Keuze HBO IT opleiding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Keuze HBO IT opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 23:08

Hi!

Ik zit met een dillema, in 2014 ben ik geslaagd voor mijn MBO 4 Bedrijfsadministrateur, versneld in 2 jaar ipv 4.

Destijds niet voor deze opleiding gekozen uit "vind ik echt leuk!" Maar meer daar is werk in te vinden en kon ik versneld doen dus snel aan het werk. Tevens wist ik toch niet goed wat ik wel wilde.

Sinds 2017 aan het werk bij mijn huidige werkgever waar ik binnenkwam als helpdesk medewerker onder het motto van, ik zoek nu snel werk en zoek ondertussen wel iets wat me leuk lijkt. (Niks mis met helpdesk medewerkers overigens!) Uiteraard tussen 2014 en 2017 wel her en der gewerkt, waarvan bij 2 bedrijven een jaar maar was tijdelijk.

Al heel snel vanuit de helpdesk medewerker positie doorgegroeid binnen het bedrijf naar de klachten afdeling en manus van alles op andere afdelingen. Invallen waar nodig.

Na een recente reorganisatie ben ik onverwacht maar in overleg uiteraard, terecht gekomen als IT en Lean medewerker. Een kant die ik nooit had bedacht maar nu een half jaar bezig echt heel leuk is!

Wat ik op dit moment doe is nog heel oppervlakkig IT, accounts aanmaken, rechten verlenen, ondersteuning aan collega's en vanuit het LEAN oogpunt heel veel proces optimalisatie. Mijn werkgever staat ruim open voor opleidingen en met het oog op de toekomst wil ik eigenlijk een HBO gaan doen. Maar door alle mogelijkheden binnen de IT vind ik het maar lastig wat me nu ligt.

Voor mij wordt het dus een beetje omscholen en gezien het dan vanuit het bedrijf gedaan wordt ben ik ook een beetje "angstig" de verkeerde keuze te maken.

Zijn er hier mensen met ervaringen in de IT en wellicht tips om uit te vinden wat mij nou echt ligt? Uiteraard ben ik me ondertussen veel aan het inlezen en ga hier ook over in gesprek met mijn manager. Maar er zijn zoveel verschillende opleidingen en cursussen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :+