met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
airbag
Berichten: 62
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Boven Leeuwen

met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 22:54

Elk jaar ga ik mee als leiding met het ponykamp van onze ponyclub in de buurd. We zijn een aantal jaar in markelo geweest, in kootwijkerbroek en in IJzerlo. Maar nu zoek ik een accomodatie voor volgend jaar. Misschien bij het strand? of in Braband?

Weet iemand misschien een goede plek waar we met ongeveer 30 mensen en 20 ponies kunnen verblijven?

Groetjes, Lilian

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:56

de heksenlaak in Barchem kan zonder problemen zoveel mensen aan.

_jeanne__

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Diepenveen

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:39

nee heksenlaak egt niet doen
daar zijn wij ook met ponykamp van de club heen geweest,
is niet goed bevallen,
1 pony had 2 grote wonden doordat de stalletjes zo klein waren, Huilen
je hebt geen zadelkamer dus de zadels moetten op de slaapkamer waardoor het heel erg gaat stinken, Boos!
toen we het huisje uitgingen werd er tussendoor niet schoongemaakt, je kon daar binnen ook niet lopen op sokken of blote voeten zo vies is het.

nou de pluspunten:
er is een zwembad (heel koud)
een binnenbak
en een buitenbak (springwei)

wij gaan dit jaar naar ommen naar Manege de Laarbrug,
daar scheint het wel goed te zijn maar daar ben ik nog niet geweest dus ik weet het niet.
www.manegelaarbrug.nl

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:07

stallen zijn bij mijn weten ruim genoeg. Zadelkamer is vast ook een andere oplossing voor te vinden: bijv. de algemene ruimte, die je met je eigen groep moet delen. Bovendien, wanneer ben je er heen geweest?

Pluspunten zijn 2 binnenbakken, weides, 1 buitenbak, stapmolen, springwei, schitterende omgeving om flinke buitenritten te kunnen maken.

Jump_Horse

Berichten: 91
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: AMERIKA!

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:27

Ik zou zeggen, probeer het bij Manege van Loon, www.hotelmanegevanloon.nl
goede verzorging, goede slaapplaatsen, goede stallen voor de vakantiepaarden, en prachtige uitrijmogenlijkheden!! in bos en duin!

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:28

Hoi! Bij de Boschhoeve in Soerendonk (Brabant) komen ook grotere groepen. Op mijn manege gingen de ponykinderen er weleens op ponykamp en de pony's van onze manege gingen dan ook mee. Ik ben er zelf op ponykamp geweest (maar dan gewoon op mezelf) en het is goed bevallen! De site is www.de-boschhoeve.nl

Rieknerd

Berichten: 3
Geregistreerd: 25-07-07

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:55

Ik weet het niet precies, maar ik ben op kamp geweest op Terschelling. Je zou daar eens wat moeten kijken via internet. Je hebt er duinen, bos en strand. Dus voor ieder wat! De stranden zijn ontzettend breed, dus strandgangers hebben geen last van jullie, als het goed is. Met rustige zee kan je er ook makkelijk in rijden, en zwemmen kan ook!
Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 07:14


GranAmor

Berichten: 419
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Gelderland

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 07:19

In merselo is echt een superleuke accomodatie waar wij al 3 jaar op kamp gaan met onze ponyclub. merselo ligt bovenaan in Limburg.
Er is allemaal bos en je kunt er mooie buitenritten maken.
Er zijn behoorlijk wat stallen beschikbaar die dit jaar helemaal vernieuwd zijn.
er is een appart gebouw bij met 3 slaapzalen, een grote eetzaal, jongens en meisjes douches, keuken die je mag gebruiken enz.. er is een binnenmanege, buitenbak en een springweide die je allemaal mag gebruiken. er is ook ruimte om spelletjes te doen enz want er is ook een groot grasveld.
wij hebben het hier al 3 jaar op rij erg naar onze zin gehad.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:23

Jeanne1 schreef:
wij gaan dit jaar naar ommen naar Manege de Laarbrug,
daar scheint het wel goed te zijn maar daar ben ik nog niet geweest dus ik weet het niet.
http://www.manegelaarbrug.nl

Onze club is daar al 7 jaar geweest en het bevalt idd erg goed.

Weides zijn netjes afgezet, binnenbak, buitenbak, accomodatie is netjes en je kunt pony's huren! Alleen de douches waren niet warm het afgelopen jaar Nagelbijten / Gniffelen

Waar zijn jullie in Kootwijkerbroek geweest?

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:22

Wij gaan al jaren naar de fam. Bos (manege 't Hoefijzer) in Zwiggelte, prima mensen, prima accomodatie en prima bos Lachen

Malin
Berichten: 53
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: Utrecht

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:37

Het Hoefijzer in Zwiggelte is idd goede keus! Zijn we ook dit jaar weer geweest, en wat een aardige mensen zeg! Alleen de horzels zijn wat minder :S Maar goed, daar kan je je tegen wapenen. Ga alsjeblieft niet naar Papenvoort, zijn we een keer geweest en wat een drama! Wateren is ook leuk, niet te duur, net verbouwd, mooi bos, mooie bak, etc. Of Zeijen (Rosworld), schijnt ook mooi te zijn, met een paardenzwemvijver en bos naast de deur. Maar goed, als je uit Brabant komt vind je dat misschien wat ver (je komt toch uit Brabant?). Niet te lang wachten met boeken, heb je iig nog wat mogelijkheden om uit te kiezen. Succes!

Roxxiejj

Berichten: 6403
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Overal en nergens!

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:41

Erve Meenderinkboer in Markelo. Go jij! Go jij! maar denk dat je daar dan al geweest bent Knipoog

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:42

De Zandkamp in Biezenmortel is errug leuk!

vinos

Berichten: 1794
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:43


Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: met de ponyclub op kamp...alleen waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:48

fjordnina schreef:
stallen zijn bij mijn weten ruim genoeg. Zadelkamer is vast ook een andere oplossing voor te vinden: bijv. de algemene ruimte, die je met je eigen groep moet delen. Bovendien, wanneer ben je er heen geweest?

Pluspunten zijn 2 binnenbakken, weides, 1 buitenbak, stapmolen, springwei, schitterende omgeving om flinke buitenritten te kunnen maken.


De stallen zijn idd ruim genoeg, .....voor een shetlander Boos! Onze D-pony kon er zijn kont niet keren en dankzij een scherp uitsteeksel in zijn stal had hij de wonden op zijn kont staan......
Bovendien waren de stallen ook nog eens ontzettend smerig! En niet alleen de stallen ook de groepsruimte was een vieze bende. Wij waren er in augustus 2006.
Heel jammer want de omgeving is er idd prachtig en de springweide ed was ook in orde. Ander pluspunt was natuurlijk dat de kids een les van Edwin Klokman kregen.

Maar vanwege de slechte huisvesting voor de pony's gaan we niet meer naar de Heksenlaak. Dit jaar dus Manege Laarbrug in Ommen.
De kinderen vertrekken zondag a.s. Ik zal de TS volgende week wel even in dit topic laten weten hoe het is bevallen.