Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De manager doet alleen maar claimen.

 
Profiel   

Telpeva schreef
Ik kan niet op al je vragen antwoord geven omdat ik je tekst niet helemaal begrijp, sorry daarvoor :)

Ik rij al een tijd niet meer bij maneges, maar 15 jaar geleden betaalde ik omgerekend al 19 euro per les, een uur vrijrijden kostte hetzelfde. Het volledig leasen van een manegepaard was hier bij de manege (laatste keer dat ik checkte) meer als 400 euro per maand, maar dat is ook alweer jaren geleden. Ik ga er van uit dat deze prijzen inmiddels zijn gestegen.


Misschien een heel gekke vraag, maar rij je mee in de reguliere lessen of lessen voor gehandicapten vanwege je gehoor? Ik weet niet of het bij elke manege zo geldt, maar hier zijn die lessen sowieso al goedkoper als de reguliere lessen, en die prijzen zijn hier met covid ook aangepast (goedkoper geworden per kwartaal) omdat de mogelijkheid om te kunnen rijden voor die mensen een stuk verminderd is en een tijd geheel niet mogelijk is geweest.


Het is gewoon reguliere lessen.
Ik ben ook zelf opgegroeid in horende wereld ondanks doofheid. Bevalt me heel prima bij die Manege want die Manege kunnen heel goed omgaan met doven of met beperkingen.

Toen ik 8 jaar leeftijd en begonnen heel graag met paardrijden maar die Manege was zo moeilijk omdat ik doof bent en ging m’n moeder rechtbank te overspannen en ging gewonnen daarom die Manege was verloren van rechtbank. Nu rijd ik 2 jaar op andere manege, de instructeurs kunnen heel goed opschieten met mij om met mij te communiceren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:14 



 
Profiel   

Het is logisch dat er sinds covid niemand meer achter de bar staat.... Dat heeft nl alles te maken met de maatregelen die genomen zijn om verspreiding te voorkomen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:42 



 
Profiel   

Hier in Den haag en omstreken betaal je gemiddeld van de 155 euro voor 10 ritten tot 336 euro voor 13 lessen.
Ik vind het wel knap dat je als doof persoon op een reguliere manege rijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:56 



 
Profiel   

Citaat
Toen ik 8 jaar leeftijd en begonnen heel graag met paardrijden maar die Manege was zo moeilijk omdat ik doof bent en ging m’n moeder rechtbank te overspannen en ging gewonnen daarom die Manege was verloren van rechtbank. Nu rijd ik 2 jaar op andere manege, de instructeurs kunnen heel goed opschieten met mij om met mij te communiceren.


Huh... :? :?

Omdat die manege niet met jou handicp om konden gaan is je moeder naar de rechtbank gestapt :?

Sorry...ik vind je teks sws al erg lastig te lezen.
Daarnaast lees ik in je profiel dat je 34 bent....dan zou je toch wel een beetje moeten weten hoe het werkt allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:03 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Citaat
Toen ik 8 jaar leeftijd en begonnen heel graag met paardrijden maar die Manege was zo moeilijk omdat ik doof bent en ging m’n moeder rechtbank te overspannen en ging gewonnen daarom die Manege was verloren van rechtbank. Nu rijd ik 2 jaar op andere manege, de instructeurs kunnen heel goed opschieten met mij om met mij te communiceren.


Huh... :? :?

Omdat die manege niet met jou handicp om konden gaan is je moeder naar de rechtbank gestapt :?

Sorry...ik vind je teks sws al erg lastig te lezen.
Daarnaast lees ik in je profiel dat je 34 bent....dan zou je toch wel een beetje moeten weten hoe het werkt allemaal.


Het is poosje lang geleden. Het is altijd lastig om manege opzoeken voor mij vanwege doofheid. M’n moeder ging naar rechtbank gestapt omdat vroeger kunnen niet omgaan met doofheid daarom m’n moeder zocht elke en iedere keer bij verschillende manege. Daarom het is wel zielig als eigen kind met dove geboorte.

Nu gaat beter omdat er zijn meer aandacht voor doven dankzij gebarentolk Irma Sluis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:14 



 
Profiel   

purny schreef
Hier in Den haag en omstreken betaal je gemiddeld van de 155 euro voor 10 ritten tot 336 euro voor 13 lessen.
Ik vind het wel knap dat je als doof persoon op een reguliere manege rijd.


Wat?! 336 euro voor 13 lessen, het is wel vrij dure! Echt dure-grap! :-O

En dankjewel, ik voel me gewoon mens als horende persoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:16 



 
Profiel   

Billy schreef
Het is logisch dat er sinds covid niemand meer achter de bar staat.... Dat heeft nl alles te maken met de maatregelen die genomen zijn om verspreiding te voorkomen....


