Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 17:58

Heej
IK heb nergens hier een topic over kunnen vinden, dus hier:
Wie rijden hier bij manege Thea Koopman in Apeldoorn?
Ik rijd er wel, en het bevalt me heel goed. Ik rijd er nu al bijna 6 jaar.
Mijn lievelings pony's zijn Lex en Sam
Dus als je er rijd, wie zijn jou lievelingspony's/paarden dan?
Doei, groetjes Karlijn

tinker_lover
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:01

haaai ik rij bij de dakota-ruiters maar ik ga er weg en meschien naar manege koopman is het daar leuk en sijn er veel tinkers en fjorden:P??xxx

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 17:58

tinker_lover schreef:
haaai ik rij bij de dakota-ruiters maar ik ga er weg en meschien naar manege koopman is het daar leuk en sijn er veel tinkers en fjorden:P??xxx


Het is een super-manege. Ja, ze hebben er heel veel tinkers en fjorden. De meeste pony's zijn tinkers en fjorden!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:51

ik heb gereden bij manege koopman!!
erg leuk en altijd gezellig!! helaas leer je er op een bepaald moment niks meer bij en dat was voor mij dan ook (samen met het feit dat de kwalitiet/prijsverhouding in mijn lesgroep naar beneden ging) de rede om te stoppen.
nu rijd ik een ijslander en krijg af en toe priveles!! maar natuurlijk kom ik nog regelmatig op de manege kijken!!

Marsafuba

Berichten: 552
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:18

Superleuke manege als je nog niet zovéel kan, maar ik ga stoppen en met mijn eigen paardje starten (wedstrijden, ponyclub) maar zeker aan te raden als je van tinkies en fjordjes houd! ook superbetrouwbare paardjes en goeie lessen waar aan je houding word gewerkt, leer je haast niets, dan leert ze je nog iets bij .. nadeel bij die manege .. je mag niet aan de teugel rijden en je mag een paard niet hardop belonen (klopjes geven) want dan ' schrikken de paarden' ..
verder SUPER maar mijn tijd is geweest Knipoog

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:39

heey!! alle meiden van manege koopman!!

ik ben op zoek naar een foto van tommie (deze pony is helaas overleden maar hij heeft lang op de manege gestaan)

ik ben hier naar op zoek omdat hij de liefelingspony van mn zusje was en zij is binnenkort jarig, ik wil de foto dan natekenen en die inlijsten zodat ze een aandenken aan hem heeft...

so please pb mij als je een foto van tommie hebt (liefst wle een beetje scherp en zn hoofdje graag)

in ieder geval bedankt
groetjes ilona

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:29

Heey,
ik heb er ook gereden. maar als je niets kent is het heel goed om daar te gaan rijden. je leert er alleen een beetje de goede basis. en voor de rest vind ik dat je er dan niet veel meer leert. heb er ongeveer 3 jaar gereden. en toen kreeg ik een eigen pony, en ging ik naar de ponyclub.
en mijn lieverlingspony was altijd Calipso Lovers

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:58

Haha! Eindelijk een manege koopman topic. Nou gezien mijn naam ik rij er dus ook Ja alleen is iwan niet meer me lievenling. Ik rij nu voornamelijk op pat en tjimke en hielke Lachen Rij nu denk ik bijna 5 jaar, vroeger op de zaterdag en nu tegenwoordig al een tijd op de vrijdag

Edit: inderdaad vindt het ook een manege met nadelen zoals bv aan de teugel rijden. Maar vindt deze manege toch fijner dan pothoven waar ik begonnen ben Lachen Zal uiteindelijk nooit wedstrijden rijden of een eigen paard krijgen dus ach zit er niet zomee heb er nog steeds lol in Haha!

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:43

Heb er ook gereden Ja
Calipso en Angel... oef dat waren echt mijn lekkertjes!

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:59

ik rijd er ook. Ik ga volgende week zondag ook wedstrijd rijden op Patricia. Mocht ene Franceska van der Weiden hier op bokt zitten en voor de wedstrijd nog online komen, neem even contact met me op! Is er trouwens iemand die precies weet waar de lieve, oude Amor is gebleven? Ik weet alleen dat hij naar Klarenbeek is gegaan.

