Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:08

Ik heb een eigen pony, maar omdat die niet meer geschikt is voor de sport en ik wel serieus wil rijden, rijd ik er een andere pony bij voor op wedstrijd en help ik met het rijden en verzorgen van een aantal friezen bij een andere familie. Die Friezen voelen meer als verzorgpaarden Knipoog

Toch blijft een eigen wedstrijdpaardje wel kriebelen. want met paarden van anderen is het natuurlijk maar net wat je aangeboden krijgt. Klikt het met paard en de eigenaar? Hoe zijn de faciliteiten? Hoeveel vrijheid en verantwoordelijkheid krijg je? De afstand? enz....

Maar omdat ik al een eigen pony heb die niet gezond is en daardoor veel (geestelijke) energie vraagt, durf ik het niet aan een eigen tweede paard te kopen. En het geld dat ik op deze manier uit spaar kan ik investeren in lessen en wedstrijden met de andere paardjes die ik mag rijden/verzorgen.
Dat geld zou ik anders kwijt zijn aan alleen al stalling...

Maar dromen van mijn ideale sportpaardje... Dat blijft!

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:41

Ik hoef zolang ik Pinky als verzorgpony heb geen eigen pony meer want voor mij is de liefste pony gewoon Pinky.

Eilinora

Berichten: 11921
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:49

ik heb nu 15 verzorgpony,s en er worden binnenkort nog 2 veulens geboren.
ik ben wel tevreden met de hele situatie.
ik ga mee met shows en help in de stallen met uitmesten en pony,s poetsen voor shows en trainen.
ik vind het allemaal erg leuk om te doen en krijg af en toe ook nog wat geld voor mijn beltegoed.

een veulen wat ik nu verzorg(bijna 9 maanden,geloof ik)staat te koop en ik wil haar echt heel graag hebben.
maar ik zit op school en rijd 1x in de week paard.
het veulen is een welsh mountain ponytje.
ze is echt extreem mooi en heel erg lief.
helaas moet ik ook toegeven dat hij niet alle pony,s kan houden.
(heel stiekem hoop ik dat ik haar krijg)
ze is bruin met gitzwarte manen en staart maar ze word schimmel.
ze lijkt erg veel op een indianenpony en daarom heefd ze ook een indiaanse naam..........

winowa=eerst geborene

chiquee
Berichten: 367
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:52

zolang ik niet genoeg geld heb om een paard goed te onderhouden daar bedoel ik mee dat als het paard ziek is dat ik dat ook kan betalen wat ik nu dus niet kan begin ik niet aan een eigen paard. Ik heb meerdere adresjes maar ben overal tevree hoor Haha!
Maaaar dat neemt niet weg dat ik niet over een eigen paardje droom Knipoog

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 22:53

Wow wat een reacties alweer. Lachen Leuk om de mening van iedereen te lezen!

Ik ben ook heel erg blij met de situatie op dit moment: ik mag rijden wanneer ik wil maar hoef nooit. De "vervelende" klusjes (die ik verder niet vervelend vind) worden allemaal gedaan, zijn spullen zijn compleet, dus eigenlijk heb ik helemaal geen lasten.
Hoewel ik eigenlijk helemaal niet verantwoordelijk ben voel ik me dat vaak wel een beetje, ik baal ervan als ik omdat ik bijv. ziek ben een week niet kan rijden en Babar daarom een beetje in de wei staat te niksen. (niet dat hij daar problemen mee heeft... Knipoog )

Maar toch... een eigen ijslander sportpaardje blijft mijn droom. Maar eerlijk is eerlijk, daarvoor heb ik gewoon niet genoeg geld, en ik zou ook wat dingen moeten laten om genoeg tijd vrij te maken. Maar aan de andere kant zou een eigen paard betekenen dat ik waarschijnlijk helemaal geen tijd meer heb voor Babar en dat wil ik ook absoluut niet! Dus eigenlijk ben ik heel tevreden met deze situatie, en heb ik hier ook heel veel geluk mee! Lachen

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:58

ik ben nu super tevreden met mijn verzorg haf en verzorg shet. Ik hoef nu ook helemaal geen eigen paard, ik ben al super blij dat ik 2 paarden mag verzorgen Vork
Maar ooit komt er hopelijk wel een eigen paard, maar dan koop ik mijn verzorgshet ook, die laat ik nooit meer achter Lovers

