[Centraal] Bloggers en informatieve schrijvers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

[Centraal] Bloggers en informatieve schrijvers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 17:22

Hola!

Volgens mij is hier nog geen topic over. Dus wellicht is het leuk om een centraal topic te hebben voor bloggers en informatieve schrijvers. Ik doel hiermee op iedereen die regelmatig updates schrijft over informatieve zaken die hen bezig houd (dus niet specifiek verhalen vertellen, maar echt het dagelijks leven, of onderwerpen die jou actief bezig houden die wat meer de informatieve kant op leunen).

Ik ben benieuwd wie er hier verder nog blogt of artikelen schrijft? En wellicht dat we elkaar goede tips en ideeen kunnen geven!

- Wanneer ben jij begonnen?
- Waar gaat jouw blog over?
- Waarom ben je hierover begonnen te schrijven?
- Hoe heb je jouw blog opgestart?
- Hoeveel unieke bezoekers heb je per maand? En hoeveel posts heb je?
- Doe je wat aan marketing?
- Wat is het doel van jouw blog of jouw artikelen?

Ikzelf ben in januari begonnen aan een website: Life to Legend (https://www.lifetolegend.com). De intentie was om echt artikelen te schrijven en niet specifiek te gaan bloggen, maar vandaag de dag is consistent bloggen toch wel DE manier gebleken om een website op te laten vallen bij Google. Dus tsja, ik denk dat ik dan een blogger ben? Of ligt voor jullie die grens net ergens anders? Ik ben wel benieuwd!

En voor hen met al wat ervaring in de blog-wereld: Ik hoor graag tips en ideeën voor mijn website. Volgens mij doe ik het wel oké zo, maar eigenlijk ben ik gewoon nog een noob in de blog-wereld :p.
Laatst bijgewerkt door Xyris op 22-06-21 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 17:30

Om mijn eigen vragen te beantwoorden:

    - Ik ben in januari begonnen met het bouwen van de website en eind februari gaan 'bloggen'.
    - Mijn website gaat hoofdzakelijk over creature en character design, daar horen dier en natuur en natuurlijk 'art' ook bij. De nadruk ligt nu nog niet zo heel sterk op creature en character design omdat er veel andere onderwerpen zijn die ook erg belangrijk zijn om te bespreken in een vroeg stadium, maar de nadruk zal steeds meer gaan liggen bij creature design en character design.
    - Ik ben hierover gaan schrijven omdat ik dol ben op natuur en illustreren. Met name creature design is een waanzinnig complex onderwerp, tis zo'n beetje een wetenschap op zich en ik leer het beste door anderen uit te leggen hoe iets in elkaar steekt. Life to Legend was daardoor een logische stap om te nemen.
    - Ik heb begin 2020 een Facebook groep gestart (https://www.facebook.com/groups/wildlifeandcreatures) hieruit is uiteindelijk Life to Legend ontstaan.
    - 107 unieke bezoeken voor een totaal van 24 artikelen.
    - Ik doe niks aan marketing, behalve dan in mijn eigen facebook groep.
    - Het doel van mijn artikelen is in de eerste plaats om zelf meer te leren over het onderwerp, in de tweede om anderen er over te leren en ten derde om er uiteindelijk cursussen aan te gaan bieden.

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:37

Ik ben sinds dit jaar begonnen met blogs schrijven met tekentips. Alleen vind ik het erg lastig te combineren met m’n werk, cursus en paard dus het ligt nu een beetje stil. Maar wil het wel weer actief oppakken. Met als doel 1 blog per maand.
Mijn doel ermee is meer naamsbekendheid en een soort voorproefje. Na de pandemie wil ik beginnen met tekenworkshops en blogs is dan nu een fijne manier om wat kennis te delen. Ik werk in de marketing en probeer dat ook toe te passen. Kwam toen ook als tip tegen om Pinterest in te zetten om bezoekers naar je blog te krijgen dus daar ook mee begonnen. Het zorgt nog niet voor heel veel kliks, maar toch een aantal. Klein beginnen :Y)

Zat even op Analytics te kijken. Mijn laatste blog doet het het beste, die staat ook al vrij hoog in Google zie ik nu. Grappig :Y)

Leuk dat je ook een creatieve blog hebt! Nu geen tijd om te kijken, ga ik vanavond even doen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Centraal] Bloggers en informatieve schrijvers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 23:50

Hey! Wat leuk zeg, begrijp ik goed dat jij uitsluitend traditioneel werkt? Echt mooi werk! (Ik heb even in je onderschrift gespiekt, ik doe namelijk ook dierportretten, maar dan digitaal :p).

Als ik het goed begrepen heb is bloggen vandaag de dag de beste manier om organische traffic te krijgen, waarbij vervolgens een mailing list DE manier is om permanente bezoekers te krijgen. Ik weet niet of je daar ook gebruik van maakt?
Hoe dan ook, ik denk dat bloggen je best een eind gaat helpen, zeker als je dit consistent blijft doen.
Als je het leuk vindt, deel dan ook even de link met ons!

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [Centraal] Bloggers en informatieve schrijvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:35

Ja, traditioneel. Digital art paar keer geprobeerd, maar vond het toch te ingewikkeld haha. Misschien moet ik daarvoor jouw blogs lezen _O- Ik heb in het verleden wel van die OC's gemaakt, toen in Paint Tool SAI. Heb wel Procreate, maar kan er niet mee omgaan :+ & Dank je!

Ik heb geen mailinglijst, maar zou ik in de toekomst nog wel willen. Zag dat jij een pop-up had toegevoegd. Werkt dat voor jou?

Link is www.selinart.nl/blogs trouwens.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Centraal] Bloggers en informatieve schrijvers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 22:25

Leuk zeg! Je focust dus echt op pastel!

Haha mijn blogs gaan niet specifiek over hoe de programma's werken, maar in sommige gevallen wel de wat meer praktische zaken (zoals welke kleurprofielen je moet gebruiken, formaten, programma's, etc).

En die popup voor de mailing list werkt prima, het valt op en mensen schrijven zich ook daadwerkelijk in. Lang niet iedereen natuurlijk, maar voldoende om te kunnen zeggen dat het inderdaad werkt, mits je de traffic hebt natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:35

Ik schrijf weleens wat korte historische snippets bij foto’s die ik op Instagram plaats die te maken hebben met de plek waar de foto gemaakt is, of wat je op de foto ziet. Ik heb nog steeds de droom om dat ook wat uitgebreider in blogvorm te doen, maar helaas ontbreekt het me aan tijd om regelmatig genoeg te posten.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [Centraal] Bloggers en informatieve schrijvers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 23:29

Oh dat is interessant! Ik ben vandaag nog naar de Hoge Veluwe geweest, en ik heb niet per se een passie voor geschiedenis, maar als ik ergens ben wil ik daar toch de geschiedenis van weten.
Wist je dat je pas bij een stuk of 50 blog posts goed herkend wordt door zoekmachines als Google? Zeker als je dat consistent doet, al is het maar 1x per maand? Als het toch kriebelt heb je juist nu de ruimte om af en toe is wat te schrijven als het je zo uitkomt, en als je op een dag meer tijd hebt, heb je al een zooi artikelen en hoef je niet van 0 af aan te beginnen.
Tis maar een gedachte hoor, een dag heeft nou eenmaal maar 24 uur...