Manege paarden hebben die het nou echt zo slecht of goed.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoJz

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:46

@ noran_nd_me Goeie vergelijking!!
De paarden en pony's bij ons op de manege zien er echt wel goed uit en stallen zijn ook keurig! Maar ik ben het er mee eens dat dat niet overal zo is!! Minpunt vind ik idd ook dat paarden weinig lekker op het land kunnen staan!

Anoniem

Re: Manege paarden hebben die het nou echt zo slecht of goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:01

Bij ons staan de manegepaarden er netjes verzorgd bij. Het enige waaraan je inderdaad zou kunnen zien dat het manegepaarden zijn, is dat het niet allemaal moeders mooisten zijn (een paard met in verhouding een veel te groot lichaam en te korte beentjes bijvoorbeeld), en ze hebben bijna allemaal hetzelfde dekje (zeker de paarden, de pony's verschilt nog wel eens). En de dekens van de pensionklanten zijn vaak een stuk mooier en nieuwer dan die van de manegepaarden

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:23

Voor de nieuwsgierigen: foto 2 is het manegepaard (Skippy van manege Poelenburgh te schoorl)
andere foto is een pony die ik heb bijgereden.

eilander

Berichten: 3238
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:07

Dat manegepaarden het niet overal even breed hebben is zeker waar.Zo ook op de manege bij ons in de buurt.De stands zijn veel en veel te smal en strooisel wordt er amper gebruikt.Daar komt ook nogeens bij dat ze de verkeerde kant afwateren en je kunt wel raden wat dat tot gevolg heeft.De bakbodem waar ze op moeten lopen is zo door en door slecht dat de lichamelijke klachten vast niet lang meer op zich zullen laten wachten en anders lopen ze wel stoflongen op omdat er nooit gesproeid wordt.En als er dan wel gesproeid wordt is de bodem zo hard dat hij in een glijbaan verandert.Eten krijgen ze overigens wel en uren maken ze nauwlijks.Gewoon even gal spugen!!!
Soms wordt zoiets overgenomen door mensen die misschien graag willen maar beter iets anders hadden kunnen gaan doen ook om van beide kanten een hoop ergernis te voorkomen.Zo n manege die heel vaak van eigenaar verandert loopt steeds verder af(in dit geval)

Josjeee
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-12-05

Re: Manege paarden hebben die het nou echt zo slecht of goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:48

Aan sommige paarden kun je het wel zien vindik..
maar er zijn zat paarden die erg gelukkig uitzien op een manege, Lykt mij

TheIndyLover
Berichten: 52
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:29

vind dat ze het op mijn manege wel goed hebben :P

Dilan1993

Berichten: 1747
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlimmeren (Belgiƫ)

Re: Manege paarden hebben die het nou echt zo slecht of goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:16

op de manege waar ik met mn paard sta worden de manegepaarden prima verzorgd. Ze staan in een loopstal, zomers staan ze 24 uur per dag buiten. Ze maken veel buitenritten, lopen hoogstes 3 uur per dag en krijgen voldoende voer. De paardjes zijn ook allemaal vrolijk en levendig.

Maar ik heb ook op een manege gereden waar de paarden alleen op zondag in de wei kwamen (in de middag), verder de hele dag in stands stonden, veel moesten lopen en niet vaak buitenritten maakten. Die paarden sloften dan ook hun gebruikelijke rondjes door de bak, meer niet.

Anoniem

Re: Manege paarden hebben die het nou echt zo slecht of goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:16

kuchoudtopickuch

tteettt
Berichten: 617
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Manege paarden hebben die het nou echt zo slecht of goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:46

Jee ja dit hangt natuurlijk van heel veel zaken af, want lang niet alle particulieren zorgen goed voor hun paard! Zien het soms alleen als kosten post. Maar voor een manege zijn de paarden/Pony,s hun bron van inkomsten dus over algemeen zullen de eigenaren hun best doen de beestjes zo fit en gezond mogelijk te houden? Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:55


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:43

Omdit dit een erg oud topic is plaats ik hier een slotje.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: Manege paarden hebben die het nou echt zo slecht of goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:46

Vergeten? :D

Anoniem

Re: Manege paarden hebben die het nou echt zo slecht of goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:49

Ergens ging er iets fout denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:50

Oeps, bij deze. :D