Redelijke bijdrage bijrijder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sweety14

Berichten: 249
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:38

Vind ik een normale prijs ja..
Met dat paard kan je misschien SUPER ver komen!!

Chrisssy

Berichten: 854
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:42

Ja dat ist idd ook. Hijs 4, maar echt een lieverd...prachtgangen enz.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:42

ja hoor chrissie ik zou t doen voor dat bedrag

Chrisssy

Berichten: 854
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:16

Ok! Mn ouders willen me waarschijnlijk niet sponsoren maar tis echt een lief beest. zie ook:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=263087&hilit=

Toemba @ work toenie net ingereden was...hij is trouwens van judithh hier op bokt!

Het wordt dus wel ff nie zo vaak uitgaan en bezuinigen op geld enz. maja tis wel echt een leuk beest en het opzich wel waard...

naja ik denk dat ik t wel weet Bloos ... tja als je eenmaal verliefd word Schijnheilig

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:30

Muizje schreef:
Akke schreef:
Ik betaal 50 euro per maand (net als een hoop andere bokkers die op dezelfde stal staan) en daarvoor rij ik ongeveer 3/4 keer per week. (hoewel rijden er al heel lang niet van is gekomen maar dat terzijde Knipoog)

Hiervoor moet ik uitmesten (en vaak vraagt ie of je ook andere stallen wilt doen a 9 kruiwagens per stal en dan mag je ook nog hooi voeren als je niet op tijd weg bent) en er is alleen een baggerbuitenbak.

Ze zijn wel bezig met de binnenbak maar dan gaat het geld waarschijnlijk ook gigantisch omhoog.
En naar buiten? Het mag wel maar als je dat dan vaker dan 1x per week doet krijg je gezeur van hier tot tokio.

Dus tsja, het is maar wat de gek ervoor geeft denk ik. Je kan beter 60 euro vragen en aan de hand van die reacties eventueel alsnog besluiten om er minder voor te vragen dan dat je dertig vraagt en allemaal van die lapzwansen op je afkrijgt!


Ik vind dat je erg overdrijft. Dat mesten en hooi geven moet niet, alleen als je zin hebt en ff wat tijd over hebt. En de bak is nu opzich weer aan de betere kant, en in de zomer is ie goed!

Ik betaal dus ook 50 euro Haha!


Nou wat betreft dat hooi geven ben ik het niet helemaal met je eens (uitmesten van zijn paarden doe ik zowieso niet, het zijn zijn dieren en ik betaal al voor één, dus die krijgt mijn aandacht)!! Ik heb altijd netjes hooi gevoerd, altijd als hij het vroeg, zei ik prima en deed ik dat. Ik zei één keer nee, en meneer ging gelijk heeeeeleeemaaaaal flippen Koe enne daarna kon ik nix goed meer doen! Nou hij ZAKT er maar in!
Dat vind ik niet echt fair zeg maar!! Maar goed dat is hij ook niet!
Blij dak geen paard meer van hem rij!

By the way... Ik betaal deze maand nog 80 eurie en daarna 87,50 eurie excl biks... Maar goed, heb dan samen met mijn vriendin de volledige verzorging en de vrije hand! Dussuh alles = toegestaan (mits het natuurlijk normaal blijft he?)! Tong uitsteken

maggie1103
Berichten: 130
Geregistreerd: 02-02-05

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:22

leuk om deze reacties te lezen. Wat ik niet begrijp is dat je normaal in de manege ook betaalt voor de les. Vaak heeft men het ook nog voorover om 2x in de week te gaan rijden, wanneer je dat uitrekent betaal je dan misschien iets meer voor een bijrijdpaard, maar je mag er dan ook van alles mee. Ze geeft al aan dat ze eerst wil kijken hoe het gaat, en wanneer het goed gaat het langerzamerhand het kan gaan uitbouwen. Kortom waarom wel een manege betalen en geen bijrijdpaard. Vind het niet meer dan normaal een bijdrage te leveren. Immers het geld zou ik dan ook kwijt zijn aan de manege.
Ik lease nu een ook een paard, voor 50 euro in de maand. Mag er alles mee buitenrijden, lessen etc. Het is vaak aan de eigenaar te zien of hij/zij je vertrouwd om ziet gaan met zijn paard. Als ze dat eenmaal in de gaten hebben, gaat het vanzelf vind ik. Door de jaren heen heb ik altijd bijrijdpaarden gehad, en eigenlijk nooit problemen gehad.

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:41

met een bijrijdpaard moet je soms ook 'klusjes' doen zoals mesten, wat minder leuk is (ja klopt het hoort er bij)
bovendien kan je bijrijdpaard kreupel zijn, dan kan je niet rijden.. op de manege kan je dan rijden op een ander paard
op de manege krijg je les, met een bijrijdpaard niet, tenzij je extra bij betaald om les te krijgen..
natuurlijk zitten er ook voordelen aan een bijrijdpaard, maar sommigen mogen helemaal niet zoveel met het paard

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:43

kizz_rianne schreef:
met een bijrijdpaard moet je soms ook 'klusjes' doen zoals mesten, wat minder leuk is (ja klopt het hoort er bij)
bovendien kan je bijrijdpaard kreupel zijn, dan kan je niet rijden.. op de manege kan je dan rijden op een ander paard
op de manege krijg je les, met een bijrijdpaard niet, tenzij je extra bij betaald om les te krijgen..
natuurlijk zitten er ook voordelen aan een bijrijdpaard, maar sommigen mogen helemaal niet zoveel met het paard

Klopt.... ik snap niet waarom mensen elke keer met die vergelijking met de manege op de proppen komen.

