Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:09

Ik heb het vandaag even besproken en ik heb gelukkig 2 lesuren aan een collega kunnen geven die het wat ruimer had.
We hebben ook gelijk even gekeken naar de rest, en tja. Iedereen staat zeker structureel 4-5 uur teveel ingepland per week.

Voor mij is het een tijdelijke baan, dus even een werkpiek is niet erg. Maar ik kreeg het gewoon niet af na een werkdag van 08.30-17.30, omdat ik vaak dus de hele tijd in de les zit, daarna nog overleg dit, nakijken dat etc.

Ben wel trots op mezelf dat ik het gewoon aangekaart heb en nu weer wat ademruimte heb. Gelukkig is mijn team ook heel fijn :)

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:18

Goed gedaan inderdaad!
En wat bizar dat het hele personeel structureel teveel uren staat ingepland, ongezonde situatie zeg.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:19

Wat goed dat je het hebt aangekaart en er dus ook meteen actie is ondernomen om het beter werkbaar te maken!

Ik heb echt een ideaal rooster (vind ik, sommigen zullen juist weer niks vinden).
Werk 0.8 maar wel op 5 dagen, maandagochtend 3 lessen en daarna werk ik aan mijn onderzoek, dinsdag les van 8.30-13.00 en vanaf 15 vaak vergaderingen. En dan 3 dagen van 830/9.20 tot 12 uur, en de middagen ook echt vrij. Voordeel is wel dat werk maar 20 minuutjes is fietsen en dus elke dag aanwezig ben voor contact met collega's en (mentor)leerlingen.
Natuurlijk ben ik thuis dan ook nog wel bezig met voorbereidingen of nakijken, maar dat is dan vrij in te plannen wanneer het uitkomt (in winter vaak eerst paardrijden, en dan als donker is pas werken).

En ook in de huidige situatie heb ik geluk, onze basisklassen zijn klein en dus volledig op school, en aangezien ik die vooral heb, draai ik daar weer de gewone lessen.
Alleen de examenklassen zijn nog te groot om compleet op school te zijn. Basis zit dan over 2 lokalen en heb ik een onderwijsassistent die met de ene helft aan de gang kan, en les erop wisselen we de groepen om. En bij kader zit wel de helft thuis, dus dat is de enige klas die ik dan via teams nog moet bellen.

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:03

@haike: dat is wel heerlijk zeg, zulke dagen. Ik werk ook 0,8 maar dan in 3 dagen. Tegenovergestelde :+

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:29

Allemaal vakantie nu? Ik zit nu in mijn tweede week.
Hoe loopt het bij jullie op school?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:32

Ik zit ook in mijn tweede week vakantie! Eerste week helaas in quarantaine gemoeten en was ook echt helemaal op, begint nu net weer een beetje bij te trekken.
Klas 6 is klaar, had voor de vakantie boekenleggers met hun namen erop voor ze gemaakt. Vonden ze leuk. Het is een raar afscheid zo hoor!

Afbeelding

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:34

Ja heerlijk. Pas in mijn eerste week. Nu hopen op wat vrolijker weer.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:36

Wat vreselijk leuk zeg, wat een lief kado'tje van je!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:39

Had wel een fijne band met ze, ik heb ze allemaal minstens 2 jaar lesgegeven en met velen ben ik ook nog naar Rome geweest ❤️

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:42

Ja, zo leuk is dat.
Doordat ik corona kreeg heb ik mijn mavo 4 maar tot december lesgegeven, sindsdien ben ik uit de running geweest. Ik heb wel al die tijd online contact gehouden met ze en ondanks dat hun lessen door mijn collega werden gegeven heb ik ze op school tijdens opbouwen weer veel gezien en ik werd echt zo blij en hartelijk weer ontvangen. Tof is dat. Ik ga na de meivakantie voor het eerst weer al mijn lessen geven en dan heb ik mavo 4 precies nog 1 les en dan gaan ze hun examens in.
Ga ze ook missen hoor, toffe klassen zijn het.

daffieduck83

Berichten: 1748
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:46

Wat een mooi cadeautje. Bij mij ook 2e week vakantie. Maar vorig weekend (op de 2e dag van mijn vakantie) mijn voet gebroken doordat ik bij een afstapje door mijn enkel ging. Helaas was de controle niet goed vandaag, dus nog minimaal een week onbelast gips. Heb deze vakantie alleen maar mijn bed en de bank gezien. Wat zouden jullie met de lessen doen volgende week? Ik kan sowieso nog niet naar school, maar ook niet aan een bureau zitten voor de onlinelessen. Ik heb mijn leidinggevende al ingeseind, maar wil zelf pro-actief met een voorstel komen.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:48

Misschien kun je wat werk op de achtergrond doen? Administratief? Werk voorbereiden? PTA's? Dingen voor volgend jaar? Programma's? Lesstof ontwikkelen?

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:30

Wat enorm mooi gemaakt! Liefde straalt er vanaf.

Hier de vakantie net begonnen. Voor het eerst in 12 jaar onderwijs dat ik er echt enorm aan toe was. Zo klaar met al het extra werk rondom het bedienen van twee groepen in een les, 1/2 klassikaal 1/2 online lesgeven.

Na de examens eind mei komt klas 3 volledig naar school en krijgt les vanuit de gymzalen. Zoals de examenklassen gedaan hebben afgelopen periode. Dat is wel fijn, zij doen het ronduit slecht. Klas 1 gaat thuis heel behoorlijk. Zij doen goed mee vanuit thuis en komen om de dag naar school.

Beterschap met je voet! Wat balen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:50

daffieduck83 schreef:
Wat een mooi cadeautje. Bij mij ook 2e week vakantie. Maar vorig weekend (op de 2e dag van mijn vakantie) mijn voet gebroken doordat ik bij een afstapje door mijn enkel ging. Helaas was de controle niet goed vandaag, dus nog minimaal een week onbelast gips. Heb deze vakantie alleen maar mijn bed en de bank gezien. Wat zouden jullie met de lessen doen volgende week? Ik kan sowieso nog niet naar school, maar ook niet aan een bureau zitten voor de onlinelessen. Ik heb mijn leidinggevende al ingeseind, maar wil zelf pro-actief met een voorstel komen.


Jeetje wat balen zeg. :(:) Goed dat je zelf met een voorstel wil komen, ik sluit me qua ideeën aan bij Goof. Overigens gaf ik online les vanaf de bank vorig jaar, dus wellicht kun je een plekje creëren waar dat kan? Maar ga je ook niet in allerlei bochten wringen, je hebt ook de rust nodig beter te worden!

Hier de tweede week vakantie. Al voelt het voor mij een beetje gek. Na de vakantie werk ik nog 2 weken en dan ga ik met zwangerschapsverlof. Dankzij het corona rooster (ja heel raar om te zeggen) kan ik doorwerken tot 36 weken. Anders had ik er misschien eerder uit gegaan. Ik heb namelijk als dramadocent op een praktijkschool tijdens deze lockdown helemaal geen online les gegeven. Wel halve groepen, maar alsnog werd dat met mijn groeiende buik zwaarder.

De laatste 8 dagen gebruik ik voornamelijk om mijn vervanger in te werken. Ik ga proberen haar de lessen (deels) te laten geven. Helaas heb ik nog wel veel vergaderingen (MR, intervisie, de wekelijkse Leerkracht, cultuurcoach en schoolcoach). Ik moet zeggen dat ik fysiek aanwezig ben, maar steeds meer in een babybubbel zit :o . Maar gelukkig al vanaf januari les tot half 1 en daarna mogen we weg. Normaal gesproken werken we tot half 5. Dus dat scheelt enorm.

Ik hoop dan terug te komen als alles weer is zoals het was voor corona. Want gezelliger is het er niet op geworden. :\

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:58

Het is er zeker niet gezelliger op geworden zo -O-
Succes met afronden dan en met je babybubbel straks!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 07:02

Gimme_joy, succes met de afronding en alvast een fijn verlof gewenst. Gezellig is deze Coronatijd inderdaad niet. Ik verlang echt terug naar de precoronatijd.

PSvanLot, hybride lesgeven is ook zwaar! Wij gaan dit na deze vakantie ook doen. Zie er een beetje tegenop.

Daffieduck, jeetje, wat balen van je voet! Kijk inderdaad of je wat administratief/achtergrondwerk kunt oppakken, maar als dat ook lastig wordt, geef dit dan aan bij je werkgever. Je kunt dan beter nog een weekje rust pakken.

Sheran, wat een prachtige boekenleggers! Fantastisch!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:24

Nog meer mensen bezig met de eindexamens? Het wordt voor mij de eerste keer en ik ben nu bele malen zenuwachtiger dan ik was als leerling :') Dat ik een procedure in de war schop, dat ik iets vergeten heb te vermelden om te leren, dat ik iets tegen ze had moeten zeggen maar niet heb gedaan... Ik verwacht nog steeds half die ene docent te worden die in de krant komt met de grote kop: HELE JAARLAAG 6 LATIJN GEZAKT DOOR TOEDOEN VAN 1 DOCENT...

:')

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:30

:+ :+
Zal vast meevallen! Komt goed. Je geeft talen toch?

Mijn 2 klassen zijn inderdaad ook gestart vandaag. Ben zo benieuwd. Het zijn ineens geen lastpakjes meer maar mannen die zitten te studeren tot ze er scheel van zien. Tof vind ik dat.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:32

Ja, Latijn eindexamen dit jaar :) Hun examen is overmorgen.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:36

Altijd spannend, 1e keer examenjaar!
Mijn examen is volgende week pas.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:36

Ik heb geen eindexamen maar wel ervsring met een leraar die de woensdag voor de meivakantie (een na laatste dag) nog even vertelde dat ze een foutje had gemaakt en de verkeerde stof had verteld. Dus we moesten nog even wisselen :') komt vast wel goed!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:02

Hier vooral zenuwen voor de organisatie :+
En altijd gezonde spanning voor m’n mentorklas.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:54

Super leuk die examens! Mijn vak ook pas volgende week. Ze hebben vandaag een goede start gemaakt met NL. Ze vonden het niet heel gemakkelijk, maar ook niet te moeilijk.
Op 4 leerlingen na maken ze op mijn school alles in het eerste tijdvak. Verwacht 1 tot 2 leerlingen die gaan zakken. De rest gaat het wel halen, sommige door de nieuwe regeling, maar dat is dit jaar hun geluk.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:09

Fijn dat je niet veel gezakten verwacht. Hier alles gewoon in het eerste tijdvak. Nu was het idee dat ze eventueel in de vakantie examen moeten doen en uitslag hebben wel genoeg motivatie voor ze. Nu hopen dat het ook niet nodig is om uit te wijken naar dat tijdvak.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:12

De scholen mogen weer volledig open *\%/*

Het is nog maar voor een erg korte periode, ben benieuwd of alle scholen ook daadwerkelijk weer helemaal open gaan.

Zag een bericht dat leerlingen zich wel 2x per week moeten testen, dat is dan de voorwaarde.
Ik weet niet hoe jullie erover denken en ik wil in dit fijne topic helemaal geen corona-discussie uitlokken want die hoort elders, maar echt, ik walg van zo'n bericht. Ik word daar intens verdrietig en boos van.