Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De manager doet alleen maar claimen.

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
les per kwartaal
eerst 160
mei 170
juli 200 euro.

vrij rijden per kwartaal
eerst 80 euro,
daarna 150 euro
en nu 230


Klopt bovenstaande?

Hoe vaak mag je daar voor dan rijden?
Hoeveel is dat per keer rijden zeg maar?


Nee niet 230, haha. Nu 200 euro tot heden bij kwartaal bij rittenkaart zoals lestarieven voor groeples.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:26 



 
Profiel   

Dit is geen rijtechnische discussie, het gaat over maneges daarom gaat het topic verhuizen naar Manegepraat:

RT-D -> MA

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:31 



 
Profiel   

Tja, een manege runnen is een bedrijf voeren.En de corona heeft heel wat veroorzaakt, veel bedrijven hebben moeite het hoofd boven water te houden. Zeker als er hoge kosten zijn die gewoon doorlopen. Het staat je vrij om het er niet mee eens te zijn. Je kan ook bij andere maneges kijken wat de kosten zijn voor lessen, leasen en vrij rijden. Misschien vind je iets, dat beter in je budget past. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:36 



 
Profiel   

Jetta schreef
Tja, een manege runnen is een bedrijf voeren.En de corona heeft heel wat veroorzaakt, veel bedrijven hebben moeite het hoofd boven water te houden. Zeker als er hoge kosten zijn die gewoon doorlopen. Het staat je vrij om het er niet mee eens te zijn. Je kan ook bij andere maneges kijken wat de kosten zijn voor lessen, leasen en vrij rijden. Misschien vind je iets, dat beter in je budget past. Succes!


Ik hoef daar niet weggegaan. Als die Manege voor volgende keer weer de prijs omhoog bijvoorbeeld tot tussen 220-230 euro dan ga ik zeker weg. Maar die Manege waar zit ik nu is echt heel leuk Manege ;-) echt leukste Manege van ooit! Rijd daar al 2 jaar. Voel me echt heel gemak daar. Ik doe ook niet lease, alleen rijd heel graag met verschillende paarden om rijplezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:47 



 
Profiel   

jojo26 schreef
Jetta schreef
Tja, een manege runnen is een bedrijf voeren.En de corona heeft heel wat veroorzaakt, veel bedrijven hebben moeite het hoofd boven water te houden. Zeker als er hoge kosten zijn die gewoon doorlopen. Het staat je vrij om het er niet mee eens te zijn. Je kan ook bij andere maneges kijken wat de kosten zijn voor lessen, leasen en vrij rijden. Misschien vind je iets, dat beter in je budget past. Succes!


Ik hoef daar niet weggegaan. Als die Manege voor volgende keer weer de prijs omhoog bijvoorbeeld tot tussen 220-230 euro dan ga ik zeker weg. Maar die Manege waar zit ik nu is echt heel leuk Manege ;-) echt leukste Manege van ooit! Rijd daar al 2 jaar. Voel me echt heel gemak daar. Ik doe ook niet lease, alleen rijd heel graag met verschillende paarden om rijplezier.


Ik rijd op twee maneges. Bij de ene manege kost een kwartaalkaart 255 euro, via automatische incasso 237 euro. Dan rijd je 1 keer per week een uur in de groepsles (max 12 ruiters). Een privéles kost 40 euro (45 minuten inclusief losstappen en uitstappen). Op de andere manege betaal ik 263 euro per kwartaal voor de groepsles (max 6 ruiters).

Ik vind 200 euro per kwartaal dus een koopje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:55 



 
Profiel   

@lieser

Rijd je eigen paard of gewoon manegepaard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:00 



 
Profiel   

jojo26 schreef
@lieser

Rijd je eigen paard of gewoon manegepaard?

Manegepaarden.

Met een eigen paard in de groepsles kost hier 162 euro per kwartaal (maar dan dus bovenop de stallingskosten van 450 - 500 euro per maand).

Leasen kan hier ook. Dat kost 165 euro per maand (!) bovenop je gewone kwartaalkaart. Je kunt dan 2 keer in de week een uur vrijrijden (of longeren), en één keer per week (via de gewone kwartaalkaart) in de groepsles op je vaste leasepaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:02 



 
Profiel   

Lieser schreef
jojo26 schreef
@lieser

Rijd je eigen paard of gewoon manegepaard?

Manegepaarden.

Met een eigen paard in de groepsles kost hier 162 euro per kwartaal (maar dan dus bovenop de stallingskosten van 450 - 500 euro per maand).

