Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Doorgaan met groepsles of over naar priveles

 
Profiel   

Ik weet niet zeker of ik dit topic op de juiste plek zet maar ik lig er wakker van dus bij deze.

Ik ben heel erg aan het twijfelen om van mijn groepsles op manege A naar priveles op manege B.
Als kind zijnde heb ik vanaf mijn 9e tot mijn 15e in groepslessen op manege A gereden. Daarna ben ik een lange tijd gestopt en nu rijd ik sinds twee jaar weer samen met mijn partner in de groepslessen op manege A.

Het eerste jaar als herintroduce en voor mijn partner als beginner hebben we om de week prive lessen gehad. Mijn nichtje gaf deze lessen maar is na dat eerste jaar gestopt met lesgeven waarna wij over zijn gegaan op wekelijkse groepslessen bij diezelfde manege met een nieuwe instructrice. De nieuwe instructie is super fijn, heel dressuur matig gericht.

Op manege B staat sinds kort ons eigen paard op pension. (Paddock paradise) Met hem zijn we nog aan het grondwerken/revalideren en we hopen hem in het voorjaar onder het zadel te kunnen beleren. Dit doen we samen met onze eigen grondwerk instructrice. Op deze manege worden door dressuur instructeurs ook gewoon prive en groepslessen gegeven, maar hier heb ik zelf nog geen les gehad.

Ik ben dus heel erg aan het twijfelen om te stoppen met de wekelijkse groepslessen bij manege A en om de week prive lessen te nemen bij manege B. Mijn partner wil graag nog blijven rijden bij manege A, hij heeft een goede klik met een van de paarden en heeft nog heel veel baat bij meters maken in de groepslessen. We vinden de instructie allebei super fijn. Ikzelf kan de klik met de paarden op manege A niet echt vinden sinds dat ze het paard verkocht hadden waar ik al mijn prive lessen op had. Ik wissel nu heel veel van paarden omdat ik net in zo’n tussen niveau zit en rekening moet houden met de andere personen in de groep.
Ik denk persoonlijk dus meer gebaat te zijn als ik langere tijd op een paard kan rijden en meer een op een les kan hebben.

Ook mede omdat mijn eigen paard nu bij manege B stond leek het me een goed idee om ook daar les te hebben. Zo kan ik ook alvast de instructeurs daar leren kennen voordat mijn paard rijd. Ook zijn de paarden op manege B heel anders. Op manege A zijn het met name spring warmbloeden en op manege B zijn het koudbloeden, net als mijn eigen paard is. Als ons paard (hopelijk volgend jaar een keer) onder het zadel is wilde we al stoppen met de groepslessen op manege A en dan met prive/groepslessen door met ons eigen paard. Wellicht dan ook kijken voor een bijrijdpaard voor mijn vriend als hij wat verder gevorderd is waarmee we samen kunnen rijden in lessen en buitenritten.

Prijsgewijs kom ik bij manege B ook voordeliger uit. Maar ik ken de instructeurs nog niet wat ik op manege A dan wel ken. Ik heb er ook over na gedacht op bij mijn huidige instructrice op manege A privelessen te nemen maar dat is best duur aangezien ik bovenop de lesprijs dan ook nog de bak apart moet afhuren.

Priveles manege A: €35 voor een half uur
Priveles manege B: €20 voor een half uur (of €150 voor 8 lessen)

Wat zouden jullie adviseren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:49 



 
Profiel   

Ik zie nu dat het topic per ongeluk twee keer geplaatst is. Sorry mods, ik zit op min telefoon en denk dat ik ergens te veel heb geklikt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:51 



 
Profiel   

Hm ik zou altijd voor privé les kiezen. B dus. Sowieso omdat je veel meer leert, maar ook omdat het meer jouw type paarden is :) je partner kan toch zelf ook op manege A blijven rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:57 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Hm ik zou altijd voor privé les kiezen. B dus. Sowieso omdat je veel meer leert, maar ook omdat het meer jouw type paarden is :) je partner kan toch zelf ook op manege A blijven rijden?


Dat klopt inderdaad. Qua tijd zou het wel handiger zijn als we op dezelfde plek rijden maar we zijn gelukkig nog net niet aan de heup gebonden. :P Ik zou hem ook niet willen pushen om daar te stoppen.

