Redelijke bijdrage bijrijder

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:47

Ik sluit me gedeeltelijk bij smeejj aan ook ik vind dat uitmesten er gewoon bij hoort. Alleen denk ik niet dat er heel veel mensen zullen reageren. Maargoed als je de prijs van een manege neemt (vrij rijden dus zonder les) is dat bij ons iets van 7 euro voor een uur nou je rijd vast 2x in de week maak het rekensommetje maar dan moet je er wel bijdenken dat dit geen manege paard is en dat je geen binnenbak hebt dus een binnebak afhuren voor een uur kost zoon 3 euro dus denk dat ik gewoon 5 euro per keer van het zou rijden willen hebben! aangezien je geen binnebak hebt kan je dus met sneeuw harde regen of hagel niet lekker rijden vandaar. Vork

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:54

Het feit dat je verplicht stelt om uit te mesten, en dat er alleen rond gehobbelt mee mag worden, en het dus nog nuttiger is om lekker manege lessen te nemen, want van rondhobbelen leer je niets en kom je ook niet verder...
Tja meer dan 20 euro zou ik er echt niet voor over hebben!

Maar als een bijrijd paard gelijk staat aan een paard leasen of huren, dus voor die paar dagen is het ook 'mijn' paard, en ik hoef dus alleen de 'leuke' dingen te doen, en ik heb veel vrijheid, dus mag ook wedstrijdjes enzo, dan vindt ik het meer dan goed recht dat ik de eigenaar daar voorbetaal! voor 2 dagen dus 2/7 van stal geld per week ofzo + miss nog deel van hoefsmit ofzo.

Maar ben ik meer een opasser, omdat de eigenaar geen tijd genoeg heeft, maar hij/zij wilt niet dat er ook echt gereden wordt, je mag er alleen rondjes mee sukkelen, en je moet ook nog iets klusjes gaan doen... Dan vindt ik dat je mij er wel voor mag gaan betalen!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 18:20

Ik begrijp niet dat de mensen denken dat ik het verplicht stel om uit te mesten.. Iedereen moet zelf uitmesten bij ons op stal dus waarom zou een bijrijder dat niet moeten doen?
Dat hoort er gewoon bij. Ik zelf moet ook elke dag uitmesten...

Vandaag iemand langs gehad voor het rijden en die reed hem heel erg leuk rond maar heeft ook meteen zand gehapt.. Gelukkig ziet zij er een uitdaging in en komt ze nog een keer terug om te rijden.. Ze rijd hem netjes, op licht contact en ontspannen.. Prima dus.. Een bijdrage komen we samen wel uit..

Iris1702

Berichten: 3128
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:18

CielitoLindo schreef:
Jij bent dus duidelijk iemand die geen begrip kan en wil opbrengen voor de argumenten die ik heb waarom iemand (in het begin) niet naar buiten mag op mijn paard..
En daar ben ik dus bang voor, dat ik zo iemand tref en straks mijn paard met verwondingen op de faculteit staat en de bijrijder met een nekletsel in het ziekenhuis ligt omdat hij totaal onverwacht geheel uit zijn dak gegaan is en een drukke weg over gestoken is..

Anyway daar ging dit topic niet over, ik wil graag weten van mensen (die wel bereid zijn om een bijdrage in de kosten te doen) bereid zouden zijn om te betalen..


Dat is niet helemaal waar!!! Dat niet iedereen meteen met je paard naar buiten mag ben ik het helemaal mee eens!!!!!!!

Dat is een groot risico en ik ken je paardje natuurlijk niet ieder beestje is anders op de openbare weg!

Ik doelde meer op rijden in de binnenbak en het niet mogen aanleren van bepaalde oefeningen... ik denk namelijk dat dat iedere ruiter dat op den duur gaat doen...

Heel erg fijn dat er een meisje is geweest trouwens!!!
Ik hoop voor je dat het klikt... met jou, haar en het paardje!!!

