ponykamp De Huifkar Bakkeveen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vivian2

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Utrecht

ponykamp De Huifkar Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 11:24

ik ben 4 jaar achter elkaar naar ponykamp De Huifkar in Bakkeveen
geweest het was er heel leuk maar dit jaar ga toch ergens anders heen omdat het na
4 jaar wel een beetje saai werd

zijn er mensen hier die er ook wel eens zijn geweest en wat vond jij er van??

groetjes

Nancy1983
Berichten: 46
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Lelystad

Re: ponykamp De Huifkar Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:29

Ja ik ben daar als kind ook vaak naar toe geweest, is alweer minstens tien jaar geleden denk ik.
Vond het helemaal geweldig, maar op een gegeven moment wordt je er gewoon te oud voor denk ik.
Johannes en Riekje zijn echt schatten van mensen en ik heb me daar altijd prima vermaakt. Ben in de jaren daarna ook nog wel eens zomaar langsgegaan, en heb nog wel eens gereden op een van de fjorden daar: Ilaska. Zij werd toen al niet meer gebruikt voor de ponykampen, maar alleen nog gereden door Johannes zelf.
Ik ben in totaal drie jaar geweest en heb meerdere paarden daar verzorgt.
- Speedy
- Judith (fjord)
en Ilaska

Mijn vriendin reed altijd op Ghita.

Gr. Nancy

vivian2

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Utrecht

Re: ponykamp De Huifkar Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 11:46

Nancy1983 schreef:
Ja ik ben daar als kind ook vaak naar toe geweest, is alweer minstens tien jaar geleden denk ik.
Vond het helemaal geweldig, maar op een gegeven moment wordt je er gewoon te oud voor denk ik.
Johannes en Riekje zijn echt schatten van mensen en ik heb me daar altijd prima vermaakt. Ben in de jaren daarna ook nog wel eens zomaar langsgegaan, en heb nog wel eens gereden op een van de fjorden daar: Ilaska. Zij werd toen al niet meer gebruikt voor de ponykampen, maar alleen nog gereden door Johannes zelf.
Ik ben in totaal drie jaar geweest en heb meerdere paarden daar verzorgt.
- Speedy
- Judith (fjord)
en Ilaska

Mijn vriendin reed altijd op Ghita.

Gr. Nancy




ja johannes en riekje zijn egt heel aardig
het eerste jaar reed ik op Black Beauty ( is verkocht)
2e keer op kolja de shetlander (ook verkocht) heb toen ook een keer op speedy gereden
3e keer op Amber dat was een hele leuke pony
die keer ging ik voor het eerst mee op buitenrit toen ben ik op tammo gegaan( ook verkocht)
4e keer weer op Amber omdat ik haar zo leuk vond en die keer ging ik ook op buitenrit toen ging ik op Brenda
judith moest helaas in geslapen worden ik geloof omdat ze koliek kreeg
ilaska is een leuke fjord
en simmer was ook een leuke pony maar ik weet niet of die er al stond toen jij er was

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: ponykamp De Huifkar Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:51

BRT -> MA

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: ponykamp De Huifkar Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 10:43

Ben ik dan de enigste die het er vreselijk vond? Ik had ook Gita en met de paarden was niks mis hoor, maar 1 paard(Hunter)was heel erg oud en kon niet meer lopen maar ze wouden hem niet afmaken en dat dier lag de hele dag maar in de wei en kon niks. En ook vond ik die Johannes vreselijk! Hij had voor de grap een ei kapot gegooid op de cap van mijn nicht, de cap kon dus weg terwijl ze die geleent had! En hij had een meisje met de kop in de vla gedrukt want alles moest maar grappig zijn. Ik kreeg ongelooflijk heimwee en ben snel naar huis gegaan, mocht eerst ook niet bellen van die Johannes. Ik moest het maar proberen mocht dus niet eens naar huis.

Wat ik ook zo zielig vond was dat alle kinderen een keer op zo'n hele kleine shetlander mochten en die werd dan rondgedraait enzo en mee gerent tot je eraf viel. En dat moest ook maar grappig zijn. Ik vond het er vreselijk!

marritpiebe

Berichten: 606
Geregistreerd: 30-01-08

Re: ponykamp De Huifkar Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:59

hee:D

ik ben ook bij ponykamp de huifakr geweest en ik vond eht er hee erg luek ik ben nu 4 jaar daar en ik rij op simmer:P
ik vind het niet erg asl johannes zo dom met die kinderen omgaat moet hij zelf weten =nmaar zomige kindern(aanstellers)kunnen er neit tegen!~m,aar ja ik ben neit zo:p
naja dit is dus mijn verhaaltje over de huifkar doeiidoeii

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: ponykamp De Huifkar Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:05

marritpiebe schreef:
hee:D

ik ben ook bij ponykamp de huifakr geweest en ik vond eht er hee erg luek ik ben nu 4 jaar daar en ik rij op simmer:P
ik vind het niet erg asl johannes zo dom met die kinderen omgaat moet hij zelf weten =nmaar zomige kindern(aanstellers)kunnen er neit tegen!~m,aar ja ik ben neit zo:p
naja dit is dus mijn verhaaltje over de huifkar doeiidoeii


Nouja hij moest mijn nicht echt hebben. Gooide iemand in de sloot etc en ik vind dat niet kunnen. Er waren kinderen van 8 en 9 in onze groep, ikzelf was 10. Zulke kinderen kan je toch niet in de vla drukken en in de sloot gooien? Vind het waardeloos.

lindabouma
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 01:02

Hallo, een paar jaar terug (3/4 jaar) geleden ben ik ook naar ponykamp de Huifkar geweest. Ik was toen een jaar of 13. Bij aankomst op het erf vond ik de leiding al meteen niet leuk een wat oudere man en vrouw. Later kwam er ook nog een jongere meid bij die daar ook werkte of meehielp.

Ik kan me nog herinneren dat als je te veel beleg op je brood deed je niet meer mee mocht eten, en je mocht maar één glas drinken per maaltijd. Op een dag kreeg je maar 3 maaltijden: ontbijt, lunch en avondeten. Als je 's middags wat te eten of drinken wou moest je dat daar kopen.

Destijds reed ik op Valoete (ik weet niet hoe je de naam precies schrijft?) een zwarte Fries geloof ik. Dat arme paard had iets met zijn been waardoor hij mank liep maar hij (en ik) moesten en zouden meedoen met rijden. Ik kon toen nog niet goed rijden en had maar weinig rijervaring. Die andere meid die daar meehielp sloeg de paarden keihard en schreeuwde tegen de kinderen als ze iets fout deden. Net zoals de rest van de leiding.

De leiding gaat daar niet goed om met de paarden. In de stallen is het een bende, het stinkt en het is gevaarlijk glad. Daarnaast schreeuwen ze tegen kinderen.

En inderdaad reden ze een "rodeo" op een kleine shet die ze eerst helemaal gek maakten met energiedrank. De kinderen moesten dan op de shet zijn kont gaan zitten waardoor hij ging bokken. Een meisje bij ons viel keihard op de grond en kon niet meer opstaan terwijl die man van de leiding haar keihard door het zand trok en tegen haar begon te schreeuwen.

Naar mijn mening. Het is geen kindvriendelijke plek en de leiding is niet aardig. Ik raad dit ponykamp af. Ik heb een verschrikkelijke week gehad en was blij toen ik eindelijk naar huis kon.