Leasen kan hier ook. Dat kost 165 euro per maand (!) bovenop je gewone kwartaalkaart. Je kunt dan 2 keer in de week een uur vrijrijden (of longeren), en één keer per week (via de gewone kwartaalkaart) in de groepsles op je vaste leasepaard.


Bij lease van die manege kost 360 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:23 



 
Profiel   

Ik denk dat van de meesten hier de conclusie is dat het best redelijke prijzen zijn. Het blijft natuurlijk een klap geld das zeker waar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 09:55 



 
Profiel   

troi schreef
Ik denk dat van de meesten hier de conclusie is dat het best redelijke prijzen zijn. Het blijft natuurlijk een klap geld das zeker waar!


Dat ben ik met je eens.
Als het voor de afnemer de duur wordt, is het wellicht een idee de intensiteit iets af te nemen of toch te stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 10:18 



 
Profiel   

Even niet over de lessen en prijzen, maar over het moeilijker lezen voor ons van de TS. Gebarentaal is inderdaad een hele eigen taal met een geheel eigen grammatica. Mensen die volledig doof zijn schrijven en praten daarom soms anders, voor ons lastiger. Zie het als een buitenlandse taal die moederstaal is voor de TS en hard haar best doet om in Nederlands geschrift zich begrijpbaar te maken.

Daarnaast las ik ergens dat ze in haar handjes moet knijpen dat een manage zoveel begrip heeft voor haar oren en toegankelijk is, nee daar voor hoeft zij niet in haar handjes te knijpen. Sinds 2016 is het VN-verdrag getekend. Dit gaat oa over inclusie in de maatschappij voor mensen met een beperking. Discriminatie mbt toegankelijk op grond van een beperking is, binnen het toelaatbare, niet toegestaan.
Het moet normaal zijn om mee te kunnen doen in de samenleving.

Dat dit nog niet overal het geval is betekent niet dat geapplaudiseerd moet worden als het wel het geval is. Tuurlijk blijft het een samenwerking en is communicatie hierover van belang. Tenslotte is het vaak geen onwil, maar onwetendheid over hoe om te gaan met

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 10:39 



 
Profiel   

Daarbij wil ik een aanvulling maken op Sylke104
Niet elke dove kent gebarentaal. Dat word vaak wel gedacht maar is ook niet zo.
Mijn schoonmoeder is volledig doof vanaf haar geboorte. Maar kent geen gebarentaal.
Ook broers en zussen van haar die zowel doof als horend zijn kennen geen gebarentaal.
Wel kunnen hun liplezen als je duidelijk praat en niet te snel. Mondkapjes zijn dan ook echt een hel voor deze groep mensen.
Schrijven is idd zoals TS hier ook doet en soms erg verwarrend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 10:47 



 
Profiel   

Klopt, ik ben zelf ook audimetrisch doof, maar nooit gebarentaalvaardig geworden. Volledig opgevoed in de horendewereld, spraakafzien is mijn talent en mijn spreken is niet te onderscheiden van een goedhorende(wel duidelijk hoorbaar dat ik uit Limburg kom)

Mondkapjes zijn voor mij idd erg vervelend, maar ook daar mijn weg in gevonden en zo ook mijn clienten(als ergotherapeut voor mensen met een auditieve beperking veel problemen gezien tijdens coronatijd)

Iedereen is uniek met zijn of haar beperking, voor ons lastig om TS te kunnen lezen, absoluut, voor haar lastig om het ons te laten begrijpen, maar met een beetje puzzelen komen we er wel uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 10:53 



 
Profiel   

klopt
Als schoonmoeder een appje stuurt moeten wij ook wel eens puzzelen wat er staat, maar meestal lukt het wel.
En anders maar opnieuw even vragen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 11:04 



 
Profiel   

Ik wil wel iets toevoegen over het niet mogen weigeren van doven door maneges.