Nee idd, sinds vorige maand was kantine eindelijk open maar niemand werkt bij de bar maar wel mogen daar ergens kunnen iets kopen en mogen ook achter de glazen kijken bij de lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:21 



 
Profiel   

Maar waarom naar de rechtbank? omdat je geen geschikte manege kan vinden :?
Om ze aan te klagen omdat er geen juiste instructeur is? :?

En je huidige manege werkt misschien wel met vrijwilligers die achter de bar staan. En die mensen moeten dan maar net kunnen. Een manege runnen is toch wat meer dan een patatje bakken voor jou na de les.

Verder zal ik maar niet vertellen wat mijn prive lessen kosten en dan rij ik nog niet eens en heb ik het ook niet over de kosten va mijn eigen paard.
Ik zou zeggen accepteer het gewoon hoe de manege houder zijn manege wil runnen en zoek anders een andere oplossing.

Ik vind het allemaal maar een raar verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:34 



 
Profiel   

Ik vind het verhaal er verwarrend. Sorry TS maar je zinnen en woorden zijn slecht te volgen.

Hoe komt dat eigenlijk? Als je doof bent is het toch juist de bedoeling dat je zo goed mogelijk geholpen wordt met bijvoorbeeld schriftelijke vaardigheden?

Ikzelf heb wel een fascinatie voor gebarentaal, vandaar dat ik het mij zo afvroeg. Of is het omdat gebarentaal in een andere woord volgorde is?

Maar als je zelf wel wat meer aandacht vraagt, aangezien je wel met een ‘beperking’ (wat een naar woord trouwens) zit, en de kosten zijn door Corona ook hoger geworden… is het toch verklaarbaar waarom de kosten hoger worden?

Als zij meer mensen met een beperking ontvangen Ivp afwijzen, zou ik in mijn handjes knijpen dat ze toegankelijk zijn en willen blijven.
Er komt wel wat meer verantwoordelijkheid bij kijken net als die oplopende rekeningen waar zij ook mee te maken krijgen.

De opgegeven prijs schrik ik totaal niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:02 



 
Profiel   

Ik begrijp niet zo heel veel van het verhaal, maar zou 15-25 euro per les voor groepslessen niet zo heel gek vinden, afhankelijk van de kwaliteit van de manege en lessen en grootte van de groepen.
Door corona hebben maneges het extra zwaar gehad (je zegt dat de kantine leeg was, maar de grootste kost zit in de verzorging van de paarden en die tikt continu aan natuurlijk). Dat er dan een herziening van de prijzen gebeurt is niet zo raar.

Ben je zeker dat je niet liever naar een manege wil waar ze privelessen kunnen aanbieden of waar ze meer ervaring hebben met doven en slechthorenden, ook al zullen hier hogere prijzen aan hangen? Ik kan me inbeelden dat de huidige situatie erg lastig is voor jou, instructeur en medeleerlingen. Maneges aanklagen omdat ze niet konden omgaan met een dove leerling in de lessen vind ik wel extreem ver gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:10 



 
Profiel   

Hi TS,

3 maanden vrijrijden, is dat 1x per week? Dus in pakweg 12 keer rijden?

Als dat klopt dan betaal je dus 200 / 12 = 16 euro voor een uur vrijrijden.

Ik weet niet zo goed of dat redelijk is, rijdt al een hele tijd niet meer op de manege. Al vind ik het knap prijzig klinken als ik eerlijk ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:20 



 
Profiel   

troi schreef
Hi TS,

3 maanden vrijrijden, is dat 1x per week? Dus in pakweg 12 keer rijden?

Als dat klopt dan betaal je dus 200 / 12 = 16 euro voor een uur vrijrijden.

Ik weet niet zo goed of dat redelijk is, rijdt al een hele tijd niet meer op de manege. Al vind ik het knap prijzig klinken als ik eerlijk ben.


Nee voor vrij rijden was heel prijzig (3x per week) eerst begin normaal prijs was 80 euro daarna 120 euro daarna 200 euro was sinds lockdown waren. Daarom heb ik 3 per week gekozen. Na 120 euro had ik niet vrij gereden omdat vind ik te duur en daarna de manager deed nog keer om mij weer komen om vrij rijden dan kost 200 euro daarna had ik der niet gereageerd omdat vind ik echt te duur voor vrij rijden.

200 euro is voor lesklant om kwartaal leskaarten. 200 euro voor kwartaal leskaarten vind ik redelijk. Maar ben weleens soms bang zou binnenkort wordt nog keer verhoging

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:38 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ik begrijp niet zo heel veel van het verhaal, maar zou 15-25 euro per les voor groepslessen niet zo heel gek vinden, afhankelijk van de kwaliteit van de manege en lessen en grootte van de groepen.
Door corona hebben maneges het extra zwaar gehad (je zegt dat de kantine leeg was, maar de grootste kost zit in de verzorging van de paarden en die tikt continu aan natuurlijk). Dat er dan een herziening van de prijzen gebeurt is niet zo raar.