Overigens ben ik het mee eens met het aan de teugel rijden en het belonen, hoewel dat belonen niet eens zo heel erg is. Ik bedoel: je hóeft een paard toch ook niet hard te kloppen?

Tessa_x

Berichten: 71
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Apeldoorn.

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:45

Hee ik rijd ook bij koopman ik rijd er vanaf mijn 8e ik ben nu bijna 16, en rijd er dus in januarie 2009 8 jaar (A.) spreek je!

Wiske_

Berichten: 385
Geregistreerd: 26-06-05

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:53

Marsafuba schreef:
je mag een paard niet hardop belonen (klopjes geven) want dan ' schrikken de paarden' ..

Beetje onzin wat je schrijft. Dit mag niet van Thea omdat de beginnners met ze zweep 'tikje op de hals' geven voor de galop. Als jij dan gaat zitten kloppen, is het niet echt meer duidelijk voor de pony's. Je kunt een pony ook prima belonen om hem even de aaien/kriebelen.

sexy_back schreef:
ik ben op zoek naar een foto van tommie (deze pony is helaas overleden maar hij heeft lang op de manege gestaan)

Heb ik nog wel, al heb je dr nu niet zo veel meer aan.

peacehorses schreef:
de lieve, oude Amor is gebleven? Ik weet alleen dat hij naar Klarenbeek is gegaan.

Naar Klarenbeek? Naar wie dan?
Volgens mij is hij gewoon naar Loenen gegaan (naar Peter en Daniella) en daar inmiddels overleden.


Verder: Super gezellige manege! Paarden worden goed behandeld en de instructrices zijn erg aardig.
Je leert op een gegeven moment 'niets' meer, maar een manege is er ook niet voor bedoeld om de Z te halen.
Voor recreatie ruiters een top manege!

r_tinker
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-09-08

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:04

hoi

ook ik rij bij thea koopman
ik rij het liefst op tobias echt een super schat is dat Haha!
ik vind het een super manege allemaal heel vriendelijk ik rij nu bijna een jaar het het is daar helemaal niet erg om hulp te vragen aan meer ervaren ruiters als iets niet lukt dat vind ik nou zo leuk aan die manege

groetjes

Maarloeesss

Berichten: 151
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Gelderland, Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:04

Ik heb ook bij manege koopman gereden. Op het begin vond ik het leuk daarna echt niet meer. Je leert alleen de basis en hele verkeerde hulpen. Ik heb nu een eigen paard en ik rij al heel lang op de rijvereniging. Ik heb daar veel meer geleerd.

Ik reed het liefst op: Hielke, Calipso en benno.

anoushka

Berichten: 379
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Benimeli(Spanje)

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:19

mijn zus heeft daar leeren rijden, toen was haar lievelings paard Flash, darnaa toen we in spanje woonden zijn ik en mn zusje op pony kamp daar geweest, toen heb ik bijna alleen Kashita gereden, mn zusje heeft toen volgens mij Boy gereden. ik vond de lessen wel laag van niveau, maar het was wel gezellig.

Tinker32
Berichten: 248
Geregistreerd: 17-01-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:38

site? kan er geen vinden maar ben zelf super fan van Tinkers!

selinuh
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:48

Ik heb er zelf ook 4 jaar gereden, maar ik leerde er niks meer. Mijn favoriete waren: Raffle & Jody. <3
Nu rij ik bij manege de Cannenburgh, hier heb ik zoveel geleerd.
Maar daar ga ik ook weer weg, want ik vind de mensen te 'arrogant'.
Dus dan ga ik bij manege Voorst rijden, waar ik ook heb leren rijden! <3 :)

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:02

Lex schreef:
peacehorses schreef:
de lieve, oude Amor is gebleven? Ik weet alleen dat hij naar Klarenbeek is gegaan.