Ik heb zelf een tijdje geleden even les gegeven op een manege, en had daar ook een doof meisje in de beginnersgroep. Ze hoorde nog wel iets, maar geen dingen die ik van een afstandje riep. Als ik iets tegen haar wilde zeggen moest ik naar haar toe lopen, haar naam zeggen, en dan duidelijk zeggen wat ik wilde zeggen, zodat ze kon spraakafzien (liplezen).
Dat deed ik met liefde, maar eigenlijk vond ik het niet verantwoord. Ten eerste kun je zo'n kind niet fatsoenlijk les geven. Het kwam er toch op neer dat ze voornamelijk achter de anderen aanhobbelde en afkeek wat de bedoeling was. In het begin gaat dat nog wel, zolang je rustig in stap figuren aan het leren bent. Maar er zijn ook situaties waarin iets mis gaat, en je toch iets wil toeschreeuwen als 'achterover zitten!' Je houdt je hart vast. Het is gewoon onveilig, ook voor de andere kinderen. In zulke situaties moeten ruiters gewoon instructies kunnen ontvangen.
Daarnaast kun je zo'n kind niet echt iets leren. In het begin gaat het nog, maar dingen als 'been erbij' en 'lichtrijden op het goede been' worden al een heel stuk lastiger, zeker in draf, om over galop nog maar te zwijgen. Daarbij moet je gewoon van een afstandje instructie kunnen geven.
Daarnaast is het tegenover de pony niet echt eerlijk dat die bereden wordt door iemand die niet echt instructies kan ontvangen. Op maneges voor gehandicapten is dat meer gebruikelijk, maar daar zijn ze dan ook op ingericht, inclusief de paarden. Daar loopt bijvoorbeeld altijd iemand mee.
Daarnaast is het ook niet eerlijk voor de andere kinderen in de les. Zij verdienen ook de volle aandacht, ook voor hun veiligheid. En als je als instructeur zo veel moeite moet doen om bij een bepaald kind binnen te komen, dan komen de anderen tekort.

Ik begrijp dat een manege verplicht kan worden om dove mensen in de les op nemen, in verband met de anti-discriminatiewet, maar eigenlijk vind ik dat zwaar onverantwoord. Het is nu eenmaal geen tafeltennis.

Overigens heb ik zelf clinics gevolgd bij iemand die doof is (maar wel kan praten), en ik wil dus absoluut niet zeggen dat deze mensen niet zouden kunnen rijden of zo. In tegendeel denk ik zelfs. Ze zien en voelen meer dan een ander, en zeker bij dieren is dat belangrijk. Maar het lijkt me toch niet goed om een manege die daar niet op is ingericht verantwoordelijk voor te maken. Ook de instructeur moet eigenlijk iets doen waar hij/zij totaal niet voor is opgeleid en wat ontzettend veel extra energie kost. Ik doe met liefde een extra stapje voor een speciaal kind, maar daar zit wel een grens aan, ook wat betreft verantwoordelijkheid.

EDIT: Voor dove kinderen zou een duoles het beste zijn. Dan kunnen ze deels afkijken bij de ander, maar je hebt als instructeur ook voldoende tijd en aandacht om zelf met het kind te communiceren. Maar ja, zulke lessen zijn duurder dan een groepsles en als mensen dat niet willen of kunnen betalen, dan moet een manege ze toch toelaten in de groepsles. Nogmaals, ik snap het VN-verdrag, maar ik vind toch ook dat maneges mensen zouden moeten mogen weigeren die ze niet goed kunnen bedienen, ook in het belang van hun andere klanten, en de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 18:58 



 
Profiel   

Daarom zijn er voor mensen met een beperking ook speciale maneges. En dat is helemaal niet om ze in een hokje te stoppen maar daar is het niveau gewoon aangepast op de ruiter met het soort beperking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:03 



 
Profiel   

Ja, maar het probleem is dus dat gewone maneges dove mensen moeten opnemen, als die zich melden. TS heeft zelf verteld dat ze dat via de rechter heeft afgedwongen. Dat vind ik eigenlijk best wel heel zorgelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:05 



 
Profiel   

LindyH schreef
Ik wil wel iets toevoegen over het niet mogen weigeren van doven door maneges.

