Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 11:07

Het lijkt misschien niet zo veel vergeleken met waar de meeste leeftijdgenootjen zitten, of uberhaupt kwa wedstrijdniveau niet zo bijzonder. Maar voor mij is het speciaal. Er was nooit geld voor iets als paardrijden, dus pas nadat het HBO was afgerond en ik een voltijd baan had werd paardrijden een optie. Het is inmiddels nog geen anderhalf jaar geleden dat ik voor het eerst op een paard klom. Maar och, ik was meteen verkocht. Ik les nu 2 keer in de week (1x groep en 1x prive) met af en toe een derde lesje voor de lol erbij en help elke zondag als vrijwilliger op de manege. Maar, deze zondag ging dat niet door, want ik besloot last minute mee te doen met de wedstrijd!

Last minute als in, een week van te voren zei mijn instructeur opeens halverwege de les "zullen we eens een proefje rijden? Kun je volgende week mee doen met de wedstrijd". Dus ik dacht, waarom niet, eerste helft van de les ging lekker. Nou, dat proefje ging dat dus niet :+ . Toch besloten in te schrijven, want wat kan er gebeuren? Ergste geval gaat alles mis, krijg ik feedback en ben ik een ervaring rijker. In de groepsles nog een keer erdoor gelopen en ook die ging niet lekker maar iets beter. Nog 1 keer in de priveles en again beter, de eerste helft heel sterk. Maar daarna ging het compleet mis. Had voor de wedstrijd de proef dus geen 1 keer normaal uitgereden zonder dat het ergens compleet verkeerd ging.

Ook had ik geen kleren. Ik was immers nog helemaal niet met het idee van wedstrijden bezig. Ik mocht een oud jasje lenen van mijn instructeur, welke ik achteraf mocht houden mits ik wedstrijden zou blijven rijden (zij had hem "ook maar gekregen"). Ik had een broek geleend van een vriendin, welke momenteel niet meer rijd en welke ik over mocht kopen (een hele fijne, maar hele oude Harry's Horse broek van katoen). Een oude bloes van m'n vriend gejat omdat ik geen witte bloesen heb, en zaterdagochtend viel een afspraak uit dus tijd om nog ff gauw met de trein langs Decathlon te gaan voor handschoenen en een haarnetje. Zaterdagavond 2 uur gespendeerd aan schoenen poetsen. En toen zag het er bijna compleet voorbereid uit! Maar volgende keer ff zorgen dat we een goede bloes/wedstrijdshirt en plastron hebben hahaha.

Afijn, zondag de competitie. Heb een MRB D4 proef gereden. Proeven zijn net geupdate, en wij rijden tot eind van het jaar nog de oude proeven, dus dat is nu de D5 op de website. Ik verwachte er niet te veel van, maar ga m'n best doen voor een winstpunt. Ik was eerste op dit paard dus mocht hem lekker vlechten, knotten en inrijden. Daarna de proef gereden. En zowaar, helemaal uitgereden! Maar overal was wel wat dat beter kon, dus ik denk. Nah, wordt wel een winstpunt maar wel ergens onderaan. Er reden in mijn categorie aantal kinder mee, maar ook mensen die al 20 jaar rijden. Bij een paar kinder ging het wel echt mis, dus ik denk nou dan wordt het middelmoot.

Wat ik dus echt niet zag aankomen, is dat ik uiteindelijk met een eerste plek naar huis ging *\o/* ! Ik ben echt altijd ruk geweest in sporten, en met veel oefenen kon ik mediocre worden. Dus om daadwerkelijk iets met een 1e prijs in mijn handen te krijgen? Ik ben echt de hele rest van de dag sprakeloos geweest :oo .

Dus hier wat foto's. Ik weet het is verre van perfect, en heb ook genoeg feedback gekregen op mijn protocol (was ook precies wat ik zelf fout vond gaan, dus blijkbaar weet ik igg mijn issues :D ). Maar ik rij idd nog niet zo lang, dus daar gaan we nog hard aan werken! Feedback is nu dus ook niet nodig, ik wil gewoon mijn enthousiasme delen (wat enkel wat later komt omdat ik eerst ff wou navragen of foto's van de manegepaarden gepost mochten worden).

En natuurlijk gaan we volgende keer gewoon weer meedoen!

Deze foto is toch wel mijn favoriet:
Afbeelding

Maar nog een paar leuke:
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk de prijs. Helemaal blij mee, staat nu op het TV meubel :D .
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 24-10-23 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:17

Wat knap! Gefeliciteerd met je eerste plek, echt zo knap!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:18

Wat ontzettend leuk zeg! Gefeliciteerd met je 1e plek, en met deze mooie ervaring :-) Je zit mooi op je paard!

Melzazu
Berichten: 1781
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:27

Wat superleuk dat je mee hebt gedaan en dan ook nog meteen eerste worden. Dat is echt heel knap! Daar mag je heel trots op zijn. *\o/*

En voor als je het weten wilt: ik ben nu 46 en pas net gestart met wedstrijden. :=

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:35

Oh leuk, dat is Voorschoten toch? Op welk paard reed je?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:50

Dat is echt knap gereden. Gefeliciteerd met je prijs!

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:27

Wat een fijne foto's om naar te kijken, super knap dat je meteen de 1e prijs hebt binnengesleept! Gefeliciteerd.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:32

Het is nooit te laat om ergens een debuut in te maken! Gefeliciteerd!

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 15:34

Bedankt voor de felicitaties iedereen!

