Wie kent nog deze manege???

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LIQUITA

Berichten: 1437
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Purmerend

Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 15:31

Wie kent Manege Ninterman (ik hoop dat je het zo schrijft). Ninterman lag gelegen in Amsterdam Noord, vlak bij het Florapark Zwembad. De manege is des tijds verhuist, volgens mij naar Zunderdorp (nu dan manege Zunderdorp???). Maar ik kan er ook helemaal naast zitten hoor. Ik heb het dan wel over zo'n 25 jaar geleden.

Wie o wie....kan met mij herinneringen op halen???

primadura
Berichten: 84
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: almere

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 08:45

pm gestuurd Haha! verhuist naar den ilp.. niet naar zunderdorp..

Anoniem

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:45

Ninterman ken ik niet. Dat is ook voor mijn tijd (ben bijna 25). Wel ken ik nog Jan van Briemen in Amsterdam-Noord.

Waar heeft Ninterman gezeten dan? Ik heb 12 jaar in de straat van het Floraparkbad gewoont, maar nooit geweten dat daar een manege gezeten heeft.

primadura
Berichten: 84
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: almere

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:33

die zat tussen de aanrijdweg naar de ijtunnel en het "kippenbruggetje" in waar nu een woonwijk is.. en tussen sportpark elzenhage.
Jan van Briemen.. onbekend...
Het was manege Ninteman. van de familie Schotman
de manege verhuisde ongeveer 20 jaar geleden van amsterdam noord naar den ilp. (t/o anton heijboer) grensend aan het gebied het twiske

Anoniem

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:06

Manege 't twiske ken ik ook wel.

die woonwijk waar je het over hebt. Daar wonen mijn ouders Haha!

primadura
Berichten: 84
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: almere

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:16

daar was dus vroeger een manege Haha! weet je dat ook weer als je een keer op visite bent.. dat je daar heel veel paarden hebben gelopen Knipoog

LIQUITA

Berichten: 1437
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 16:48

primadura schreef:
pm gestuurd Haha! verhuist naar den ilp.. niet naar zunderdorp..


Goh Bloos .....dan zat ik er helemaal naast. Ik reed al niet meer op die manege toen het ging verhuizen.

Wel grappig, ik rij dus (met de auto) bijna elke dag langs de manege, als ik van mijn werk (Amsterdam Noord) naar huis (Purmerend) ga.
Is het dan Manege 't Twiske? En is het nog van dezelfde eigenaar?

Ik herinner me nog Majoor, volgens mij een iets wat slome Fjord, Orlinka, Red-Mer, Belinda, Orly, Sunny of Sunny Boy en Silver. Maar ook hiervan weet ik niet meer zeker of het klopt. Ik was toen nog maar een meisje van een jaar of 7 a 8. Volgens mij kreeg ik les van Els.
(??????)

primadura
Berichten: 84
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: almere

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:54

Nu heet het volgens mij manege 't Twiske. De familie Schotman heeft de manege jaren later verkocht. Er zit nu een andere eigenaar in. Orly (orlando) heeft nog heel wat jaartjes daar in de manege bij de nieuwe eigenaar gelopen. Majoor is door een vergiftiging overleden. Sunny Boy was volgens mij al verkocht voor de verhuizing. Heb je ook een verzorgpaard gehad daarzo?? Ik verzorgde eerst altijd Scarlet daarna Avanti.. en na de verhuizing reed ik heel veel op Isabella.. (heerlijk het twiske in Haha! ) In welk jaar reed je bij Ninteman??

LIQUITA

Berichten: 1437
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:15

primadura schreef:
Nu heet het volgens mij manege 't Twiske. De familie Schotman heeft de manege jaren later verkocht. Er zit nu een andere eigenaar in. Orly (orlando) heeft nog heel wat jaartjes daar in de manege bij de nieuwe eigenaar gelopen. Majoor is door een vergiftiging overleden. Sunny Boy was volgens mij al verkocht voor de verhuizing. Heb je ook een verzorgpaard gehad daarzo?? Ik verzorgde eerst altijd Scarlet daarna Avanti.. en na de verhuizing reed ik heel veel op Isabella.. (heerlijk het twiske in Haha! ) In welk jaar reed je bij Ninteman??


Ik heb daar geen verzorgpony gehad, ik heb er maar iets van 1½ jaar gereden. Ik denk dat dat ongeveer in 1978/1979 geweest moet zijn.

Ik kom nu, zo nu en dan met de trailer naar het Twiske om te rijden, idd heerlijk.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:38

Sorane schreef:
Wel ken ik nog Jan van Briemen in Amsterdam-Noord.

heeeel bekend Knipoog
daar heb ik wat jaartjes versleten zeg!
achteraf gezien wel een kl*tebende daar....
maarja toen was ik klein en met zeer weinig gelukkig Haha!

Anoniem

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:44

Volgens mij hebben wij daar samen ook nog rondgelopen Haha!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:53

Sorane schreef:
Volgens mij hebben wij daar samen ook nog rondgelopen Haha!

ja dat zou best kunnen Haha!
ik verzorgde toendertijd beauty en vesco en later vera en elsa...

Anoniem

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:07

Heb jij Lady die palomino ook niet meegemaakt? Dat was een merrie die kon 3 versnelling. Hard, harder, hardst. Door je teugels strak te houden ging ze hard, iets losser was harder en los was hardst.
Vroeger als 6 jarige was dat gaaf, nu zie je wel dat het niet goed is.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Wie kent nog deze manege???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:12

haha lady ja! met haar zoon wildebras(die deed zijn naam ook wel eer aan)
maar het was tcoh andersom?
los was rustiger..strakker werd steeds sneller...en de kortste maat teugels was rengalop! maf beest!claudia reed er altijd op
ze was toendertijd van yvonne de dochter van jan...
daar is lady nog steeds van en ik zie haar elke zomer nog op het land staan langs de jaagweg..samen met elsa

ach we deden hele maffe dingen...ik reed altijd op vesco buiten zonder zadel en hoofdstel alleen met halster,en dat voor zo'n vette dekhengst!
nu zou ik dat niet meer durfen (ik zou ook nooit meer op een shet gaan zitten Tong uitsteken zielig! Clown )
en zo zijn er nog honderd dingen
wij noemden jan altijd tandlose versnellingsbak hahaha Haha!
goeie ouwe tijd...