Ik heb zelf een tijdje geleden even les gegeven op een manege, en had daar ook een doof meisje in de beginnersgroep. Ze hoorde nog wel iets, maar geen dingen die ik van een afstandje riep. Als ik iets tegen haar wilde zeggen moest ik naar haar toe lopen, haar naam zeggen, en dan duidelijk zeggen wat ik wilde zeggen, zodat ze kon spraakafzien (liplezen).
Dat deed ik met liefde, maar eigenlijk vond ik het niet verantwoord. Ten eerste kun je zo'n kind niet fatsoenlijk les geven. Het kwam er toch op neer dat ze voornamelijk achter de anderen aanhobbelde en afkeek wat de bedoeling was. In het begin gaat dat nog wel, zolang je rustig in stap figuren aan het leren bent. Maar er zijn ook situaties waarin iets mis gaat, en je toch iets wil toeschreeuwen als 'achterover zitten!' Je houdt je hart vast. Het is gewoon onveilig, ook voor de andere kinderen. In zulke situaties moeten ruiters gewoon instructies kunnen ontvangen.
Daarnaast kun je zo'n kind niet echt iets leren. In het begin gaat het nog, maar dingen als 'been erbij' en 'lichtrijden op het goede been' worden al een heel stuk lastiger, zeker in draf, om over galop nog maar te zwijgen. Daarbij moet je gewoon van een afstandje instructie kunnen geven.
Daarnaast is het tegenover de pony niet echt eerlijk dat die bereden wordt door iemand die niet echt instructies kan ontvangen. Op maneges voor gehandicapten is dat meer gebruikelijk, maar daar zijn ze dan ook op ingericht, inclusief de paarden. Daar loopt bijvoorbeeld altijd iemand mee.
Daarnaast is het ook niet eerlijk voor de andere kinderen in de les. Zij verdienen ook de volle aandacht, ook voor hun veiligheid. En als je als instructeur zo veel moeite moet doen om bij een bepaald kind binnen te komen, dan komen de anderen tekort.

Ik begrijp dat een manege verplicht kan worden om dove mensen in de les op nemen, in verband met de anti-discriminatiewet, maar eigenlijk vind ik dat zwaar onverantwoord. Het is nu eenmaal geen tafeltennis.

Overigens heb ik zelf clinics gevolgd bij iemand die doof is, en ik wil dus absoluut niet zeggen dat deze mensen niet zouden kunnen rijden of zo. In tegendeel denk ik zelfs. Ze zien en voelen meer dan een ander, en zeker bij dieren is dat belangrijk. Maar het lijkt me toch niet goed om een manege die daar niet op is ingericht verantwoordelijk voor te maken. Ook de instructeur moet eigenlijk iets doen waar hij/zij totaal niet voor is opgeleid en wat ontzettend veel extra energie kost. Ik doe met liefde een extra stapje voor een speciaal kind, maar daar zit wel een grens aan, ook wat betreft verantwoordelijkheid.

EDIT: Voor dove kinderen zou een duoles het beste zijn. Dan kunnen ze deels afkijken bij de ander, maar je hebt als instructeur ook voldoende tijd en aandacht om zelf met het kind te communiceren. Maar ja, zulke lessen zijn duurder dan een groepsles en als mensen dat niet willen of kunnen betalen, dan moet een manege ze toch toelaten in de groepsles. Nogmaals, ik snap het VN-verdrag, maar ik vind toch ook dat maneges mensen zouden moeten mogen weigeren die ze niet goed kunnen bedienen, ook in het belang van hun andere klanten, en de paarden.


Wat ik nu lees is denken in wat niet kan en niet denken in mogelijkheden. Er is veel meer mogelijk in de communicatie en dan komen we weer op onwetendheid. Zoals bv Ts ook al vermeld gebruik maken van een tolk. Dove mensen hebben recht op tolk uren en die kunnen ook ingezet worden in de rijbak. Alles instructies worden dan vertaald. En dit is 1 van de oplossingen, maar er is meer dan dat, afhankelijk van situatie en gehoorverlies. Als ergotherapeut probeer ik doorgaans te denken in oplossingen ipv problemen. Veiligheid blijft natuurlijk wel altijd voorop staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:05 



 
Profiel   

purny schreef
Daarom zijn er voor mensen met een beperking ook speciale maneges. En dat is helemaal niet om ze in een hokje te stoppen maar daar is het niveau gewoon aangepast op de ruiter met het soort beperking.


Dit betreft vaak maneges voor mensen met lichamelijke en verstandelijke beperking. Hierin zijn mensen met een auditieve beperking lang niet altijd op hen plek

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:06 



 
Profiel   

LindyH schreef
Ja, maar het probleem is dus dat gewone maneges dove mensen moeten opnemen, als die zich melden. TS heeft zelf verteld dat ze dat via de rechter heeft afgedwongen. Dat vind ik eigenlijk best wel heel zorgelijk.