Bovendien moet je normaal gesproken de les die je volgt met je bijrijdpaard ook gewoon zelf betalen.
En in mijn geval zijn het vaak probleempaarden die gecorrigeerd moeten worden, of jonge paarden die onder het zadel gebracht en ingereden moeten worden.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:55

Ik betaalde 70 euro voor 2/3 keer in de week rijden (en voor de rest af en toe als de eigenaresse niet kon), maar mocht dan wel alles met het paard en reed er ook gewoon dressuur mee (alleen heel weinig springen, omdat het paard dat niet te vaak mocht) enzo.
Hoefde ook niet uit te mesten ofzo, dat gebeurt allemaal op stal.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:24

Ik vraag voor een bijrijder 65 euro in de maand voor 2x in de week rijden. We hebben een bak aanwezig en uitmesten hoeft niet gedaan te worden. Bos op twee min afstand en als je een ruiterbewijs hebt dan mag je met haar het bos in.

Ik vind dit zelf een redelijk begrag!

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 00:37

Ik vind dat topicstartster niets zou moeten hoeven betalen Knipoog Er zijn 2 partijen mee geholpen, de eigenaar kan heerlijk een dagje thuisblijven (omdat zij anders toch moet komen om te mesten) en de bijrijder vind het leuk om te rijden en moet de stal daarvoor al mesten. Als het nu volpension is en je zou niet hoeven te mesten maar alleen rijden dan is een bedrag van ong. 25/30 euro in jouw geval (geen superpaard, vrij strikte regels zoals niet buitenrijden ed.) wel op zijn plaats.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:34

Ik ga ook een bijrijdster zoeken voor Jamey voor 2 keer per week. uitmesten hoeft niet, mag wel. Naar buiten mag absoluut niet (vind ik een te groot risico) en springen alleen als de ruiter dat zelf goed kan, maar ook niet te vaak en niet te hoog.

Bij ons is een goede binnenbak, een goede buitenbak en springmateriaal aanwezig. Ik ga ongeveer 40 a 50 euro per maand vragen, voor 2 keer in de week rijden.

Schatjes

Berichten: 555
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Maasbracht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:24

Ik denk dat je niet veel kan vragen eigenlijk NIETS. Ikzelf mest de stallen uit van mijn verzorgpaard en koop extra voer bij voor als ik haar rij. Ook heb ik heel veel spullen voor haar gekocht, maar die hou ik wel zelf, maar ik gebruik mijn eigen zadel, eigen hoofdstel etc. Als ze ijzers zou hebben zou ik er ook aan meebetalen, maar die heeft ze niet. Ik betaal dus eigenlijk voor mijn eigen spullen, maar dat heb ik uit mezelf gedaan. Zo kost het de eigenaar niks om mij erop te laten rijden. Knipoog zo kan je het ook bekijken.

TaBASco
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:28

Ik zou 75,- vragen! Haha!
Het is al een hele eer om op zo een Volbloed te mogen rijden Tong uitsteken
Kun je nog eens wat van opsteken Cool

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:15

Heel redelijk dat je iemand niet zomaar met je paard laat springen en naar buiten laat gaan, lijkt mij niet meer dan logisch.
Ik denk dat je best iemand kan vinden die je paard recreatief wil rijden, sommige mensen willen helemaal niet 'trainen'.
En ik denk dat je ook gewoon een bijdrage kunt vragen van 40 euro per maand, als iemand gewoon lekker voor zijn/haar plezier op jouw paard mag rijden.

Schatjes

Berichten: 555
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Maasbracht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:18

Hoe wil je recreatief rijden als ie niet naar buiten mag??? Wat rondjes rijden in bak voor mij niet echt recreatief rijden, wel lekkere buitenritten maken.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:52

Schatjes schreef:
Hoe wil je recreatief rijden als ie niet naar buiten mag??? Wat rondjes rijden in bak voor mij niet echt recreatief rijden, wel lekkere buitenritten maken.


Dus jij vindt het normaal, dat als je een paard gaat rijden, je er meteen mee naar buiten mag, zonder dat je het paard kent? Levensgevaarlijk.
Er zitten vast paarden tussen waarmee dat kan, maar deze dus niet.

Schatjes

Berichten: 555
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Maasbracht

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:06

Spetterlover schreef:
Schatjes schreef:
Hoe wil je recreatief rijden als ie niet naar buiten mag??? Wat rondjes rijden in bak voor mij niet echt recreatief rijden, wel lekkere buitenritten maken.