Ben je zeker dat je niet liever naar een manege wil waar ze privelessen kunnen aanbieden of waar ze meer ervaring hebben met doven en slechthorenden, ook al zullen hier hogere prijzen aan hangen? Ik kan me inbeelden dat de huidige situatie erg lastig is voor jou, instructeur en medeleerlingen. Maneges aanklagen omdat ze niet konden omgaan met een dove leerling in de lessen vind ik wel extreem ver gaan.


Jawel maar vroeger deed heel moeilijk vanwege doofheid dan voel me soort als discriminatie omdat ik doof bent. Maar ik werd vroeger ook gepest door meisjes vanwege doofheid daarvoor was ik de hooien gegooid door die meisjes. Maar gelukkig paar maanden gingen normaal omdat niemand kunnen beter begrijpen voor iemand die doof is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:46 



 
Profiel   

Anomien schreef
Ik vind het verhaal er verwarrend. Sorry TS maar je zinnen en woorden zijn slecht te volgen.

Hoe komt dat eigenlijk? Als je doof bent is het toch juist de bedoeling dat je zo goed mogelijk geholpen wordt met bijvoorbeeld schriftelijke vaardigheden?

Ikzelf heb wel een fascinatie voor gebarentaal, vandaar dat ik het mij zo afvroeg. Of is het omdat gebarentaal in een andere woord volgorde is?

Maar als je zelf wel wat meer aandacht vraagt, aangezien je wel met een ‘beperking’ (wat een naar woord trouwens) zit, en de kosten zijn door Corona ook hoger geworden… is het toch verklaarbaar waarom de kosten hoger worden?

Als zij meer mensen met een beperking ontvangen Ivp afwijzen, zou ik in mijn handjes knijpen dat ze toegankelijk zijn en willen blijven.
Er komt wel wat meer verantwoordelijkheid bij kijken net als die oplopende rekeningen waar zij ook mee te maken krijgen.

De opgegeven prijs schrik ik totaal niet van.



Vroeger hadden echt veel moeilijk toegankelijk voor doven en doofblind. Sinds 2 jaar geleden begonnen muziektolk probeerde meer toegankelijk voor doven en slechthorenden en doofblinden. Nu heb ook toevallig een tolk die doet ook paardrijden maar die heeft eigen paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:51 



 
Profiel   

Ik vind het gangbare prijzen, zeker voor deze tijd.
De maneges hadden ook weinig klanten en verdiensten in coronatijd.
De paarden moeten ook eten en de rekeningen betaald, dus dan is het logisch dat de prijzen omhoog gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:54 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ik vind het gangbare prijzen, zeker voor deze tijd.
De maneges hadden ook weinig klanten en verdiensten in coronatijd.
De paarden moeten ook eten en de rekeningen betaald, dus dan is het logisch dat de prijzen omhoog gaan.


Hoeveel euro voor prijs is heel te duur voor lestarieven? En wat is normaal inmiddels prijs voor lestarieven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:58 



 
Profiel   

jojo26 schreef
troi schreef
Hi TS,

3 maanden vrijrijden, is dat 1x per week? Dus in pakweg 12 keer rijden?

Als dat klopt dan betaal je dus 200 / 12 = 16 euro voor een uur vrijrijden.

Ik weet niet zo goed of dat redelijk is, rijdt al een hele tijd niet meer op de manege. Al vind ik het knap prijzig klinken als ik eerlijk ben.


Nee voor vrij rijden was heel prijzig (3x per week) eerst begin normaal prijs was 80 euro daarna 120 euro daarna 200 euro was sinds lockdown waren. Daarom heb ik 3 per week gekozen. Na 120 euro had ik niet vrij gereden omdat vind ik te duur en daarna de manager deed nog keer om mij weer komen om vrij rijden dan kost 200 euro daarna had ik der niet gereageerd omdat vind ik echt te duur voor vrij rijden.

200 euro is voor lesklant om kwartaal leskaarten. 200 euro voor kwartaal leskaarten vind ik redelijk. Maar ben weleens soms bang zou binnenkort wordt nog keer verhoging


Dus nu 200 euro om 3 maanden lang 3 x per week te kunnen rijden? Dat is 200 euro voor 3x4x3 = 36 lessen? Dat zou extreem goedkoop zijn, ik denk dat ik je niet helemaal begrepen heb?