Zorgelijk, waarom, als zowel ruiter als manege bekend zijn met oplossingen en durven hulp in te schakelen van bv een ergotherapeut of een hoorcoach. Dan is gang naar de rechter niet eens nodig. Iemand die objectief meekijkt

Door gewoon weg nee te zeggen en meteen af te kappen wordt inclusie niet makkelijker en zal er om gestreden worden( al zou ik daar geen energie in steken, ben liever welkom op een plek met een open mind)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:10 



 
Profiel   

Sylke104 schreef
purny schreef
Daarom zijn er voor mensen met een beperking ook speciale maneges. En dat is helemaal niet om ze in een hokje te stoppen maar daar is het niveau gewoon aangepast op de ruiter met het soort beperking.


Dit betreft vaak maneges voor mensen met lichamelijke en verstandelijke beperking. Hierin zijn mensen met een auditieve beperking lang niet altijd op hen plek

Maar de lessen zijn wel kleiner en in feite zou een auditieve beperking geen reden mogen zijn om iemand daar te weigeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:17 



 
Profiel   

Sylke104 schreef
LindyH schreef
Ik wil wel iets toevoegen over het niet mogen weigeren van doven door maneges.

Ik heb zelf een tijdje geleden even les gegeven op een manege, en had daar ook een doof meisje in de beginnersgroep. Ze hoorde nog wel iets, maar geen dingen die ik van een afstandje riep. Als ik iets tegen haar wilde zeggen moest ik naar haar toe lopen, haar naam zeggen, en dan duidelijk zeggen wat ik wilde zeggen, zodat ze kon spraakafzien (liplezen).
Dat deed ik met liefde, maar eigenlijk vond ik het niet verantwoord. Ten eerste kun je zo'n kind niet fatsoenlijk les geven. Het kwam er toch op neer dat ze voornamelijk achter de anderen aanhobbelde en afkeek wat de bedoeling was. In het begin gaat dat nog wel, zolang je rustig in stap figuren aan het leren bent. Maar er zijn ook situaties waarin iets mis gaat, en je toch iets wil toeschreeuwen als 'achterover zitten!' Je houdt je hart vast. Het is gewoon onveilig, ook voor de andere kinderen. In zulke situaties moeten ruiters gewoon instructies kunnen ontvangen.
Daarnaast kun je zo'n kind niet echt iets leren. In het begin gaat het nog, maar dingen als 'been erbij' en 'lichtrijden op het goede been' worden al een heel stuk lastiger, zeker in draf, om over galop nog maar te zwijgen. Daarbij moet je gewoon van een afstandje instructie kunnen geven.
Daarnaast is het tegenover de pony niet echt eerlijk dat die bereden wordt door iemand die niet echt instructies kan ontvangen. Op maneges voor gehandicapten is dat meer gebruikelijk, maar daar zijn ze dan ook op ingericht, inclusief de paarden. Daar loopt bijvoorbeeld altijd iemand mee.
Daarnaast is het ook niet eerlijk voor de andere kinderen in de les. Zij verdienen ook de volle aandacht, ook voor hun veiligheid. En als je als instructeur zo veel moeite moet doen om bij een bepaald kind binnen te komen, dan komen de anderen tekort.

Ik begrijp dat een manege verplicht kan worden om dove mensen in de les op nemen, in verband met de anti-discriminatiewet, maar eigenlijk vind ik dat zwaar onverantwoord. Het is nu eenmaal geen tafeltennis.

Overigens heb ik zelf clinics gevolgd bij iemand die doof is, en ik wil dus absoluut niet zeggen dat deze mensen niet zouden kunnen rijden of zo. In tegendeel denk ik zelfs. Ze zien en voelen meer dan een ander, en zeker bij dieren is dat belangrijk. Maar het lijkt me toch niet goed om een manege die daar niet op is ingericht verantwoordelijk voor te maken. Ook de instructeur moet eigenlijk iets doen waar hij/zij totaal niet voor is opgeleid en wat ontzettend veel extra energie kost. Ik doe met liefde een extra stapje voor een speciaal kind, maar daar zit wel een grens aan, ook wat betreft verantwoordelijkheid.

EDIT: Voor dove kinderen zou een duoles het beste zijn. Dan kunnen ze deels afkijken bij de ander, maar je hebt als instructeur ook voldoende tijd en aandacht om zelf met het kind te communiceren. Maar ja, zulke lessen zijn duurder dan een groepsles en als mensen dat niet willen of kunnen betalen, dan moet een manege ze toch toelaten in de groepsles. Nogmaals, ik snap het VN-verdrag, maar ik vind toch ook dat maneges mensen zouden moeten mogen weigeren die ze niet goed kunnen bedienen, ook in het belang van hun andere klanten, en de paarden.