Dus jij vindt het normaal, dat als je een paard gaat rijden, je er meteen mee naar buiten mag, zonder dat je het paard kent? Levensgevaarlijk.
Er zitten vast paarden tussen waarmee dat kan, maar deze dus niet.


Neey dat bedoel ik niet, maar het leek net alsof met dat paard niet buiten mag worden gereden. Ik heb zelf ook pas een verzorgpaard erbij, en ik mag van die man ermee naar buiten, maar ik doe het niet. Ten eerste omdat ie geen conditie heeft en ten tweede dat ie 1.83 is en heel sterk en waarschijnlijk niet stopt. Vandaar dat ik eerst een maandje rustig in de bak rij en hem niet wil overbelasten. Dus zo slim ben ik ook nog wel dat ik niet gelijk met een wild vreemd paard naar buiten ga. Knipoog

inge88

Berichten: 409
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:18

Ik betaalde eerst 30euro per maand voor een kwpn merrie waarmee ik elke dag mag buitenrijden/dressuren en springen. Ik moest van maandag t/m donderdag voeren.

Nu betaal ik 15euro per maand en daravoor mag ik 3-4dagen rijden en moet ik 2dagen voeren/mesten.
de andere dagen doet een ander meisje ook voor 15euro.
Op de dagen dat dat andere meisje rijd rijd ik daar nog een kwpner gratis omdat die nogal bokgraag is Haha!
Ik heb het goed voor elkaar dus Haha!

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:19

Schatjes schreef:


Dus jij vindt het normaal, dat als je een paard gaat rijden, je er meteen mee naar buiten mag, zonder dat je het paard kent? Levensgevaarlijk.
Er zitten vast paarden tussen waarmee dat kan, maar deze dus niet.



Die van mij wel...!! Hek nog niet mee in de bak gereden én is ook ongeveer 1,83m Haha!

linsie
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-11-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:49

Ik betaal altijd de helft van de stalling dat is 60 euro... en dan hoef ik niet uit te mesten of iets dergelijks...

Ik kan die pony als m'n eigen beschouwen! Mag er alles mee doen! Buitenrijden, wedstrijden rijden (wat ik niet doe) etc etc.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:23

Ja ik vind het heel moeilijk. Ik vind bijrijder misschien ook verkeerd omdat de ruiter waarschijnlijk zelf geen paard heeft. Mijn bijrijdpaarden betaal ik niks voor en vaak krijg ik geld toe. Ik rijd ze erbij en heb dus daardoor minder tijd voor mijn eigen paard en dan vind ik dat ze mij mogen betalen om hun paarden te rijden.

Zoek je echt een verzorger die rijdt wanneer jij niet kan en daardoor kan rijden pomdat ze zelf geen paard heeft. Dan zou ik bij 3/4 keer in de week de helft van de kosten vragen aangezien ook de helft van de tijd het dier berijdt en verzorgt.
Rijdt ze minder een 2/3 keer in de week zou ik een kleiner gedeelte van de kosten vragen.
eigenlijk moet je zo bekijken: voor hoeveel wil ik mijn paard verhuren.. klinkt misschien stom mnaar zo moet je het maar wel zien

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:42

ik vind dat je ondanks dat ze niet zoveel mag met het paard je makkelijk rond de 30 40 euro per maand kan vragen voor 2 keer rijden in de week.

ik betaal zelf 20 euro per maand( en dna koop ik af en toe wta voer chabrakljes enzevoort)daar mag ik dan minimaal 4 keer per week rijden vaak nog meer en dan mag k doen wat k wil sprinbgen dressuur buitenrijden ze beiden me zelfs aan om me met de trailer naar het bos te brengen maar voor dat ik dit mocht heb k ook eerst een paar keer in de bak gereden zodat ze konden kijkn hoe ik reed.
ik mest ook de paddox en de stallen soms (ze hebben inloop stallen )
meestal wel 1 keer per dag voor het rijden. en ik poets ook hun andere ponys en rij soms ook op hun andere als ze het vragen.

nou is dit bedrag naar mijn idee erg weinig aangezien ik erg veel mag maar er is wel een GROOT verschil mijn paard staat bij die mensne aan huis dus dan zijn hun kosten aanzienelijk lager dan bij een pensioen
stal dus als ze bij een pensioen stal hadden gestan had k ook wle rond de 60 euro moeten betalen omdat je als eigenaar asl je hulp zoekt toch wel een klein beetje uit de kosten wilt en als ieman dniet uitwil mesten vind ik het onzin dat hoort erbij

Tarron

Berichten: 184
Geregistreerd: 19-11-04

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:37

Als ik iemand zou vinden die aan de "eisen" voldoet.
En het klikt goed, komt afspraken na enz.

Dan zou ik het zeker gratis doen.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Redelijke bijdrage bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:30

Zo te lezen heb ik het wel erg goed Lachen.

Ik betaal nl. niets voor Olga en ik mag er alles mee doen als wat ik met een eigen paard zou doen. Wat je noemt kwaliteit voor geen geld Haha!.

Ik heb nog nooit betaald voor een verzorgpaard. Voor Olga koop ik wel regelmatig spulletjes.