het echte leven wel respectvoller met mensen omgaat.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:15

Jeetje, wat een schofterige reactie van de manege. Dat is echt beneden alle peil en bij mij zou ook alle bereidheid het raam uit zijn. Ik zou hooguit nog een mailtje er achteraan sturen om alles even zwart op wit te hebben.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:16

DuoPenotti schreef:
Zoals ik zie, maar ben natuurlijk geen jurist, zou je die 30 euro moeten betalen, die heb je namelijk niet tijdig (gewoon niet) afgezegd.
Maar die 60 niet.

Wat ik niet begrijp is dat toen je er niets meer over hoorde niet zelf nog even contact hebt opgenomen.
Zo van is dat half uur akkoord zo niet dan ga ik elders kijken.
Was wel een erg kleine moeite geweest.

Wat een onzin.

TS haar les wordt ongevraagd omgeboekt naar een 60 minuten les ondat blijkbaar een les van 30 minuten niet kan als je geen klant bent van de manege.
Ts geeft duidelijk aan hier vanaf te zien en stelt de vraag! of een 30 minuten les toch mogelijk is.
De manege reageert hier niet op tot zaterdagavond.

Zij zijn degene die aangeven dat het niet kan hé, niet de ts.
Manege heeft de zaakjes gewoon waardeloos op orde en dan nog zo achterlijk gaan schelden als je nog netjes belt.

Ik liet mijn advocaat wel even bellen met zulk gedrag.

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:18

Maar ze willen je toch de rekening laten betalen van die les die je überhaupt niet wilde en ook nee op hebt gezegd? Dat gaat toch sowieso niets worden met een incassobureau? Ze hebben hier wel heel erg hun eigen glazen ingegooid.
Misschien dat er iets aan de hand is of ze het echt heel zwaar hebben met Corona en daarom zo emotioneel reageren, maar het helpt ze niet...