Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oproep: L-Mesitran (honingzalf) gebruikers gezocht

 
Profiel   

Door het wassen met betadine maak je constant de onzichtbare nieuwe wondrandjes kapot waardoor heling enorm word vertraagd. Ik pak wonden altijd in om die reden ook die korsten gaan er met wassen af wat de heling vertraagd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 18:47 



 
Profiel   

We wassen het niet met Betadine, we spuiten een beetje op de wond.
Dit was de opdracht van onze dierenarts,zoals we het nu al 3 maanden doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 19:17 



 
Profiel   

Was ook geen commentaar hoor alleen als tip omdat je schrijft dat het langzaam gaat dan komt vermoedelijk daardoor. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 19:30 



 
Profiel   

@Wilawander dat weet ik.Ik dacht zelf ook dat het verbonden zou worden,en dat ze antibiotica moest hebben enz.Maar we moesten elke dag de wonden schoon spuiten met alleen maar water,ook vanwege het vele wondvocht wat eruit kwam steeds.Hij zei dat als we het verbinden het vuil,bloed,pus en het wondvocht er niet uit kon en dat het dan kon gaan ontsteken.En omdat we in de winter zitten,zijn er toch geen vliegen die in de wond konden komen.Mede daarom kon het open blijven,zat je in de zomer,ja dan word het anders.

Hier zie je meer foto's.
[MD] Een joekel van een Abces.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-19 19:39 



 
Profiel   

Zulke pusserige abcessen daar zet ik een verband allimenlintex op die trekt de wond mooi schoon en houd je hem toch afgedekt ,vanaf dat de wond schoon is doe ik de mesitran er op maar ook onder verband,dan geneest je wond mooi van binnen uit ,krijg je minder wildvlees ed.

Maar goed niet iedere da handelt het zelfde,ik heb geluk gehad met mijn da die zelf paarden heeft en fokt die zijn weer meer echt ervaren omdat ze het zelf ook wel eens meemaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 00:38 



 
Profiel   

gohya schreef
Het mag niet verbonden worden van de dierenarts!
Hij word dagelijks schoon gespoten met water,daarna met Betadine en dan Mesistran zalf erop.
Zo moet het van mijn eigen dierenarts.
Een andere dierenarts zei in laten slapen,pfff voor 2 wonden? echt niet.

B.t.w. de wond is niet vies he,er zit blauwspray op en donkere korsten.


Ik zou toch eens aan de slag gaan met een andere dierenarts... het ziet er niet echt oké uit voor drie maanden “genezingstijd”. De wond ziet/wonden zien er hard, droog uit. Blauwspray droogt ook uit als een malle net als dagelijks betadine.. ik zou het echt totaal anders doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 01:23 



 
Profiel   

Mesitran gel ligt hier standaard in huis en in de poetskist.

Mijn man had heel handig met een slijptol zichzelf in de vinger geraakt. Je keek zo het gewricht in... 6 hechtingen erin maar die sprongen er binnen een dag uit. Terug bij de huisarts laten zien en die ging het op zijn manier verbinden. Paar uur later verging vechtgenoot van de pijn en had geen gevoel meer in de vingertop. Ik heb alle knutselwerk van de dokter eraf gehaald. Likje mesitran op de wond, daar een gaasje op en een paar stukjes tape om het op de plek te houden. Na een week weer controle bij de huisarts. Wond was al dicht en er was alleen nog een klein rood streepje te zien waar het gat zat. De dokter was perplex...

Vriendje van mijn dochter deed iets soortgelijks met een kettingzaag en een knie. Na een week ook dicht en genezen. Elke dag een nieuw gaasje met een beetje gel op de wond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 01:37 



 
Profiel   

kleinvosje schreef
Ik ben ook fan van Mesitran, maar helaas is het hier niet verkrijgbaar. In 2017, toen we in Nederland waren, bij verschillende apotheken langsgeweest om het te kopen, maar nergens verkrijgbaar, en sommige apothekers hadden er ook nog nooit van gehoord.

Ik zou graag in Oktober, als we weer in NL zijn, een grote pot/tube mee terug nemen, maar waar kan ik het krijgen?


Ik heb tijdje terug een tube van 30 gram bij de apotheek gekocht.
Omdat die zomaar leeg was (grote wond) later een grote pot van 250 gram online besteld

https://www.dierendocshop.nl/a-30286873 ... ent-250gr/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 11:26 



 
Profiel   

@Hannanas er zijn 2 dierenartsen die zeiden deze behandeling te doen.
Ik had ook anders verwacht hoor.Ik dacht ze snijden dat abces open zodat de druk eraf is en dus de pijn minder/weg. Dan maken ze het schoon en doen er een verband om met een AB zalf erop.En dat ik dat dan dagelijks moet verschonen.
Maar niet dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 12:06 



 
Profiel   

Bij een hardnekkige ontsteking aan m’n teen. Niks hielp, antibioticazalf ook niet met mesitran was bij 1 teen de ontsteking na een week weg. Andere ben ik aan geopereerd. (Op m’n rechtervoet was een paard gaan staan en iets van bacterie in gekomen) andere voet ging binnen korte tijd mee doen :+

Vanwege de niet zo frisse foto’s ff in een spoiler :')

Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 12:31 



 
Profiel   

Mijn moeder had al eerder goede ervaringen gehad met L-mesitran. Het lag al een langere tijd in huis en mogelijk was de werking door de houdbaarheid wat verminderd, maar zelfs ondanks de leeftijd heeft het enorm geholpen toen ik gigantische blaren onder mijn voeten had die waren open gegaan en geïnfecteerd waren geraakt.

Ik heb de wonden schoon gemaakt, gezalfd met Mesitran, gaasje erop en zo binnen een korte tijd is het genezen.

Erg tevreden over dit product dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 12:34 



 
Profiel   

Op mijn werk heb ik dit geregeld gebruikt bij oa decibitus ect werkt echt uitstekend en je merkt na een week echt verbetering. Voor zowel mens als dier zou dit zeker effect hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 13:24 



 
Profiel   

zou het ook werken/mogen op plekken van gordelroos?
Het superchemische (peperdure en niet vergoede) smeersel van de huisarts doet helemaal niets ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 14:09 



 
Profiel   

Ik gebruik het ook al jaren overal voor.. humaan.. op dieren. Werkt super.

In de zorg leren kennen voor decubitus. Maar het stimuleert elke wond genezing goed.

Wat hier inderdaad al aangegeven is. Het is nogal onderhevig aan temperatuur. Maar dat is te verwachten bij een natuurproduct.

Ook is het jammer dat de paarden het zo lekker vinden. Ze likken het er graag af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 14:28 



 
Profiel   

Morrie schreef
zou het ook werken/mogen op plekken van gordelroos?
Het superchemische (peperdure en niet vergoede) smeersel van de huisarts doet helemaal niets ;(


Volgens mij moet dit gewoon kunnen zou beginnen met een week al zie je verbetering dan gewoon doorgaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 14:33 



 
Profiel   

Mijn ex heeft een propellor in zijn schouder gehad, dat zag er niet uit.
Dat genas erg slecht maar ze deden er enkel betadine op.
Toen heb ik de mesitran meegenomen en vanaf dat moment schoot alles vol gas vooruit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 14:44 



 
Profiel   

Morrie schreef
zou het ook werken/mogen op plekken van gordelroos?
Het superchemische (peperdure en niet vergoede) smeersel van de huisarts doet helemaal niets ;(

Het dood schimmels en bacterien.dus of het tegen gordelroos werkt ? Ik vermoed dat het wel de pijn verzacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 14:56 



 
Profiel   

gohya schreef
@Hannanas er zijn 2 dierenartsen die zeiden deze behandeling te doen.
Ik had ook anders verwacht hoor.Ik dacht ze snijden dat abces open zodat de druk eraf is en dus de pijn minder/weg. Dan maken ze het schoon en doen er een verband om met een AB zalf erop.En dat ik dat dan dagelijks moet verschonen.
Maar niet dus.


Toch zou ik het anders doen, ondanks je twee dierenartsen. Contact veterinairewondzorg eens, wellicht een goed idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 14:57 



 
Profiel   

Morrie schreef
zou het ook werken/mogen op plekken van gordelroos?
Het superchemische (peperdure en niet vergoede) smeersel van de huisarts doet helemaal niets ;(


Auw pijnlijk Morrie!
Maar dat mag. Mesitran kan zelfs vaginaal ingebracht worden voor schimmelinfecties. Velen veilige toepassingen.

Ps: http://www.klinion.nl/files/files/nieuw ... tekens.pdf

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 15:02 



 
Profiel   

Morrie schreef
zou het ook werken/mogen op plekken van gordelroos?
Het superchemische (peperdure en niet vergoede) smeersel van de huisarts doet helemaal niets ;(

...bedenk dat gordelroos ook vaak een kwestie van uitputting is!
Maar mesitran er op kan geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 15:06 



 
Profiel   

Dit is behandeld met mesitran uiteindelijk, in spoiler, waarschuwing ze zijn erg nasty.
De eerste foto is echt net een mislukte riblap, een bovenarm met een oerlelijk door een propellor open gemaaid gat erin.

Gemaakt tijdens de operatie:
Spoiler:
[ img ]


Na de operatie:
Spoiler:
[ img ]


Dit was met de mesitran, al even aan het smeren want het was nog veel lelijker.
De roze randen zijn ontstaan vanaf de mesitran, met betadine kwam er enkel nectrotisch weefsel bij en de diepe lelijke gaten beterden niks.
Verwachting was een jaar ofzo tot genezing, het vlotte niks, na de start met mesitran was het binnen een maand of twee dicht.
Ik heb nog meer foto’s, het is bijna helemaal hersteld alleen lelijke littekens.
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-19 22:00 



 
Profiel   

Wow! moonfish13 dat ziet er uit zeg! wat moet dat een pijn hebben gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 12:28 



 
Profiel   

Sinds Alex Brander mij Mesitran aanraadde voor een veulen dat zich van de kogel tot de kroonrand de huid weggetrapt had heb ik het altijd in huis gehad. Dat is prachtig genezen. Heb daar ook nog wel een fotoserie van omdat ik via foto's en facebook contact met Alex hield.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 12:49 



 
Profiel   

gohya schreef
Wow! moonfish13 dat ziet er uit zeg! wat moet dat een pijn hebben gedaan.

Hij had er dus geen pijn aan bizar genoeg, waarschijnlijk alle zenuwen door ofzo want anders moet dit freaking zeer doen zou je zeggen. :=
Eerste week een kuur antibiotica en een diclofenacje daarna vertikte hij het om nog iets te slikken. :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 13:07 



 
Profiel   

Mesistran, love it!!

Gebruik het thuis, in verpleeghuis werd ermee gegooid en nu in de gehandicaptenzorg wordt het ook steeds vaker gebruikt. Geweldig spul als je het mij vraagt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 15:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen