Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:08

tommie stond toen ik er kwam altijd naast amor, die heeft op den duur in de wei een keer z'n been gebroken en is toen ingeslapen, inderdaad erg sneu.
later kwam er nog een heidi maar dat was dus een appaloosa merrie. Wel leuk beest alleen er waren niet zoveel mensen die erop wilden en mochten meen ik, daarom is ze verkocht.
Wat houdt toets 6 in, is dat net zoiets als wat nu Certificaat BuitenRijden is?
en calypso was volgens mij een prima manegepony, en anders had ze m maar niet moeten verkopen toch :')

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:21

Tja heidi was een leuke pony, maar toch iets te onvoorspelbaar. Toen ging ik er een keer op, was de eerste les buiten weer van het jaar. Continu bokken, aan de slootkant sowieso elke keer en achteraan kon ik helemaal niet komen, daar werd ze echt helemaal gek. Kort daarna is ze weggegaan. (had geen verband met elkaar hoor)

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:23

Klopt, het was een schat van een beest, op stal was ze ook super lief. Maar bij mij schrok ze ook van haar eigen mest (die er al 3 rondes lag).. je wist gewoon niet wat ze nou eng vond. Maar ze bleef wel staan, als je er bijna af lag (of helemaal, voor zover dat gebeurd is met haar). Ze was niet gemeen ofzo

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:41

Nee, niet gemeen, maar ze kon wel gemeen bokken, en ook zo onverwachts, snap best dat ze weg is gegaan. Heb er daarna ook nooit meer op gereden. :n

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:58

klopt, het onverwachte was inderdaad het vervelende. Ben benieuwd hoe ze het nu doet :)

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:00

Mijn zusje zei toen dat ze d'r gezien had op Pothoven. :n

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:03

is dat zo? Ik meen dat ze naar een familie in Friesland verkocht was? Er was nog een manegemeisje, wat haar ook wel wilde overkopen, maar die was er al te laat mee omdat ze toen al naar Friesland was (dat is haar verteld tenminste)

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:05

Ja klopt, maar daar is ze uiteindelijk niet gebleven, ze is toen nog even terug geweest. De rest pb ik je.

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:06

Heh bah bij Pothoven :n nou daar staan echt alleen maar gemene bokpony's!

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:52

eerder kon je bij thea zelf eerst groen, daarna B en dan caprilli (springproefje) rijden.
had je deze 3 diploma's kon je voor je toetsen gaan (toets 1 t/m 6), bij het behalen van alle toetsen kreeg je je ruiterbewijs van de SRR (stichting recreatie ruiter), deze heb je nu nog bv in een aantal gebieden in nederland nodig om er te mogen rijden.
dit waren toetsen met een praktijk en theorie gedeelte, hoe verder je kwam hoe leuker het werd :D
toets 5 moest je bv ook een stuk langs de weg buiten rijden en dan ook een stuk voor op om een groep te begeleiden, meestal gingen we dan het bruggetje over het kanaal over om daar te rijden, normaal kwam je daar nooit.
toets 6 was altijd wel een hele leuke, liep de halve manege uit richting bos om daar te gaan staan kijken :=
moest je bv 1km rengalop deon met de hele groep en je moest een aantal natuurlijke hindernissen springen in het bos, erg leuk dus voor een "gewone" manegeruiter.

Shirley__

Berichten: 853
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vaassen

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:55

Dat is nu idd het CBR, je hebt 1,2 en 3 heb je ze alle 3 afgerond dan heb je je ruiterbewijs binnen.

Zorro_Bjorn

Berichten: 182
Geregistreerd: 11-08-09

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:28

Ik was het topic aan het doorlezen en kwam voor mij totaal onbekende namen tegen, totdat Probabeest reageerde. Een feest van herkenning :D Ik ben zo'n 24 jaar geleden gestopt bij Thea. Toen ik er begon met rijden, was er niet eens een binnenmanege. Later is er een tent neergezet als binnenmanege, nog weer later een loods en daarna pas de "echte" binnenmanege. Ik ben er dus echt 1 van de hele oude stempel. Ik loop even in gedachten de stallen langs, al zal ik er wel een heleboel vergeten.
Tamara, later Rakefet, Trudy, Berwin, Annetje, Tommie, Misja, Jessica, Tosca, Corrie, Paula, Joris, Skessa, Christa, Kitty, Poppy, Elsbeth, Ulinda, Connemarieke, Tilly, Maggie en echt heel vroeger: Dayan, Rocky, Hansje, Sammie, Esther.
Ook ik heb mijn groene, caprilli en B-diploma gehaald. Zelfs nog een NPC diploma B. Ook mijn ruiterbewijs heb ik via de 6 proeven gereden.
Ben in het begin nog wel regelmatig teruggegaan om te kijken, maar na een jaar of 2 herken je niemand meer en zijn een hoop "bekende" paarden weg. Ben er nu denk ik een jaar of 20 niet meer geweest.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:50

Berwin is ook nog niet zo heel lang geleden overleden, die heeft nog best lang van z'n pensioen mogen genieten bij Peter thuis. Dat was ook een schatje

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:52

Denk dat hij nu een jaar dood is ongeveer?

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:52

Of nouja denk 1.5 wel, misschien. Februari 2011 was hij inder geval dood geloof ik.

Zorro_Bjorn

Berichten: 182
Geregistreerd: 11-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:54

Trudy was de moeder van Berwin. Annetje was de moeder van Tommie. Connemarieke heeft "vroeger" ook nog een veulen gehad, Ricarda. Hansje was volgens mij een veulen van Rockie en Sammie een veulen van Esther. Heeft ze toch nog een stel veulens gefokt bij de pony's.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:56

En pinokio van hiawatha. :)*
Verder ken ik alleen Berwin en Tommie.
Oja en Nieke van Christa

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:02

Jaaa Zorro-Björn nu gaan er idd weer heel wat lampjes branden, haha!
Tilly is later verkocht aan een vriendin van mij, haar moeder is er later op blijven rijden.
Ze zal nu wel niet meer leven maar ze hebben volgens mij nog wel altijd haar veulen die ze toen bij hun heeft gekregen.
Binnenbak stond er al wel toen ik kwam rijden maar heb wel mijn eerste wedstrijd bij het 5jarig jubileum gereden om te vieren dat die er stond.
Dan heb je vast ook wel eens mee gedaan met zo'n super gezellige barbecue avond, geweldig vond ik dat altijd! Iedereen zelf vlees en drinken mee en dan eerst met z'n allen eten in de Binnenbak en daarna muziek en dansen, en dan ook echt van die gezamenlijke dansjes, haha!

De rivier de Rhône is een wilde vloed
Ga je mee naar over kijk dan hoe dat moet
Met z'n tweeën in galop al naar de overkant
Maar niet in de diepte kijken want we zijn aan land

En dan met z'n tweeën hand in hand onder de hele groep door rennen die daar met de handen een tunnel hadden gemaakt....zucht......dit is pas echt jeugdsentiment!

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:03

Klinkt erg gezellig :P

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:06

In de blokhut waar Thea toen in woonde had ze altijd een hele leuke foto van berwin als jong dier, helemaal nog donker grijs, zo leuk om te zien.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:06

Shakira was toch ook uit een van de paarden daar gefokt? En Shaila was de dochter van Whindy

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:08

Hé jah inderdaad, die was ik vergeten.
En Nieke Kachita en Iwan zijn halfbroertjes/zusjes. (Brusvein)
En Lex en James ook (vergeten)

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:09

probabeest schreef:
In de blokhut waar Thea toen in woonde had ze altijd een hele leuke foto van berwin als jong dier, helemaal nog donker grijs, zo leuk om te zien.

Blokhut is niet meer, staat nu compleet stallencomplex :+

Zorro_Bjorn

Berichten: 182
Geregistreerd: 11-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:13

Barbecue avond ken ik niet, maar ik geloof ook niet dat ik het 5-jarig jubileum van de binnenmanege heb meegemaakt. Toen was ik al weg. Zat net in mijn fotobestand te snuffelen of ik nog foto's van "oude" pony's tegenkwam, maar die moeten helaas nog ingescand worden. Toen ik bij Thea meedeed aan een wedstrijd was er trouwens ook nog een heel ander tenue. Nu is het geloof ik een witte sweater met een beschaafd embleem. Vroeger was het een geel t-shirt met een zwarte coltrui eronder en levensgroot op de voorkant Ponycentrum Koopman.
Ik heb trouwens mijn NPC diploma op Christa gereden.
Ik weet dat Tilly toen naar dezelfde mensen is gegaan die Maggie gekocht hadden, die woonden toen in Ugchelen en zijn later naar Drenthe (?) verhuisd. Kom niet meer op de naam, 2 zusjes met lang haar, moeder met krulletjes en vader met baard. Ik vond het jammer dat Tilly wegging, was zo'n kast van een dier.
Ben vroeger ook op ponykamp geweest bij Thea. In tentjes in de wei achter de poetsplaats (vlak langs de weg) en dan 's morgens bij Thea haar ouders binnen ontbijten. Nostalgie.....

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Wie rijd er hier bij manege Thea Koopman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:14

Hahah dat gaat nu écht niet meer :=