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:39

Ik ben heel blij met de situatie zoals die op het moment is, maar zodra ik een baan heb (ben nu aan het afstuderen) wil ik toch graag een eigen paard.
Simpelweg omdat ik in het verleden te veel nare ervaringen heb gehad met bijrijdpaarden.
Bijvoorbeeld paarden die ineens weg waren, eigenaren die er zomaar iedereen op zetten en vervolgens weken werk verpestten, eigenaren die voor anderen les betaalden, maar voor mij niet omdat ik toch al goed kon rijden.... etc etc etc.
De pony die ik nu rijd mag ik haast beschouwen als mijn eigen, af en toe wil de eigenaar er mee voor de wagen, daarom heeft ie de ponies ook. Maar je hebt toch altijd rekening te houden met bijvoorbeeld kleine verschillen van opvatting. Uiteindelijk wil ik daar vanaf

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:26

pfoe ik ben zeker wel tevreden ik mag alles met het paard doen wat ik wil en zal ook niet snel commentaar krijgen van de eigenaresse aangezien die het paard alleen voor de leuk heeft....

Maar gevoelsmatig zou ik graag een eigen paard willen hebben. Maar verstandig na gedacht lukt dat me financieel niet ... dus doe ik het ook niet ... "later" zal er vast wel een komen als ik al mijn zaakjes in orde heb...

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:43

Ik ben tevreden. Vind m'n verzorgpaard erg leuk en ik mag komen wanneer ik wil, hoef eigenlijk niks te doen.
Eigen paard blijft natuurlijk wel leuk, maar dat heeft geen haast en daar wacht ik wel mee iig tot ik dat zelf kan betalen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:39

Ik ben erg tevreden. Voordat ik een bijrijdpaard had, dacht ik nog dat ik ooit best een eigen paard zou willen. Nu weet ik wel beter. Ik heb daar helemaal geen tijd voor en ben ook de persoon niet voor een dergelijke verantwoordelijkheid.

Ergens het komende jaar wordt mijn bijrijdpaard waarschijnlijk verkocht. Erg jammer, maar ik denk dat ik daarna niet op zoek ga naar een nieuw bijrijdpaard. Ik ben toch meer de persoon voor brave-manege-paardjes. Het voordeel daaraan is ook dat als je een keertje druk bent, je gewoon af kunt bellen zonder dat je je schuldig hoeft te voelen.

Toch ben ik oneindig blij met de kans die ik gehad heb en alles dat ik heb kunnen leren op mijn bijrijdpaard.,

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:42

Hallo,

Ik rij bij een stal bij ons in de buurt nouja reed..
Ik rij daar al zo een jaar en heb nu ruzie denk ik.
Maar even voor dat ik daar over begin ik heb het altijd wel naar me zin daar en vond het altijd wel gezellig.
Maar nu... volgens mij heb ik ruzie met ze omdat ik vorrige week woensdag was ik gezakt voor me brommer en ik voelde me zo poedersuiker dat ik ze had gesmst van nou sorry ik mag niet komen (ook ni van me pa) omdat ik moet leren leren leren voor me brommer (examen had ik maandag) en ze smste wel wat terug maar ik kon het ni open omdat me inbox te vol was.
Dus ik kreeg maandag dat ene smsje dus dat is wel 3 dagen later er stond in van ja je kan toch ni zomaar de paardjes in de strond laten staan? en ik dacht van ja hallo ik werk ni eens bij julie (ik help gewoon en woensdags mest ik meestal) en ik mag toch ook wel een keer vrij..
Nouja dat is dus mijn verzorg plek ik help gewoon en ik rij dan een paard (verschild per keer) mischien een beetje off topic maar wat zouden julie doen ik had vandaag een smsje gestuurd van zal ik vandaag komen mesten of zijn julie boos op me? Nou ik hoop van niet.
Het nadeel is dat morgen die man (die daar woond) 50 wordt en tja ik weet nu ni als ik daar heen moet gaan ben gewoon ontzettend bang dat ze kwaad op me zijn omdat ik die week ni kwam omdat ik ni mocht van mij en me pa dus wat kan ik daar verder aan doen? Ik zit hier best wel mee maar ik hoor graag advies als julie het weten zeg het...
(sorry voor het lange verhaal en dat het een beetje offtopic is)(andere kant ook weer niet omdat het de plek is waar ik n verzorg paardje heb)
alvast heel erg bedankt,
[naam]

Karin_deB

Berichten: 8260
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:18

ik heb 2 verzorgp0ny's waar ik echt alles mee mag doen, maar de droom van een eigen pony bleef altijd.
nu heb ik sinds een week een eigen pony, maar mijn verzorgpony's doe ik er nog bij.
maar als ik geen eigen pony had gekregen zou ik dat echt niet erg vinden, mijn verzorgp0ny's zijn ook net als mijn 'eigen' pony's voor me.

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:49

Prima tevreden Lachen.