Groetjes Iris

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 19:38

Dankjewel.. Ik hoop ook dat het klikt en hij haar niet iederen keer in het zand gooit..

Iris1702

Berichten: 3128
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:46

Dat begrijp ik ja!!!! hahaha
Is het zo'n moeilijk beest dan?

En een paard of een pony?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:10

Het is een Engels Volbloed.
Eigenlijk een E Pony maar hoort een paard te zijn. In Engeland is het ook gewoon een paard..

En nee hij is niet moeilijk.. Het is gewoon een volbloed..

Iris1702

Berichten: 3128
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:42

Ik rij ook een e pony.
een welsh x arabier.

Lijkt me een mooi temparamentvol beestje als ik je zo hoor!!!!
Heb je een foto??????

In ieder geval succes verder!!!

Groetjes

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:47

Afbeelding

Iris1702

Berichten: 3128
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:17

In een woord PRACHTIG!!!!!

Echt een heel mooi beest!!!!!!!

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:43

Die foto is inderdaad erg mooi.. Maar een hoofdfoto zegt in principe niet zo veel over het paard zelf..

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 22:02

Ik heb geen actiefoto waar hij bokkend en racend op staat haha.. Maar zij wilde graag een foto zien dus bij deze Haha!

Sweety14

Berichten: 249
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:21

Ik vind ook dat je naar de stalling moet kijken!
En uitmesten moet geen probleem zijn voor de bijrijder, dat hoort tenslotte bij paarden Haha!
Ik betaal (nu 75) 50euro in de maand, en in de winter(alleen deze) 75 en ik rij er wel mee buiten(is tenslotte buiten opgegroeid)
Het klinkt misschien wat hard: Maar mensen moeten niet zeiken als ze NIET naar buiten mogen of springen. Het baasje zelf kent het paard het beste, en ik denk dat ze niks voor niks vraagt wat een redelijk bijdrage is.. als er niet opgereden kan worden zou de bijdrage omlaag gaan,
Ik had een half jaar ong. niet op mijn verzorgpony kunnen rijden omdat ze nog niet ingereden was. Maar betaalde wel 50euro.
Ik vind ook dat je niet alleen maar naar het rijden moet kijken.. Bij mij geld dat in ieder geval NIET!! Ik vind de verzorging VEEL belangrijker. En naast rijden zijn er nog veel meer leuke dingen die je kan doen met het paard

Bijdrage voor rijden: 30euro per maand
Zonder rijden: 15eurp per maand
En ik snap je echt wel dat je dat nog liever niet hebt! dat naar buiten gaan etc..

Prachtig paard trouwens Tong uitsteken

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:43

Hmm.. nouja als je verder niet mag rijden met het paard, zou ik dus geen bijdrage vragen. Poetsen en mesten zijn gewoon 'klusjes' die erbij horen, wandelen/longeren doe je om het paard beweging te geven (en is in principe ook leuk) maar rijden blijft bij mij altijd wel zo'n ''issue'' dat ik gewoon het allerleukste blijf vinden.
Ik zeg niet dat ik de verzorging niet belangrijk vind, maar rijden vind ik gewoon het leukste.
Als je een paard echt 'deelt' vind ik het logisch wanneer diegene de helft van de stallingskosten moet betalen. Maar dan moet diegene ook wel gewoon alle 'rechten' krijgen over het paard en er alles mee kunnen doen wat 'ie wil (nouja moet natuurlijk wel een beetje redelijk blijven, dus niet elke dag een buitenrit van 8 uur ofzo!).

