Hoe vaak rijden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey_
Berichten: 25
Geregistreerd: 20-03-05

Hoe vaak rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 17:30

Hoi,

Ik heb een hele lieve 5 jarige haflinger merrie als verzorgpony. Ze staat e hele dag buiten en 's avonds op stal. Ik doe haar 3 dagen per week. Haar eigenaar rijd haar daar buiten 1 keer per week, ze wordt dus 4 uur per week een uur gereden. Ik vroeg me af of dit niet veel te weinig is. De eigenaar zegt van niet omdat het een haflinger is en dat wel kan, maar klopt dit?
Groetjes,
Mickey

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: Hoe vaak rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:36

ja hoor daar is niets mis mee, ze staat immers de hele dag buiten, dus ze heeft al wat conditie. het beste is dan wel, dat ze om de dag word gereden en niet 4 dagen achter elkaar, en dan 3 dagen stil staat.
en lekker de tijd nemen om warm te rijden en uit testappen.
veel plezier nog Knipoog

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Hoe vaak rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:40

Niets mis mee hoor Lachen Ik rijd ook 's winters maar 4 keer per week, en andere dagen vermaakt m'n paardje zich prima hoor Ja

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:22

Ik rijdt meestal ook maar 4 keer per week Lachen En het gaat nog altijd goed Knipoog

Shezzit

Berichten: 683
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Oirschot

Re: Hoe vaak rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:15

Niks mis mee, zolang het paard buiten staat kan hij genoeg bewegen en houdt hij zichzelf wel bezig hoor!
Sommige van de paarden waar ik op rijd, worden maar 1x per 2 weken gereden, maar die hebben ook gewoon een prima conditie.
Het zijn trouwens Ijslanders en die staan ook het hele jaar door buiten.

Misterygirl
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-04-05

Re: Hoe vaak rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:34

Haha! kan toch geen kwaad, mijn verzorgpaarden werden nog minder bereden Haha! soms maar één keer per half jaar. Wel vinnege paardjes kan ik zeggen, maar niets problemen, nu die paarden werden wel dagelijks gepoetst en stonden voor de rest op de wei, tenzij het slecht weer was Haha!

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:52

Niks mis mee hoor, ikzelf heb een 5 jarige bijrijdpony en die wordt zelf 5 dagen in de week gereden..