Ik heb van alles wat, 2 eigen pony's en op het moment 3 'verzorg pony's'. Al gaat dat 'verzorgpony' wel erg ver hoor, ze staan nl bij mij thuis en de eigenaren zie ik nooit of bijna nooit(heb zelfs een pony staan en haar eigenaar heeft haar nog nooit gezien!).

Ik heb niets te klagen. Roos is zelfs drachtig van Dennis en het veulen is voor mij.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:25

Ik ben erg tevreden met de situatie.

Ik verzorg een 12 jarige merrie en zodra het weer/bak weer goed is gaan we volop rijden. Daarnaast heeft de eigenaresse ook een 3 jarige Andalusiƫr die we gaan beleren zodra het weer het toe laat.
Op de oude stal waar we stonden staat een paardje dat ik ook mag rijden als ik er zin in heb en daarnaast heeft mijn schoonzusje ook een eigen paard die ik mag rijden als ik dat wil.

De droom van een eigen paard heb ik wel, maar ik zou Kyra niet gauw willen missen dus wil dit voorlopig nog blijven doen en misschien ooit een eigen paard.

Charlotte_F
Berichten: 657
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Leiden

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:34

K ben hartstikkeeeeeeeeeeeeee tevreden met mn verzorgpony. Als k een keer krap met school ofzo zit kom k een andere keer, en het is veel goedkoper. Maar als ik meer ervaring (en geld) heb, en ik kom de liefde van me leven Lovers tegen dan koop ik hem Haha! .

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:38

Ik ben er heel tevreden mee Haha!
..maar natuurlijk is n eigen paard nog steeds mn droom ..
Nu moet ik allemaal rekening houden met de eigenaars en vragen of ik dit en dat mag doen..
Niet zo heel erg natuurlijk want ik mag meestal wel alles met me verzorgpaardje(s) doen & ik vind me verzorgpaardje ook echt super dus heb niks te klagen Lachen..

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:58

..tja..best een moeilijke vraag!..ben harstikke blij met wat ik nu heb, heb dimitri..mijn stuk, mijn engel, mijn verzorgpaard, het paard waar ik alles voor over heb en ook alles mee mag doen, kan hem zo op de trailer laden en wegrijden!..guitootje is ook een schat en doen we parelli mee, dus wordt op dit moment niet gereden..en dan hebben we nog Invent die ik zo 1 keer in de week rij..

je hoor mij niet klagen!..echt niet..maar als er nog een keer een dag komt dat er voor mij niets meer te verzorgen/rijden is..zal ik zeker kijken voor een paard..het is nu echt dat ik dimitri heb(eigen baasje is vaak weg naar buitenland en zodoende ben ik meer baasje als zij)..en Dim staat voor mij vooraan de rij en wil ik geen seconde te weinig aandacht geven..maar als die weg is(hij is nu 21 jaartjes, niet te merken)..ga ik op zoek naar een eigen paard...

Anoniem

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:07

Ik ben ook wel tevreden, heb 2 Friezen die volgend jaar bereden kunnen worden, waar ik mee kan doen wat ik wil. Er staan 2 Shetlanders, kun je ook veel mee..(behalve rijden dan... Clown ) En ik heb een kennis met 2 pony's, 1 shet waar ik op kan rijden en een pony van 35 waarmee ik lekker kan wandelen. Dat is wel handig met school, want je hebt niet echt verplichtingen! Maar een eigen paard zou toch wel het allerleukste zijn! Maar dan moetenwe weeer verhuizen..dus toch maar verzorgpaard Cool

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:29

ik heb natuurlijk zelf gekozen voor een verzorgpony maar zodra ik kan koop ik haar over

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:38

Als EX verzorger ook maar een reactie.

Tot ik Tiara kocht heb ik ook altijd paarden van anderen gereden. Een was leuker dan de andere, maar altijd wel naar mijn zin gehad. Nu ik een paardje van mezelf heb is het heel anders en ik zou ook nooit meer een paard van een ander willen rijden denk ik.

Ik merkte voor ik Tiara had dat ik het erg fijn vond dat ik niet alle verantwoordelijkheid had. Nu merk ik dat je best veel keuzes moet maken, alleen de stalling al... Je hebt alles voor het kiezen, welk voer, welke DA, welke hoefsmid... Alles.

Toch ondanks de grote verantwoordelijkheid geniet ik elke dag weer van het feit dat ze mijn eigendom is. Niemand kan me ooit wegsturen bij haar of haar verkopen.

Maar nogmaals, dit ervaarde ik pas toen ik haar kocht. Voor die tijd dacht ik daar nooit over na....