Lieser schreef:
Oh leuk, dat is Voorschoten toch? Op welk paard reed je?
Klopt, De Manege Voorschoten idd! Ik zat met de wedstrijd op Dancer. Rij in de lessen momenteel wisselend tussen Dancer en Jacko. Beide leuk op hun eigen manier :D .

charootje
Berichten: 403
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:35

Leeftijd speelt geen rol , als je er maar het plezier in hebt. Super gedaan!! +:)+

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:35

Gefeliciteerd, wat onwijs knap gedaan! Mag je trots op zijn :D

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:39

Wat leuk. Je bent gewoon gechanteerd door je instructeur. :D
Gefeliciteerd.

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:49

Cambionn schreef:
Klopt, De Manege Voorschoten idd! Ik zat met de wedstrijd op Dancer. Rij in de lessen momenteel wisselend tussen Dancer en Jacko. Beide leuk op hun eigen manier :D .

Leuk. Jacko was mijn lieveling daar, en Dancer heb ik kort geleased.

marinst

Berichten: 24
Geregistreerd: 30-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:52

Superleuk, gefeliciteerd! *\o/* Nu de smaak te pakken denk ik? Staat er al een volgende op het programma? Stoer dat je alsnog bent begonnen met rijden!

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:57

Hartstikke leuk!
Gefeliciteerd met je 1e prijs +:)+

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:58

Ah sweet memories! Mijn eerste wedstrijd was ik 23, ook op manegepaard nadat ik door mijn eerste baan genoeg centen had om paardrijlessen op te pakken. Heerlijk om lezen! Doe je goed

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:22

Wat ontzettend leuk! Ik rij nu ook pas 'echt' wedstrijden sinds dit jaar (en ben nu net maand 26). Gewoon doorgaan! Iedereen moet ergens beginnen, en het is super knap dat je met 1,5 jaar ervaring al de ring in gaat! Super leuk dit!!!

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 16:41

marinst schreef:
Superleuk, gefeliciteerd! *\o/* Nu de smaak te pakken denk ik? Staat er al een volgende op het programma? Stoer dat je alsnog bent begonnen met rijden!
De volgende komt in december ergens! En het is zeker het plan om mee te doen!

Lieser schreef:
Cambionn schreef:
Klopt, De Manege Voorschoten idd! Ik zat met de wedstrijd op Dancer. Rij in de lessen momenteel wisselend tussen Dancer en Jacko. Beide leuk op hun eigen manier :D .

Leuk. Jacko was mijn lieveling daar, en Dancer heb ik kort geleased.
Ja Jacko is echt my BFF op de manege! Grappig is dat ik altijd zei dat ik niks met witte paarden heb, die worden zo geel. De eerste keer dat Jacko mij zag deed 'e ook erg boos tegen me, maar inmiddels is dacht echt compleet andersom. Zowel onder het zadel als ernaast heb ik de meeste klik met hem. Hij kijkt op zodra hij me hoort, kijkt me na als ik weg ga, loopt met me mee zonder hem vast te houden, etc. Onder het zadel voel ik het beste bij hem wij hij doet, wat ik doe, en wat voor invloed dat op elkaar heeft en hij is het eerste paard waarbij het lukte hem tijdens het rijden te laten ontspannen, wat me echt een heel tof "dit zoek ik dus" gevoel gaf. En hij heeft sterke meningen, maar dat waardeer ik wel. Een dier hoeft niet altijd maar meegaant te zijn.

Dancer is super lief en werkwillig en wil altijd gaan. Kan ook een hoop en heeft een hoop gedaan, zelfs in de film gespeelt. Heb eens perongeluk een appuyement op hem gereden omdat ik compleet perongelijk daar de hulpen voor gaf terwijl ik wat anders probeerde en hij vervolgens heel netjes dat deed. Beloning voor hem, spreekwoordelijke tik op mijn vingers voor mijn fout hahaha. Is me niet meer gelukt om express te reproduceren, heb het nog geprobeerd :P . En je zit echt zo lekker op hem. Hij heeft nu ook net een nieuw zadel en daar pas ik echt heel goed in. En hij is ook erg slim. Maar tussen die 2 vind ik Jacko toch net wat leuker, en ben ik net wat closer mee.

Beide zijn erg verschillent, en kwa training merk ik dat afwisseling tussen de 2 het beste werkt voor mij met hoe snel ik verbeter. Dus ik blijf lekker met beide toppers in de weer :) .

Heb sinds de eerste keer dat ik hem zag al een crush op Arrow. Hij is zo mooi. Maar ik mag nog niet op hem. Maar mijn instructeur (tevens eigenaar) zei dat als ik zo door ga, voor de zomervakantie in de priveles een keer op Arrow waarschijnlijk mogelijk is. Dus meteen een mooi iets om naar toe te werken :D .

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:50

Dancer schijnt zelfs trick riding gedaan te hebben, knap paard :)

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:52

Gefeliciteerd, wat zit je keurig rechtop!

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:56

Wat een leuk verslag. Gefeliciteerd!
En je zit super netjes!
Op naar meer ervaringen :)

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:02

Champagne!

Geniet ervan!

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:14

Haha, je hebt de lat meteen hoog gelegd. Gaat ze naar huis met een eerste prijs hoor :D

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Mijn wedstrijddebut met 26, op de manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:16

Och wat ontzettend gaaf dit. Tof dat je het doet!! En ook nog eerste prijs *\o/* Gefeliciteerd!!

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:25

Oh wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd! Niet zozeer met die eerste plaats (alhoewel super tof en onwijs knap natuurlijk), maar vooral met het feit dat je je dromen hebt waargemaakt. Het begin van heel veel moois. Geniet ervan! *\o/*