Wat ik nu lees is denken in wat niet kan en niet denken in mogelijkheden. Er is veel meer mogelijk in de communicatie en dan komen we weer op onwetendheid. Zoals bv Ts ook al vermeld gebruik maken van een tolk. Dove mensen hebben recht op tolk uren en die kunnen ook ingezet worden in de rijbak. Alles instructies worden dan vertaald. En dit is 1 van de oplossingen, maar er is meer dan dat, afhankelijk van situatie en gehoorverlies. Als ergotherapeut probeer ik doorgaans te denken in oplossingen ipv problemen. Veiligheid blijft natuurlijk wel altijd voorop staan


Zou ik mogen vragen hoe zo’n situatie met tolk dan werkt tijdens een rijles? Loopt die persoon dan heel de tijd mee? Wat in draf en galop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:23 



 
Profiel   

Daar valt over na te denken, ga er vanuit dat een strategische plek in de bak al dan niet met wat bewegingsruimte voldoende is. Mensen met een auditieve beperking zijn vaak vaardig genoeg om hier een draai in te vinden samen met een tolk.

Jij vertelde dat meisje nog iets hoorde, als er hoortoestellen gedragen worden zou ook ringleiding een mogelijkheid zijn geweest. Hierbij komen instructies rechtstreeks op hoortoestellen binnen. Te vergelijken met een instructieset. Die worden steeds vaker ingezet bij reguliere lessen en dat is niet omdat instructies altijd en overal voor iedereen te verstaan zijn(Maar dan horen we niemand over veiligheid)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:32 



 
Profiel   

purny schreef
Daarom zijn er voor mensen met een beperking ook speciale maneges. En dat is helemaal niet om ze in een hokje te stoppen maar daar is het niveau gewoon aangepast op de ruiter met het soort beperking.


Dit betreft vaak maneges voor mensen met lichamelijke en verstandelijke beperking. Hierin zijn mensen met een auditieve beperking lang niet altijd op hen plek[/quote]
Maar de lessen zijn wel kleiner en in feite zou een auditieve beperking geen reden mogen zijn om iemand daar te weigeren[/quote]

Klopt worden daar ook zeker niet geweigerd, maar niveau is vaak rijtechnisch lager, zonde voor een ruiter waar veel meer inzit. Optie kan ook zijn starten bij een ruitersport vereniging voor gehandicapten om zo de basis er in te krijgen, veiligheid te vergroten en dan doorstromen naar reguliere lessen met aanpassingen.

Er zijn zoveel wegen naar Rome, meteen nee kan niet hoort daar niet bij.

Maar wil topic niet vervuilen voor TS. Denk dat punt duidelijk is en hoop dat ieder zijn ding er uit pak en als je ooit tegen zo iets aanloopt bij welke beperking dan ook, iets verder denken dan neusje lang is zou al heeeeel veel schelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:37 



 
Profiel   

Sylke104 schreef
Daar valt over na te denken, ga er vanuit dat een strategische plek in de bak al dan niet met wat bewegingsruimte voldoende is. Mensen met een auditieve beperking zijn vaak vaardig genoeg om hier een draai in te vinden samen met een tolk.

Jij vertelde dat meisje nog iets hoorde, als er hoortoestellen gedragen worden zou ook ringleiding een mogelijkheid zijn geweest. Hierbij komen instructies rechtstreeks op hoortoestellen binnen. Te vergelijken met een instructieset. Die worden steeds vaker ingezet bij reguliere lessen en dat is niet omdat instructies altijd en overal voor iedereen te verstaan zijn(Maar dan horen we niemand over veiligheid)


Ik heb niets verteld, dat was de post van lindyH :)
Overigens rijd ik zelf met een instructieset omdat ik ook niet zo’n feilloos gehoor heb en het zo veel makkelijker vind. Al zou ik niet weten hoe zo iets toe te passen in een groepsles.

Een tolk op een strategische plek in de bak zal het probleem toch nog steeds niet oplossen? ten eerste zal die altijd schromelijk te laat komen met instructies aangezien er nog een extra vertaling tussen zit. En ten tweede kan de slechthorende of dove persoon vrij weinig aanvangen met een tolk (gebarentaal?) in een situatie waarbij het paard draaft of galoppeert omdat deze de aandacht op het paard zal moeten richten.
Ik begrijp de post van LindyH volledig en zie ook gewoon niet hoe een groepsles op een veilige wijze gecombineerd kan worden met personen met speciale noden. Imo is priveles voor deze mensen een optie die veel meer mogelijkheden biedt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 19:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen