Ponykamp manege de zwaanhoek

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 13:29

hoi hoi,

ik ga samen met me zusje en een vriendin week 35 op ponykamp, bij manege de zwaanhoek.
maar van heel veel meiden hoor ik dat het echt geen leuk kamp is,
wat vinden jullie van de zwaanhoek?

groetjes naomi,

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 08:52

BRT -> MA

Havanna__

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-12-06

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 19:48

Ik zat twee jaar geleden ook te twijfelen of ik naar de Zwaanhoek zou gaan voor ponykamp. Ik mocht niet van mn ouders, echt jammer, want het leek me een erg leuk kamp Lachen

kusEmma
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Zoelmond/Beusichem

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:46

Ik kom net terug van het ponykamp daar.
Ik vond de pony's leuk, maar in de buitenritten sjokken ze toch maar een beetje achter elkaar aan en zie je niet hun ware 'persoonlijkheid' dat zagen we pas bij de spring les waar sam onbestuurbaar bleek en boris niet wilde gaolperen. (wampie is daar wel een aanrader voor Pling )
De mensen die ook op ponykamp waren waren ook leuk! De pony's staan veel buiten, binnen in stands: wat minder...
Sommige pony's hadden drukplekken van het zadel waar niets aan gedaan werd en een at z'n eigen poep door een tekort aan vitamines. De oudjes van 25+ lopen nog gerust 5 uur op een dag.
De douches waren na een dag erg vies en het douchegordijn hing los. En de wc kon niet op slot (aanrader: neem de heren wc: veeeel schoner) De bedden waren ondanks de dunne matrasjes confortabel.
Dan hebben we de leiding: willen je geen geleik geven en denken meer te weten over je eigen pony dan jezelf. Maken botte opmerkingen als: hoe dom ben je? (als je iemand tikt bij een spel als ze 2 x heeft gezegt dat het is afgelopen) Als je zegt ik ben m'n schoen kwijt: daar kan ik niets aan doen. Als je vraagt of de deur open mag als de kantine vol rook staat vinden ze je een zeikerd enz enz. Tijdens de buitenrit was de bazin trouwens veel aardiger!
Je moet om 11 uur gaan slapen en geen spookverhalen vertellen (waar dat op slaat weet ik niet:S) en om half 7 of 8 uur op. Het avond eten is te doen, vooral de pannenkoeken waren erg lekker!
tot slot: NEEM JE EIGEN FIETS MEE OF HUUR ER EEN IN DE BUURT! 22 euro betalen voor een barrel dat rijk is voor de schroothoop is misschien wat minder.. (slag in wiel, los spatbord, kapotte snelbinders, kapotte lichten, scheve trappers, los zadel enz.)
ik hoop dat dit genoeg info is over een week ponykamp Tong uitsteken
X.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 20:25

nou ik ben op ponykamp geweest , en ik vond het super leuk Lachen, de pony's sjokten helemal niet achter elkaar aan met buitenrit , alleen boris wou nog wel eens naar achter trappen als dr iemand achter hem zat, de spriingles was sam inderdaad niet erg stuurbaar maar dat is een kwestie van aanpakken, de douches waren bij ons erg schoon, de wc's konden allemaal op slot, en de leiding vond ik zelf heel erg aardig , de bedden lagen superlekker, en de stands stonden ze maar een half uurtje in ofzo , voorderest in een heel groot weiland, de gehuurde fietsen was alleen het stuur een beetje scheef, wij mochten om 12 uur het licht uit, maar de ''kleintjes'' om 11 uur, over die spookverhalen weet ik niet,

ik vond het iniedergeval een super week, !

kusEmma
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Zoelmond/Beusichem

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:30

nee, ze waren wel voorwaarts idd. De leiding deed bij ons toch wel erg bot, alleen tegen de wat jongere kinderen niet..
ik zei ook: "De bedden waren ondanks de dunne matrasjes confortabel". Knipoog
Bij ons mocht je de 1e avond om 12 uur naar bed en daarna om 11 uur.
Maar goed dat jij het er wel leuk hebt gehad Knipoog maar ik ga er volgendjaar iig niet weer heen Clown

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 15:11

ik ook niet Knipoog , ik zoek elk jaar een niwue kamp Knipoog

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:05

Ik heb er een jaar of 8 gereden en snap achteraf niet zo goed waarom.

Er lopen hele aardige mensen rond maar ook mensen die alleen maar lopen te katten. De paarden zien er slecht uit en de stands vind ik niks.
Onderling in de les was het wel gezellig.

(in mijn profiel staan foto's van wat manegepony's en mijn oude verzorgpony staat daar ook op stal. Zie Bliksem, Irming & Lana)

(overigens staan de paarden nu wel veeeel meer buiten als toen ik er nog reed hoor. Toen hadden ze alleen het weiland bij de manege zelf nog maar en dat is natuurlijk 10x niks)

xBibi

Berichten: 1444
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: provincie Utrecht

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:25

Nou, ik vond het helemaal niks.

De leiding was bij ons echt helemaal niet aardig, liepen gewoon kinderen af te zijken enzo.. Waren ook wat kinderen naar huis gegaan, omdat ze het echt niet leuk vonden.
Wat ik ook een minpunt vond is dat de pony's in stands staan. En sommige pony's waren ook erg mager. Ook moesten sommige pony's wel 5 uur achter elkaar lessen lopen en 's ochtends ook nog een buitenrit.
Verder vond ik het ook niet leuk (voor zover ik weet bijna iedereen die in dezelfde week als ik daar op ponykamp was) dat we 's ochtends een buitenrit reden, en dan bijna heel de rest van de dag zelf maar moest uitzoeken wat je deed.

Nee, voor mij geen Manege de Zwaanhoek meer.

_bloempje01_

Berichten: 1410
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:31

ik heb er ok 3 of 4 jaar geren.. ik kreeg altijd les van monique en dat vond ik altijd erg leuk en ze is ook heel aardig:) alleen na een paar jaar leer je gewoon niet meer zo veel. ik vind het ook echt niet fijn dat die paarden in stands staan en dat ze allemaal mager zijn en veel moeten lopen.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:33

dit topic kan wel gesloten worden Tong uitsteken ik ben er geweest en ik vond het leuk Lachen

kusEmma
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: Zoelmond/Beusichem

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:11

Naomi_Haffie schreef:
dit topic kan wel gesloten worden Tong uitsteken ik ben er geweest en ik vond het leuk Lachen


Oké en darom moet het gesloten worden? Clown er kunnen ook andere meningen zijn toch?

Estherkx3
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:37

Precies @Naomi_Haffie
Ik ging dit jaar op manege de zwaanhoek op ponykamp en dit zijn mijn ervaringen...
Jah waar zal ik beginnen XD nou, toen we aankwamen hadden we al gezeur met die fiets die we wouden huren (btw. 25 euro vind ik best veel ) er waren dus niet genoeg fietsen, dus die moesten nog
bij de plaatselijke fietsenmaker gehuurd worden..
Maar toen gingen we op strandrit, ik zat op Jill, best leuk beest. Maar die paarden moesten nog uit het "natuurgebied" gehaald worden, nou ik weet niet of ik nou zo lui ben ( XD ) maar dat was gewoon best ver lopen!!
Ik ga maar niet dag voor dag vertellen hoe het was, maar even de belangrijkste punten hier:

Één van de leiding was jonger dan ik, namelijk 14 jaar, en ik ben 15 (ik was gelijk de oudste, joepie XD ) er word btw ook gezegd dat de leiding gediplomeerd en helemaal geweldig is, maar wij werden begeleid door de bazin, en 2 17 jarigen en nog een meisje van 14 dus
De leiding schreeuwt enorm en loopt je enorm de grond in te trappen als je ook maar een klein dingetje verkeerd doet\
De paarden/pony's staan binnen in stands (eentje ging poep eten :Y) ) en die stands zijn heel vies en muf
Als je de paarden/pony's opzadelt word daar ruim, ik zeg je, ruim de tijd voor genomen, echt wel een half uur ofzo. Er word je precies verteld wanneer je mag opzadelen en het hoofdstel mag indoen (doe je dit eerder, verwacht dan een kleine korte preek) . Nou aangezien ik 15 ben weet ik wel een beetje hoe dat moet en wanneer je dat het beste kan doen, maargoed.
De paarden/pony's lopen altijd in stap met lange teugel, ook buiten (ik vind dat vrij gevaarlijk eerlijk gezegd)
De bazin rookt gewoon in de kantine, terwijl daar duidelijk staat aangegeven dat je daar niet mag roken
Je moet je telefoon inleveren, en je krijgt hem dan in de avond een half uurtje ofzo (da vind ik niet zo lang eerlijk gezegd, zeker als je even wil bellen)
Als je op een dag naar het strand gaat moet je om half 7 op omdat je van 10:00 tot 19:00 niet op het strand mag komen met je paard, dus dat moet daar voor...
Het is misschien slim om iets van koekjes of tussendoortjes mee te nemen als je om 15:00 uur normaalgesproken nog wat eet, dat krijg je daar namelijk niet.. of je moet het kopen

aaach nu lijkt het alsof het verschrikkelijk was, maar je hebt elkaar nog, ik had namelijk een hele leuke groep!!
De bedden lagen ook gewoon vet lekker!! :j
Als je 14 jaar of ouder bent mag je zelf weten wanneer je naar bed gaat
De buitenritten vond ik wel heel tof, vooral over het strand!! :j
En het eten is ook wel lekker :j
ach verder was het leuk hoor!! ik wou deze punten gewoon even delen ;)

haha ik ga iig niet meer terug XD
xx

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Ponykamp manege de zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 07:46

Sommige punten die jij aanhaalt zie ik juist als positief of zijn niet anders.

Zoals het strand, zij hebben niet bedacht dat je overdag er niet op mag.
En wees blij dat die paarden in het natuurgebied staan, staan ze tenminste niet in die 'vieze muffe stands' ;)

Duffel
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:01

Bazin erg onaardig en rookt hele dag sigaretten. Als je zoals ik astma hebt en vraagt of het wat minder kan wordt ze boos. Tijdens kamp was ik bang van haar. Anderen vonden haar wel te doen. Eten was matig, alleen pannenkoeken wel goed. Maar veel last van rook en humeur van bazin.
Heb ook buitenrit gemaakt in Oostkapelle, superleuke manege en heel aardige mensen. :j

teamtoffie
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:02

Hele leuke manege!
Er zijn sinds vorig jaar veel veranderingen, groot deel van de stands vervangen door boxen. Aantal nieuwe paarden en extra (nieuwe) leiding :) Ik ben vaak de hele zomer aanwezig bij het kamp en zie elk jaar weer mensen terugkomen. Ja sommige mensen kunnen wel bot zijn... maar probeer er het leukste van te maken. De jonge paarden lopen niet meer dan 3 of 4 uur en de oude maximaal twee of drie. Wat ik erg goed vindt is dat ze daar nooit een paard laten afmaken omdat ze 'niet meer genoeg lessen kunnen lopen' de oudjes lopen minder maar nog steeds met veel plezier! De paarden staan op een HELE grote wei en staan alleen voor en na het rijden even in de box.
Wij verzorgen daar een shetlander, Toffie, hij heeft meegedaan met shet's got talent van de penny en kan allemaal truukjes ;) super leuk! Dus kom zeker even hoi zeggen als je ons ziet :)