Twijfels over nieuwe baan: stoppen of volhouden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 17:09

Bedankt voor alle reacties en het begrip. En ook zeker voor de verschillende perspectieven.

Ik moet uit de lucht halen dat ik mijn collega’s helemaal niet ken. De meeste zie ik wekelijks. Ik werk zelf namelijk bijna alleen maar op kantoor. Ook hebben we een keer samen gegeten. Dit was wel gezellig. Maar ik mis gewoon een klik. Er is wel een collega die zijn best doet om me te helpen, maar ik kan me totaal niet vinden in zijn visie, humor, werkethos etc. Dus ik waardeer het wel maar het levert niet hetgeen op waar ik me prettig bij voel.

Wat Sky_as beschrijft kan ik alleen maar bevestigen. Ik breng meer tijd door met mijn collega’s dan met mijn vrienden/familie dus ik vind dat wel heel belangrijk. De opmerking dat ik meer moeite moet doen vind ik jammer, want ik ben juist iemand die het snel met anderen kan vinden. Mijn collega’s vinden mij ook toegankelijk. Alleen dit keer voel ik het niet en daar kan ik niets aan doen lijkt me.

Maar ik merk dat de focus nu vooral ligt op mijn collega’s, terwijl ik ook over het werk twijfels heb: kan ik het wel, breng het me wel voldoening, is het normaal dat ik zoveel spanning heb etc.

Ik heb nog geen gesprek gehad met mijn leidinggevende omdat ik bang ben dat dit gevolgen heeft voor het vaste contract. Een vertrouwenspersoon zou misschien wel een goed idee zijn. Met een collega ga ik het sowieso niet bespreken.

miramii schreef:
Wat denk ik interessant is, om eens na te gaan waar het precies in zit.

Je geeft aan je prettig te voelen bij de situatie dat je op handen werd gedragen. Waarom is dat zo? En wat maakt nu dat je dit niet ervaart én welk effect heeft dat op jou? Is het een intern "probleem" (onzekerheid, gebrek aan bevestiging) of ligt het aan externe factoren (vervelende collega's of saaie werkzaamheden)?

Ja, dat is sowieso een intern probleem. Ik heb veel bevestiging nodig en daar kreeg ik dat ook. Mensen vonden me leuk en ik kreeg complimenten. Het was daar overigens ook niet altijd leuk hoor, maar daar hadden we dan wel een open gesprek over. Dat doe je ook sneller als je je op gemak voelt. Ik kreeg ook vaker feedback en adviezen. Nu ben ik maar stuurloos wat aan het doen. Dat brengt een hoop twijfels met zich mee.

Ik heb het wel eens aangekaart. Dus gevraagd of er beoordelingsgesprekken/feedback momenten plaatsvinden. Dit was niet het geval en ‘als je niks hoort doe je het goed’. Ja, daar kan ik dus niks mee.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Twijfels over nieuwe baan: stoppen of volhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 21:50

Maar wat heb je te verliezen als hengst aankaart. Ja je baan maar daar heb je toch al twijfels over.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 19:04

belle_boef schreef:
Maar wat heb je te verliezen als hengst aankaart. Ja je baan maar daar heb je toch al twijfels over.



Ik denk de angst om zekerheid te verliezen. Ik werk er pas net, dus ik ben er ook zo weer weg. Denk ik dan.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:38

Als ik jou was zou ik eerst voor mezelf helder en duidelijk opschrijven (of desnoods een week bijhouden) waar je tegen aanloopt, wat je denkt dat daarvan de oorzaak is en hoe je het eventueel anders zou willen zien. Dit zou ik dan bespreken met een vertrouwenspersoon binnen de organisatie.

Ik herken heel erg wat je zegt. Ik ben vorig jaar overgestapt van de zorg naar de bouw. Een compleet andere wereld natuurlijk, maar ook een hele andere mentaliteit bij mensen. Hier gaat het net zou als bij jou, geen bericht goed bericht. Ik kreeg steeds meer taken op m'n bordje omdat m'n leidinggevende vond dat ik dat wel aankon. Hij sprak het alleen nooit uit. Ik had ook geen flauw idee of ik het allemaal wel goed deed en juist aan dat soort bevestiging hecht ik heel veel waarde. Tot ik op een gegeven moment huilend thuis zat en niet meer wilde. Terwijl het werk perfect bij me past. Uiteindelijk besproken met een vertrouwenspersoon, die heeft me een TMA test laten doen en de uitslag hebben we samen met mijn leidinggevende besproken. Zo konden we direct bij mijn leidinggevende aankaarten wat voor mij prettig werkt, zonder dat het een klaagzang van mijn kant zou worden.

Misschien werkt het voor jou ook. En zo niet, kun je dan niet eens informeren of je weer terug mag naar je oude werkplek?

Heel veel succes in ieder geval, niks minder dan je niet prettig voelen op je werkplek