Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 23:17

hey, een vriendin van mij heeft een verzorgpony gevonden , het is een Kwpn van ong 1.60 en gewoon recreatief , ze mag er bijna alles mee doen , dus net van haar zelf maar ze vragen er wel 85 euro per maand voor, is dit erg veel ? ik heb zelf geen verstand van prijzen voor verzorgpaarden maar ik wou t even weten....
xXx Do

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:49

Ik heb nooit voor een verzorgpaard hoeven betalen.
Ik vind het eigenlijk een beetje raar, maar aan het andere kant is het logisch want ze verzorgt en rijdt op de paard.
Ik weet niet zo of 85 euro veel is maar imo niet echt veel want als het je eigen paard is moet je dan wel heel veel meer betalen Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:57

als het met die 85 euro ook echt "haar" paard is vind ik het een redelijke prijs hoor.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 09:46

Mag ze alle dagen komen etc?

Dan vind ik het geen gekke prijs hoor Lachen

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 09:48

Ik betaal niets voor m'n verzorgpaard.
Ik rijd der 3-4 keer per week en ik mag er zowat alles mee Lachen.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:10

Het ligt er wel aan hoeveel dagen ze mag komen voor dat geld.

Ik betaal het volledige stalgeld voor mijn verzorgpaard. Maar daarvoor doe ik wel alsof het mijn eigen is. En ik heb dus ook de volledige zorg voor hem.
Toen ik nog 2/3 keer in de week kwam, betaalde ik 50 euro.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:36

Ik vind t wel veel eigelijk, ik mag alles met mijn 3 verzorgpony's doen, mag alle dagen komen( alleen op zaterdag krijgt er iemand wel eens les op Saar) Dus op zaterdag ga ik daar eigelijk nooit naartoe. Ik betaal er niks voor, en hoef er ook niks voor te kopen, want dat doen zij. Ik hoef maar te zeggen als een van de pony's iets nodig heeft en ze kopen het Bloos

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:43

Ik betaal 145euro voor verzorgpaard
ik en de eigenaar delen de kosten
de manege vraagt 300euro per maand(voeding,6/7 schoonmaken stallen,7/7 op paddock,etc)en dit vind ik een redelijke prijs aangezien ze heel veel voor de paarden doen

Bloomy

Berichten: 32
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Houten

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:53

als ze elke dag mag komen en alles mag doen ik vind het een redelijke prijs.
ik rijd mijn bijrijdpaardje 1 of 2 keer in de week en betaal 20 euro per maand. en als ik wil lessen betaal ik dat natuurlijk zelf maar verder heb ik geen extra kosten.

MissRoxyy

Berichten: 2022
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:57

hmmm ik vind het niet veel.. bij ons op stal zijn ook mensen die ervoor moeten betalen en in dezelfde situatie zitten als jij >mogen er alles mee doen etc.. . ,maar die moeten de helft stalling betalen.. dus 100eu.. dus ik vind dit ook wel een redelijke prijs.. Knipoog
groetjes roxy

Leoniee
Berichten: 1490
Geregistreerd: 07-12-04

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:59

Ik betaal €50,- in de maand, en ik mag er alles mee doen. Elke dag rijden, naar les, wedstrijden enz. enz. Maar soms loopt hij voor de kar voor feestjes ofzo, maar dat is dan ook het enige. Hoef ook geen stalgeld te betalen, want hij staat dag en nacht in het weitje, samen met een kudde hafjes Tong uitsteken Maar ik koop wel veel voor hem (als ik naar de Divoza ga, kom ik nooit, maar dan ook nooit met lege handen thuis Haha!)

Esser
Berichten: 181
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Brabant

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:12

Voor mijn bijrijdpaard, betaal ik 50 euro per maand.
Voor dit bedrag mag ik, 'bij wijze van spreken' iedere dag komen rijden. Haha!

Ook is er voldoende de ruimte in het rijden en het verzorgen!
Recreatief, dressuur, volgen van lessen etc. Vrijwel alles is bespreekbaar en is er ook een open en eerlijk contact naar elkaar.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:27

allereerst is een KWPN er van 1.60 een verzorgPAARD en geen verzorgpony Haha! Haha! Haha!

ik betaal zelf niks voor mijn verzorgpaard, maar die ik hiervoor deed, betaalde ik wel voor, 50 euro per maand.
Meestal wordt er ook geld voor gevraagd dus zo gek is dat niet. Je verteld alleen niet hoeveel dagen ze mag rijden voor de 85 euro?? voor dat geld zou het wel redelijk zijn als ze minimaal 2 x per week mag rijden vind ik.

horseylove

Berichten: 2640
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: 's Gravenhage/ Den Haag

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:26

ik doe pride voor 50 euro per maand en ik mag in de lessen mee rijden voor nix

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:31

Wat iedereen betaalt voor een verzorgpaard is denk ik niet echt ontopic, dat hangt van nogal wat factoren af Lachen
Maar of het bedrag van 85 euro veel is, moet gewoon bepaald worden aan de hand van meer informatie, die we nu niet hebben.

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:32

Ik betaal alleen haar voer en spullen. De eigenaresse van mijn verzorgpony woont in Tilburg, ikzelf in zeeuws-vlaanderen.
Ik mag er alles mee doen, een beetje mijn eigen pony dus.
En natuurlijk mijn eigen lessen enz.

Ik denk dat het bij iedereen verschilt. Sommige vragen niets tegenover hun bijrijder, andere weer wel.

spike_trudt

Berichten: 285
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: almere

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:44

ligt eraan hoeveel dagen je rijd

ik rij 3 dagen en betaal 75 dusz miss klopt het wel Haha!

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:24

Blue_Star schreef:
Ik betaal 145 euro voor mijn verzorgpaard


Wow dit vind ik echt heel veel Bloos!
Een vriendin van mij betaald net zoveel voor een eigen paard per maand met alles erop en eraan.

Ik heb trouwens geen verzorgpaard maar een eigen paard. Wel weet ik dat als ik ooit een bijrijder zou nemen die niks hoeft te betalen. Zij/hij helpt mij en mijn paard en daar hoef ik verder niks voor te hebben dan liefde voor het paard.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:09

Ik vraag 30euro per maand voor 3x in de week Bloos

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:17

Het hangt een beetje van de situatie af denk ik. Komt de eigenaar tijd te kort en vraagt daarom een bijrijder dan vind ik niet dat je zoveel kan vragen. De eigenaar vraagt jou als het ware om een gunst, dan ga je daar toch niet ook nog es zoveel voor betalen?

Als je geen paard kan betalen, koop er dan ook geen. Het is gewoon niet juist als je als eigenaar financieel afhankelijk bent van je bijrijder vind ik. Stel je bijrijder stopt ermee, wat moet je dan?

Ik heb ook nooit wat betaald voor mijn bijrijdpaarden. Ik koop wel mijn eigen spullen en betaal in de zomer de hoefsmid als ze op ijzers komt te staan. Ik mag eigenlijk komen en doen wat ik wil. Uitmesten hoort er natuurlijk bij, en als ik tijd genoeg heb zijn dat 4 boxen.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:39

Daar ben ik het mee eens. Als ze zelf geen tijd heeft, vind ik het eigenlijk ook gek dat je nog eens er bovenop moet betalen, want je help dan die persoon Lachen.

Chrisssy

Berichten: 853
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:07

Ik heb zelf ook nog een vraagje:

Ik ga waarschijnlijk een onwijs leuk paard verzorgen/bijrijden. Hij is een kwpn'ertje (v. Inspekteur), 1.80 schofthoogte, 4 jaar en echt een dressuur belofte voor de toekomst! Zijn baasje is ZZ-licht, en is al hard met m aan het trainen. Ik zou er dan dus ook mee mogen gaan starten. Ze vraagt alleen een bijdrage van 50 euro per maand voor 2 dagen per week rijden, en 65 euro voor 3 dagen in de week rijden. Het paard staat op een stalling waar ik al jaren rijd, ik ben ook lid van deze vereniging en heb dus recht op zoiezo 1x per week les op dit paard buiten het bijrijd-geld. Nou is mijn vraag aan jullie; is dit redelijk?

Ik had zelf het idee van wel, tis een schat van een paard (ook aardige eigenares!). Maar nou ik dit topic zag wilde ik het toch even aan jullie vragen .

Memuska

Berichten: 5011
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:47

Eerlijk gezegd vind ik het veel geld. Ik rijd verschillende paarden bij voor andere mensen, en heb er nog nooit een euro voor neergeteld - integendeel, ik word betaald. Ik zal nooit maar dan ook nooit betalen voor andermans paard.
Hier gebeurt dat trouwens ook maar zélden, ik heb de indruk dat het in Nederland veel frequenter is.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:08

Het verschilt ook enorm per regio in Nederland. Ik heb het idee dat het buiten de randstad minder voorkomt, en dat als het voorkomt de bedragen ook wat lager zijn.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Re: Prijs verzorgpaard, erg veel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:18

ik ben op het moment ook op zoek naar een verzorger.
en ik vraag niks Haha!
enigste wat ik vraag is 1 x per week les, en dat moet diegene wel zelf betalen.
ook vraag ik om ef en toe eens een appeltje of peen mee te nemen. maar ja dat is voor het paard Knipoog