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:01

Ik ben super tevreden, ik denk niet dat ik blijer zal zijn als ik een eigen paard had..Vooral omdat ik heel blij ben dat ik Patch verzorg..de andere 4 ook..maar patch is gewoon speciaal..en zo'n paardje is er (voor mij!) nergens Lovers..Zo gek ben ik van Patch!!..
ik heb met alle 5 een hele goede band..en ik zou ze niet kwijt willen!!
Natuurlijk zou ik wel een eigen paardje willen..maar deze paardjes wil ik gewoon niet kwijt..als ik een eigen paardje zou willen zou ik Patch willen!!
100% zeker!

Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:02

ik ben meer dan tevreden!

Mag er alles mee doen.
De eigenaresse wilt als ik ze beide eenmaal in heb gereden ook zelf weer wedstrijden rijden en gewoon rijden, buitenritjes...
Etc...

Alleen moeten ze dan nog ingereden worden en dat zou ik dan doen.
Dus dan ga ik later waarschijnlijk samen met de eigenaresse op wedstrijd!
Lijkt me wel cool.

Verder heb ik het goed en niet voldoende tijd om elke dag te gaan naar m'n eigen paard en ben dus hier zeer tevreden mee

Het voelt nu eigenlijk als 2 eigen paardjes zonder kosten...
Nja afentoe wat kopen voor extras of wat ik zelf wil voor ze etc.

Ferroowtje

Berichten: 1247
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Eefde & Groenekan

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:51

ik ben prima tevreden, ga waarschijnlijk ver weg studeren dus kan geen eigen paard hebben nu... en verder mag ik alles met mijn verzorgpaardje, zeer lieve baasjes heeftie Haha!

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:16

wendytjeG schreef:
k ben heel blij met de situatie zoals die op het moment is, maar zodra ik een baan heb (ben nu aan het afstuderen) wil ik toch graag een eigen paard. Simpelweg omdat ik in het verleden te veel nare ervaringen heb gehad met bijrijdpaarden.


Voor mij geld ongeveer het zelfde. Sinds enkele maanden heb ik een bijrijpaard, die echt helemaal geweldig is, en de eigenaresse is ook ontzettend aardig. Ik weet precies hoe zij haar paard verzorgt wilt hebben en ik kan qua rijden doen en laten wat ik wil. Het is echter maar een paar keer in de week, en hiervoor had ik 7 dagen in de week mijn paardje.

Dat vorige paard was in eerste instantie ook een bijrijpaard, maar daar doordat de eigenaresse steeds minder interesse had en toen ook nog haar babywens uit kwam liet die het helemaal af weten. Twee jaar lang heb ik dus zeven dagen in de week mijn eigen paard gehad, doordat ik haar min of meer gekregen had (ik betaalde wel grotendeels de stalling en hoefsmid, maar niet de dierenarts). De bedoeling was dat ik haar officieel over ging nemen, maar helaas hebben we haar in moeten laten slapen Verdrietig

De twee bovenstaande paarden waren 2 'succes verhalen', maar daarvoor heb ik ook de vervelende kant van het 'bijrijder zijn' mee gemaakt: na twee jaar een paard te hebben verzorgt opeens aan de kant gezet worden voor iemand die wel ff naar deurne zou gaan met het paard... Boos!

Ik heb dus al een paar jaar aan de lust en last van een eigen paard mogen proeven: dit beviel uitstekend!! En ondanks dat ik mijn huidige bijrijpaard fantastisch vind en het eigenlijk ook ontzettend jammer zou vinden hem niet meer te rijden; zal ik zeker wel mijn wens voor een eigen paard in vervulling laten gaan... nog ff afstuderen en dan... Bloos!!

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Voor de verzorgers: tevreden? Of droom eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:23

ik blijf dromen van een eigen paardje, en dan vooral van het paardje op de manege.
Maar momenteel ben ik best gelukkig
de maandag dinsdag en donderdag ben ik pas om halfzes thuis van school
dus dan heb ik geen tijd meer om paarden te doen.
de woensdag en de vrijdag ben ik tegen halfvier thuis, en ga ik met men verzorgpaardje rijden, hou ik me bezig met de 2-jarigen om ze voor te bereiden op de keuring (de fries) en de andere breng ik manieren bij (de boullonnais)
de zaterdag ga ik gaan oppassen bij de bakken, en soms ga ik ook nog naar de paardjes (als ik bij men moeder ben) de zondag ben ik de hele middag weg naar de manege.
plan daar maar nog eens een eigen paard tussen.
het ideale zou zijn als de eigenaars van men verzorgpaardjes het manegepaardje willen kopen, en dat ik haar dan binnen een paar jaar overkoop.
maarja Haha!
ik moet toch van iets nog kunnen dromen he