Manege B is wel praktischer omdat ons paard daar nu ook gestald staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 01:01 



 
Profiel   

Ik zou eerst eens beginnen met een proeflesje op manege B om te kijken of het überhaupt klikt tussen jou en de instructeurs.
Zo ja, dan zou ik ook zeker voor de privelessen van B gaan. Prive lessen zijn gewoon veel nuttiger dan groepslessen.
Je partner zou dan misschien ook ene proefles kunnen rijden en kijken wat het beste past. Ook voor hem zouden privelessen waarschijnlijk nuttiger zijn (wat ook fijn is voor een eventueel toekomstig bijrijdpaard), maar als hij geen klik heeft met de instructeurs of paarden zou hij ook bij A kunnen blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 01:03 



 
Profiel   

Ook vooral niet doen, elkaar pushen is slecht voor je relatie :)

Denk dat het voor jou ook wel erg fijn is om wat ervaring te hebben met rijden op koudbloeden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 01:04 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Ook vooral niet doen, elkaar pushen is slecht voor je relatie :)

Denk dat het voor jou ook wel erg fijn is om wat ervaring te hebben met rijden op koudbloeden :)


Ja dat ook vooral. Merk in alles dat mijn koudbloedje zo anders is dan de warmbloeden op de manege. Ook al is hij nog niet ingereden ik zou er zo op springen terwijl Ik op de manege niet op de jonge paarden durf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 01:06 



 
Profiel   

Ze zijn echt wel anders idd :')

Heel lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 01:08 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Ze zijn echt wel anders idd :')

Heel lief <3


Ik ben heel benieuwd hoe die gaat zijn met rijden.

De tinker en fellpony waar ik wel eens op gereden had vond ik super fijn maar het Nederlandse trekpaard niet.
Ik ben best klein en dat was ook echt een gigantisch paard. Ze zeiden nog let op hij gooit hoog op… ik heb nog nooit zo gevlogen in draf en in de gallop heb ik me aan mijn zadel vast moeten houden _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 01:13 



 
Profiel   

Misschien kun je in eerste instantie weer om de week doen? Dus de ene week een privé les op manege B en de andere week een groepsles op manege A?

Zo leer je de paarden en instructie kennen van manege B en hoef je nog geen definitieve keuze te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 08:27 



 
Profiel   

Ik zou eens een proefles bij B nemen. Gewoon om te kijken hoe het daar qua rijden is. En vanuit daar verder kijken.

Is het niets, duidelijk. Dan heb je je voor niets druk gemaakt :D
Is het wel wat, dan kun je zelf wat opties bedenken en in overleg met je man beslissen wat je doet. Zoals week 1 op manege A mee in de groepsles, week 2 op manege B een priveles. Of juist dat jij geheel overstapt naar manege B, en je man meters maakt op A.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 08:43 



 
Profiel   

Ik heb een proefles aangevraagd bij manege B.

Daarnaast ook nog eens even alle prijzen naast elkaar gezet. De tarieven waren bij A omhoog gegaan waardoor je per groepsles uitkomt op €21,25. Voor dezelfde prijs van wekelijks groepsles op manege A kan ik ook wekelijks priveles nemen bij manege B. Het enige verschil is dan dat een groeps les een uur is en een prive les een half uur.

Ik wacht de proefles even af en als die bevalt dan zeg ik mijn abonnement op voor februari. Dan rijd ik de maand februari nog af bij manege A en ga ik in maart over naar manege B.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:45 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn proefles gehad en ga toch omswitchen. Heb aan de prive les veel meer en denk dat ik dan ook sneller vooruit ga. Zeker omdat de instructrice ook werkt met een oortje. Ik heb ADHD en vaak moeite met focussen als er door de bak geschreeuwd wordt. Nog noot zo duidelijk instructie ontvangen. Hierdoor kan ik zelf ook sneller verwerken en schakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:24 



 
Profiel   

Ahhh ik ben blij voor je *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:25 



 
Profiel   

Goed bezig, fijn dat de privé les zo beviel. Zeker omdat jullie eigen paard daar ook staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:06 



 
Profiel   

Oh wat fijn! Veel rijplezier :D
Je man blijft denk ik kilometers maken op A? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:25 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Oh wat fijn! Veel rijplezier :D
Je man blijft denk ik kilometers maken op A? :)


Ja voor nu nog wel denk ik. Als ik nu mijn abonnement opzeg moet ik waarschijnlijk Februari ook nog afmaken dus dan rijden we toch nog een tijdje samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:38 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Manegepraat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 08:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen