Redelijke bijdrage bijrijder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:29

Wat vinden jullie bijrijders een redelijk bedrag te betalen voor het recreatief bijrijden van 2x in de week.

Even heel kort door de bocht:
Stal moet zelf uitgemest worden en er is geen binnenbak. Er mag niet gesprongen of buitengereden worden met het paard in het begin, en als eigenaar vindt dat er niet genoeg ervaring aanwezig is mag het misschien helemaal niet. Paard is redelijk onbetrouwbaar buiten en springen kan hij gewoon nog niet goed.
Verder zoekt de eigenaar iemand die lekker recreatief rondhobbelt en lekker knuffelt en aandacht geeft en niet de intentie of de drang heeft het paard te "trainen" of zichzelf een anky waant..

wendyelst

Berichten: 602
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: elst

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:38

eY eY

ik denk alS het maar niet teveel..is Cool

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:41

€ 15,- in de maand, omdat je zelf moet mesten (hoort natuurlijk ook wel weer bij de verzorging) en niet mag buitenrijden / springen.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:52

Zou ook niet teveel vragen omdat je zelf moet mesten en je kan/mag niet buitenrijden en/of springen. Wat op zich begrijpelijk is. Beetje onder 2 x lesbedrag gaan zitten? misschien idee? Lachen

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:05

Tsja..
Het is wel 2x in de week rijden, dus voor iemand die op een manege rijdt of gereden heeft, is dat al een grote vooruitgang.. Ik zou denken.. iets van 20-25 euries? Dat je er een leuk zakcentje bij hebt..

Waarom wil je eigenlijk perse een bedrag hebben?

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:07

Ik zou zelf tussen de 25 en 50 euro nog een redelijke bijdrage vinden.. En ik vind gewoon dat je die eisen mag stellen als het onverantwoordelijk is om buiten te rijden.. Vind ik het jou goed recht dat je dat verbiedt..

Ik betaal veel meer voor 2/3 dagen in de week, maar kan er wel alles mee.. Dat is het probleem niet..

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:51

ik zou er niks voor vragen. Je moet zelf uitmesten, mag 2x in de week rijden, en dan mag je ook alleen maar wat rondhobbelen.
Het is natuurlijk wel leuk om te doen, maar ik zou er geen geld voor geven

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:01

niet rijden? Dan zeker geen bijdrage...
Voor alleen verzorgen en uitmesten zou je bijna een vergoeding moeten geven!
Als er vast 2 dagen per week gereden en later ook buiten gereden mag worden zou een kleine bijdrage wel kunnen, maar meer dan 20 tot 30 euro per maand zou ik niet betalen.

urlyjoly
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:09

80 euro per kwartaal. Dat is bij ons normaal.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:19

40-50 euro vind ik een goed bedrag.

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:36

Ik betaal 50 euro in de maand om recreatief te rijden 3x in de week.
Mest ook zelf de stal uit enzo.
Alleen wij zijn dan wel in het bezit van een binnenbak.

Groetjes Iris

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:28

2/7e van de stallingskosten, min wat geld omdat er niet mee mag worden buitengereden/gesprongen Knipoog

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:02

Een niet te hoog bedrag, degene die gaat bijrijden moet immers wel mesten, niet dat dat zo'n ramp is, maar als je ergens anders had gestaan had je waarschijnlijk moeten betalen voor het mesten...

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:29

Ik zou hier niks voor over hebben. Je mag niets, alleen wat rondhobbelen in de bak, en moet een hoop.

Ik denk dat je blij mag zijn als je iemand vindt die dit wil!

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:59

wendytjeG schreef:
Ik zou hier niks voor over hebben. Je mag niets, alleen wat rondhobbelen in de bak, en moet een hoop.

Ik denk dat je blij mag zijn als je iemand vindt die dit wil!


Ik vind dat ook wel meevallen, er staat dat als je genoeg ervaring volgens de eigenaar dat je er wel mee naar buiten mag en misschien ook wel springen.. Het is om je eigen veiligheid...

Ik mag zo naar buiten met mn bijrijdpaard..Dat is het probleem niet..Alleen is het niet verstandig, omdat ze ontzettend druk is, omdat het ook nog redelijk koud is.. Ik kies dan liever voor de veilige situatie

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:02

Er wel of niet veel mee mogen heeft volgens mij heel veel met ervaring en vertrouwen te maken, ik zou, zonder iemand niet goed te kennen, ook nooit zomaar alles aan een ander over laten....

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:15

Olympia schreef:

Ik vind dat ook wel meevallen, er staat dat als je genoeg ervaring volgens de eigenaar dat je er wel mee naar buiten mag en misschien ook wel springen.. Het is om je eigen veiligheid...

Ik mag zo naar buiten met mn bijrijdpaard..Dat is het probleem niet..Alleen is het niet verstandig, omdat ze ontzettend druk is, omdat het ook nog redelijk koud is.. Ik kies dan liever voor de veilige situatie

Ik zou dan als bijrijder snel afgeschrikt zijn, maar dat komt ook omdat ik paarden graag wat bijbreng (of mezelf), er moet wel uitdaging zitten in het rijden Lachen

Ik mag ook niet naar buiten met mijn bijrijdpaard, omdat dat niet veilig is, maar verder mag ik het naar eigen inzicht doen. Ik vind het nogal cru om van te voren vanalles te stellen, dat lijkt me meer een onderwerp van overleg als je al eens wat geprobeerd hebt. Maar er wordt in het eerste bericht duidelijk gezegd dat men er niet op gesteld is dat je het paard wilt trainen, je mag niet springen, je mag niet naar buiten... dan mag er m.i. heel weinig.

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:17

Hetja schreef:
Er wel of niet veel mee mogen heeft volgens mij heel veel met ervaring en vertrouwen te maken, ik zou, zonder iemand niet goed te kennen, ook nooit zomaar alles aan een ander over laten....

Nee, maar ik vind het niet netjes om van te voren al te stellen dat vanalles niet mag, mesten verpicht te stellen en dan ook nog eens geld willen zien.

Ik ga me dan afvragen wat het motief van de eigenaar is om een bijrijder te zoeken... zoals het nu op me over komt, klinkt het alsof hij een slaafje zoekt die ook nog eens bijdraagt in de kosten.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:32

wendytjeG schreef:
[Nee, maar ik vind het niet netjes om van te voren al te stellen dat vanalles niet mag, mesten verpicht te stellen en dan ook nog eens geld willen zien.

Ik ga me dan afvragen wat het motief van de eigenaar is om een bijrijder te zoeken... zoals het nu op me over komt, klinkt het alsof hij een slaafje zoekt die ook nog eens bijdraagt in de kosten.
[/quote]


Dat vanalles niet mogen heeft, volgens mij, niets met de bijrijder te maken maar met het paard,
Citaat:
Paard is redelijk onbetrouwbaar buiten en springen kan hij gewoon nog niet goed.


Mestte verplicht stellen imo toch niet zo raar, het moet toch gedaan worden, alleen zou ik dan zelf inruil daarvoor laten rijden...

Ikzelf heb ook een bijrijder, deze betaalt 50 euries in de maand, daarvoor mag hij 2 dagen per week rijden (in vakanties iedere dag) 1 x per maand een wedstrijd en kan hij gebruik maken van 3 binnenbakken, 1 buitenbak, stapmolen, longeerpiste, paddock, spuitplaats en solarium en hij hoeft niet te mesten..

Anoniem

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:37

Ik betaal 50 euro per maand (net als een hoop andere bokkers die op dezelfde stal staan) en daarvoor rij ik ongeveer 3/4 keer per week. (hoewel rijden er al heel lang niet van is gekomen maar dat terzijde Knipoog)

Hiervoor moet ik uitmesten (en vaak vraagt ie of je ook andere stallen wilt doen a 9 kruiwagens per stal en dan mag je ook nog hooi voeren als je niet op tijd weg bent) en er is alleen een baggerbuitenbak.

Ze zijn wel bezig met de binnenbak maar dan gaat het geld waarschijnlijk ook gigantisch omhoog.
En naar buiten? Het mag wel maar als je dat dan vaker dan 1x per week doet krijg je gezeur van hier tot tokio.

Dus tsja, het is maar wat de gek ervoor geeft denk ik. Je kan beter 60 euro vragen en aan de hand van die reacties eventueel alsnog besluiten om er minder voor te vragen dan dat je dertig vraagt en allemaal van die lapzwansen op je afkrijgt!

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:18

Akke schreef:

Dus tsja, het is maar wat de gek ervoor geeft denk ik. Je kan beter 60 euro vragen en aan de hand van die reacties eventueel alsnog besluiten om er minder voor te vragen dan dat je dertig vraagt en allemaal van die lapzwansen op je afkrijgt!


Ik denk dat het idd is wat de gek ervoor geeft. Maar waarom zou je allemaal lapzwansen op je af krijgen als je minder vraagt?

Ik denk dat het ook andersom kan werken, te hoge bedragen vragen kan enorm afschrikken, ook bij de mensen die graag wat actief met paarden doen. Als je een berg met geld zou hebben, kocht je er toch wel zelf een?

Anoniem

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:20

wendytjeG schreef:
Akke schreef:

Dus tsja, het is maar wat de gek ervoor geeft denk ik. Je kan beter 60 euro vragen en aan de hand van die reacties eventueel alsnog besluiten om er minder voor te vragen dan dat je dertig vraagt en allemaal van die lapzwansen op je afkrijgt!


Ik denk dat het idd is wat de gek ervoor geeft. Maar waarom zou je allemaal lapzwansen op je af krijgen als je minder vraagt?

Ik denk dat het ook andersom kan werken, te hoge bedragen vragen kan enorm afschrikken, ook bij de mensen die graag wat actief met paarden doen. Als je een berg met geld zou hebben, kocht je er toch wel zelf een?

16 euro is geen hoofdprijs hoor Knipoog Tenminste, ik kan er geen paard van onderhouden Tong uitsteken Betaal nu ook al 16 euro per les per week, is zelfs nog meer per maand dus.

Bedoel meer dat als iets minder geld kost er ook minder moeite voor gedaan wordt. Dertig euro kan bijna iedereen missen, bij 60 moeten ze al wat meer na gaan denken. Snappie Knipoog

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:23

Hetja schreef:


Dat vanalles niet mogen heeft, volgens mij, niets met de bijrijder te maken maar met het paard,.

Nee, dat denk ik niet, in het bericht staat namelijk ook dit zinnetje:
Citaat:

Verder zoekt de eigenaar iemand die lekker recreatief rondhobbelt en lekker knuffelt en aandacht geeft en niet de intentie of de drang heeft het paard te "trainen" of zichzelf een anky waant..


Dus ze zoeken gewoon iemand die het paard wat beweging geeft, maar verder niks.
Citaat:
Mestte verplicht stellen imo toch niet zo raar, het moet toch gedaan worden, alleen zou ik dan zelf inruil daarvoor laten rijden...

Die deal heb ik zelf in het verleden ook al eens gehad, dat werkt perfect idd Lachen

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:26

Akke schreef:
16 euro is geen hoofdprijs hoor Knipoog Tenminste, ik kan er geen paard van onderhouden Tong uitsteken Betaal nu ook al 16 euro per les per week, is zelfs nog meer per maand dus.

Bedoel meer dat als iets minder geld kost er ook minder moeite voor gedaan wordt. Dertig euro kan bijna iedereen missen, bij 60 moeten ze al wat meer na gaan denken. Snappie Knipoog


Ik kan echt niet zomaar 30 euro per maand missen als student. 60 is al helemaal teveel, zeker omdat je normaal gesproken ook nog les betaalt, toch?

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:29

Waarom is zelf mesten bij iedereen zo'n probleem? Dat hoort er toch gewoon bij? Iedereen die ik ken, en ook op de stal waar ik rijd, als jij het paard die dag verzorgt/rijdt mest je die dag ook gewoon uit..
En een redelijke bijdrage? €20?