Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kinderen lesgeven.

 
Profiel   

Hallo,
Waarschijnlijk is hier al een topic van. (Indien er al een topic is zou u die willem noemen) ik geef mijn zusjes van 5 & 7 les maar ik wil niet de saaie zus zijn die ze alleen maar laat stappen. Kortom wie heeft iets leuks om te doen op het paard.
Veiligheid is heel belangrijk. Ze dragen een bodeiprotector en een cap. Dus alle ideeën van harte welkom en alvast bedankt. ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 09:49 



 
Profiel   

Zonder beugels, lesje vrijheidsdressuur, staprace, doorgeefspelletje (bv met een handschoen), etc. :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:36 



 
Profiel   

[ img ]

In dit boek staan ontzettend veel ideeën, gewoon via bol.com te bestellen, kost geloof ik rond de 25 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:41 



 
Profiel   

Gymnastiek te paard. Daar ben ik "groot" mee geworden. En ponnyspelletjes doen aan de hand en erop.

Bv molenwieken met je armen. Je tenen aanraken, als ze goed genoeg zijn rondje laten draaien in het zadel. Dameszit oefenen. Stukje stappen met de ogen dicht een voor een terwijl jij de pony vasthoudt.

Ei of pingpongballetje op een lepel vasthouden en een rondje stappen. Limonade bekertje verplaatsen enz

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:43 



 
Profiel   

Van alles aanraken, dus eigen knie en tenen, de staart, de oren van het paard.
Reisje rond de wereld, jij houd de pony vast en de ruiter gaat achterstevoren zitten en weer terug.
Tikkertje in stap. Slalommen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:44 



 
Profiel   

Je eigen familie lesgeven is altijd een beetje lastiger....

Ben je instructeur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 17:47 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
[ [url=m/8wlALj.jpg]Afbeelding[/url] ]

In dit boek staan ontzettend veel ideeën, gewoon via bol.com te bestellen, kost geloof ik rond de 25 euro


Ik vond dit boek wel een beetje tegenvallen. Had er een hele andere voorstelling van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 17:56 



 
Profiel   

Een beetje voltige? bijv. de vrije zit, molen, schaar, de vlag en staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 19:40 



 
Profiel   

Boek "Kinderen leren paardrijden"

https://www.barbarawielders.nl/kinderen ... aardrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 20:26 



 
Profiel   

Ik gaf altijd lesjes van een half uur, wegens hun attentie span en deed halverwege altijd gymnastiek te paard.
Draf doe je gewoon in een voltetje om je heen, met de instructie de pony naar je toe te sturen als ze te hard gaan.
Ik liet ze veel figuren rijden en figuren in figuren, bv een gebroken lijn en dan in het midden een volte naar binnen of naar buiten, eventueel in een andere gang of tempo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 20:35 



 
Profiel   

Dankjewel iedereen voor de moeite. Ik ben hun zus idd. Dus heel erg bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 12:15 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Manegepraat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 14:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen