"oud barendrechters"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:54

Ria Groeneveld, bedoel ik Ria Groeneboom, foutje

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:58

Bij de Mazeppa was een jongen Jeroen heette ie geloof ik, die kwam me altijd 'redden'op zijn shetlander als mijn shetlander er weer eens vandoor peerde . Dus mocht Jeroen hier op Bokt zitten, je was in die tijd mijn held :D

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:59

De jongens van Plaizier reden ook bij Mazeppa. Een van hun reed volgens mij met een schimmelhengst met veel praatjes

Die zijn later denk ik naar de Develruiters gegaan. Ik weet het niet precies meer

Gloproma
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:49

de hengst marfleet was daar ook de heer van delden was er voor de concour paarden i gert van dergraaf heb nog in de horeca gewerkt[/quote]

Is dat de hengst Marfleet die nog in bezit is geweest van Jacques Leys en hem weer verkocht aan Anne Eckhardt?

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:24

windhond schreef:
Zijn er nog mensen die vroeger op Marfleet/Hippisch Centrum Barendrecht hebben gereden ?

Ik heb daar gereden (manegepony's/manegepaarden en eigen paard)
vanaf 1978 tm 1991. Ik heb het dus voor de periode van F.Dros want die heb ik maar een paar maanden meegemaakt en ben toen weggegaan.

Dus.......... zijn hier nog meer "oudjes" ????????!!!!!!!!!

Ja hoor, ondergetekende vanaf 1962 t/m 1969 maar had na twee jaar lessen bij dhr van Vliet een eigen paardje gekregen en ben naar Mazeppa overgegaan, dus bleef wel trouw me elke zaterdag melden voor de les, heb alle oude heren nog mee gemaakt, van de Jagt, fam van Delden, dhr. Van Vliet (met hele leuke knappe zonen) en heb Marfleet Raffles en Browns Liberty light ook nog gekend, mijn ma zag in 1969 het licht en is toen maar gaan lessen bij dhr. Van Vliet en Joop de Jong, leuke tijd, veel demo’s en wedstrijden met Mazeppa met als hoogtepunt natuurlijk Sinterklaas ophalen, onze familie naam is de Jong.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:02

Ik leste in dezelfde tijd en ook dezelfde tijd bij Mazeppa. Wij , nou ja mijn ouders, hadden een stoere gelderse ruin genaamd Arthur in pension staan waar ze ook mee leste. En mijn moeder kende iemand die de Jong heette. Had ze een zwarte ruin?

Ik weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen, maar heb er nog wel een stel van Mazeppa. Ik moet ook nog een foto hebben van dhr van Vliet met Pico, zijn schimmel. Dat was op ruiterkamp.

Sinterklaas ophalen, dat was idd geweldig. Begeleid door de bereden politie

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Re: "oud barendrechters"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:38

Ja ik had een zwarte ruin maar die heeft niet op de manege gestaan, mijn ma reed graag op Irene (oud Gelders type)http://www.bokt.nl/img/avatar/WQswPK.jpg
De foto als je hem ziet is mijn moeder en ik met de New Forest Minstead van de fam Hak op ruitervakantie

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:26

Irene heeft mijn moeder ook nog op gereden dacht ik.

Ik heb de foto gezien maar die is heel klein, en als ik vergroot wordt ie heel wazig.

De zwarte ruin die ik bedoel wat toch van iemand anders. Heb mijn moeder net gesproken :D

Dat was Blacky en daar reed een meisje van een jaar of 15 op volgens moeders.

Hadden jullie een drogisterij?

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:49

Afbeelding

iemand bekend hier op de foto, ik ben dat kleintje tussen het schimmeltje en de palomino in. Op de palomino is mijn zus. En helemaal links weet ik haar naam niet meer, zij had een hele stoere pony

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:53

Afbeelding

Helemaal links Ria Groeneboom volgens mij

Samzan
Berichten: 52
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 20:09

Mousmous schreef:
[ [url=m/0oSNk0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal links Ria Groeneboom volgens mij

Ohhh …de 4e van links ben ik, ik was zoo moe, kan me herinneren dat we het hele eind. gereden hebben die dag we gingen naar Rhoon toch ? Voor Sinterklaas ? En ja dat is Ria, ik meen me te herinneren dat ze lichamelijk beperkt was toch ?
Nou Mous you are making my day

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:43

:D :D :D :o

Geweldig, je zat er stoer bij zo :D

Rhoon weet ik niet meer, daar was ik te klein voor, maar waren hele ritten.

Ria had een 'sleepbeen' laat ik het zo maar even noemen, ik weet niet wat het precies was. In ieder geval een behoorlijke beperking