Alleen jaar abonnementen voor Manége?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Alleen jaar abonnementen voor Manége?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 10:46

De kinderen van de tante van een vriendin willen leren paardrijden op een manege in of rondom Amsterdam. Ze komen uit Brazilië en spreken redelijk Nederlands. De ouders zijn bij een manege geweest maar die zeiden dat ze alleen jaarabonnementen hebben?! Is dat iets nieuws? Ze willen eerst graag 10 lessen nemen om te kijken of de kinderen het wat vinden. Niet meteen een jaar. Hebben ze het misschien verkeerd begrepen of is dit iets normaals tegenwoordig?

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Alleen jaar abonnementen voor Manége?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:53

In mijn tijd op maneges waren er wel leskaarten van meestal 10 lessen. Geen abonnementen van een jaar. Ik hoorde laatst wel over 3maandelijkse abonnementen. Maar zowiezo in elk geval zou je toch eerst proeflessen moeten mogen nemen voor je je vastlegt. Losse lessen waren vaak ook mogelijk, wel per les dan duurder dan wanneer je een abonnement had.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:01

Rivano schreef:
De ouders zijn bij een manege geweest maar die zeiden dat ze alleen jaarabonnementen hebben?! <knip> Hebben ze het misschien verkeerd begrepen of is dit iets normaals tegenwoordig?


Is makkelijk achter te komen. Vraag welke manege het was en bel er zelf even heen. Of vraag een in NL wonend familielid even te bellen als je het te duur vindt dat vanuit Brazilië te doen.

Zo lang je niet weet om welke manege het gaat is er nl geen zinnig woord over te zeggen of dit klopt of niet. Maakt niet uit of het 'normaal' is of niet, gaat erom of het bij deze manege de enige mogelijkheid is.

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:09

Wat vreemd, lessen kun je toch ook gewoon los betalen of bij meerdere lessen per 10 rittenkaart? Althans, dat was altijd wel zo. Er zijn wel maneges die kwartaalabonnementen hebben, maar dat is nog idioot duur. Misschien niet bij een manege kijken, maar bij een kleinschalige stal?

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:14

Het is zeker niet bij elke manege zo dat je meteen een leskaart voor een heel jaar moet afnemen. Dus ik zou rustig verder kijken naar andere maneges. Je ziet tegenwoordig ook wel aardig wat leskaarten met een X aantal lessen of maandabonnementen voorbij komen. Dus je hoeft zeker niet overal een jaar lang lessen af te nemen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Alleen jaar abonnementen voor Manége?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:20

Wellicht een 10-rittenkaart die een jaar geldig blijft?
Dat heb ik hier in de buurt wel meer gehoord...

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Alleen jaar abonnementen voor Manége?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:34

Misschien bedoelen ze het lidmaatschap van de FNRS of de Manege en Ruiterbond?

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:08

Heb ook nog nooit van een jaarabbo gehoord. Lijkt me erg prijzig als dat in 1 keer moet. Ik zou idd ff checken of dat klopt en niet verkeerd begrepen is.

Bij ons is er niet eens een optie tot per jaar betalen. Ja lidmaatschap bond moet per jaar, maar dat kost vrij weinig, rond de 25 euro.

Opties hier zijn losse lessen of kwartaalkaart (13 lessenkaart wat dat kwartaal op moet. Komt neer op eens per week). Losse lessen kun je direct betalen aan de balie of als vaste klant op factuur laten schrijven. Kwartaalkaart kan maandelijks in 3 delen via automatisch incasso of in 1 keer contant of pin betaald kan worden. Vaak doet men op proef hier 1 losse les alvoorens in te schrijven.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Alleen jaar abonnementen voor Manége?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:17

Hier in den haag en omgeving werken veel maneges met kwartaal abonnementen.
Ik denk dat het ook idd gaat om lidmaatschap van fnrs/knhs

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 12:22

Shirley schreef:
Wellicht een 10-rittenkaart die een jaar geldig blijft?


Lieser schreef:
Misschien bedoelen ze het lidmaatschap van de FNRS of de Manege en Ruiterbond?


Goede input. Dat zou inderdaad kunnen!

Gaat er niet zo zeer om of dat bij specifiek deze manege wel of niet zo is, maar of iemand weet of dit in Nederland iets nieuws is. Want anders gaan ze bij meer maneges langs om te informeren. Maar als dit de "nieuwe norm" is, dan weten ze/we dat. Al lijkt het me sterk, vandaar dat ik even bij Bokt kwam informeren.

Dacht misschien dat er wachtlijsten zijn, en veel mensen maar paar keer komen, en zo alsnog een plek vast houden, en ze willen dat alleen serieuzere klanten zich inschrijven. (ik bedenkt ook maar wat, haha) Of dat er eenmalige inschrijfgeld/administratie kosten zijn die wel voor een jaar zijn? Maar je wel met 10 rittenkaarten kunt werken.

Ik zal ze doorgeven dat ze waarschijnlijk wat anders bedoelden, en het geen nieuw nederlands beleid is. In Brazilie heb je wel veel sportclubs waar je een jaarlidmaatschap hebt, maar dan heb je meestal 1 maand proeftijd om het uit te proberen.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Alleen jaar abonnementen voor Manége?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:25

Hier in de omgeving is het per maand of een rittenkaart. Maar weet je misschien welke manege het is? Dan kunnen mensen die daar komen misschien duidelijkheid geven?