Sweety14

Berichten: 249
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:52

kizz_rianne schreef:
Hmm.. nouja als je verder niet mag rijden met het paard, zou ik dus geen bijdrage vragen. Poetsen en mesten zijn gewoon 'klusjes' die erbij horen, wandelen/longeren doe je om het paard beweging te geven (en is in principe ook leuk) maar rijden blijft bij mij altijd wel zo'n ''issue'' dat ik gewoon het allerleukste blijf vinden.
Ik zeg niet dat ik de verzorging niet belangrijk vind, maar rijden vind ik gewoon het leukste.
Als je een paard echt 'deelt' vind ik het logisch wanneer diegene de helft van de stallingskosten moet betalen. Maar dan moet diegene ook wel gewoon alle 'rechten' krijgen over het paard en er alles mee kunnen doen wat 'ie wil (nouja moet natuurlijk wel een beetje redelijk blijven, dus niet elke dag een buitenrit van 8 uur ofzo!).



Tuurlijk blijft rijden het leukste!!
Maar ik snap die rede wel dat je niet mag rijden in het begin!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 22:58

Jij snapt het tenminste Sweety14. En als het verder goed gaat en de bijrijder leert mijn paard kennen mag ze vanzelf wel buiten rijden..

En daarbij, ik denk dat ze ook niet zo snel meer naar buiten zou willen op hem zonder dat ze hem kent want hij heeft haar vandaag al even een voorproefje gegeven van hoe hij zich buiten gedraagd.. Ze heeft het zand van onze dressuurbak al geproeft..

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:41

hahaha Afbeelding
nou klinkt als een hééél braaf paardje!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 02:04

Is hij ook.. Bloos

Soms.. Haha!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:29

Ik zou hier niet veel voor over hebben. Het is wel leuk dat je 2x per week kunt rijden, maar je mag dus bijna niks als ik het goed begrijp. Alleen een beetje rondhobbelen want zodra je iets meer gaat vragen 'waan je je een Anky'. Er moet natuurlijk wel een beetje een uitdaging inzitten, en als je ook niet naar buiten mag is dat er denk ik niet. Ook omdat je zelf moet mesten, op zich is dat geen probleem, maar daar krijg je dan niet vel voor terug. Ik zou zeker niet meer dan 20-30 € per maand willen betalen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 15:19

Ik denk dat er op blijven zitten een uitdaging genoeg is haha..
Van mij mag dit topic gesloten..

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:29

Ben je er al uit wat je nu gaat vragen?? Knipoog

Sweety14

Berichten: 249
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 15:36

Voor de duidelijkheid
Ze zegt tog dat dat later wel mag!!!!!
Hoe lief je pony/paard ook is.. Ik zou ook eerst aan willen kijken!!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:06

Ja je hebt gelijk Sweety14.
En ik ga het gewoon overleggen wat zij berijd is bij te dragen of niet..

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:01

Nouja ik ben benieuwd hoeveel ze er voor wilt betalen. Maar wees een beetje lief en vraag in elk geval niet meer dan 50 euro!
Ik zit te denken aan zo'n 5 euro in de week vragen.. dus dan kom je uit op zo'n 20/25 euro. Ik denk dat dat een redelijk bedrag is.

Chrisssy

Berichten: 854
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:30

Ik heb zelf ook nog een vraagje:

Ik ga waarschijnlijk een onwijs leuk paard verzorgen/bijrijden. Hij is een kwpn'ertje (v. Inspekteur), 1.80 schofthoogte, 4 jaar en echt een dressuur belofte voor de toekomst! Zijn baasje is ZZ-licht, en is al hard met m aan het trainen. Ik zou er dan dus ook mee mogen gaan starten. Ze vraagt alleen een bijdrage van 50 euro per maand voor 2 dagen per week rijden, en 65 euro voor 3 dagen in de week rijden. Het paard staat op een stalling waar ik al jaren rijd, ik ben ook lid van deze vereniging en heb dus recht op zoiezo 1x per week les op dit paard buiten het bijrijd-geld. Nou is mijn vraag aan jullie; is dit redelijk?

Ik had zelf het idee van wel, tis een schat van een paard (ook aardige eigenares!). Maar nou ik dit topic zag wilde ik het toch even aan jullie vragen Bloos .