Naar Klarenbeek? Naar wie dan?
Volgens mij is hij gewoon naar Loenen gegaan (naar Peter en Daniella) en daar inmiddels overleden.


heb destijds aan Thea gevraagd en er werd gezegd dat hij naar Klarenbeek was, maar ik geloof best dat hij naar loenen was, en ik geloof al helemaal wel dat hij inmiddels overleden is, hij was natuurlijk ook al oud. Ik vind het wel jammer dat ik nooit afscheid heb kunnen nemen.
Waar is Kimberley nu opeens heen dan? Dat werd net zo'n leuk paardje en nu is ze opeens weg

ik zie wel dat we een oud topic omhoog aan het schoppen zijn though..

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:50

het is idd een erg oud topic. Hoop dat het nog mag :P haha.
maar ik meende dat de meeste oude pony's naar Loenen gingen als ze niet meer in de lessen konden lopen. Maar weet niet zeker.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:59

Ja klopt hoor, is meestal inderdaad ook zo, en ik vond het al zo apart want ik had het gevraagd en er werd Klarenbeek gezegd..
Maar Kimberley was nog geen oude pony, die was er ook nog maar kort en ze begon net wat beter te lopen en nu is ze opeens weg, vond ik wel wat typisch

lau4lau

Berichten: 520
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:31

hey ik rij ook bij manege koopman, en chucky is mijn schatjee <3
en ja je leert dan na een poos wel niet meer zoveel, maar dat verwacht ik er ook niet echt van ;)

kimberley is naar peter toe in loenen. ik heb daar ook een klein poosje geholpen (2 jaar geleden ofzo) toen berrin er nog stond. Thea wil het even afwachten, want ze vind het wel een hele leuke pony, maar er zijn niet veel ruiters die dat ook vinden. en dan is het niet zo handig om haar dan nog te houden.

wie doet er trouwens allemaal mee met het kerstconcour?

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:03

Ah okay. Ik vind juist dat de pony het steeds beter ging doen, alleen als iemand met z'n armen staat te wapperen langs de kant wil ze nog wel eens opzij springen ja. Maarja, je hoeft op een manege ook niet met je armen te wapperen langs de kant toch 8)7
Maar het komt ook omdat iedereen loopt te roepen hoe vals ze wel niet is. De eerste keer dat ik erop moest kwamen er meteen drie mensen op me af van "er is twee weken terug nog iemand afgevallen hoor, die pony is echt gevaarlijk!" En dan wil niemand meer op haar rijden, terwijl ze helemaal niet weten of ze wel zo moeilijk is of dat degene die eraf is gevallen gewoon niet zo goed kon rijden, of dat het gewoon een ongelukje was.

als jij daar hebt geholpen, weet je dan ook of amor daar heeft gestaan? Of is dat alweer meer dan 2 jaar terug? Van berwin wist ik dat hij daarheen was ja.

edit: in je profiel staat dat chucky een merrie is, maar is dat niet een ruin? :o?

lau4lau

Berichten: 520
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:54

oke, haha ik vind het juist leuk om op van die 'gemene' paarden te rijden!
heb je wat te doen in de les :P

toen ik daar was, (was maar heel even hoor), stond amor er niet, maar ik weer wel dat ie er gestaan heeft!

nee chucky is tog echt een merrie :+ heel veel denken dat, en om eerlijk te zijn lijkt ze daar meer op (ze hebt zelfs een beetje hengsten nek!)

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:46

Ja ik ook wel. Maar de kunst is om te zorgen dat ze niet eng doen natuurlijk. Had vroeger iemand in de les die altijd ging zorgen dat haar paard ging bokken omdat het dan stoer was als ze bleef zitten.. lekker dan xD

Okay, goed om te weten. Heb er nu niet veel meer aan, maargoed xD

Haha, okay ^^ Vreemd, ik dacht ook altijd dat het een ruin was, en ze heeft ook meer een ruinennaam dan een merrie. Maarja, Cabriola is dan weer een ruin, ook zo duf. En Filou is ook een ruin toch? XD Rare paardennamen. Straks blijkt Basje nog een merrie te zijn whaha ^^

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:02

Tova, mijn oude verzorgpony is er heen verkocht.