Groepsles is toch al snel 15 euro per les minimaal, en dan spreek ik over flut maneges.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:59 



 
Profiel   

Volgens mij zijn het prima prijzen.. Paarden kosten veel geld, en je kunt ze maar een beperkt aantal uren rijden, dus die uren zijn prijzig...
Als je dat niet bevalt, kun je ook gaan macrameeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:01 



 
Profiel   

@poekiee

Hier is mijn antwoord:

Ik rijd normaal gesproken 1x per week voor groeples (toen tijdens lockdown 3x per week voor vrij rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:04 



 
Profiel   

jojo26 schreef
@poekiee

Hier is mijn antwoord:

Ik rijd normaal gesproken 1x per week voor groeples (toen tijdens lockdown 3x per week voor vrij rijden.


Ik snap het nog steeds niet echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:10 



 
Profiel   

les per kwartaal
eerst 160
mei 170
juli 200 euro.

vrij rijden per kwartaal
eerst 80 euro,
daarna 150 euro
en nu 230


Klopt bovenstaande?

Hoe vaak mag je daar voor dan rijden?
Hoeveel is dat per keer rijden zeg maar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:17 



 
Profiel   

[***] schreef
LindyH schreef
In je andere topic lees ik dat de manege failliet was gegaan en nu een nieuwe eigenaar heeft. Dan is het wel logisch dat er wat prijzen verhoogd worden, anders is de manege zo weer failliet. Nee, leuk is het niet als de prijzen omhoog gaan, maar het is iets dat regelmatig moet gebeuren, juist ook in coronatijd. Anders zouden veel bedrijven de coronatijd niet overleven en dat willen we toch ook niet met z'n allen. Dan is je manege straks echt verdwenen.


Het andere topic is 8 jaar geleden.

Oh ja, sorry, niet gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:18 



 
Profiel   

Hoeveel keer vrijrijden/les heb je voor die 200 euro in het kwartaal?

Meestal is het toch een 10 ritten kaart die je dan in het kwartaal opmaakt. Dat zou 20 euro voor een uur paardrijden zijn. Opzich niet duur. Autolessen is duurder.

Ik wou dat mijn prive lessen zo goedkoop waren dan ging ik elke week lessen :j


Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 08-09-21 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:18 



 
Profiel   

jojo26 schreef
troi schreef
Hi TS,

3 maanden vrijrijden, is dat 1x per week? Dus in pakweg 12 keer rijden?

Als dat klopt dan betaal je dus 200 / 12 = 16 euro voor een uur vrijrijden.

Ik weet niet zo goed of dat redelijk is, rijdt al een hele tijd niet meer op de manege. Al vind ik het knap prijzig klinken als ik eerlijk ben.


Nee voor vrij rijden was heel prijzig (3x per week) eerst begin normaal prijs was 80 euro daarna 120 euro daarna 200 euro was sinds lockdown waren. Daarom heb ik 3 per week gekozen. Na 120 euro had ik niet vrij gereden omdat vind ik te duur en daarna de manager deed nog keer om mij weer komen om vrij rijden dan kost 200 euro daarna had ik der niet gereageerd omdat vind ik echt te duur voor vrij rijden.

200 euro is voor lesklant om kwartaal leskaarten. 200 euro voor kwartaal leskaarten vind ik redelijk. Maar ben weleens soms bang zou binnenkort wordt nog keer verhoging

Dit dikgedrukte stukje begrijp ik niet, je noemt prijzen maar je noemt niet per 'hoeveel' die prijzen zijn. Die 80 euro om 3x in de week vrij te kunnen rijden, betaalde je dat per week? per maand? per kwartaal? Die prijs is inmiddels opgelopen naar 120 euro, en inmiddels 200 euro, maar hoeveel ritten voor vrijrijden heb (of had) je dan voor dat geld?

Ik betaalde jaaaaren geleden 19 euro voor een uur vrijrijden, dus letterlijk dat bedrag per keer. Als ik 3x in de week ging vrijrijden, dan was ik dus omgerekend 57 euro per week kwijt, omgerekend pakweg 250 euro per maand, 750 euro per kwartaal. Maar wat ik al zei dat is 15 jaar geleden, de prijzen zullen wel al zijn gestegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:19 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Hoeveel keer vrijrijden/les heb je voor die 200 euro in het kwartaal?

Meestal is het toch een 10 ritten kaart die je dan in het kwartaal opmaakt. Dat zou 20 euro voor een uur paardrijden zijn. Opzich niet duur. Autolessen is duurder.

Ik wou dat mijn prive lessen zo goedkoop waren dan ging ik elke week lessen :j


Ik rijd normaal gesproken 1x per week voor groeples 200 euro voor kwartaal.

Ja privé les is altijd goedkoop dan gewoon les zoals in groeples.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen