Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

 
Profiel   

sureido schreef
Wij hadden op HBO ook een soort dag met de klas waar we hele dag op school allerlei spellen deden om een beetje binding met elkaar en mentor te krijgen en toen dronk onze mentor ook gezellig mee. Ik vind hoger onderwijs anders dan op een middelbare.

Ook daar vind ik het niet professioneel maar goed dat zal komen omdat ik alcoholgebruik niet zo nodig vind. Gezellig mee drinken vind ik ook echt een kul argument :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 08:16 



 
Profiel   

lenaa_tje schreef
sureido schreef
Wij hadden op HBO ook een soort dag met de klas waar we hele dag op school allerlei spellen deden om een beetje binding met elkaar en mentor te krijgen en toen dronk onze mentor ook gezellig mee. Ik vind hoger onderwijs anders dan op een middelbare.

Ook daar vind ik het niet professioneel maar goed dat zal komen omdat ik alcoholgebruik niet zo nodig vind. Gezellig mee drinken vind ik ook echt een kul argument :)

Maar de situatie was gewoon zo? Wij hadden een systeem waarbij een leraar elke dag alleen ons ‘les’ gaf, dus hij hoefde ook nergens anders meer heen. Als de klas het gewoon prima vind, is het goed toch? Dan kan je dat wel flauwekul vinden maar dat deden alle klassen met hun mentor. Als ie nu elke dag 4 blikken bier leeg zou drinken zou ik de situatie heel anders zien.

Maar wij hadden ook een raar systeem op het hbo waar we geen lessen hadden en zelf projecten moesten zoeken, daarom ben ik ook over gegaan naar de universiteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 08:22 



 
Profiel   

In het begin staat im vind het lastig om hem er op aan te spreken. Maar waarom zou je dat willen doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 08:33 



 
Profiel   

Sheran schreef
Op vroegere Romereizen waarop ik mee was gegaan was het vrij normaal onder de docenten om te drinken, mits er een paar nuchter bleven.
Op de laatste Romereis hebben we afgesproken dat niemand van de docenten iets ging drinken. Niet iedereen van de docenten vond dat zo acceptabel als ik had verwacht dat ze het zouden vinden, haha.

Ook in de avonden niet? In Rome wordt toch wel wijn geserveerd bij de pizza.Hoe oud waren de leerlingen op deze Romereizen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 10:20 



 
Profiel   

Goof schreef
Zou iedereen die dit geen probleem vindt het ook prima vinden als het een docent in het voortgezet onderwijs betreft?
Stel; lockdown, scholen dicht, lessen online vanuit huis. Ik ben docent en zit achter mijn laptop les te geven aan 26 pubers. Ik drink er ondertussen 2 wijntjes bij. Ik geef nog steeds een prima les zonder te lallen.
Ook prima?


Eigenlijk maakt het niet echt iets uit wat de rest van de wereld ervan vindt, als JIJ iets een probleem vindt dan is het een probleem. Maar dan neem je dat op met die persoon zodat die a) weet en beseft dat een ander een probleem met iets heeft b) redenen en argumenten kan geven waarom die iets wel/niet doet c) indien nodig zijn fout kan aanpassen d) er de volgende keer rekening mee kan houden e)...

Goof, hoe zou jij het graag hebben als jij diegene bent die iets doet wat een ander niet acceptabel vindt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 10:26 



 
Profiel   

anjali schreef
Sheran schreef
Op vroegere Romereizen waarop ik mee was gegaan was het vrij normaal onder de docenten om te drinken, mits er een paar nuchter bleven.
Op de laatste Romereis hebben we afgesproken dat niemand van de docenten iets ging drinken. Niet iedereen van de docenten vond dat zo acceptabel als ik had verwacht dat ze het zouden vinden, haha.

Ook in de avonden niet? In Rome wordt toch wel wijn geserveerd bij de pizza.Hoe oud waren de leerlingen op deze Romereizen?


Nee de laatste keer ook in de avond geen wijn, maar dat was inderdaad waar de discussie over was. De leerlingen zijn 15/16. Zij mogen dus sowieso nog niet drinken. Het was gewoon een alcoholvrije reis. Maar op eerdere reizen namen de docenten wel eens een wijntje in de avond. En dan altijd 2 of 3 niet. Ik drink zelf niet maar het schijnt af te doen aan de Italië-experience als je niet drinkt ofzo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 10:31 



 
Profiel   

Voor mij zou dat ook afdoen aan Rome ervaring dus die snap ik wel maar dan zou ik in mijn vrije tijd wel eens gaan, het is ook gewoon werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 11:05 



 
Profiel   

sureido schreef
Voor mij zou dat ook afdoen aan Rome ervaring dus die snap ik wel maar dan zou ik in mijn vrije tijd wel eens gaan, het is ook gewoon werk.

Dat is met excursie natuurlijk sowieso al lastig. Ineens werk je een week 24/7 terwijl daar niks anders word in jou aanstelling etc.
Maar is het dan ineens normaal dat jij in die week geen ‘privé’ kent. Dat moet dus op zich best verdeeld kunnen in zo’n week.
Ik heb met een drankje onder collega’s terwijl leerlingen ook vrije tijd hebben ook niet zo gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 11:43 



 
Profiel   

sureido schreef
Voor mij zou dat ook afdoen aan Rome ervaring dus die snap ik wel maar dan zou ik in mijn vrije tijd wel eens gaan, het is ook gewoon werk.

Maar je werk is 8 uur per dag. Geen probleem om dan niet te drinken. De rest van de dag ben je toch vrij?Er kan wel steeds een persoon op toerbeurt aangesteld worden voor het geval dat er ineens iets gebeurt waarbij hulp nodig is van een nuchtere persoon.Anders wordt het wel een corvee om in Rome drooggelegd te zijn vind ik.En dan langs die terrasjes te lopen! Ja Rome heb ik de afgelopen anderhalf jaar behoorlijk gemist!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 11:50 



 
Profiel   

@Sheran: ik heb zojuist op Google de wettelijk toegestane drinkleeftijden in Europa opgezocht. Best verbazend en anders dan ik verwacht had.Het schommelt tussen de 5 jaar (in U.K. op eigen terrein) en de 20 jaar. Belgie en Duitsland zijn vrij liberaal,iets van 16 jaar.Polen verbaast me met 18 jaar,aangezien Krakow de grootste kroegendichtheid ter wereld heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 12:09 



 
Profiel   

Je hebt geen oordeel over die man en 1 blikje bier verandert echt alles. Ik vraag me af hoe hij er zelf over denkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 13:17 



 
Profiel   

sureido schreef
Wij hadden op HBO ook een soort dag met de klas waar we hele dag op school allerlei spellen deden om een beetje binding met elkaar en mentor te krijgen en toen dronk onze mentor ook gezellig mee. Ik vind hoger onderwijs anders dan op een middelbare.


Okay gezellig, maar dat is geen afstudeermoment.
Ik snap echt niet waarom uitjes en kennismakingsdagen er steeds bijgehaald worden, dat was hier toch totaal niet aan de orde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 15:05 



 
Profiel   

jessdaniels schreef
sureido schreef
Wij hadden op HBO ook een soort dag met de klas waar we hele dag op school allerlei spellen deden om een beetje binding met elkaar en mentor te krijgen en toen dronk onze mentor ook gezellig mee. Ik vind hoger onderwijs anders dan op een middelbare.


Okay gezellig, maar dat is geen afstudeermoment.
Ik snap echt niet waarom uitjes en kennismakingsdagen er steeds bijgehaald worden, dat was hier toch totaal niet aan de orde?

Nah weet ik niet. Een uitje heeft ook iets educatiefs en is qua verantwoordelijkheid wel wat heftiger dan iemand begeleiden via teams.
Beide hebben kanten waarom het echt niet kan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 15:07 



 
Profiel   

En TS had alleen een gesprekje, het was niet haar verdediging/afstuderen ofzo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 15:25 



 
Profiel   

Hoe is dit eigenlijk afgelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 19:40 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Hoe is dit eigenlijk afgelopen?


Ik heb er nog niets mee gedaan. Ik heb er overignes ook niet over nagedacht trouwens. Ik denk dat ik het ter sprake breng tijdens mijn afsluitende stagegesprek. Dat is niet met deze man, maar met iemand anders van school.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:26 



 
Profiel   

Earth schreef
MarcoBorsato schreef
Hoe is dit eigenlijk afgelopen?


Ik heb er nog niets mee gedaan. Ik heb er overignes ook niet over nagedacht trouwens. Ik denk dat ik het ter sprake breng tijdens mijn afsluitende stagegesprek. Dat is niet met deze man, maar met iemand anders van school.

Mag ik vragen wat de motivatie is om, als je er zelf al zo lang niet meer aan gedacht hebt, dit men een ander te bespreken over nogal wat tijd?

Niet om de beste man te verdedigen of om partij te trekken maar eerlijk gezegd vind ik het bespreekbaar maken na een dergelijk lange tijd behoorlijk mosterd na de maaltijd, zeker als je er zelf in de tussentijd geen ‘last’ van hebt gehad. Dan ga je iets melden om het melden en daarmee iemand wellicht in heel veel problemen brengen voor… Ja, wat eigenlijk? Iets waar jij je blijkbaar niet zo druk om maakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 21:47 



 
Profiel   

Zo hoog zit het dan blijkbaar niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:19 



 
Profiel   

Earth schreef
MarcoBorsato schreef
Hoe is dit eigenlijk afgelopen?


Ik heb er nog niets mee gedaan. Ik heb er overignes ook niet over nagedacht trouwens. Ik denk dat ik het ter sprake breng tijdens mijn afsluitende stagegesprek. Dat is niet met deze man, maar met iemand anders van school.


Als trap na?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 08:54 



 
Profiel   

Earth schreef
MarcoBorsato schreef
Hoe is dit eigenlijk afgelopen?


Ik heb er nog niets mee gedaan. Ik heb er overignes ook niet over nagedacht trouwens. Ik denk dat ik het ter sprake breng tijdens mijn afsluitende stagegesprek. Dat is niet met deze man, maar met iemand anders van school.

Bah, wat verschrikkelijk gemeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 09:51 



 
Profiel   

Het zit je allemaal blijkbaar helemaal niet zo hoog anders had je er wel iets mee gedaan en nu ga je lekker na een aantal maanden het even melden? Zonder met de beste man te bespreken en zonder het 100% zeker te weten? Ik denk dat ik dat bijna net zo triest vind als bier drinken onder werktijd. :+

Maar goed, jouw keuze! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:02 



 
Profiel   

Arme docent.

Heeft geen idee dat hij überhaupt iets gedaan heeft waar iemand zich aan stoort. Geen kans om te weerleggen, uitleggen of sorry zeggen.
0,0

Maar dan wel, als hij met die hele persoon níéts meer te maken heeft, alsnog máánden later, een reprimande kunnen krijgen omdat het hogerop is neergelegd.

En waarom? Omdat hij misschien! tijdens een relaxt en weinig officieel aandoend videooverleg thuis een biertje gedronken heeft?

Sorry hoor, maar dit gaat echt driedubbel te ver.
Véél te ver.

Leerlingen en studenten zoals jij zorgen dat docenten steeds minder vaak nog gewoon lekker onbevangen hun werk doen...

Geef mij liever maar die goede docent die af en toe levelt met zijn leerlingen en het strakke zo af en toe eens los durft te laten,
Dan die docent die muurvast zit in vorm en protocol, en waar je nooit een leuke band mee opbouwt...


Het gaat niet om straalbezopen achter het stuur met 8 studenten in een personenbusje op weg naar een veldwerkexcursie of zo hè?
Dán had je wat mij betreft gelijk gehad.

Nu niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:12 



 
Profiel   

Beetje laf, he...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:16 



 

Slappe hap hoor. Zeg het dan tegen de beste man zelf, ipv dit sneue melden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:33 



 
Profiel   

Ik hoop oprecht, TS, dat je dit bericht gepost hebt om Bokt even lekker te jennen en dat je in realiteit niet op die manier in het leven staat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 13 [ 311 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen